تحلیل دستگاه های جوجه کشی

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

به دلیل پیشرفت روز افزون صنعت پرورش طیور ، امروزه تب تند دستگاه های جوجه کشی در بیشتر محافل بی داد میکند. دستگاه های جوجه کشی همان ماشین جوجه آوری میباشند که تخم نطفه دار پرندگان را تبدیل به جوجه میکنند. جوجه کشی از هر پرنده ای از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا نطفه های آن بسیار حساس و ضعیف میباشند و به کوچکترین تغییرات محیطی واکنش نشان میدهند. از این رو کیفیت و راندمان یک دستگاه جوجه کشی بسیار مهمتر از ظرفیت و قیمت آن می باشد.

تقریبا نطفه بیشتر پرندگان برای رشد در درون تخم نیاز به دما و رطوبت خاص و چرخش و اکسیژن کافی دارد. بنابراین یک دستگاه جوجه کشی فارغ از قیمتی که دارد ، باید مجهز به بهترین ابزار ها برای کنترل عوامل مؤثر بر جوجه کشی باشد تا نهایت راندمان حاصل شود. در این مقاله از سایت اندیشه سبز راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی را ارائه میدهیم. اگر برای اولین بار است که میخواهید دستگاه جوجه کشی خرید کنید ، نگران نباشید ، تمامی فوت و فن های یک انتخاب صحیح را ما به شما آموزش خواهیم داد.

دستگاه جوجه کشی 126 تایی
دستگاه جوجه کشی 126 تایی
» مناسب برای جوجه کشی از تخم گونه های مختلف پرندگان
» دارای کنترلر هوشمند
» با قابلیت ستر و هچر همزمان

معیار های انتخاب دستگاه جوجه کشی با کیفیت

دستگاه جوجه کشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

خرید یک دستگاه جوجه کشی از بین نمونه های مختلف کار آسانی نیست ، زیرا بعضی از آنها نقاط مثبت و ضعف هایی دارند. از طرفی بازار رقابت در ایران زیاد شده و برخی تولید کنندگان با تبلیغات زیاد سعی در گمراه کردن افراد دارند. در این مقاله به طور کاملا تخصصی و با ذکر دلایل منطقی بهترین ویژگی هایی که یک دستگاه جوجه کشی باید داشته باشد را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

اگر فکر میکنید که دستگاه جوجه کشی باید ظرفیت بیشتر و قیمت ارزانتری داشته باشد ، باید به شما گوشزد کنم که سخت در اشتباهید. ظرفیت و قیمت یک دستگاه آخرین نکاتی میباشند که شما باید به آن دقت کنید. فاکتوری که در انتخاب یک دستگاه جوجه کشی بسیار مهم می باشد ، ضریب جوجه آوری آن است. وگرنه شما با هزینه بسیار پایین نیز میتوانید یک ماشین جوجه کشی بسازید ولی با راندمان بسیار ناچیز. اما یک دستگاه جوجه کشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در ادامه ما به این سوال پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشد.

دستگاه جوجه کشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

از مهمترین قطعه هایی که هر دستگاه جوجه کشی باید به آن مجهز باشد ، سنسور های سنجش دما و رطوبت ، بدنه ضد زنگ ، برد هوشمند ، سیستم چرخشی مناسب ، سیستم تأمین رطوبت ، شانه ها و … میباشند. بنابراین این موارد باید در دستگاه جوجه کشی کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. در ادامه از جمله با کیفیت ترین این قطعات که از طرف سازندگان بسیار معروف و حرفه ای خارجی همچون دستگاه جوجه کشی آرکام کره نیز در ساخت دستگاه های جوجه کشی استفاده می شوند را به محضر شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

بهترین سنسور برای سنجش دما و رطوبت در درون دستگاه جوجه کشی

سنسور دستگاه جوجه کشی باید بسیار دقیق باشد. زیرا حتی نیم درجه تغییر در دما و 5 درصد تغییر در رطوبت به راحتی جوجه ها را از پای در می آورد. سنسور دستگاه نباید نیازی به کالیبره شدن داشته باشد. سازندگان حرفه ای از سنسورهای بسیار دقیق SHT ساخت سوئیس در این زمینه استفاده میکنند. این سنسور دیجیتالی ، نیازی به کالیبره شدن ندارد و از بهترین سنسورهای موجود برای سنجش دما و رطوبت می باشد. دقت کنید اگر سنسور اصلی دستگاه جوجه کشی آنالوگی باشد ، شما باید در هر دوره آن را کالیبره کنید. زیرا این سنسورها خیلی زود از تنظیم خارج میشوند و دمایی که دستگاه نشان خواهد داد ، بسیار متفات تر از دمای واقعی خواهد بود. کالیبره کردن سنسور نیز نیاز به دستگاه گران قیمت دارد. لذا از دستگاه جوجه کشی با سنسور آنالوگی یا خشک و تر پرهیز کنید.

بهترین جنس بدنه برای دستگاه جوجه کشی

بهترین جنس بدنه برای دستگاه جوجه کشی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

باید بدانید که دستگاه جوجه کشی میباست قابلیت ضد عفونی داشته باشد. زیرا در هر دوره نیاز است که دستگاه کاملا ضد عفونی شود. همچنین رطوبت در درون دستگاه جوجه کشی بالا است. از این رو بدنه دستگاه جوجه کشی باید ضد زنگ باشد. زیرا هر نوع زنگ زدگی در بدنه آن ، محیط خطرناکی برای جوجه ها به وجود خواهد آورد. از بهترین و شایسته ترین نوع جنس بدنه میتوان به جنس ABS و یا PVC فشرده و یکپارچه اشاره کرد. این نوع بدنه ها کاملا ضد زنگ بوده و از عایق بندی بسیار خوبی برخودار میباشند. در حالی که دستگاه جوجه کشی با بدنه فلزی به سرعت دچار فرسودگی و زنگ زدگی میشود. عمر مفید دستگاه جوجه کشی با بدنه فلزی نیز بسیار پایین میباشد.

بهترین نوع برد برای دستگاه جوجه کشی

برد دستگاه جوجه کشی نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. اگر دستگاه جوجه کشی مجهز به بهترین ابزارها باشد ، ولی برد آن هوشمند نباشد ، نمی توان از آن راندمان بالایی انتظار داشت. برد دستگاه جوجه کشی باید ضد نویز باشد تا در برابر میدان های مغناطیسی کارکرد اشتباهی از خود نشان ندهد. همچنین هوش مصنوعی برد دستگاه جوجه کشی می بایست بسیار پیشرفته باشد. سازندگان حرفه ای همچون آرکام کره از هوش مصنوعی بر اساس منطق فازی بهره میبرند. علم منطق فازی یکی از پیشرفته ترین علوم برای شبیه سازی رخدادهای دنیای واقعی می باشد. بنابراین دستگاهی که مجهز به ابزارهای دقیق و هوش مصنوعی پیشرفته باشد ، راندمان بالایی نیز خواهد داشت.

بهترین سیستم چرخش شانه ها برای دستگاه جوجه کشی

برای اینکه نطفه ها در داخل تخم به بدنه تخم چسپیده نشوند ، باید تا زمان هچر مرتب چرخیده شوند. بنابراین در دستگاه های جوجه کشی از یک موتور برای چرخش شانه ها و در نتیجه چرخش تخم ها استفاده میشود. موتور و چرخاننده های دستگاه جوجه کشی باید از قدرت کافی برخوردار باشند. موتور چرخشی باید بدون ایجاد ضربه به نطف ها و بسیار آرام بچرخد. یکی دیگر از مسائل مهم در این زمینه ، محل قرار گرفتن موتور در داخل دستگاه میباشد. موتور چرخشی دستگاه جوجه کشی باید به شکلی در درون دستگاه جوجه کشی تعبیه شده باشد که فشار کمتر و متعادل تری به آن وارد شود. از این رو بهترین مکان برای نصب موتور در قسمت بالا و وسط راک می باشد. در غیر اینصورت موتور ممکن است خیلی زود به دلیل فشار زیاد و نامتعادل بسوزد. همچنین فاصله بین راک ها و زاویه چرخش کافی در سیستم چرخش شانه ها اهمیت زیادی دارد.

بهترین سیستم تأمین رطوبت برای دستگاه جوجه کشی

رطوبت در روند جوجه کشی بسیار مؤثر می باشد. در صورتیکه رطوبت داخل دستگاه جوجه کشی نامناسب باشد ، نطفه ها تا دوران هچر رشد خواهند کرد ، ولی تلف می شوند. از این رو سازندگان دستگاه های جوجه کشی از روش های مختلفی برای تأمین رطوبت داخل دستگاه جوجه کشی استفاده میکنند. اما برخی از سیستم های تأمین رطوبت در درون دستگاه های جوجه کشی عوارضی نیز به همراه خود ایجاد میکنند.

بعنوان مثال رطوبت ساز های التراسونیک به هیچ وجه برای دستگاه جوجه کشی مناسب نیستند. این رطوبت سازها با تکنولوژی فراصوتی ، بخار سرد ایجاد میکنند. در اثر این بخار سرد ، میزان دمای در درون دستگاه یکنواخت نخواهد بود و نطفه ها دچار شوک دمایی میشوند. علاوه بر این ، در اثر بخار سرد رطوبت سازهای التراسونیک ، فن دستگاه ، سنسور و المنت حرارتی به مرور زمان آهکی میشوند. در حقیقت کل عملکرد دستگاه با مشکل مواجه میگردد. بنابراین دستگاه جوجه کشی با رطوبت ساز التراسونیک خرید نکنید.

بهترین نوع شانه برای دستگاه جوجه کشی

بهترین نوع شانه برای دستگاه جوجه کشی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

در دستگاه های قدیمی کاربر برای تخم هر پرنده ای مجبور بود که تعداد زیادی از شانه های مخصوص آن را خرید کند. هزینه اضافی و نیاز به فضای بیشتر برای نگه داری از تعداد زیادی شانه ، یکی از معضلات این دستگاه ها بود. گروه آرکام کره برای اولین بار نوعی از شانه ها را به بازار معرفی کرد که در آن توسط جداکننده هایی ، کاربر می توانست تخم های مختلفی را درون آن قرار بدهد. حتی این در این شانه ها ، کاربر می توانست تخم پرنده را به پهلو قرار بدهد. در طبیعت نیز تخم به همین شکل در زیر پرنده مادر قرار میگیرد. این شانه ها به شانه های سایزیک و همه کاره معروف هستند. لذا به شما توصیه میکنم که دستگاه جوجه کشی با شانه های همه کاره خرید کنید.

چرا دستگاه جوجه کشی باید گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد؟

یکی دیگر از مواردی که باید به هنگام خرید دستگاه جوجه کشی به آن دقت کنید ، گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. از خرید دستگاه های جوجه کشی بی نام و نشان و بی هویت به شدت پرهیز کنید. متأسفانه نسخه های چینی دستگاه های بی کیفیت در بازار به وفور پیدا میشود. حتی اکثر فروشندگان دستگاه های جوجه کشی تحت عنوان گارانتی دار با ذکر شرط های متعدد ، عملا ادعای گارانتی ارئه شده را بی اثر می کنند.  از این رو محصولات یک تولید کننده معتبر و با سابقه را خرید کنید. زیرا در صورت هر گونه مشکل ، شما بایستی بتوانید ایراد دستگاه خود را از طریق خدمات پس از فروش سازنده آن رفع کنید. در نظر بگیرید اگر قطعه یدکی محصول شما در بازار یافت نشود و یا دستگاه شما فاقد خدمات پس از فروش باشد ،  در صورت به وجود آمدن مشکلی فنی ، دستگاه غیر قابل تعمیر و بلا استفاده خواهد بود.

جمع بندی

امروزه جوجه کشی از پرندگان مختلف به زمینه کسب درامد برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. از طرفی در بازار دستگاه های جوجه کشی با برندهای مختلفی به چشم می خورند. برخی از این دستگاه ها داری مزایا و معایبی میباشند که شناخت آنها نیاز به اطلاعات کافی دارد. از این رو در این مقاله سعی بر این شد تا با ارائه اطلاعات دقیق و علمی ، بهترین ویژگی هایی که یک دستگاه جوجه کشی باید داشته باشد را به شما عزیزان معرفی کنیم. همان طور که در متن این نوشتار اشاره شد ، این ویژگی ها در دستگاه های جوجه کشی حرفه ای و برند معتبر جهانی همچون آرکام کره نیز به کار گرفته شده اند. بنابراین برای رسیدن به راندمان بیشتر و افزایش درامد توصیه میشود ، دستگاهی را خرید کنید که از چنین ویژگی هایی برخوردار باشد.

اگر به دنبال دستگاه جوجه کشی می باشید که از این ویژگی ها برخوردار باشد ، می توانید دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز را خرید بفرمائید. این دستگاه ها علاوه بر ویژگی های ذکر شده دارای قابلیت هایی همچون جوجه کشی از پرندگان زینتی و طوطی سانان ، ستر هچر همزمان ، سیستم ذخیره اطلاعات ، سنسور دی اکسید کربن ، سنسور محیطی ، سنسور یدکی و دها مورد دیگر می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره درج شده تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.