مقالات سرمایشی

آشنایی با انواع سردخانه های سیب صنعتی و کارگاهی

آشنایی با انواع سردخانه های سیب صنعتی و کارگاهی

آشنایی با انواع سردخانه های سیب صنعتی و کارگاهی

میوه ها قسمت مهمی از مواد مصرفی خانوارها هستند که جهت حفظ سلامتی بدن باید مصرف شوند. اما دسترسی به برخی از میوه های مهم در تمامی فصول سال امکان پذیر نیست. سیب یکی از میوه هایی است که فقط در فصل پاییز و اواخر تابستان می توان آن را به صورت تازه از درخت چید اما در سایر فصل های سال مانند بهار و زمستان نمی توان به این میوه پرخاصیت دست یافت.

به همین منظور اکثر پرورش دهندگان و بازاریان جهت حفظ بازار و در دسترس قرار دادن همیشگی این میوه اقدام به نگهداری از آنها در سردخانه میوه می کنند. 

در این نوشته از اندیشه سبز می خواهیم شما را با انواع سردخانه های سیب چه صنعتی و چه کارگاهی آشنا کنیم و مزایا و معایب هر کدام از آنها را برای شما آشکار کنیم همچنین در صورت نیاز به خرید سردخانه سیب می توانید از راهنمای خرید این مقاله بهره مند شوید. پس مطالعه ادامه مقاله حتما برای شما مفید خواهد بود. 

سردخانه میوه و سبزی
سردخانه میوه و سبزی
» امکان حفظ کیفیت انواع مختلف سیب در طولانی مدت
» برخورداری از ترموستات برای تنظیم دمای داخل کابین
» دارای کارکرد کاملا اتوماتیک و هوشمند
قیمت : 220,000,000 تومان

ویدیو شنایی با انواع سردخانه های سیب

سردخانه سیب برای چه کسانی کاربرد دارد؟

اگر شما باغدار هستید و می خواهید تمامی محصولات خود را بازار عرضه کنید، قطعا سردخانه برای شما کاربرد ندارد. اما افرادی نیز هستند که می خواهند این میوه ها را در فصلی غیر از فصل تولید به فروش برسانند چون در این حالت می توانند سود بیشتری داشته باشند. در واقع کسانی که به دنبال سود بیشتری از فروش سیب هستند اقدام به خرید سردخانه سیب می کنند. 

انواع سردخانه ها از نظر درجه دمایی

انواع سردخانه ها از نظر درجه دمایی - اندیشه سبز

معمولا سردخانه ها در دو مدل سردخانه بالای صفر و زیر صفر تولید می شوند که به تفکیک توضیح داده خواهند شد.

الف – سردخانه بالای صفر 

سردخانه های بالای صفر برای نگهداری میوه و صیفی جات، دارو و گل و گیاه مورد استفاده قرار می گیرند و قادر به حفظ دما بین 4+ درجه سانتی گراد تا 4- درجه سانتی گراد هستند. در واقع از سردخانه بالای صفر جهت حفظ و نگهداری محصولاتی استفاده می شود که نیازی به یخ زدن آنها نباشد و میوه سیب نیز برای استفاده مجدد نباید یخ بزند، پس سردخانه بالای صفر برای این میوه کاملا مناسب است.

از سردخانه های بالای صفر برای نگهداری موقت مواد غذایی استفاده می شود، الیته چون میوه سیب در دمای 4+ درجه سانتی گراد کاملا سالم می ماند، به صورت طولانی مدت می توان آن را در سردخانه بالای صفر نگهداری نمود. 

ب – سردخانه زیر صفر

این سردخانه ها نیز برای نگهداری مواد به شدت فساد پذیر مانند گوشت قرمز، مرغ و ماهی و میگو و سایر محصولات گوشتی و پروتئینی استفاده می شوند. در سردخانه های زیرصفر از موتور های قوی تری استفاده می شود که می تواند دما را 25- سانتی گراد کاهش دهد و تمام مواد موجود داخل سردخانه را منجمد خواهد کرد. از سردخانه های زیر صفر جهت نگهداری طولانی مدت مواد غذایی استفاده می شود.

انواع سردخانه ها از نظر ظرفیت نگهداری

هر کسی بنا به ظرفیت تولید باغ خود و یا با توجه به مساحت مکان مورد نظر ، اقدام به تهیه سردخانه های سیب می کنند. معمولا سردخانه های سیب در سه نوع صنعتی ، اتاقکی و کانکسی تولید می شوند که در زیر به ترتیب به آنها اشاره خواهد شد:

الف – سردخانه های صنعتی

سردخانه های صنعتی میوه معمولا از سالن ها و سوله های بسیار بزرگی ساخته می شوند و دارای اتاق هایی زیادی هستند که برای نگه داری میوه ها در دماهای مختلف استفاده می شوند. سردخانه های صنعتی سیب در ظرفیت های چندین هزار تنی ساخته می شوند که مردم و باغداران میوه ها و صیفی جات خود را در این سردخانه نگهداری میکنند و قابلیت استفاده عمومی دارند.

انواع سردخانه ها از نظر ظرفیت نگهداری

پس اگر نمی خواهید برای ساخت سردخانه هزینه کنید می توانید از سردخانه های صنعتی سطح شهر استفاده کنید، البته این نکته را هم در نظر داشته باشید، در صورت استفاده از فضای سردخانه های عمومی باید هزینه اجاره را بپردازید. اما در صورتی که خودتان به ساخت سردخانه مبادرت کنید، یک سردخانه برای همیشه خواهید داشت که هزینه اجاره نیز نخواهید پرداخت.

برای ساخت سردخانه های صنعتی ابتدا تمامی قسمت های سوله اعم از سقف، کف و دیوارها عایق بندی می شوند و سپس تجهیزات برودتی مانند موتور سرماساز، کندانسور ها و اواپراتورها در سالن نصب می شوند. جهت عایق بندی سوله از فوم تزریقی و یا پشم سنگ استفاده می کنند. 

ب – سردخانه های کارگاهی 

این سردخانه ها نیز دقیقا همانند سردخانه های صنعتی ساخته می شوند، اما در اندازه کوچکتر. کسانی که رستوران، هتل و تالار دارند برای نگه داری از مواد اولیه فاسد شدنی از سردخانه های کارگاهی استفاده می کنند. 

سردخانه کارگاهی برای نگهداری سیب نیز مناسب خواهد بود، کافیست که از موتورهای سرماساز بالای صفر استفاده شود. اگر دارای باغ سیب هستید و خودتان می خواهید بر فروش و عرضه محصولات کشاورزی خود کنترل داشته باشید، می توانید از سردخانه کارگاهی استفاده کنید.

کافیست در مکانی از خانه و یا باغ که به برق سه فاز دسترسی وجود دارد، اقدام به تاسیس سردخانه کارگاهی کنید. سقف و کف و دیوار ها عایق بندی خواهند شد و تجهیزات سرمایشی نصب می شوند. 

ج – سردخانه های کانکسی

در صورتی که مکانی جهت تبدیل آن به سردخانه وجود نداشته باشد، می توان از سردخانه کانکسی استفاده کرد. در واقع سردخانه های کانکسی به صورت آماده بوده و به راحتی می توان آن را به مکان ای مختلفی حمل نمود. 

بدنه سردخانه های کانکسی از فلزات ضد زنگ و مقاوم در برابر رطوبت ساخته می شوند و به صورت ساندویچ پانل هستند که تا حد زیادی از تبادل داماد با محیط بیرون جلوگیری خواهد کرد. نوع موتورهای سرماساز نیز با توجه به مدل زیر صفر و بالای صفر آن از برند های مختلفی مانند کالترون، دانفوس و یا تکامسه استفاده می شوند. سردخانه های کانکسی نیز از برق 3 فاز تغذیه می کنند. 

ساخت سردخانه را به چه کسی بسپاریم؟

اگر قصدتان ساخت سردخانه صنعتی و یا کارگاهی برای میوه های سیب می باشد، قطعا باید گروهی را برگزینید که دارای سابقه طولانی در این زمینه باشد و مهم تر اینکه دارای نمونه های کارهای موفقی نیز باشد. 

ساخت سردخانه را به چه کسی بسپاریم - اندیشه سبز

هم چنین پس از راه اندازی سردخانه ، پشتیبانی پروژه را نیز بر عهده بگیرد، چرا که امکان معیوب بودن قسمت های مختلف سردخانه وجود دارد که در صورت برخورداری از امکان پشتیبانی می توانید به راحتی مشکلات احتمالی سردخانه را برطرف کنید.

هم چنین در صورتی که می خواهید از سردخانه های آماده مانند سردخانه کانکسی استفاده کنید، از وجود گارانتی و خدمات پس از فروش محصول نیز مطمئن شوید.

سخن آخر 

اندیشه سبز به عنوان یک واحد صنعتی معتبر و با سابقه تولیدی طولانی ، در زمینه راه اندازی و اجرای انواع سردخانه های صنعتی ، کارگاهی و کانکسی کاملا موفق عمل کرده است. هم چنین پروژه ها و محصولات تحویل داده شده از گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله بهره مند شده اند. 

در صورت نیاز به خرید یا احداث سردخانه سیب می توانید با کارشناسان سایت از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید و از راهنمایی و مشاوره لازم بهره مند شوید. 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.