آبسرد کن یا یخساز کدام بهتر است؟

آبسرد کن یا یخساز کدام بهتر است؟

آبسردکن ها و یخ ساز ها از تجهیزات سرمایشی ضروری در بسیاری از مکان ها می باشند. سوال اصلی که همیشه ذهن خریداران را مشغول خود می کند ، این است که آبسردکن یا یخ ساز کدام بهتر است.

در حقیقت هر کدام از این دستگاه ها برای مصارف و مکان هایی خاصی مناسب می باشند. در این مقاله از وبلاگ اندیشه سبز به تشریح کامل این قضییه پرداخته ایم. با مطالعه این مقاله به راحتی قادر خواهید بود ، برای محل مورد نظر خود بین آبسردکن و یا یخساز تصمیم گرفته و اقدام به خرید کنید.

مزیت های استفاده از از آبسرد کن و یخ سازها

مزیت های استفاده از از آبسرد کن و یخ سازها - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

بارزترین مزیت این دستگاه ها در خنک سازی مایعات نوشیدنی همچون آب می باشد. در روزهای گرم ، آب خنک و گوارا می توان از این دستگاه ها گرفت. در آبسرد کن ها ، یک موتور و کمپرسور فرایند خنک کردن آب را بر عهده می گیرد و از این طریق می توان آب خنک به دست آورد. در یخ سازها نیز ، یک موتور آب موجود در مخزن را تبدیل به یخ هایی با سایز کوچک و یا حبه ای می کند. از این یخ های حبه ای نیز می توان برای خنک کردن انواع نوشیدنی ها استفاده کرد. هر کدام از این دستگاه ها مزیت خاص خود را دارند و می توانند برای مکان هایی همچون رستوران ها ، غذاخوری ها ، هتل ها ، کافی شاپ ها ، فست فود ها ، مساجد ، معابر پیاده رو ، ادارات و سازمان ها و سایر موارد مشابه مورد استفاده قرار گیرند.

در انتخاب و خرید آبسردکن ها و یخساز ها می بایست یک سری نکات را مد نظر گرفت و بر اساس آن خرید کرد. در اینصورت می توانید یک دستگاه مناسب و کارامد تر انتخاب نمائید.

آبسردکن 1 شیر تحت فشار اندیشه سبز
» دارای بدنه، مخزن و شیرهای مقاوم در برابر رطوبت و زنگ زدگی
» برخورداری از موتور خنک کننده ی قدرتمند و درجه یک
» مجهز به شیر وروردی آب شهری
قیمت : 18,000,000 تومان19,000,000 تومان

برای خرید یک آبسرد کن چه ویژگی هایی باید در نظر گرفته شود؟

آبسرد کن ها فقط توانایی خنک کردن آب را دارند. از این رو توسط این دستگاه ها فقط می توان آب خنک تولید کرد. موتور بکار رفته در آبسرد کن به هیچ عنوان برای ارائه آب سرد مداوم مناسب نیست. در مکان هایی همچون رستوران و یا هتل های بزرگ استفاده پی در پی از آب خنک در این دستگاه ها باعث به فشار افتادن بیش از حد موتور شده و در نتیجه موتور سوخته و از کار می افتد.

آبسرد کن ها برای مکان هایی که نیاز مداوم به آب خنک ندارند ، می تواند مفید باشد. این دستگاه ها برای معابر عمومی کنار خیابان ، مساجد ، سالن های ورزشی ، محیط های همگانی و … مناسب می باشند. این نوع آبسردکن ها در انواع مختلف ، تک شیر الی چهار شیر ساخته می شوند. البته نوعی از آبسرد کن های دو کاره نیز موجود می باشند که علاوه بر آب سرد ، آب داغ نیز تولید می کنند. این دست از آب سردکن ها نیز برای محیط های کاری کوچک ، ادارات و سازمان ها مفید می باشند.

در خرید یک آبسرد کن موارد زیر را در نظر بگیرید

  • بدنه آبسرد کن ها و جنس شیرهای آب آن ، می بایست از استیل باشد تا در برابر رطوبت مقاوم بوده و دچار زنگ زدگی نشود. در آب سرد کن های دو کاره و چند منظوره ای نیز ، بدنه داخلی استیل و بدنه خارجی ABS بسیار کارامد می باشد.
  • موتور مورد استفاده در آبسردکن ها باید قوی و از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند. موتورهای موتوژن در این زمینه بصورت بهینه و قوی عمل می کنند.
  • رعایت استاندارد ها از ملزومات ساخت یک آبسردکن با کیفیت می باشد.
  • آبسرد کن گارانتی دار خرید کنید.
  • آبسرد کن می بایست از یک تولید کننده معتبر خریداری شود و دارای خدمات پشتیبانی پس از فروش باشد.

برای خرید یک یخساز چه ویژگی هایی باید در نظر گرفته شود؟

انواع یخساز - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

یخ سازها بر خلاف آب سردکن ها از خود آب خنک ارائه نمی دهند. در عوض مزیت های مخصوص به خود را دارند. یخسازها قادر به تولید حبه های یخ در سایزهای مختلفی می باشند. علاوه بر این ، در صورتیکه در مخزن آب آنها شربت و یا آب میوه قرار داده شود ، میتوان حبه های یخی طعم دار ، از آنها تولید کرد. یخ سازها تنوع زیادی داند و در انواع یخساز رومیزی و خانگی و یا صنعتی تولید می شوند که می توانند در هر شبانه روز  10 الی 500 کیلو یخ تولید کنند. یخسازها برای هتل ها ، رستوران ها ، غذاخوری ها ، کافی شاپ ها و مکان های صنعتی به کار می روند. از یخسازهای کوچک و خانگی نیز می توان در منزل استفاده کرد.

یخساز خانگی 15 کیلو گرم حبه ای
» دارای ظرفیت تولید 15 کیلوگرم یخ حبه ای و بلوری
» برخورداری از موتور کمپرسور درجه یک
» دارای بدنه ی داخلی و خارجی مقاوم در برابر رطوبت و زنگ زدگی
قیمت : 29,000,000 تومان

 در خرید یک یخساز موارد زیر را در نظر بگیرید

  • بدنه یخسازها به دلیل قرار گرفتن در محیط های مرطوب مستعد فرسودگی و زنگ زدگی می باشد. برای همین دلیل یخسازهایی با بدنه استیلی ضد زنگ برای یخ سازها کاملا مناسب می باشد.
  • یخساز ها می بایست کارکرد اتوماتیک داشته باشند. یعنی در آن مراحل آبگیری و تکمیل ظرفیت یخ توسط دستگاه به صورت هوشمند کنترل شود. البته در یخسازهای خانگی و یا کوچک ، مخزن آب آنها می تواند بصورت دستی پر شود.
  • یخسازها می بایست از یک موتور با قدرت و مصرف بهینه برخوردار باشند.
  • یخسازهای صنعتی که بیش از 100 کیلو یخ تولید می کنند باید مجهز به پمپ باشند تا در درون تشتک آنها آب یا رسوبات جمع نشود.
  • به کار گیری عایق بندی کامل و مناسب در ساخت یخسازها ضروری میباشد. یخساز های باکیفیت تا چندین ساعت از قطع برق همچنان یخ ها را به شکل سالم نگه می دارند.
  • رعایت استاندارد های ساخت از الزامات یک یخساز باکیفیت می باشد.
  • یخساز با کیفیت از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار می باشد.

آبسرد کن باکیفیت و یا یخساز باکیفیت از کجا خرید کنیم؟

اندیشه سبز با بیش از 26 سال فعالیت در عرصه تولید تجهیزات صنعتی ، از بزرگترین تولید کنندگان آبسردکن و یخ ساز در داخل کشور می باشد. محصولات سرمایشی اندیشه سبز به دلیل کیفیت و بازدهی بالا ، از بهترین های موجود در بازار می باشند. گروه اندیشه سبز در ساخت آبسردکن ها و یخسازها ، از قطعات باکیفیت بهره برده است. تمامی این دستگاه ها بر اساس استانداردهای موجود ساخته شده اند. آبسرد کن ها و یخ سازهای ساخت اندیشه سبز ، دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند. اندیشه سبز با بیش از 100 نمایندگی در سرتاسر ایران امکان دریافت خدمات پشتیبانی را در هر استان برای خریدارن عزیز فراهم کرده است.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره در زمینه خرید آبسردکن و یا یخساز ، میتوانید با شماره زیر در تماس باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

سوالی داری کلیک کن 👋