سایر مقالات

معرفی انواع مادر مصنوعی برای گرمایش جوجه ها

انواع لامپ مادر مصنوعی کدامند؟ - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

انواع مادر مصنوعی

مادر مصنوعی وسیله ای گرمایشی می باشد که همچون پرنده مادر ، گرمای مورد نیاز جوجه ها را به هنگام تولد فراهم مینماید. البته از مادر مصنوعی برای تأمین گرمایش طیور بالغ نیز استفاده می شود. مادر مصنوعی نسبت به بقیه سیستم های گرمایش مرغداری مزایایی همچون توزیع یکنواخت گرما ، عدم ایجاد آلودگی و خاصیت میکروب کشی و … دارد. این نوع دستگاه ها در انواع مختلف ساخته میشوند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در سالن های پروش طیور گوشتی و تخم گذار ، به دلیل ضعیف بودن جوجه های یک روزه تا سن 2 هفتگی از گرمایش پاک استفاده میکنند. مادر مصنوعی یکی از این روش های گرمایش پاک می باشد که در زمینه پرورش طیور به کار میرود. در این نوشتار از سایت اندیشه سبز شما با انواع مادر مصنوعی و مزیت آنها آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

لامپ مادر مصنوعی آلبرتینی
لامپ مادر مصنوعی آلبرتینی
» دارای قابلیت تولید نور قرمز و گرمای مطلوب برای جوجه های یک روزه
» امکان ضدعفونی بستر و از بین بردن عوامل بیماریزا
» قابل اتصال به ترموستات محیطی و تنظیم دما
قیمت : 470,000 تومان

ویدیو استفاده از مادر مصنوعی در مرغداری

انواع مادر مصنوعی کدامند؟

بسته به سوخت و طریقه تولید حرارت ، مادر مصنوعی در انواع نفتی ، گازی ، برقی و مادون قرمز طراحی و تولید میشوند.

مادر مصنوعی نفتی - اندیشه سبز

مادر مصنوعی نفتی : منبع حرارتی در این دستگاه ، سوخت نفتی و گازوئیلی می باشد. این سوخت نسبت به بقیه سوخت ها قیمت کمتری دارد و می توان سوخت مصرفی دستگاه را برای مدت طولانی ذخیره نمود. این مادر مصنوعی چتری فلزی دارند که در اثر اشتعال سوخت گرما از آن ایجاد می شود. این گرما به صورت تابشی بر بستر سالن و پشت جوجه ها تابیده میشود. به ازای 800 الی 1000 قطعه جوجه مرغ می توان از یک عدد مادر مصنوعی نفتی استفاده کرد.

مادر مصنوعی گازی : این دستگاه نیز سوخت مصرفی آن گاز میباشد. در مقایسه با مادر مصنوعی نفتی این مادر مصنوعی کوچکتر بوده و مشکل قطعی سوخت دارد. بدین معنی که در صورت افت فشار گاز و یا قطع شدن آن ، عملکرد مادر مصنوعی نیز متوقف میشود. مادر مصنوعی گازی خطر بیشتری نسبت به بقیه مادر مصنوعی ها دارد. برای گرمایش 500 الی 800 عدد جوجه می توان از مادر مصنوعی گازی استفاده کرد.

مادر مصنوعی برقی - اندیشه سبز

مادر مصنوعی برقی : مادر مصنوعی برقی برخلاف مادر مصنوعی نفتی و گازی ، هیچ نوع دود و آلودگی ایجاد نمیکند. این مادر مصنوعی بااستفاده از جریان الکتریسیته ، و مقاومت های الکتریکی ، حرارت ایجاد نموده و آن را بازتاب می نماید. در مادر مصنوعی برقی میتوان با تنظیم ترموستات آن میزان حرارت دستگاه را به راحتی تنظیم نمود. اما این مادر مصنوعی مصرف برق بالایی دارد و فقط در صورت ارزان بودن برق در سالن مد نظر ، استفاده آن توجیه اقتصادی دارد.

مادر مصنوعی مادون قرمز : از بین تمامی مدل های مادر مصنوعی این نوع مادر مصنوعی بهترین و پربازده ترین دستگاه می باشد. گرمای این مادر مصنوعی ویژگی میکروب کشی دارد. از این رو جوجه ها در اثر تابش نور لامپ مادر مصنوعی مادون قرمز ، از مبتلا شدن به بیماری های عفونی و تنفسی در امان باقی می مانند. مادر مصنوعی مادون قرمز همانند لامپ معمولی بوده ولی با این تفاوت که مصرف برق کم و گرمای پاکی ایجاد میکند. به ازای 250 قطعه جوجه می توان از یک مادر مصنوعی مادون قرمز 250 واتی استفاده کرد. این مادر مصنوعی بدون پایه می باشد و به صورت آویز از سقف در سالن پرورش نصب میشود.

بهترین نوع لامپ مادر مصنوعی کدام است؟

لامپ مادر مصنوعی آلبرتینی بهترین نوع این لامپ های مادون قرمز می باشد. این لامپ حرارتی هم طول عمر بیشتری دارد و هم اینکه حرارت تولیدی آن بیشتر از نمونه های مشابه است. برای مشاهده این محصول بر روی لینک لامپ مادر مصنوعی جوجه کلیک کنید.

مادر مصنوعی برقی چه مزیت هایی دارد؟

مادر مصنوعی مادون قرمز اکسیژن محیط جوجه ها را مصرف نمیکند و هیچ نوع آلودگی ندارد؛ حرارت را بصورت تابشی و یکنواخت پخش میکند؛ باعث خون رسانی بهتر در بدن جوجه میشود و اشتهای آنها را تحریک میکند؛ خاصیت میکروب کشی دارد؛ باعث ایجاد آرامش در جوجه ها میشود. از این رو در بیشتر سالن های پرورش طیور برای گرمایش جوجه ها از مادر مصنوعی مادون قرمز استفاده میشود. با وصل کردن ترموستات به مادر مصنوعی می توان میزان حرارت آن را افزایش و یا کاهش داد.

لامپ مادر مصنوعی آلبرتینی از جمله لامپ های مادون قرمز می باشد که در آن طیف خاصی از نور تحت عنوان اشعه های فروسرخ (غیر قابل رویت) منتشر میشوند. امواج فروسرخ انرژی بالا و طول موج کوتاهی دارند. از لامپ مادون قرمز می توان به عنوان وسیله گرمایشی در سالن های پرورش طیور و همچنین مصارف پزشکی استفاده نمود. پرتوهای این لامپ خاصیت درمانی و میکروب زدایی دارند و از از خود گرما ساطع میکنند. برای کاهش درد مفاصل ، زانو درد ، درد ستون فقرات ، شادابی و جوانی پوست به طور گسترده ای از لامپ اینفرارد استفاده میشود. البته امواج مادون قرمز برای چشم خطرناک می باشند و نباید به طور مستقیم به چشم ها تابیده شوند.

در سالن های پرورش طیور ، برای اینکه جوجه های یک روزه به خوبی گرم شوند و در عین حال سالم باشند از لامپ مادر مصنوعی استفاده میشود. لامپ مادر مصنوعی ارزان سرپیچی ساده همچون لامپ معمولی دارد و نصب آن ساده است. در سالن های مرغداری این مادر مصنوعی را با استفاده از زنجیرها از سقف آویزان میکنند و گرمای آن بر بستر و پشت جوجه ها تابیده می شود. این مادر مصنوعی برای تولید گرما نیاز به برق تک فار دارد و به هنگام عملکرد هیچ نوع آلودگی ایجاد نمیکند. همچنین گرمای این لامپ به صورت یکنواخت در سالن مرغداری پخش میشود. یکی از مزیت های استفاده از لامپ مادون قرمز جلوگیری از عارضه هم نوع خواری در بین طیور می باشد. زیرا در اثر تابش نور لامپ مادر مصنوعی اینفرارد ، طیور در تشخیص زخم ها و نقاط قرمز رنگ بدن یکدیگر عاجز مانده و مشغول به تغذیه از دان می نمایند. در نتیجه خوراک آنها تنظیم میشود و طیور بهتر رشد میکنند.

نتیجه گیری

با توجه به حساس بودن سیستم تنفسی جوجه ها و ضعیف بودن آن ، به هیچ وجه در سالن های پرورش جوجه از وسایل گرمایشی دود زا که علاوه بر گرما ، آلاینده نیز وارد سالن میکنند ، استفاده نمیشود. مادر مصنوعی مادون قرمز یکی از پرکاربردترین وسیله گرمایشی برای جوجه ها یک روزه تا رسیدن آنها به سن 2 الی 3 هفتگی می باشد. همان طور که گفته شد ، علاوه بر گرمای پاک مادون قرمز ، سلامتی جوجه ها نیز از این طریق تأمین میشود. گروه اندیشه سبز با سابقه نزدیک به سه دهه ، یکی از عرضه کنندگان لامپ مادر مصنوعی مادون قرمز می باشد. لامپ مادر مصنوعی اندیشه سبز به دلیل قطعات خارجی و اروپایی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و دوام بالایی دارد. برای سفارش و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید میتوانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.