تحلیل دستگاه های جوجه کشی

بررسی کامل دستگاه های جوجه کشی کاکس

بررسی کامل دستگاه های جوجه کشی کاکس - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

بررسی کامل دستگاه های جوجه کشی کاکس (مام کاکس)

گروه صنعتی کاکس ماشین یکی از ارائه دهنده گان دستگاه های جوجه کشی در ایران می باشد که بر اساس ادعای این گروه ، محصولات خود را از کشور هلند وارد می کند. کاکس ماشین محصولات جوجه کشی در ظرفیت های متعددی به بازار ارائه می دهد ، بطوریکه در این زمینه ، دستگاه های جوجه کشی در مقیاس های خانگی ، نیمه صنعتی و صنعتی به فروش می رساند. در این مقاله از فروشگاه اندیشه سبز به بررسی کامل دستگاه های جوجه کشی کاکس ماشین پرداخته ایم و مزایا و معایب این دستگاه ها را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه های جوجه کشی مام کاکس این مقاله را به طور کامل مطالعه بفرمائید.

در ابتدا به بررسی قسمت های داخلی این دستگاه ها می پردازیم.

سنسور دستگاه

سنسور در دستگاه های جوجه کشی نقش پررنگی داشته و تقریبا تمام فرایند جوجه کشی به این مورد بستگی دارد. لذا می بایست حسگر سنجش دما و رطوبت در دستگاه های جوجه کشی بسیار دقیق باشد. سنسور مورد استفاده برای اندازه گیری دما و رطوبت در دستگاه های جوجه کشی کاکس ، سنسور NTC می باشد. این سنسور ساخت کشور چین است. کار تخمین رطوبت نیز با استفاده از این سنسورها ، از طریق جدول استوکیومتری و بر اساس هوای خشک و خیس ، صورت می گیرد.

سنسور دستگاه جوجه کشی کاکس - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

مهمترین معایب این سنسورها ، نیاز همیشگی آنها به کالیبره شدن است. دوره کالیبراسیون مشخص نیست و کاملا به کارکرد حسگر بستگی دارد. در برخی موارد اگر سنسور به موقع کالیبره نشود می تواند خسارات جبران ناپذیری به جای بگذارد. میتوان ادعا کردن که بهترین نوع سنسور برای کنترل دما و رطوبت در دستگاه های جوجه کشی سنسورهای SHT ساخت کشور سوئیس می باشند. این سنسورها یک بار برای همیشه در محل ساخت کارخانه خود کالیبره شده اند و نیازی به کالیبراسیون مجدد ندارند.

سیستم رطوبت رسانی

کاکس ماشین در دستگاه های خانگی از ظرف آب برای تأمین رطوبت استفاده کرده است و در دستگاه های جوجه کشی صنعتی نیز از بخارساز التراسونیک بهره برده است. استفاده از بخار ساز التراسونیک در دستگاه های جوجه کشی ممکن است پیامدهای منفی داشته باشد. مهمترین این پیامدها ، آهک بستن سنسورها ، فن ها ، المنت های حرارتی و ایجاد شوک دمایی می باشد.

امروزه در دستگاه های جوجه کشی حرفه ای و پیشرفته از سیستم های رطوبت رسانی اتومایز برای رطوبت رسانی استفاده می شود. این نوع رطوبت سازها با محیط جوجه کشی سازگاری بیشتری داشته و به افزایش راندمان جوجه کشی کمک می کنند.

بدنه دستگاه

بدنه دستگاه - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

بدنه دستگاه های جوجه کشی خانگی کاکس از ABS می باشد. جنس بدنه ABS برای دستگاه های جوجه کشی یک مزیت به شمار می آید. چرا که این بدنه کاملا ضد زنگ می باشد و گازهای سمی از خود تولید نمی کند. کاکس ماشین در ساخت دستگاه های جوجه کشی صنعتی نیز از PVC دو لایه با فوم تزریق شده ، استفاده می کند. به نظر میرسد کاکس ماشین برای عایق بندی بدنه دستگاه های خود و قابلیت شست و شویی آنها ، گزینه های مناسبی را در ساخت آنها به کار برده است.

کارکرد دستگاه با برق اضطراری

دستگاه های جوجه کشی کاکس ماشین ، مجهز به باتری بوده و در صورت قطعی برق از این طریق تا مدتی می توانند به کارکرد خود ادامه بدهند. همچنین می توان برق مصرفی این دستگاه ها را از باتری ماشین نیز تأمین کرد. کاکس ماشین در این زمینه برای سلامت نطفه ها در زمان قطعی برق ، چاره اندیشی کرده است.

مکانیزم چرخش و موتورهای چرخشی

مکانیزم چرخش و موتورهای چرخشی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

کاکس ماشین در سری جدید دستگاه های خود از شانه های همه کاره استفاده می کند. این شانه ها برای دستگاه جوجه کشی مناسب می باشند. در دستگاه های جوجه کشی صنعتی ، کاکس ماشین برای هر شانه موتور چرخشی مجزایی به کار برده است ، مکان این موتور بر روی گوشه شانه ها می باشد ولی بهتر بود موتور در قسمت وسط شانه باشد تا بار تخم های نطفه دار به طور متعادل بر میله موتور وارد شود.

چرخش شانه ها نیز در این سیستم ها به اندازه 45 درجه ای می باشد. امروزه با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در صنعت جوجه کشی ، چرخش 360 درجه متداول ترین و جدیدترین نوع چرخش تخم های نطفه دار تلقی می شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

تمرکز اصلی کاکس ماشین ، صادرات دستگاه های جوجه کشی به کشورهای آفریقایی و کشورهای همسایه می باشد. برای همین در کنار برخی محصولات خود قطعات یدکی همچون ترموستات اضافی نیز قرار می دهد. محصولات این گروه دارای گارانتی یک ساله و همچنین خدمات پنج ساله پس از فروش می باشد. تعمیر قسمت های فنی فقط با قطعات یدکی امکان پذیر نیست و به تخصص نیاز دارد که خریداران دستگاه های کاکس ماشین در زمان نیاز به تعمیر باید با گروه کاکس ماشین تماس بگیرند.

سخن آخر

در این مقاله به صورت خلاصه ای در مورد گروه کاکس ماشین و قطعات مورد استفاده در دستگاه های این گروه صحبت کردیم . این گروه همانطور که اشاره شد بیشتر تمرکز خود را بر روی صادرات قرار داده است و از این رو تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش کمتری نسبت به سایر گروه ها در داخل کشور دارا می باشد .

از سویی دیگر به دلیل صادرات به کشورهایی با اقتصادی ضعیف ، تصمیم به استفاده از قطعاتی با قیمت پایینتر نیز در این دستگاه ها گرفته شده است که در نتیجه قیمت کلی دستگاه نیز پایینتر آمده است.

اگر قصد خرید دستگاه جوجه کشی دارید و کیفیت را به کمیت ترجیح میدهید ما محصولات اندیشه سبز را به شما پیشنهاد میکنیم.

محصولات اندیشه سبز دارای 12 ماه گارانتی بی قید و شرط و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند. بدین معنی که تا 10 سال از گذشت مدت زمان گارانتی ، اندیشه سبز قطعه یدکی دستگاه خریداری شده را تولید می کند.

برای دریافت مشاوره رایگان درباره دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز و همچنین خرید آنها با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

2 دیدگاه در “بررسی کامل دستگاه های جوجه کشی کاکس

  1. A.M.D.K گفت:

    چگونه نطفه سنجی کنم

    1. Faraj گفت:

      سلام نطفه سنجی باید تو یه اتاق تاریک و گرم انجام بگیره و از یک چراغ قوه و یا نطفه سنج استفاده کنید. معمولا از روز هفتم الی 10 ام نطفه سنجی انجام میدهند. از یه طرف، تخم را زیر نور چراغ قوه دهید. اگر لکه کوچک در وسط تخم مشاهده نمودید و یا رگ های به هم پیوسته در داخل تخم دیدید، آن تخم نطفه دار بوده و نطفه رشد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.