اطلاعات کامل در مورد مه پاش زعفران

اطلاعات کامل در مورد مه پاش زعفران

زعفران این طلای سرخ یکی از گران قیمت ترین ادویه هایی می باشد که بزرگترین تولید کننده آن در جهان کشور عزیزمان ایران است. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی ، صنعت پرورش زعفران نیز دستخوش تغییراتی شده است. در روش های جدید کشت زعفران ، سیستم آبیاری از طریق مه پاش ها صورت می گیرد. این روش دارای مزیت های فراوانی می باشد. در این مقاله از سایت اندیشه سبز اطلاعات کامل در مورد مه پاش زعفران را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. با مطالعه مطالب این نوشتار می توانید اطلاعات مفیدی کسب کنید.

رطوبت ساز التراسونیک 1200
» مناسب برای تولید رطوبت سبک و بدون شبنم در گلخانه ی زعفران
» دارای بدنه ی ضدزنگ و مقاوم در برابر رطوبت
» امکان اتصال به رطوبت سنج برای عملکرد اتوماتیک
قیمت : 9,350,000 تومان

روش های کشت زعفران

در گذشته زعفران را در زمین های وسیع کشاورزی کشت می کردند. این طریقه کشت ، معایب زیادی داشت که باعث کاهش سود حاصل از آن می شد.

از معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف زیاد آب
  • نیاز به فضاهای بزرگ و مزرعه های وسیع
  • بازدهی پایین
  • امکان از بین رفتن محصولات در برابر تغییرات آب و هوایی
  • تابش بیش از حد نور مستقیم آفتاب به کلاله گل و کاهش عطر و رنگ و طعم آن
  • عدم کنترل آفات و حیوانات موذی و جونده

اما امروزه به لطف پیشرفت ها و امکانات در دسترس ، زعفران را به روش هیدروپونیک و یا هوا کشت در گلخانه ها کشت می کنند. در این روش مواد معدنی و مورد نیاز برای رشد زعفران ، از طریق رطوبت به ریشه پیاز آن می رسد. این روش از بهترین روش های کشت زعفران می باشد. زیرا دارای محاسن زیادی میباشد که عبارتند از:

  • گران قیمت بودن زعفران بدست آمده از طریق گلخانه به دلیل رنگ ، بو و طعم بهتر
  • مصرف بسیار پایین آب
  • افزایش بازدهی و کیفیت محصول
  • امکان انتخاب مرغوب ترین خاک برای کشت
  • سم پاشی و کنترل راحت
  • عدم دسترسی آفت ها و حیوانات جونده به پیازچه زعفران
  • امکان کنترل دما و رطوبت در محدوده خاص
  • از بین بردن گرد و غبار و بوهای نامطبوع
  • بهداشتی بودن محیط کشت

در روش کشت گلخانه ای زعفران ، می توانید بهترین و سالم ترین پیازهای زعفران را برای کشت انتخاب کنید. همچنین در گلخانه می توانید چندین طبقات ایجاد کنید و از تمام فضای آن نهایت بهره را ببرید. بعنوان مثال یک گلخانه 500 متری ظرفیت کشت یک زمین کشاورزی چند هزار متری دارد که بسیار عالی می باشد.

روش های کشت زعفران - اندیشه سبز

شایان ذکر است که در روش سنتی میانگین زعفران بدست آمده در هر هکتار زمین برابر با 7 کیلو گرم می باشد. در حالی که در روش گلخانه ای این میزان به 25 کیلوگرم در هر هکتار می رسد. علاوه ، قیمت زعفران گلخانه به دلیل مرغوبیت آن از ارزش بیشتری نیز برخوردار می باشد.

 

به دلیل گرمسیر بودن گیاه زعفران ، پرورش آن به روش سنتی در مناطق خاصی ممکن بود. اما در روش صنعتی و گلخانه ای می توان در اکثر مناطق بهترین شرایط را برای کشت زعفران ایجاد کرد.

با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود منابع آبی در کشور و معضل بزرگ بیکاری می توان به چشم یک کسب و کار پر بازده و سود آور به صنعت پرورش گلخانه ای زعفران نگاه کرد. از این رو در اینجا شمارا با بهترین ابزار برای تأمین رطوبت گلخانه کشت زعفران آشنا می کنیم.

بهترین نوع رطوبت ساز برای گلخانه زعفران کدام است؟

در گلخانه زعفران برای تأمین رطوبت میتوان از انواع مه پاش دیسکی و پروانه ای ، التراسونیک و یا نازلی استفاده کرد. اما دستگاهی که رطوبت یکنواخت تولید میکند و رطوبت حاصل از آن فاقد قطرات درشت آب می باشد، برای استفاده در گلخانه زعفران ایده ال است. برای مشاهده قیمت مه پاش زعفران کلیک کنید.

آیا مه پاش زعفران گارانتی دارد؟

بله تمامی مه پاش هایی که توسط اندیشه سبز طراحی و تولید میشوند، دارای 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

رطوبت مناسب برای گلخانه زعفران چقدر است؟

در گلخانه زعفران میزان رطوبت با توجه به دوره رشد باید تنظیم شود ولی به طور کلی رطوبت گلخانه زعفران بین 70 الی 85 درصد است.

مه پاش زعفران

مه پاش زعفران - اندیشه سبز

در روش صنعتی ، سیستم های رطوبت ساز و مه پاش ، از اساسی ترین ابزارهای مورد نیاز برای کشت زعفران می باشند. در این سیستم ها آب بصورت مه و بخار در اختیار ریشه های پیاز زعفران قرار می گیرد. لذا گیاه زعفران از طریق رطوبت بالای محیط ، تمامی مواد معدنی را جذب می کند. این روش بهترین و دقیق ترین روش پرورش زعفران می باشد.

مه پاش زعفران در انواع مدل های زیر ساخته می شوند:

  1. رطوبت ساز التراسونیک

یکی از بهترین روش های ایجاد رطوبت در کشت گلخانه ای زعفران ، استفاده از رطوبت ساز التراسونیک است. رطوبت ساز التراسونیک قادر می باشد که رطوبت نسبی محیط را تا 95 درصد افزایش دهد ، بدون این که شبنم ایجاد کند. زیرا در این دستگاه ها آب بصورت کلی تغییر حالت می دهد.

در حقیقت در رطوبت سازهای التراسونیک ، بوسیله پیزوسرامیک ها امواج مافوق صوت ایجاد می شود. این امواج به قدری به ذرات آب فشار وارد می کنند که باعث می شود ، آب مایع به بخار و مه تبدیل شود. این مه از طریق فن هایی به داخل سالن پمپاژ می شوند.

اما در خرید رطوبت ساز التراسونیک به موارد زیر حتما دقت کنید:

  • بدنه رطوبت ساز التراسونیک باید ضد زنگ باشد. بهترین جنس بدنه برای این دستگاه ها ، فراورده ABS میباشد.
  • پیزوسرامیک ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. در دستگاه های التراسونیک ، پیزوسرامیک های 30 میلیمتری خارجی بسیار کارامد عمل می کنند.
  • کارکرد رطوبت ساز التراسونیک باید بصورت اتوماتیک باشد. یعنی دستگاه باید بصورت هوشمند در هنگام خالی بودن مخزن و قطعی آب ، خاموش شود.
  1. مه پاش نازلی

روند تولید مه در این دستگاه ها بر اساس نازل  (فوگر) و آب پر فشار است. نازل ، قطعه ایست که در سطح آن ، سوراخ های بسیار ریزی موجود میباشد. برای ایجاد آب پر فشار نیز از یک پمپ پیستونی و موتور استفاده میشود. این سیستم کمپرسور می تواند تا 200 بار فشار آب را افزایش دهد.

در خرید یک سیستم مه پاش نازلی ، مجموعه نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • سیستم کمپرسور دستگاه باید قوی باشد. بهترین موتور و پمپ در مه پاش نازلی ، موتور موتوژن و پمپ پیستونی برتولینی است. زیرا هر دو بسیار قوی و کم مصرف می باشند.
  • نازل حتما باید با کیفیت باشد. بهترین نازل ها ، نازل استیلی می باشند.
  • در مه پاش نازلی وجود یک مخزن بسیار الزامی است. زیرا موتور و پمپ باید آب را یکجا و به مقدار کافی در دسترس داشته باشند.
  • جهت جلوگیری از مسدود شدن نازل ها ، مه پاش نازلی حتما باید چندین فیلتر داشته باشد.
  • تابلو برق نیز نقش مهمی در کارکرد دستگاه دارد. لذا باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

مناسبترین و بهترین مه پاش زعفران

اندیشه سبز یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیستم های مه پاش در داخل کشور است که تجربه ای بالغ بر 26 سال دارد. مه پاش زعفران ساخت اندیشه سبز به دلیل برخورداری از قطعات باکیفیت و ساختار استاندارد ، از راندمان بالایی برخوردار می باشند. همچنین عمر مفید این دستگاه ها نیز طولانی است. این مه پاش ها از طرف اندیشه سبز ، شامل 12 ماه ضمانت نامه معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش میباشند.

اگر جای سوالی در ذهنتان باقی مانده و نیاز به راهنمایی دارید ، می توانید از کارشناسان ما درخواست مشاوره رایگان بفرمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

سوالی داری کلیک کن 👋