مقالات گرمایشی

مزایا و معایب کوره هوای گرم چیست؟

مزایا و معایب کوره هوای گرم چیست - اندیشه سبز

مزایا و معایب کوره هوای گرم

کوره هوای گرم نوعی از بخاری های صنعتی می باشند که راندمان تولید حرارت در آنها بسیار بالا می باشد. این نوع هیترها امروزه به طور گسترده در انواع سالن های صنعتی و مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از کاربردهای اصلی این هیترها استفاده از آنها بعنوان بخاری گلخانه میباشد. از این رو در این مقاله از بلاگ سایت andisheh-sabz.com بر آن شدیم تا شما را با مزایا و معایب کوره هوای گرم آشنا کنیم، با ادامه مطلب همراه باشید.

هیتر گرمایشی New Ajax
هیتر گرمایشی New Ajax
» برخورداری از دودکش برای خروج آلاینده های مضر
» دارای بدنه ی مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
» دارای قدرت هوادهی و راندمان بسیار بالا
قیمت : 21,000,000 تومان

کوره هوای گرم و مزیت های آن

در این نوع هیتر، گرمای تولید شده در اتاقک احتراق به وسیله فن های مکنده به داخل سالن مد نظر انتقال داده میشود. کوره هوای گرم در مقایسه با بسیاری از سیستم های گرمایشی مزیت های فراوانی دارد. این نوع هیترها قابل استفاده در انواع کارگاه های صنعتی ، سوله ها ، سالن های مرغداری ، سالن های گلخانه ای ، سالن های انتظار ، بانک ها ، مساجد ، نمایشگاه ها ، کارخانجات صنعتی ، استخرها ، مدارس و … می باشند.

سیستم های گرمایشی همچون موتورخانه و یا پکیج در کنار تمامی مزایا ، معایب بزرگی همچون تأمین فضای مورد نیاز برای نصب و راه اندازی ، لوله کشی های متعدد ، سرویس و نگه داری سخت و اشغال فضای زیاد به همراه دارند. در حالی کوره هوای گرم نصب و راه اندازی ساده ای دارند. همچنین این هیترها با انواع سوخت گازوئیلی و گازی و حتی دوگانه سوز می توانند کار کنند.

کوره هوای گرم در ایجاد حرارت بازدهی بالایی دارد به طوریکه فقط 10 الی 15 درصد پرت حرارتی در این نوع هیترها ممکن میباشد. یکی دیگر از مزیت های این نوع هیترها ، گرمای بسیار پاک ایجاد شده توسط آنها است. زیرا فرایند گرماگیری در این نوع بخاری ها به نحوی است که دود و آلاینده های ناشی از  آن از طریق دودکش دستگاه به بیرون منتقل میشوند. از این رو به دلیل گرمای پاک این نوع هیترها می توان در انواع گلخانه به عنوان بخاری گلخانه از آن استفاده کرد.

کوره هوای گرم و مزیت های آن - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

هیتر آتشخوار و کوره هوای گرم در مناطق سردسیر و اقلیم های سرد گزینه ای بسیار ایده آل برای گرمایش می باشد. در این هیترها برای تأمین گرمایش نیازی به گرم کردن آب و انتقال آن به لوله های حرارتی و … نیست و دستگاه با کمترین میزان برق مصرفی و مصرف پایین سوخت ، حداکثر راندمان را از خود نشان میدهد.

هیترهای آتش درون در برابر خطر برق گرفتگی و آتش سوزی ، امنیت بالایی دارند. این دستگاه ها به چندین ترموستات و فیوزهای کم آمپر و سوپاپ اطمینان مجهز می باشند که از آسیب دیدن دستگاه و ایجاد خطر در آن جلوگیری میکنند. برخلاف سایر سیستم ها که برای گرمایش نیاز به چندین ساعت زمان دارند ، کوره هوای گرم در مدت زمان بسیار سریع و کوتاه محیط مورد نظر را گرم می نمایند.

کنترل دقیق دما در این نوع هیترها امکان پذیر میباشد. زیرا کوره هوای گرم به ترموستات محیطی مجهز بوده و به صورت خودکار دمای سالن را در دمای دلخواه گرم نگه میدارد. در این نوع سیستم های گرمایشی هوا رسانی به صورت مستقیم شکل میگیرد و گرما به صورت یکنواخت در سالن پخش میشود.

هیتر آرارات با قدرت 250 هزار کیلوکالری یکی از قویترین و با کیفیت ترین هیترهای آتش درون می باشد. برای مشاهده جزئیات این هیتر آرارات کلیک کنید.

معایب کوره هوای گرم

کوره هوای گرم نسبت به مزایای زیادی که دارد، معایبی کوچکی نیز دارد ولی در حالت کلی میتوان از این معایب چشم پوشی کرد و یا آنها را برطرف نمود. به عنوان مثال در این سیستم های گرمایشی به دلیل کارکرد فن ، میزان گرد و غبار محیط ممکن است افزایش یابد. همچنین امکان کانال کشی طولانی در این نوع سیستم ها باعث افزایش پرت حرارتی میشود.

زیرا در مسیر انتقال گرما ، اتلاف حرارتی ایجاد میگردد. از این رو در مکان هایی که نیاز به کانال کشی طولانی برای انتقال گرما باشد باید کوره هوای گرم به فن سانتریفیوژ مجهز باشد. زیرا قدرت پرتاب این نوع فن ها زیاد است.  همچنین این نوع سیستم ها به دلیل کارکرد فن و دستگاه صدا ایجاد مینمایند که ممکن است در برخی از مکان های عمومی مزاحمت صوتی ایجاد کند.

در سالن های بزرگ ، به منظور ایجاد تعادل گرمایی کانال کشی باید صورت گیرد . از سویی دیگر در چنین سالن هایی نیاز به استفاده از دستگاه های بیشتری وجود دارد که از نظر هزینه ، ممکن است بصرفه نباشد . در سالن های بزرگ چندهکتاری از سیستم های گرمایشی دیگری همچون لوله کشی ها و … برای هر ردیف از کشت استفاده میشود.

نتیجه گیری

کوره هوای گرم به دلیل مصرف پایین سوخت ، نصب و راه اندازی ساده ، عدم اشغال فضا و بازدهی بالا در ایجاد حرارت ، گزینه ای بسیار ایده آل برای گرمایش سالن گلخانه ، مرغداری ، کارگاه ها و سوله ها ، مکان های عمومی و … می باشند.

گروه اندیشه سبز در راستای پاسخ به این نیاز سازنده انواع بخاری گلخانه و هیتر کابینتی ایستاده ( کوره هوای گرم ) در داخل کشور است. این هیترهای طرح اسپانیایی بر اساس استانداردهای جهانی و با بهره گیری از قطعات بسیار با کیفیت و با دوام ساخته میشوند. بخاری گلخانه و هیترهای گرمایشی ساخت اندیشه سبز از 12 ماله گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش نیز برخوردار میباشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.