مقالات لبنیاتی

دوغ سردکن چیست ؟ نکات مهم هنگام خرید دوغ سردکن

راهنمای خرید دوغ سردکن - اندیشه سبز

دوغ سرد کن چگونه کار می کند و چطور یک دوغ سردکن استاندارد خریداری کنیم؟

لبنیات نقش به سزایی در تامین منابع غذایی مورد نیاز بدن ما انسان ها دارند و جهت استفاده بهینه از آنها و یا جلوگیری از فاسد شدن آنها باید از تجهیزات لبنیاتی استفاده کنیم. دوغ یکی از نوشیدنی های پرطرفدار و البته بسیار سالم و مفید است که همه ما آنها را سر سفره غذا نوشیده ایم و یا در فصل تابستان جهت خنک کردن بدن، دوغ سرد بهترین راهکار خواهد بود. 

دوغ سردکن به دستگاهی گفته میشود که شامل مخزن نگهدارنده دوغ و تجهیزات برودتی است که دوغ داخل مخزن توسط اهرمی به صورت مداوم هم زده می شود و باعث خنک شدن و تازه ماندن آن می گردد. همان طور که می دانید دوغ قبل از مصرف باید خوب هم زده شود. زیرا ماست و محتویات آن به مرور زمان در آن ته نشین میشود. دوغ سردکن همچنین باعث ایجاد کف نیز بر روی دوغ میشود که باعث دلچسب شدن و خوشمزگی آن میشود. دوغ سردکن ها معمولا در کمتر از 10 دقیقه دوغ را خنک می کنند. دوغ سردکن ها در مکان هایی همچون کافی شاپ ها ، منزل ، رستوران ها ، هتل ها و این دست مکان ها کاربرد دارند.

اگر دارای مغازه ، رستوران ، هتل و هر کسب و کار دیگری هستید، حتما برای سرو کردن دوغ خنک نیاز به یک دستگاه دوغ سرد کن خواهید داشت، حتی از آنها در خانه و محل کار نیز جهت پذیرایی از مهمانان می توانید استفاده کنید.  پس با ادامه این مطلب از سایت اندیشه سبز همراه باشید تا اطلاعات کافی در مورد نحوه کار دوغ سردکن ها ، انواع آنها و هم چنین راهنمای قبل از خرید دوغ سردکن به دست آورید.

دوغ سردکن 10 لیتری
دوغ سردکن 10 لیتری
» مناسب برای تولید دوغ خنک و گوارا
» دارای بدنه ی استیل و مقاوم در برابر زنگ زدگی و رطوبت
» دارای مصرف برق کاملا ایده آل و بهینه

نحوه عملکرد دستگاه دوغ سرد کن

همانطور که گفته شد، دوغ سرد کن ها شامل یک مخزن و همزن و تجهیزات سرمایشی مانند اواپراتور، کندانسور ، کمپرسور، شیر انبساط، گاز مبرد و … می باشند که از طریق تولید سرما سبب خنک شدن دوغ داخل مخزن شده و یک نوشیدنی دلپذیر و گوارا تولید خواهد کرد. پمپ تعبیه شده در دوغ سردکن سبب گردش دوغ و عدم ته نشینی ان می شود. 

دوغ سردکن ها در ظرفیت های مختلفی تولید میشوند و با توجه به ظرفیتی که دارند در مغازه ، رستوران ، هتل ، خانه و… مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این دستگاهها معمولا در ظرفیت های 10 ، 15 ، 20 ، 30 ، 40 لیتری و بالاتر وجود دارند.

دوغ خنک و گوارا - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

با شروع به کار دستگاه، همزن دوغ سردکن، محتویات داخل مخزن را به آرامی به هم می زند. سیستم تبرید به کار رفته نیز باعث خنک شدن آن میشود. برخی از دوغ سردکن ها مجهز به سیستم آبشاری نیز می باشند که باعث ایجاد دوغ سنتی کف دار میشوند.

ویدیوی نحوه کار دوغ سرد کن

نکات طلایی به هنگام خرید دوغ سرد کن

متاسفانه به دلیل نبود نظارت، برخی از تولید کنندگان در ساخت این محصولات از ضوابط بهداشتی و استاندارد های جهانی سرپیچی میکنند. شایان ذکر است که این دستگاه به صورت مستقیم با یک نوشیدنی پر مصرف  و سلامت مردم سرو کار دارد. بنابراین عدم رعایت استاندارد های بهداشتی در ساخت این دستگاه ها باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی میشود. لذا توصیه میشود به هنگام خرید دوغ سردکن و هر نوع تجهیزات برودتی یا پخت و پز که با خوراک انسان در ارتباط است، ابتدا اطلاعات جامعی در رابطه با دوغ سردکن و تولید کننده آن به دست بیاورید، سپس بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

نکات طلایی به هنگام خرید دوغ سردکن - اندیشه سبز

در ادامه به نکات مهم و کاربردی قبل از خرید دوغ سردکن اشاره شده که میزان رضایت شما از خرید را بالا خواهد برد و سبب خرید محصولی استاندارد و با کیفیت خواهد شد.

الف – توجه به ظاهر و بدنه

در ابتدا باید به ظاهر و بدنه این دستگاه دقت داشته باشید. اگر از آن در فروشگاه، هتل، رستوران ، کافی شاپ و این دست مکان ها می خواهید استفاده کنید، ظاهر آن برای شما اهمیت زیادی باید داشته باشد. زیرا دستگاه شما در معرض دید مشتریان خواهد بود. لذا ظاهر زیبا و بهداشتی و تمیز برای جلب رضایت مشتری اهمیت زیادی خواهد داشت، جنس بدنه آن طوری باشد که به راحتی قابل شستشو و تمیزکاری باشد، استیل بهترین گزینه برای بدنه دوغ سردکن های فروشگاهی خواهد بود.

ب – بدنه بهداشتی و ضد زنگ

نکته بعدی و بسیار مهم، جنس بدنه این دستگاه می باشد. بدنه بیرونی و داخلی نباید دچار زنگ خوردگی و پوسیدگی شود. زیرا پدیده زنگ خوردگی یک فرایند شیمیایی است و علاوه بر مختل کردن عملکرد دستگاه، باعث به وجود آمدن آلودگی در دوغ نیز خواهد شد. استفاده از استیل در ساخت این دستگاه ها یک استاندارد لازم می باشد. تمامی قسمت هایی از بدنه که با دوغ سر و کار دارد، باید از استیل ضد زنگ و ضد پوسیدگی ساخته شده است. هم چنین در ساخت بدنه بیرونی آن از پلاستیک abs ، آلومینیوم و یا استیل استفاده شود.

ج – توجه به برند کمپرسور

در صورتی که از کمپرسور بی کیفیتی استفاده شود، دستگاه پس از مدتی کارایی خود را از دست خواهد داد و قادر به خنک کردن دوغ نخواهد بود، در ساخت دوغ سرد کن ها از موتورهای هرماتیک (غیر قابل تعمیر) استفاده میشود. این کمپرسور ها دقیقا همانند موتورهایی می باشند که در یخچال خانگی نیز به کار رفته اند. ایده آل ترین نوع این کمپرسورها ، برندهای دانفوس، تکامسه و کالترون می باشند که عمر مفید طولانی تر و کیفیت بهتری نسبت به سایر موتورها دارند.  موتورهای بی کیفیت علاوه بر کارکرد ضعیف تر ، صداها و لرزش بیشتری نیز از خود تولید میکنند.

د – تولید شده مطابق با استانداردهای دنیا

رعایت استانداردهای مهم همچون استاندارد جهانی ایزو 9001، نشان ce اروپا و کنترل کیفی چند مرحله ای در ساخت این دستگاه ها امر ضروری برای تضمین کیفیت آنها می باشد. حتما به ابن موارد توجه کنید و از وجود چنین استانداردهایی مطمئن شوید.

هـ – دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد

دوغ سرد کن باید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانید به گروه تولید کننده و یا وارد کننده ارجاع دهید، هم چنین این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه های گارانتی دار کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به دستگاه های بدون گارانتی و بدون پشتوانه دارند.

جمع بندی

دوغ یکی از نوشیدنی های محبوب در بین ما ایرانی ها می باشد. بهره گیری از دستگاه دوغ ساز در مشاغل مختلف همچون رستوران ها ، غذاخوری ها ، سفرخانه ها و … می تواند رضایت مشتری را دو چندان برابر کند. با توجه به تنوع زیاد این محصولات در بازار و تولید کنندگان مختلفی که در این زمینه فعالیت می کنند، انتخاب یک دستگاه دوغ سردکن می تواند کمی دشوار باشد. در صورتیکه خواهان خرید دستگاه دوغ ساز با کیفیت می باشید، پیشنهاد ما به شما خرید محصولات اندیشه سبز می باشد.

اندیشه سبز

گروه اندیشه سبز بیش از 25 سال سابقه فعالیت در عرصه تولید تجهیزات لبنیاتی و صنعتی دارد. دوغ سردکن های ساخت این گروه نیز بر اساس استانداردهای مهم و رعایت تمامی نکات بهداشتی ساخته شده اند. این دستگاه ها از قطعات بسیار عالی برخوردار می باشند که باعث ایجاد راندمان بالا و دوام بیشتر دستگاه شده اند. علاوه بر این برای تضمین کیفیت و خاطر نشان شدن مشتری، این دستگاه ها دارای 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش معتبر می باشند که از طریق بیش از 100 واحد نمایندگی سراسری گروه اندیشه سبز در سطح ایران به مشتریان عزیز ارائه میگردد. قبل از خرید شما می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و راهنمایی بیشتر در این زمینه دریافت کنید.

کارشناسان-رسمی-فروش-کارخانه- اندیشه سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.