بلدرچین

خواص گوشت بلدرچین

خواص و فواید گوشت بلدرچین - اندیشه سبز

خواص و فواید گوشت بلدرچین

با وجود اینکه، بلدرچین به عنوان یکی از پرنده های ریز جثه در جهان شناخته می شود ولی ارزش غذایی گوشت و تخم آن آنقدر زیاد است که طرفداران زیادی برای استفاده گوشت و تخم آن، در دنیا وجود دارد. گوشت بلدرچین گرم است. کسانی که تمایلی به خوردن گوشت سرد مرغ ندارند، ترجیح می دهند که از گوشت لذیذ این پرنده کوچک لذت ببرند ضمن اینکه فوایدی که در گوشت بلدرچین موجود است آنقدر زیاد است که قابل مقایسه با گوشت مرغ نیست. به طور مثال میزان پروتئین موجود در هر 100 گرم گوشت بلدرچین، برابر با 25 درصد است. اگر هر بلدرچین 200 تا 240 گرم گوشت داشته باشد، مقدار پروتئین موجود در آن، بین 50 تا 60 گرم خواهد رسید.

جالب است بدانید که بلدرچین ها پرنده های پر جنب و جوشی هستند. مقدار گلیکوژن گوشت آنها، سطح بالاتری در برابر گوشت مرغ دارد از همین رو، مصرف کنندگان بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که مصرف گوشت بلدرچین را به سبد غذایی خود اضافه کرده اند.به همین دلیل است که به خوردن گوشت این پرنده، بسیار علاقه مند شده اند و پرورش دادن بلدرچین رونق یافته است.

 اگر در صفحات گوگل کلمه گلیکوژن  را تایپ کنید. آن وقت متوجه خواهید شد که این ماده،  یکی از عوامل بسیار مهم برای هر چه لذیذتر شدن گوشت حیوانات است. حیواناتی مثل گوزن، آهو، خرگوش و بسیاری از پرندگان شکاری به خاطر وجود همین ماده در بدنشان گوشت بسیار خوشمزه و لذیذتری دارند.

ارزش غذایی گوشت بلدرچین

در گوشت بلدرچین چربی کمی وجود دارد و سرشاز از املاح و مواد مغذی و معدنی است.

 خواص درمانی گوشت بلدرچین

بر کسی پوشیده نیست که با گذشت زمان، بسیاری از عارضه های جسمی به سراغ انسان می آید ولی جالب است بدانید که با خوردن گوشت بلدرچین، سرعت پیشرفت بیماری ها قابل کنترل است چون گوشت بلدرچین خاصیت دارو درمانی دارد و مصرف کنندگانی که به این امر واقف هستند، همیشه از خوردن گوشت بلدرچین استقبال می کنند.

مهم ترین فواید درمانی گوشت بلدرچین عبارتند از :

جلوگیری از پیری زودرس

گوشت بلدرچین برای جلوگیری از پیری زودرس - اندیشه سبز

مطمئن باشید با خوردن گوشت بلدرچین، پوست شما با گذشت زمان چروک بر نمی دارد چون گوشت بلدرچین سرشار از ویتامین های کلاژن ساز است و نه تنها از پیری زود رس پوست جلوگیری می کند بلکه در احیای منافذ از دست رفته پوست هم موثر است.

جلوگیری از پوکی استخوان

گوشت بلدرچین برای جلوگیری از پوکی استخوان - اندیشه سبز

جدولی که در بالا کشیده شده، نشانگر این است که، گوشت بلدرچین حاوی یک درصد کلسیم است که با خوردن آن سلول های استخوان ساز تقویت می شود و مانع بیماری های ارتروز و پوکی استخوان می شود.

جلوگیری از آسم و تشنج

افرادی که به بیماری های تنفسی گرفتارند، بهتر است به جای گوشت مرغ، از گوشت بلدرچین استفاده کنند چون با خوردن این گوشت برخی از بیماری ها از قبیل آسم و تشنج های تنفسی تحلیل می روند و حتی تجربیاتی وجود دارد که نشانگر بهبود چنین بیمارانی است.

 کمک به رفع سنگ کلیه و مثانه

گوشت بلدرچین برای  کمک به رفع سنگ کلیه و مثانه - اندیشه سبز

در طب سنتی اسلام، ضمن اشاره به فواید بسیار زیاد تخم و گوشت بلدرچین، شخصی به نام  عبدالملک بن زهر اندلسی (قرن ۵) تاکید کرده است که، خوردن گوشت لذیذ و خوشمزه بلدرچین برای همه ( افراد بیمار، خردسال، سالخوردگان و حتی کسانی که از سلامت جسمی کاملی برخورداند) توصیه می شود. با خوردن گوشت بلدرچین، سنگ های مثانه، کلیه کاملا از بین رفته و دفع می شود.

کمک به رفع کم خونی

جدولی که در بالا کشیده شده، نشانگر این است که 24 درصد گوشت بلدرچین، از آهن تشکیل شده است یعنی  اگر گوشت بلدرچین 200 تا 240 گرم باشد، مقدار آهن موجود در آن بین 48 تا 56 گرم است که با خوردن آن به رفع کم خونی کامل در بدن کمک شایانی می شود.

گوشت بلدرچین برای کمک به رفع کم خونی - اندیشه سبز

فراموش نکنید که مواد غذایی  هر چقدر هم مفید باشد، نباید در خوردن آن زیاده روی کنید مثلا اگر اصول مصرف گوشت بلدرچین را رعایت نکنید، با بیماری های قلبی، کلیه و مشکلات گوارشی مواجه خواهید شد.

خواص گوشت و تخم بلدرچین در دوران بارداری
  • بسیاری از متخصصین زنان و زایمان معتقدند که خانم های باردار ، اگر ویار شدید تری دارند، بهتر است با خوردن گوشت بلدرچین، حالت تهوع خود را کاهش دهند.
  • زنانی که در دوران بارداری گوشت بلدرچین مصرف می کنند خواب راحت و آرامتری دارند.
  • بعد از زایمان قوای بدن آنها تقویت می شود.
  • شیر مادران شیر ده افزایش می یابد.
  • به خاطر وجود آنتی اکسیدان در گوشت بلدرچین، به بیماری آسم  و الرژی مبتلا نمی شوند.
سخن آخر:

امیدوارم مطالعه این مقاله برای بسیاری از شما مخاطبین عزیز وب سایت اندیشه سبز خالی از لطف نبوده باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.