مقالات سرمایشی

معرفی انواع شربت سردکن

معرفی انواع شربت سردکن - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

معرفی و بررسی انواع شربت سردکن

شربت سردکن به دستگاهی گفته می شود که از آن برای هم زدن و خنک سازی شربت ها و نوشیدنی های بدون گاز در مکان هایی همچون کافی شاپ ، رستوران ، فست فود و … استفاده می شود. این دستگاه ها در مدل های مختلف و با چندین مخزن طراحی می شوند. از طریق این دستگاه می توان انواع شربت ها را خنک و تازه نگه داشت. شربت سردکن ها در واقع در دو مدل پمپی و خمره ای ساخته می شوند.

شربت سردکن های خمره ای و پارویی مجهز به همزن می باشند. در مخزن این دستگاه ها می توان انواع تخم شربتی ها همچون خاکشیر و … نگه داشت.

برای خنک نگه داشتن شربت های پالپ دار بهتر است از شربت سردکن همزن دار استفاده شود. معمولا شربت سردکن های تک مخزن به صورت خمره ای و شربت سردکن های دو ، سه و چهار مخزن نیز به صورت همزن دار و پمپی ساخته می شوند. شربت سردکن ها یکی از پر کاربردترین تجهیزات کافی شاپ و رستوران و حتی هتل ها می باشند. از آنجایی که فقط سازندگان معدودی در دنیا این دستگاه ها را تولید می کنند ، در این مقاله از سایت اندیشه سبز به بررسی انواع شربت سردکن و مشخصات آنها پرداخته ایم.

خنک نگه داشتن شربت - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

 

شربت سردکن خمره ای

شربت سردکن های خمره ای به شربت سردکن های تک مخزن نیز معروف می باشند. در واقع این دستگاه ها فقط یک مخزن دارند. اما نکته قابل توجه گنجایش مخزن این شربت سردکن ها می باشد. معمولا مخزن این شربت سردکن ها 20 لیتر می باشد. شربت سردکن های خمره ای مجهز به یک هم زن نیز می باشند. از این رو در عین خنک سازی می توان نوشیدنی و شربت های پالپ دار نیز در مخزن آن قرار داد. از شربت سردکن خمره ای به عنوان دوغ سردکن نیز می توان استفاده نمود.

شربت سردکن براس - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

موتور خنک کننده در این دستگاه ها از نوع موتورهای هرماتیک بسیار با کیفیت می باشد. موتورهای هرماتیک همان موتورهایی هستند که در یخچال های خانگی نیز از آن استفاده می گردد. بدنه دستگاه بر اساس استانداردهای جهانی از استیل 304 انتخاب میشود. زیرا جنس استیل کاملا ضد زنگ بوده و دچار پوسیدگی نمی شود. جنس مخزن این دستگاه ها نیز از پلی کربنات ساخته شده است. جنس پلی کربنات ، نشکن بوده و در برابر ضربه مقاوم می باشد. همچنین این جنس کاملا شفاف است و محتویات درون آن قابل مشاهده می باشد. با توجه به اینکه شربت سردکن خمره ای فقط یک مخزن دارد، لذا این نوع دستگاه ها فقط یک شیر خروجی دارند. شیر خروجی شربت سردکن خمره ای می تواند از انواع دکمه ای و یا پدالی باشد. جنس اهرم این شیر نیز معمولا از ABS ساخته میشود. البته از فراورده ABS ، نیز در برخی از قسمت های بدنه این شربت سردکن ها استفاده میگردد. پلیمر ABS یکی از پرکاربرد ترین پلیمرهای مورد استفاده در ساخت دستگاه های خانگی و … می باشد.

نحوه عملکرد شربت سردکن خمره ای کاملا اتوماتیک است. بدین معنی که با تنظیم درجه خنک کنندگی آن و فعال کردن همزن می توان هر نوع شربت را درون آن خنک و آماده سرو قرار داد. در مدل های ساده تر این شربت سردکن ها ، کاربر به صورت دستی و در مواقع نیاز باید همزن دستگاه را روشن و یا خاموش نماید.

شربت سردکن های پمپی و همزن دار

این شربت سازها در انواع تک مخزن ، دو مخزن ، سه و چهار مخزن طراحی میشوند. شربت سردکن پمپی به شربت سردکن های فواره ای نیز معروف می باشند. در این نوع دستگاه ها نیز یک پمپ محتویات داخل مخزن را به جهت خنک سازی و مخلوط کردن به حالت گردش در می آورد. مخزن این دستگاه ها گنجایش های مختلفی دارند. اما معمولا گنجایش هر مخزن آن 12 لیتر می باشد. هر چقدر تعداد مخزن بیشتر باشد می توان شربت های مختلفی درون آنها خنک نگه داشت. مدل های ساده تر این شربت سردکن ها به جای پمپ از یک پارو و میکسر برای هم زدن شربت داخل مخزن بهره می برند.

شربت سردکن تک مخزن دار آلبرتینی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

معمولا از شربت سردکن های پمپی چهار و یا سه مخزنه بیشتر در کافی شاپ ها ، آبمیوه فروشی ها و … استفاده میشود. هر چقدر تعداد مخزن های دستگاه بیشتر باشد ، قدرت موتور خنک کننده آن نیز باید بیشتر باشد.

شربت سردکن های پمپی نیز بر اساس ضوابط بهداشتی از جنس استیل 304 ساخته میشوند.مخزن این شربت سردکن ها از پلی کربنات نشکن و شفاف می باشد. همچنین از ABS نیز در ساخت بدنه این دستگاه ها استفاده میشود. در شربت سردکن های پمپی هر مخزن ، شیر تخلیه مخصوص به خود را دارد. از این رو می توان در هر کدام از مخزن های این دستگاه ، شربت جداگانه ای قرار داد. شیر تخلیه در این دستگاه ها معمولا از نوع پدالی می باشد. هر کدام از مخزن ها دکمه فعال شدن مربوط به خود را دارد. بنابراین در صورت خالی بودن سایر مخزن ها ، فقط مخزن مورد استفاده شروع به کار خواهد نمود.

شربت سردکن های پمپی ظاهر بسیار جذاب و شکیل دارند. این دستگاه ها در مکان هایی همچون آبمیوه فروش ها ، کافی شاپ ها و … می توانند زیبایی خاصی به محیط بدهند.

ناگفته نماند که این شربت سردکن ها به هنگام کارکرد، صدای و مصرف برق پایینی دارند. از این رو می توان از این دستگاه در منزل نیز استفاده نمود.

شربت سردکن اندیشه سبز

با توجه به این اینکه سازندگان معدودی در دنیا این دستگاه ها را تولید میکنند ، متأسفانه در بازار شاهد برنده های تقلبی و چینی هستیم. برای کسانی که قصد خرید دستگاه شربت سردکن را دارند، اندیشه سبز ، شربت سردکن های بسیار با کیفیت خارجی و اروپایی را به صورت انحصاری به فروش می رساند. کیفیت قطعات بدنه داخلی و خارجی این دستگاه ها بسیار عالی است. از استیل برای بدنه بیرونی و از پلی کربنات شفاف و بهداشتی در ساخت مخزن آنها استفاده شده است. همچنین موتور برودتی این دستگاه ها در عین کم مصرف بودن ، طول عمر بالایی دارد .

اندیشه سبز با سابقه ای بیش از 26 سال فعالیت در امر تولید تجهیزات صنعتی ، انواع شربت سردکن های خمره ای و پمپی خارجی را به بازار عرضه می نماید. همچنین گروه اندیشه سبز به این دستگاه ها 12 ماه گاراتی معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش نیز ارائه می دهد. از این دستگاه ها می توان برای خنک سازی آبمیوه های پالپ دار و انواع تخم شربتی ها در کافی شاپ ، منزل ، رستوران و … استفاده نمود.

در صورتی که در زمینه خرید شربت سردکن ها نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر داشته باشید می توانید با متخصصان ما تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید. شماره زیر به جهت دریافت مشاوره رایگان برای شما مخاطبان عزیز درج شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.