مقالات سرمایشی

چه عواملی بر قیمت سردخانه جسد موثر است؟

چه عواملی بر قیمت سردخانه جسد موثر است

چه عواملی بر قیمت سردخانه جسد موثر است؟

سردخانه های جسد برای نگهداری و محافظت از میت به مدت چند روز کاربرد دارند و معمولا در بیمارستان ها، مراکز پزشکی قانونی، مراکز بهداشتی روستایی و غسالخانه ها از آنها استفاده می شود. سردخانه های جسد با استفاده از موتورهای سرماساز و بدنه عایق بندی شده ، قادر به نگهداری میت از چند ساعت تا چند روز هستند. 

با توجه به اینکه سردخانه های جسد در مدل ها و برندهای مختلفی در بازار وجود دارد و هر کدام نیز قیمت های متفاوتی دارند، لازم است در این مقاله شما را با عوامل تاثیر گذار بر قیمت سردخانه جسد آشنا کنیم، ضمن اینکه با قطعات سردخانه جسد نیز آشنا شده و خریدی هوشمندانه خواهید داشت. 

سردخانه جسد چهار کابین
سردخانه جسد چهار کابین
» امکان نگهداری از 4 جسد بطور همزمان
» برخورداری از موتور سرمایشی بسیار پرقدرت با بهترین برندهای دنیا
» دارای بدنه ی مقاوم و عایق بندی شده توسط فوم تزریقی
قیمت : 162,000,000 تومان170,000,000 تومان

نوع موتور سردخانه جسد

همانطور که گفته شد یکی از قطعات تشکیل دهنده سردخانه جسد موتور سرماساز است که این موتور می تواند از مدل های ایرانی و یا خارجی باشد. اما فارغ از اینکه موتور ساخت کدام کشور و چه کارخانه ای است، باید در مورد قدرت سرما سازی و دوام و طول عمر آن اطمینان حاصل کنید.

حفظ سرمای سردخانه جسد اهمیت بالایی دارد و در صورت از کار افتادن موتور حتی برای یک ساعت با فاسد شدن میت در داخل سردخانه روبرو خواهید شد که مشکلات احتمالی زیادی را در پی خواهد داشت. 

بنابراین موتور مورد نظر باید از گارانتی معتبری برخوردار باشد تا اولا طول عمر و کیفیت بالایی داشته باشد و ثانیا در صورت بروز مشکل در کمترین زمان ممکن بتوان آن را تعمیر کرد. معمولا موتورهای دانفوس، تکامسه و کالترون کیفیت بالاتری نسبت به سایر موتورهای موجود در بازار دارند. 

بدیهی است که اگر از موتورهای سرماساز خارجی و با کیفیت در ساخت سردخانه جسد استفاده شود، قیمت نهایی محصول نیز بالا خواهد رفت و این قیمت بالا به دلیل کیفیت محصول است. 

نوع بدنه سردخانه

بدنه سردخانه جسد حتما باید از فلزات ضد زنگ مانند استیل، آلومینیوم و یا ورق های گالوانیزه دارای پوشش کروم نیکل استفاده شود تا در برابر رطوبت محیط بیرون و محیط داخل مقاوم باشد و بدین ترتیب طول عمر بالایی داشته باشد. 

همانطور که می دانید استیل قیمت بالاتری نسبت به آلومینیوم و صفحات گالوانیزه دارد و در صورتی که سردخانه جسد از استیل ساخته شود، قیمت بالاتری خواهد داشت. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که استیل تا 50 سال نیز دوام خواهد داشت، اما آلومینیوم و گالوانیزه طول عمر پایین تری و در حد 20 سال دارند. 

شیوه عایق بندی

هرچه سردخانه عایق بندی بهتری داشته باشد، طبیعتا به مدت زمان بیشتری سرمای تولید شده را حفظ خواهد کرد و در نهایت سبب کاهش مصرف برق و افزایش طول عمر موتور خواهد شد. بنابراین نحوه عایق بندی سردخانه نیز بر قیمت نهایی محصول تاثیر خواهد گذاشت.

شیوه عایق بندی سردخانه جسد

معمولا از سه نوع عایق جهت عایق بندی سردخانه جسد و تجهیزات برودتی استفاده می شود، روش اول استفاده از فوم تزریقی است و ارزانتر بوده و روش دوم استفاده از پشم سنگ است که از الیاف های سنگ بازالت ساخته شده و قابلیت حفظ سرما و گرما دارد و در بیشتر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و دیوارهای ساختمان از این نوع عایق نیز استفاده می شود و نسبت به فوم تزریقی قیمت بالاتری دارد.

روش سوم استفاده از قالب های پلیمری بوده که نسبت به دو روش قبل بهتر و دقیق تر عمل میکند و قیمت بالاتری نیز دارد، بنابراین قیمت نهایی سردخانه جسد متاثر از شیوه عایق بندی نیز خواهد بود.

سایر امکانات جانبی

برخی از سردخانه ها قابلیت شستشوی فضای داخلی را دارند و در برخی دیگر نیز امکان جداسازی برانکارد از سردخانه وجود دارد که سبب حمل راحت و بدون زحمت جسد می شود و… تمامی این امکانات جانبی می توانند در قیمت نهایی سردخانه جسد تاثیرگذار باشند. 

نوع کندانسورها و اواپراتور ها

جنس و کیفیت این دو قطعه به کار رفته نیز مسلما در قیمت سردخانه میت تاثیر دارند، به عنوان مثال سردخانه هایی که از کندانسور و اواپراتورهای بی کیفیت و درجه دو ساخته شده باشند با اینکه قیمت پایین تری خواهند داشت، اما پس از یک الی دو سال با سوراخ شدن لوله های کندانسور و عدم سرما سازی بهینه آن روبرو خواهید شد که هزینه های تعمیری زیادی را بر دوش شما خواهد گذاشت. 

تعداد طبقات سردخانه

طبیعتا هرچه سردخانه طبقات بیشتری داشته باشد، در ساخت آن از مواد اولیه بیشتری استفاده خواهد شد و در نتیجه بر قیمت آن نیز تاثیر خواهد گذاشت. معمولا سردخانه های جسد به صورت یک طبقه ، دو طبقه ، سه طبقه ، چهار طبقه ، هشت طبقه ، دوازده طبقه و… ساخته می شود که با توجه به ظرفیت بیمارستان قابل سفارشی سازی نیز خواهد بود. 

گارانتی و خدمات پس از فروش

عامل مهم دیگری که بر قیمت سردخانه تاثیر می گذارد، ارزش خدمات پس از فروش و گارانتی است. تولید کننده ضمن تضمین کیفیت محصولات تولیدی خود ، از وارد آمدن هزینه های جانبی به خریدار جلوگیری کرده و خدمات تعمیر و سرویس محصولات تولیدی خود را بر عهده می گیرد.

اندیشه سبز با تولید سردخانه های جسد در ظرفیت های مختلف مانند یک طبقه ، دو طبقه ، سه طبقه ، چهار طبقه ، هشت طبقه و غیره و ارسال آن به سراسر کشور کاملا موفق عمل کرده و تمامی محصولات خود را با یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می نمایند. با مراجعه به صفحه سردخانه جسد می توانید لیست سردخانه های تولید شده توسط اندیشه سبز را مشاهده فرمایید. 

هم چنین در صورت نیاز به مشاوره می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.