مقالات گرمایشی

تفاوت بخاری گلخانه ای و مرغداری چیست؟

بخاری گلخانه ای و مرغداری - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

هیتر های گلخانه ای و مرغداری چه تفاوتی با هم دارند؟

گلخانه ها و مرغداری ها هر دو نیاز به گرمای کافی دارند تا زمینه رشد محصولات کشاورزی و پرورش بهتر طیور را فراهم آورد. اما سیستم های گرمایشی مورد استفاده در این دو محیط کاملا از هم متفاوت هستند. 

یکی از پرسش هایی که در زمان خرید هیتر بوجود می آید ، تفاوت میان هیتر گلخانه و مرغداری می باشد . اینکه تفاوت اصلی این سیستم های گرماشی در چیست و آیا میتوان به جای جت هیتر مرغداری از هیتر گلخانه استفاده کرد و یا برعکس! و ده ها سوال دیگر که سعی میکنیم در این مقاله به آنها پاسخ دهیم ، پس با ما همراه باشید.

در فصل های گرم سال مانند بهار و تابستان نیازی به استفاده از سیستم های گرمایشی نیست، اما در فصل های سردی مانند پاییز و زمستان، اگر قصد نگهداری از طیور را داشته باشید و یا می خواهید محصولات کشاورزی پرورش دهید، حتما باید از سیستم های گرمایشی مناسب و استانداردی برای این منظور استفاده کنید.

گلخانه ها محیط پاکی هستند و حتما باید سیستم های گرمایشی مورد استفاده در آنها نیز گرمایی کاملا پاک و بدون آلودگی تولید کنند، به همین دلیل هیترهای مورد استفاده در گلخانه ها به صورت آتش درون فعالیت می کنند و دارای دودکش هستند تا دود و آلاینده های حاصل از اشتعال را به محیط بیرون انتقال دهند.

اما با توجه به اینکه مرغ ها اکسیژن زیادی مصرف می کنند و از طرف دیگر به لیل دفع فضولات آمونیاک و گازهای شیمیایی زیادی را در محیط پخش می کنند، بنابراین تهویه سالن پرورش آنها در فصل زمستان ضروری خواهد بود، پس هیتر هایی که در این سالن ها مورد استفاده قرار می گیرند نیازی به دودکش ندارند چرا که دود و آلاینده ها ضمن تهویه به بیرون انتقال پیدا خواهند کرد.

این دو تفاوت اصلی سبب شده تا از هیتر های مختلفی در مرغداری ها و گلخانه ها استفاده کنند که در ادامه به تفاوت ها و ویژگی های هر کدام از آنها اشاره خواهد شد. 

جت هیتر 50 هزار کیلو کالری
جت هیتر 50 هزار کیلو کالری
» مناسب برای گرمایش سالن مرغداری
» مونتاژ شده بصورت تمام اتوماتیک
» امکان نصب و کاربری بسیار آسان
قیمت : 16,500,000 تومان22,000,000 تومان

هیتر مخصوص گلخانه چه ویژگی هایی دارد؟

بخاری مخصوص گلخانه یا همان هیتر گلخانه ای به صورت آتش درون فعالیت می کند و در واقع دارای کوره هوای گرم است که در مقاله آشنایی با کوره هوای گرم می توانید اطلاعات کاملی در این مورد به دست آورید. 

سیستم کار این هیترها بدین شکل است که حرارت لازم از طریق مشعل های گازی یا گازوئیلی در داخل کوره های فولادی به اشتعال در می آید. این گرما از کویل ها و پاس های فولادی قرار گرفته درون هیتر عبور کرده و آنها را کاملا داغ  کرده و در نهایت دود و آلاینده های حاصل از طریق دودکش تعبیه شده در قسمت بالایی هیتر به محیط بیرون انتقال پیدا میکند. 

از طرف دیگر فن های دمنده قوی نصب شده در پشت کوره و فویل ها، باد سرد را با آنها برخورد داده و به صورت هوایی کاملا داغ و تمیز به داخل گلخانه هدایت می کند. در صورتی که این هیتر را در کنار دریچه های ورودی هوای گلخانه نیز قرار دهید، امکان تبدیل هوای سرد ورودی به هوای گرم و تمیز وجود دارد که زمینه تهویه گلخانه با هوای گرم را نیز فراهم  خواهد کرد.

هیترهای مخصوص گلخانه در انواع مختلفی ساخته شده اند که به عنوان مثال می توان به هیتر گلخانه ای آرارات اشاره کرد که چنین قابلیتی را دارد.  

بخاری آرارات 250 هزار کیلو کالری اتوماتیک
بخاری آرارات 250 هزار کیلو کالری اتوماتیک
» امکان تولید اتوماتیک گرمای پاک در گلخانه
» دارای بدنه و شاسی مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
» بهره گیری از دو فن قدرتمند برای پخش یکنواخت گرما
قیمت : 75,000,000 تومان

توجه :

دقت کنید که امکان استفاده از جت هیترهای برقی در گلخانه ها وجود دارد، اما با توجه به مصرف برق این هیترها، بهتر است از آنها در گلخانه هایی کوچک و متوسط استفاده کنید و در صورتی که به برق ارزان دسترسی داشته باشید، بهترین گزینه برای تولید گرمایی پاک و مناسب محصولات کشاورزی خواهد بود. جت هیتر برقی 15 کیلو وات نمونه ای از آنها می باشد که توسط اندیشه سبز با گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می شود. 

قابلیت های کوره هوای گرم مخصوص گلخانه

1- تولید گرمایی کاملا پاک و تمیز 

2- مناسب برای گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ

3- امکان تهویه مطبوع با تولید هوای گرم و تازه 

4- دارای سیستم های امنیتی چهارگانه جهت جلوگیری از وقوع حادثه 

5- مناسب برای سالن های متوسط تا بزرگ

6- قابلیت کار با سوخت های ارزانی مانند گاز شهری و گازوئیل 

7- دارای ترموستات محیط جهت کنترل دمای گلخانه و جلوگیری از مصرف سوخت زیاد

8- امکان ساخت با بدنه استیل یا گالوانیزه ضد زنگ 

9- امکان کانال کشی و انتقال حرارت به قسمت های مختلف 

10- دارای گارانتی 2 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله از طرف اندیشه سبز 

ویژگی های هیتر مرغداری 

بخاری که در مرغداری استفاده می شود، جت هیتر نامیده می شود، گرمای این هیترها نیز از طریق مشعل های گازی یا گازوئیلی تامین می شود، و فن تعبیه شده در پشت مشعل ، گرما را همراه با دود و آتش به داخل محیط انتقال خواهد داد، بنابراین به صورت سقفی استفاده می شوند تا خطری به دنبال نداشته باشند. با توجه به اینکه این هیترها تمام گرمای تولیدی را همراه با دود و آلاینده ها به داخل محیط انتقال می دهد، دارای راندمان حرارتی 100 درصدی هستند. جت هیترها برای استفاده در مرغداری ها و سالن های دارای تهویه قوی مناسب هستند که خطر مسمومیت و خفگی طیور به همراه نداشته باشد.

جت هیترهای دودکش دار نیز مقداری از آلاینده ها را به بیرون انتقال میدهد، اما هوایی کاملا پاک تولید نمی کند، این هیترها نیز به شرطی برای گلخانه ها مناسب هستند که از نوع گازی بوده و گلخانه نیز تهویه مناسبی برای خروج آلاینده ها داشته باشد. 

دقت کنید که جت هیترها فقط برای سالن های مرغداری کاربرد دارند و برای سالن های پرورش سایر طیور مانند بوقلمون و بلدرچین و … باید از کوره هوای گرم و یا جت هیترهای دودکش دار استفاده کنید چون که فقط در مرغداری ها امکان تهویه قوی وجود دارد. 

بهترین تولید کننندگان هیترهای گرمایشی در ایران

هیتر های ساخت اندیشه سبز

اگر بخواهیم یک تولید کننده معتبر در کل ایران نام ببریم که بیش از 30 سال تجربه فعالیت داشته باشد باید بدون شک به اندیشه سبز اشاره کنیم. این کارخانه با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در زمینه تولید سیستم های گرمایشی مخصوص گلخانه ها و مرغداری ها توانسته بهترین ها را ارائه نماید. این واحد تولیدی گارانتی 2 ساله برای خود هیتر و گارانتی 5 ساله برای کوره هیتر ارائه مینمایند که نشان از اعتماد این واحد صنعتی به محصولات تولیدی خود است. اندیشه سبز با بیش از 100 نمایندگی در سراسر ایران میتواند بهترین و با کیفیت ترین خدمات پس از فروش را به شما خریداران عزیز ارائه نماید.

تولید هیترهای اختصاصی

واحد تولیدی اندیشه سبز پس از سال ها تجربه به این درجه از کیفیت دست یافته است که هیترهای اختصاصی شما را تولید نماید. یعنی شما خریداران محترم مشخصات سالنی که میخواهید گرم کنید و درجه دمایی که میخواهید در سالن حاکم شود و همچنین گیاه مورد کاشت را ذکر میکنید و مهندسان فروش طی مشاوره رایگان بهترین نوع هیترها را به شما معرفی مینماید و حتی در صورت نیاز بخاری صنعتی مورد نظر با کارایی مورد نظر شما را نیز تولید می کنند.

البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد هیترها را برای خشک کردن لواشک ، کارخانه قند ، خشک کن فرش و… میخواهند ، اندیشه سبز این اطمینان را به شما میدهد که هیتر مورد نظر شما را دقیقاً مطابق با نیاز شما تولید کند.

مشاوره رایگان

اگر دارای گلخانه و یا سالن پرورش مرغ و سایر طیور هستید و قصد تهیه هیتر گرمایشی مناسب انها را دارید، ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین گزینه را برای سالن تولید خود انتخاب و خریداری کنید. این امکان هم اکنون توسط مشاوره رایگان اندیشه سبز برای شما عزیزان مهیا شده است ، برای بهره گیری از این قابلیت میتوانید با شماره تماس های زیر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.