بلدرچین

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی مزرعه پرورش بلدرچین

سرمایه

چقدر سرمایه لازم دارید تا بتوانید، مزرعه پرورش بلدرچین راه اندازی کنید؟

این مقاله برای کسانی ارائه شده است که به تمام زوایای پرورش بلدرچین فکر کرده اند و می خواهند تصمیم خود را به مرحله اجرا درآورند. بدون شک مطالعه این مقاله برای چنین افرادی خالی از لطف نخواهد بود چون مواردی که در اینجا به آن پرداخته ایم، شما را در رسیدن به هدف تان راهنمایی خواهد کرد.

دوره بلوغ و بازدهی بلدرچین ها در مقایسه با پرورش مرغ بسیار کوتاه است. به طوری اگر مرغ ها در 6 ماهگی بالغ شوند، بلدرچین در این مدت چندین دوره تخمگذاری و تولید مثل را پشت سر گذاشته اند. مکانزیم دفاعی این پرنده ها در برابر بیماری آنقدر زیاد ات که، کمتر دچار بیماری می شوند و گوشت آنها چندین برابر ارگانیک تر است چون مرغ ها مستعد انواع بیماری هستند و گوشتی که از این پرنده ها به دست می آید، کاملا هورمونی و غیر ارگانیک است.

درست است که افرداد زیادی در کار پرورش بلدرچین فعالیت دارند ولی هنوز ظرفیت عرضه و تقاضای محصولات این پرنده آنقدر زیاد است که، پرورش دهندگان قدرت پاسخگویی به این مسئله را ندارند. پس با خیال راحت می توانید وارد این عرصه شده و فعالیت حرفه ایی خود را آغاز کنید.

دستگاه جوجه کشی 168 تایی
دستگاه جوجه کشی 168 تایی
» امکان جوجه کشی از تخم نطفه دار بلدرچین با راندمان بالا
» برخورداری از سیستم ستر و هچر همزمان
» امکان کنترل دما و رطوبت با بهره گیری از منطق فازی
قیمت : 10,500,000 تومان
نبض بازار

چطور می توانید نبض بازار محصولات بلدرچین را در دست بگیرید؟

البته حتما نیازی به پیگیری هر دو روش پرورشی نیست بلکه فقط کافی است به شرایط سرمایه گذاری و امکاناتی که در اختیار دارید فکر کنید تا تصمیم نهایی را گرفته باشید . اگر امکان پرورش بلدرچین های تخمگذار را دارید، هدف خود را بر روی این مسئله سازماندهی کنید ولی اگر چنین امکاناتی در اختیار ندارید، پس سعی کنید آنها را پروار کرده و به قصد تولید گوشت روانه کشتار کنید.

 

شرایط اولیه برای شروع پرورش بلدرچین چیست؟

به این فکر کنید که، چقدر به ادامه این کار مشتاق هستید؟ و میزان علاقه شما به پرورش بلدرچین آنقدر زیاد هست که بتوانید به نحو احسن آن را سازماندهی کنید؟ اگر فکرتان متمرکز سود و سرمایه این کار باشد یقین بدانید آنقدر در ادامه کار صبور نخواهید بود پس اول با خودتان رو راست باشید و ببیند چقدر حاضر هستند سختی های کار پرورش بلدرچین را به جان بخرید؟

اگر دوست دارید در این حرفه فعالیت کنید، دومین قدم خود را بردارید و به فکر تامین یک جای ساکت و آرام برای راه اندازی مزرعه تان باشد. جایی به دور از هر سر و صدا و آلودگی های صوتی، گزینه مناسبی برای برپایی سالن های پرورشی است به شرطی که مجهز به امکانات اولیه دیگری چون گاز، برق، آب باشد همچنین تردد وسایل نقلیه به آنجا امکان پذیر باشد چون هزینه های رفت و آمد و حمل و نقل محصولات بلدرچین را هم باید در نظر بگیرید.

 

قدم بعدی خرید لوازم و تجهیزات اولیه است مثل :

  • سیستم تهویه
  • سیستم های گرمایشی و سرمایشی
  • دستگاه های رطوبت رسان
  • سیستم برق اضطراری
  • بررسی هزینه های اولیه
  • مزیت مهم زندگی در روستا، به شما این امکان را می دهد که هیچ هزینه ای برای اجاره مکان پرداخت نکنید در غیر این صورت باید تمامی این زاوایا را برای اجاره مکان در نظر داشته باشید.
  • فضولات بلدرچین ها بوی ناخوشایندی دارد که هر کسی، مجبور به تحمل کردن آن نیست پس بهتر است محل مورد اجاره حداقل سه کیلومتر از مناطق مسکونی فاصله داشته باشد.
  • حتما این مسئله را در نظر داشته باشید که، شنیدن آلودگی های صوتی مثل عبور پر سر و صدای ماشین ها و قطارها برای بلدرچین ها آزار دهنده است.
  • مکان مورد اجاره حتما امتیاز تمام آبونمان های ضروری مثل آب، برق، گاز را داشته باشد.

 

و سایر تجهیزاتی که برای راه اندازی مزرعه احتیاج دارید ، عبارتند از :

  1. خرید دستگاه تهویه مثل هواکش ها
  2. خرید سیستم گرمایشی مثل هیتر
  3. خریدسیستم سرمایشی مثل کولر
  4. خرید سیستم رطوبت رسان مثل مه ساز
  5. خرید دانخوری
  6. خرید آبخوری های نیپلی

 

پرورش بلدرچین گوشتی

چگونه پرورش بلدرچین را شروع کنید؟

شاید اگر بدون هیچ تجربه ای وارد این حرفه شوید، شروع کار با تولید انبوه کار عاقلانه ای نباشد پس پیشنهاد ما این است که قبل از تولید انبوه کار خود را با پرورش تعداد محدودی از بلدرچین ها آغاز کنید تا با تمام زوایای کار، تغذیه کردن آنها، بیماری و سیستم مدیریتی آنها به نحو احسن آشنا شوید و برای تولیدات انبوه تجربه ای بهتر و بیشتری به دست آورید.

برای شروع کار دو روش به شما پیشنهاد می کنم. یا کار خود را با خرید جوجه های یک روزه شروع کنید و یا نه، یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت خریداری کرده و به تعداد محدودی از تخم های نطفه دار جوجه گیری کنید. البته روش سومی هم وجود دارد و آن این است که، تعدای مولد تخمگذار خریداری کنید تا بتوانید ، از طریق فروش محصولات آنها سود خوبی به دست آورید که این روش مستلزم خرید قفس های مکانیزه ست و در مقالات قبلی راجع به آن مفصل صحبت کرده ایم.

جوجه یک روزه بلدرچین

مزایا و معایب پرورش جوجه های یک روزه

کسانی در کار پرورش جوجه های یک روزه موفق هستند که؛ بتوانند شرایطی جور کنند و جوجه های یک روزه را تا زمان کشتار بپرورانند. مدت زمانی کمتر از 7 هفته برای برداشت محصولات گوشتی بلدرچین کفایت می کند.ولی مواردی وجود دارد که در واقع جزو معایب این روش پرورشی به شمار می آیند و عبارتند از:

  • تلف شدن جوجه ها به خاطر بیماری
  • افزایش قیمت خرید جوجه ها
  • سود آوری کمتر که البته در گرو نتیجه موارد بالاست.
  • مزیت های این روش پرورشی عبارتند از :
  • در باره سلامت جوجه ها اطمینان خاطر دارید.
  • سرمایه شما در کمتر از 7 هفته بر می گردد.

 

مزایا و معایب پرورش بلدرچین با استفاده از دشتگاه های جوجه کشی

این روش هم مناسب افرادی است که می خواهند بلدرچین های یکروزه تولید کنند و 17 روز برای به تحقق رسیدن این مسئله سرمایه گذاری می کنند. می توانند جوجه ها را بعد از به دنیا آمدن به عنوان جوجه یکروزه بفروشند و یا اینکه خودشان آنها را تا زمان کشتار بپرورانند.
مزیت های این روش پرورشی عبارتند از:

  • تخم های نطفه دار را می توانید به قیمت پایین تری خریداری کنید.
  • درصد سود به دست آمده از این روش بالاتر است.

 

معایب این روش:

  • فلج شدن جوجه ها به دلایل مادر زادی
  • تلف شدن جوجه ها چند روز بعد از تولد

بیشتر از دو ماه طول می کشد که سود سرمایه گذاری شما باز گردد.

البته هم اکنون دستگاه های جوجه کشی با کیفیت و استانداردی وارد بازار شده اند که درصد فلج شدن مادرزادی جوجه ها را به حداقل رسانده است چون جوجه گیری توسط این دستگاه ها به صورت کاملا اتوماتیک انجام می پذیرد و مقدار دما و رطوبت مورد نیاز در این دستگاه ها به قدری دقیق تلرانس دارد که احتمال بروز هر مشکلی را به صفر می رساند مثل دستگاه تمام اتوماتیک ایزی باتور شش که در نوع خود بسیار حرفه ای است.

 

مزایا و معایب پرورش بلدرچین های مولد

این روش پرورشی هم برای افرادی مناسب است که می توانند، تخم های تولید شده مولدین را به بازار عرضه کنند البته در این روش پرورشی حتما باید از قفس های مکانیزه انجام بپذیرد تا سلامت تخم ها و مولدین تضمین شود.

 

مزیت های این روش پرورشی عبارتند از :

مطمئن هستید که بلدرچین های پرورشی شما مولدین خوبی هستند.

سلامت آنها تضمین شده است.

در کمتر از یک هفته بازده سرمایه گذاری شما مثبت است.

معایب این روش پرورشی عبارتند از:

مجبور به خرید قفس های مکانیزه هستید که تقریبا قیمت بالایی دارند.

سودآوری کمتر در این روش

بلدرچین های مولد قیمت بالاتری خواهند داشت.

بررسی خوراک بلدرچین ها

برای تغذیه بلدرچین از یک روزگی تا زمان کشتار دو نوع خوراک وجود دارد که یکی از آنها از یک روزگی تا 20 روزگی به آنها خورانده می شود و در واقع غذای استاتر نامیده می شود.

دومین نوع خوراک، از دوره دوم سن بلدرچین ها شروع می شود ( از سن 20 روزگی) تا زمان بلوغ به آنها خورانده می شود و بنام جیره رشد معروف است.

این خوراک ها را به راحتی می توانید از فروشگاه های اغذیه پرندگان خریداری کنید البته خاطر نشان می کنم، خوراکی برای پرورش بلدرچین ها مفید است که تمام نیازهای غذایی پرنده طبق فاکتورهای جیره نویسی در آن وجود داشته باشد، منابعی از قبیل مواد معدنی، ویتامین، پروتئین ها، کلسیم، فیبرهای انرژی زا و … باشد تا شرایط خوبی برای رشد و ادمه حیات داشته باشند و مکانیزم دفاعی بدن آنها در برابر انواع بیماری ها مقاومت داشته باشد.

۶۵۰ گرم دان، میزان غذایی است که یک بلدرچین از یک روزگی تا پایان دوره رشد می تواند مصرف کند که برای دسترسی بهتر پرنده ها در دانخوری ها ریخته می شود .

 

بررسی هزینه های درمان و واکسیناسیون بلدرچین ها پرورشی

هر چقدر تعداد بلدرچین های پرورشی زیاد باشد، به همان نسبت، هزینه واکسن و دستمزدی که دامپزشکان برای سازماندهی این مسئله انجام می دهند بالاتر می رود.

راه های کسب سرمایه برای پرورش بلدرچین

سازمان های بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی، سازمان فنی و حرفه ای و کمیته امداد، در جهت حمایت از تولید ملی و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی به راحتی با وام های درخواستی موافقت می کنند.

بسته بندی تخم بلدرچین

طریقه بازاریابی محصولات بلدرچین

در رابطه با بازار یابی تخم و گوشت بلدرچین چیزی که شما با آن نیاز دارید این است:

قبل از وارد شدن به این حرفه، بازار هدف شهر محل سکونت خودتان را به خوبی بررسی کنید. رقبا و آمار مصرف کنندگان را شناسایی کنید اگر در کلان شهر ها زندگی می کنید، مطمئن باشید مصرف کنندگان زیادی هستند که از محصولات شما استقبال خواهند کرد ولی به شرطی که در میان رقبای سر سخت خود جایی پیدا کرده باشید چون آنها به خوبی نبض بازار را در دست گرفته اند و سخت است که بتوانید با چنین افرادی به رقابت بپردازید.از شهر های کوچک شروع کنید و با استفاده از تبلیغات اینترنی رایگان مثل شیپور، دیوار محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید. گروه های بسته بندی تخم و گوشت بلدرچین ، رستوران ها، هتل های لوکس و گروهی از مردم، عمده مصرف کنندگان

محصولات شما هستند در غیر این صورت کشتار و بسته بندی تخم های بلدرچین کار عاقلانه ای نخواهد بود چون به تجهیزات و مجوزهای دیگری احتیاج دارید که سرمایه نسبتا زیادی لازم دارد. اگر بلدرچین های پروار شده را به صورت زنده و تخم های آنها را به صورت فله ای بفروشید، سطح ضررهای احتمالی را به حداقل می رسانید.

اگر تجربه به خصوصی درباره موضوع مقاله دارید خوشحال می شویم آن را در قسمت نظرات کاربران درج کنید تا افرادی که علاقه دارند به این حرفه وارد شوند، اطلاعات خود را تکمیل تر کنند.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.