مقالات جوجه کشی

معرفی بهترین دستگاه های جوجه کشی بوقلمون + نکات مهم قبل از خرید

خرید دستگاه جوجه کشی بوقلمون - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

خرید بهترین دستگاه جوجه کشی بوقلمون و راهنمای خرید آن

پرورش بوقلمون به صورت حرفه ای و سودآور نیازمند خرید یک دستگاه جوجه کشی استاندارد و کارآمد است. اگر به دنبال بهترین دستگاه جوجه کشی این پرنده هستید که راندمان جوجه کشی بالایی داشته باشد حتما این نوشته را مطالعه کنید، چون در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین ماشین های جوجه درآوری بوقلمون پرداخته خواهد شد که دارای گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله هستند. هم چنین نکات و تکنیک های بسیار مهمی را آموزش خواهیم داد که به افزایش اطلاعات شما در مورد دستگاه های جوجه کشی کمک کرده و در نتیجه بهترین دستگاه را خریداری خواهید کرد.


دستگاه های جوجه کشی خانگی بوقلمون

پرورش بوقلمون در خانه بسیار مناسب است چرا که هم برای کسب درآمد و هم تامین گوشت و تخم مورد نیاز خانواده مناسب است و از طرفی مجبور به پرداخت هزینه اجاره مکان و پول آب و برق و گاز نخواهید بود، از این رو هزینه های شما تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت. 

استفاده از دستگاه جوجه کشی خانگی برای جوجه کشی از تخم های نطفه دار بوقلمون و توسعه گله، روشی است که توسط بسیاری از پرورش دهنده های حرفه ای و تازه کار انجام می شود. از جمله بهترین و استاندارد دستگاه های جوجه کشی خانگی بوقلمون می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- ایزی باتور 1 ؛ ارزان و کارآمد

دستگاه ایزی باتور 1 ساخت اندیشه سبز - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

این محصول قیمت بسیار مناسبی دارد و بازدهی بالای آن برای بسیاری از پرورش دهندگان اثبات شده است. این دستگاه توانایی جوجه کشی از 20 تخم نطفه دار بوقلمون را دارد و شانه های مخصوص آن در بسته بندی آن ارسال می شود. 

امکان انتخاب پرنده بوقلمون و تنظیم خودکار دما و رطوبت و دوره جوجه کشی را دارد و از جمله ویژگی های آن می توان به چرخش خودکار، تهویه و تامین حرارت خودکار، سنسورهای دقیق sht، صفحه کنترل لمسی، نمایشگر دما و رطوبت و روزشمار، گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله اشاره کرد.

دستگاه جوجه کشی کوچک 48 تایی
دستگاه جوجه کشی کوچک 48 تایی
» مناسب برای جوجه کشی از بوقلمون
» مجهز به سنسور SHT نسل چهار
» دارای فیلم آموزشی گام به گام جوجه کشی رایگان
قیمت : 5,450,000 تومان

جهت تامین رطوبت بایستی شیارهای آب تعبیه شده در قسمت زیرین دستگاه را پر کنید. یکی از ویژگی های بسیار خوب این دستگاه ، امکان اتصال به باتری خودرو بدون نیاز به اینورتر است که در مواقع قطعی برق شهری به کمک شما خواهد آمد. 

توضیحات تکمیلی، قیمت و تصاویر و ویدیوهای دستگاه را در صفحه خرید ایزی باتور 1 می توانید مشاهده کنید. 

2- ایزی باتور 2 ؛ با امکان اضافه کردن تخم حین جوجه کشی

فرض کنید که پرورش دهنده چند بوقلمون نر و ماده هستید و پرنده های شما دائما در حال تخم گذاری هستند. اگر می خواهید تخم ها را بلافاصله پس از تولید وارد پروسه جوجه کشی کنید و از انبار کردن آنها خودداری کنید، ایزی باتور 2 و دستگاه های جوجه کشی صنعتی ستر و هچر همزمان اندیشه سبز بهترین راه حل هستند. 

ایزی باتور 2 ؛ با امکان اضافه کردن تخم حین جوجه کشی - اندیشه سبز

لازم است بدانید که انبار شدن بیش از یک هفته تخم های نطفه دار، احتمال جوجه شدن آنها را تا 50 الی 60 درصد کاهش می دهد.

ماشین جوجه کشی ایزی باتور 2 توانایی جوجه کشی از 40 تخم نطفه دار بوقلمون در حالت تمام ستر را دارد. در صورت استفاده از امکان ستر و هچر همزمان باید شانه ها را به مرور زمان پر کنید. پس از رسیدن هر تخم به زمان هچ، آن را به قسمت هچر انتقال داده و جا برای تخم های جدید باز می شود. 

دستگاه جوجه کشی 96 تایی
دستگاه جوجه کشی 96 تایی
» امکان جوجه کشی از 40 عدد تخم بوقلمون
» دارای ستر و هچر همزمان
» قابلیت کارکرد با باتری 12 ولت
قیمت : 7,100,000 تومان

از ویژگی های این محصول می توان به کنترل پنل لمسی، امکان انتخاب پرنده، نمایشگرهای دما و رطوبت و روزشمار، جدیدترین سنسور sht، قابلیت کار مستقیم با باتری 12 ولتی خودرو یا موتورسیکلت، تامین خودکار حرارت و رطوبت، چرخش خودکار تخم ها، گارانتی 1 و خدمات پس از فروش 10 ساله اشاره کرد. 

اطلاعات بیشتر همراه با قیمت، تصاویر و ویدیوهای محصول را در صفحه خرید ایزی باتور 2 می توانید مشاهده کنید.

معرفی دستگاه های جوجه کشی صنعتی برای بوقلمون

اگر قصد راه اندازی مزرعه پرورش بوقلمون را دارید و فراتر از سطح خانگی می خواهید فعالیت کنید، استفاده از دستگاه های جوجه کشی صنعتی گزینه مناسبی خواهد بود. آنها ظرفیت بالاتری دارند و البته قیمت بیشتر و امکانات بالاتری نیز نسبت به  انکوباتورهای خانگی دارند. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین و دقیق ترین دستگاه های جوجه کشی صنعتی خواهیم پرداخت که در جوجه کشی از بوقلمون به راندمان بالایی دست پیدا کرده اند. 

الف – دستگاه 126 تایی ستر و هچر همزمان

این محصول که به صورت ستر و هچر همزمان ارائه می شود. دارای دو شانه برای قسمت ستر و یک شانه برای قسمت هچر می باشد. با بکارگیری این محصول، دیگر نیازی به انبار کردن تخم ها نخواهد بود. 

ظرفیت هر شانه برای تخم بوقلمون حدود 25 عدد است، بنابراین می توان گفت که 50 عدد تخم بوقلمون در قسمت ستر و 25 عدد نیز در قسمت هچر قرار خواهد گرفت. بدنه محصول از pvc فشرده ساخته شده که در برابر ضربه مقاوم خواهد بود، هم چنین کاملا قابل شستشو بوده و بعد از پایان هر دوره جوجه کشی می توانید آن را شستشو دهید. 

دستگاه 126 تایی ستر و هچر همزمان - اندیشه سبز

دو عدد سنسور از آخرین نسل sht ساخت کمپانی سنسیریون سوئیس بر روی دستگاه نصب شده که جهت سنجش دما و رطوبت داخل دستگاه و دما و رطوبت محیط بیرون کاربرد دارد. تمامی اطلاعات جوجه کشی از قبیل دما و رطوبت داخل و محیط بیرون، زمان های برق رفتگی و … در برد ذخیره شده و تا 60 روز قابل دستیابی است. 

همانند هر دستگاه دیگری، تمامی فرایندهای جوجه کشی از قبیل تامین حرارت و رطوبت، چرخش تخم ها، تهویه و سیرکولاسیون و… به صورت خودکار انجام می شود و در صورت بروز خطا از طریق آلارم و ارور، کاربر را مطلع خواهد کرد. 

توضیحات کامل همراه با قیمت و ویدیوهای محصول از طریق لینک خرید دستگاه جوجه کشی 126 تایی قابل دسترسی است. 

دستگاه جوجه کشی 126 تایی
دستگاه جوجه کشی 126 تایی
» مناسب برای جوجه کشی از بوقلمون در تعداد بالا
» برخورداری از سنسور SHT
» دارای سیستم هوشمند کنترل دما و رطوبت

ب – دستگاه 252 تایی ستر و هچر همزمان

اگر تعداد زیادی بوقلمون داشته باشید، این دستگاه برای جوجه کشی بسیار مناسب خواهد بود. ظرفیت جوجه کشی آن 100 تخم بوقلمون در قسمت ستر و 50 عدد نیز در قسمت هچر است که همانند دستگاه قبلی به صورت ستر و هچر همزمان ساخته شده است. 

دقت کنید، در صورتی که تمامی شانه های ستر را در روز اول جوجه کشی پر کنید، جایی برای قرار دادن تخم ها در آینده نخواهد بود، در چنین حالتی امکان ستر و هچر همزمان دستگاه نیز میسر نخواهد بود. 

تمام ویژگی های دستگاه فوق اعم از برد، سنسورها، جنس بدنه، امکانات و … مانند دستگاه 126 تایی بوده و همانند تمامی محصولات اندیشه سبز از گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله بهره مند است. 

برای مشاهده قیمت، ویدیوها و اطلاعات کامل این محصول به صفحه خرید دستگاه 252 تایی مراجعه کنید. 

ج – دستگاه 1008 تایی ستر و هچر همزمان برای پرورش دهنده های بزرگ بوقلمون

این دستگاه برای مزرعه دارانی مناسب است که روزانه بالای 200 تخم بوقلمون تولید می کنند. این محصول 20 شانه در قسمت ستر و 4 شانه در قسمت هچر دارد که به نوعی 500 عدد تخم بوقلمون در قسمت ستر و 100 عدد نیز در قسمت هچر جای خواهد گرفت.

تمامی ویژگی های دو محصول فوق در این دستگاه نیز وجود داشته با این تفاوت که تعداد فن ها، موتور و شانه های بیشتر و اندازه بزرگتری دارد. همچنین از گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله بهره مند است. 

اطلاعات کامل همراه با قیمت و ویدیوها در لینک خرید دستگاه جوجه کشی 1008 تایی موجود است.  

لحظه تولد جوجه بوقلمون

انواع روش های جوجه کشی بوقلمون

جوجه کشی از بوقلمون به دو روش میسر می باشد. روش اول که طبیعی است ، از یک بوقلمون ماده برای اینکار استفاده می شود. روش دومی ، استفاده از دستگاه های جوجه کشی می باشد.

روش طبیعی یک سری معایب و مشکلاتی دارد که عبارتند از:

  • قطع تخمگذاری بوقلمون: در این بازه بوقلمون مادر فرایند تخم گذاری را متوقف می کند.
  • عدم افزایش ظرفیت جوجه کشی در این روش
  • امکان تلف شدن زیاد جوجه و عدم کنترل آن
  • راندمان پایین این روش

مزایای استفاده از دستگاه های جوجه کشی بوقلمون:

  • افزایش بازدهی تولید
  • کنترل فرایند جوجه کشی
  • امکان افزایش ظرفیت تولید بصورت همزمان

نکاتی در رابطه با خرید یک دستگاه جوجه کشی بوقلمون

در انتهای این مقاله می خواهم دو دستگاه جوجه کشی بسیار مؤثر در زمینه جوجه کشی بوقلمون را به شما معرفی کنم. کار کردن با این دستگاه ها بسیار ساده بوده و کافی است فقط تخم ها را در داخل دستگاه قرار داده و آن را به برق بزنید. این دستگاه ها برای بیشتر پرندگان تنظیمات اتوماتیک دارند و شما نیازی نیست اطلاعات خاصی در این زمینه بدانید. تنها با انتخاب دکمه پرنده مورد نظر مثلا بوقلمون بر روی صفحه نمایش دستگاه ، تمامی تنظیمات به طور اتوماتیک اعمال می شود و برای شما فقط لذت این کار فقط باقی میماند. اما قبل از این کار لازم است با یک سری نکات آشنا شوید.

در هنگام خرید یک دستگاه جوجه کشی بوقلمون موارد زیر در دستگاه را بررسی کنید و سعی در انتخاب و خرید یک دستگاه جوجه کشی با همچین امکاناتی نمائید. خرید یک دستگاه جوجه کشی بوقلمون بر اساس فاکتورهای زیر ، یک جوجه کشی موفق و با راندمان قابل توجه ، برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بدنه دستگاه جوجه کشی بوقلمون

اگر قصد جوجه کشی از تخم بوقلمون در منزل را دارید و می خواهید در ظرفیت های کم اقدام به عمل نمائید ، پیشنهاد ما به شما ، خرید دستگاه های جوجه کشی خانگی می باشد. به جنس بدنه این دستگاه ها می بایست دقت بیشتری شود. شایسته ترین جنس بدنه برای این دستگاه ها ، بدنه های ABS و یا کریستالی نشکن می باشد. در این نوع بدنه ها از وجود لایه محافظ بر روی درب دستگاه نیز اطمینان حاصل فرمائید. اگر دستگاه در معرض نور خورشید قرار گیرد احتمال تلف شدن نطفه ها در اثر تابش اشعه های مضر وجود دارد. لذا درب دستگاه می بایست از این لحاظ ایمن شده باشد.

بدنه دستگاه جوجه کشی بوقلمون - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

در جوجه کشی از بوقلمون در مقیاس های صنعتی نیز جنس بدنه اهمیت بسیار زیادی دارد. بدنه های فلزی و گالوانیزه ای برای دستگاه های جوجه کشی مفید نمی باشند. چون دچار زنگ زدگی و فرسودگی می شوند. بدنه بسیار مناسب برای این نوع دستگاه ها ، PVC فشرده و یک پارچه می باشد. این نوع بدنه هم سبک بوده و هم غیر قابل زنگ زدگی می باشد. علاوه بر این بدنه های PVC عایق بندی خوبی نیز نسبت به بدنه های فلزی دارند. در این دستگاه ها درب دستگاه می بایست شفاف باشد تا محتویات داخل دستگاه قابل مشاهده باشد. علاوه بر شفاف بودن ، لایه محافظ نیز بر روی درب لازم می باشد.

سنسور دستگاه

در دستگاه های جوجه کشی حسگرهای کنترل رطوبت و دما نقش اصلی را در روند جوجه کشی بازی می کنند. تمامی پروسه جوجه کشی بستگی به شرایط دما و رطوبت مورد نیاز دارد. اگر حسگر دستگاه در این باره عاجز باشد و نتواند به دقت رطوبت و دما را سنجش کند ، امر جوجه کشی کلا با شکست روبه رو می شود. برخی تولید کنندگان از حسگرهای بی کیفیت چینی در این زمینه استفاده می کند که بعد از هر دوره نیاز به کالیبره شدن دارند. یکی از بهترین حسگرهای مناسب برای دستگاه های جوجه کشی ، سنسور SHT سوئیس می باشد.

شانه ها

شانه ها دستگاه جوجه کشی بوقلمون - اندیشه سبز

در سری جدید دستگاه های جوجه کشی ، از شانه های همه کاره استفاده می شود. این شانه ها که به شانه های سایزیک معروف می باشند ، باعث می شوند تخم در داخل آنها به صورت پهلو قرار بگیرد. در طبیعت نیز دقیقا تخم ها بدین صورت در زیر پرنده مادر قرار می گیرند. علاوه بر این توسط این شانه ها ، هر نوع تخمی را می توان درون آن جای گذاری کرد. دستگاه جوجه کشی بوقلمون نیز می بایست مجهز به شانه های همه کاره باشد.

سیستم رطوبت رسانی

جوجه کشی از تخم بوقلمون نیاز به رطوبت در زمان ستر و هچر دارد و این رطوبت می بایست به بهترین شکل ممکن در داخل دستگاه ایجاد شود. در دستگاه های جوجه کشی که از سیستم رطوبت رسان التراسونیک استفاده می کنند ، یک کانل هوایی سرد ایجاد می شود که با ایجاد شوک دمایی می تواند به راحتی نطفه ها را تلف کند. اضافه بر این ، بخارسازهای التراسونیک فن دستگاه و سنسورها و المنت های حرارتی دستگاه را از کار می اندازد. استفاده از سیستم های رطوبت رسان با پد سلولوزی و یا رطوبت سازهای اتومایز برای دستگاه های جوجه کشی بوقلومون مورد پسند می باشد.

فن دستگاه

وجود یک فن سیرکولاسیون برای گردش هوا در درون دستگاه های جوجه کشی بوقلمون امری ضروری میباشد. هوای مورد نیاز جوجه ها در درون دستگاه می بایست تهویه شد و از نظر میزان اکسیژن به حد کافی برسد. فن های دائم کار و یا فن های آکسیال برای دستگاه های جوجه کشی مناسب می باشند و در تهویه هوای داخل به خوبی عمل می کنند.

برد دستگاه و هوش مصنوعی آن

برد دستگاه جوجه کشی 336 تایی اتوماتیک - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

مرکز کنترل دستگاه در حقیقت برد آن می باشد. مونتاژ قطعات بر روی این برد می بایست ، به شکلی صورت گیرد که قطعات در اثر نویز ، کارکرد اشتباهی از خود گزارش ندهند. همچنین وجود یک پردازشگر سریع و مناسب برای پردازش عملیات و داده ها ضروری می باشد. امروزه در دستگاه های جوجه کشی بوقلمون ساخته شده توسط سازندگان حرفه ای ، از هوش مصنوعی منطبق بر منطق فازی ، استفاده می شود. این هوش مصنوعی ، بهترین تصمیمات لازم طی تغییرات اتفاق افتاده در درون و بیرون دستگاه ، را اتخاذ میکند که منجر به نهایت راندمان می شود.

کارکرد با برق اضطراری و یا باتری ماشین

کل فرایند جوجه کشی در دستگاه های جوجه کشی به برق نیاز دارد. اگر برق قطع شود دستگاه باید بتواند از طریق برق اضطراری و باتری ماشین به کار خود ادامه دهد. دستگاه جوجه کشی بوقلمون نیز باید این خاصیت را داشته باشد.

موتور جوجه کشی و سیستم چرخش شانه ها

موتور جوجه کشی و سیستم چرخش شانه ها - اندیشه سبز

موتور در دستگاه های جوجه کشی بوقلمون می بایست به آرامی و بدون ضربه شروع به حرکت کند. اصطلاحا این نوع موتورها گیربکس دار می باشند. همچنین این موتور می بایست در محل درستی روی راک قرار گیرد تا توازن بار در آن رعایت شود و فشار یک طرفه به موتور وارد نگردد. سیستم چرخش شانه ها نیز باید به اندازه کافی بتواند تخم ها را بچرخاند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

دستگاه جوجه کشی بوقلمون لازم است شامل گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. در این صورت تولید کننده می تواند از طریق واحد پشتیبانی خود در هر استان به خریدار خدمات پشتیبانی در ارتباط با دستگاه های خود ارائه بدهد. زمانی که هر قطعه از دستگاه دچار ایرادی باشد و یا نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشد ، این وظیفه سازنده است که به کمک مشتری در اسرع وقت برسد.

دستگاه جوجه کشی بوقلمون از کجا خرید کنم؟

پیشنهاد ما به شما خرید دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی اندیشه سبز می باشد. دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز ، می توانند از طیف وسیعی از پرندگان جوجه کشی کنند. اندیشه سبز در ساخت دستگاه های خود از بهترین قطعات و تکنولوژی مدرن بهره برده است که نهایت راندمان را از خود بجای می گذارند. این دستگاه ها دارای 12 ماه گارانتی واقعی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند. اندیشه سبز بیش از 100 نمایندگی فعال در سطح ایران دارد و از این طریق خدمات پشتیبانی به خریداران خود ارائه می دهد.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در زمینه خرید دستگاه جوجه کشی بوقلمون می توانید با شماره زیر در تماس باشید.

6 دیدگاه در “معرفی بهترین دستگاه های جوجه کشی بوقلمون + نکات مهم قبل از خرید

  1. حمزه گفت:

    سلام من یک دستگاه جوجه کشی بوقلمون 250تای میخام

    1. admins-r گفت:

      سلام با شماره زیر تماس بگیرد تا راهنمایتون بکنن.
      09144485590

  2. ناشناس گفت:

    سلام دستگاه 250تایی میخام

    1. admins-r گفت:

      سلام
      لطفا با شماره زیر تماس بگیرید.
      09144485590

  3. ناشناس گفت:

    سلام من یک دسگاه جوجه کشی بوقلمون میخوام 40تای میخوام

    1. admins-r گفت:

      سلام دوست عزیز
      لطفا با شماره پایین تماس بگیرید.
      09144485590

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.