مقالات رطوبت ساز و مه پاش

راهنمای خرید مه پاش و مه ساز خانگی کوچک و ارزان با گارانتی یکساله

مه پاش خانگی کوچک - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

آشنایی با انواع مه پاش های کوچک و خانگی همراه با راهنمای خرید

استفاده از مه ساز در خانه مزایای زیادی به همراه دارد که از جمله انها می توان به نرم شدن پوست ، جلوگیری از ترک برداشتن و زخم های پوستی ، جلوگیری از آسیب به وسایل چوبی خانه ، برطرف کردن مشکلات تنفسی و … اشاره کرد. در صورت نیاز به استفاده از این دستگاه ها در محوطه بیرون خانه مانند بالکن و باغچه باید مه پاش های نازلی یا اولتراسونیک را خریداری کنید که در ادامه به انواع آنها همراه با مزایا و معایب اشاره شده است.

مه ساز های مورد استفاده در خانه قادر به تولید بخار گرم و بخار سرد هستند. در این نوشته از اندیشه سبز انواع مدل های تولید کننده بخار گرم و بخار سرد توضیح داده خواهند شد. بخار ساز گرم برای فصل زمستان و افزایش همزمان دما و رطوبت هوا مناسب هستند، اما بخار سازهای سرد برای فصول گرم سال مناسب بوده و ضمن افزایش رطوبت به کاهش دما نیز کمک می کنند. 

رطوبت ساز التراسونیک 400
رطوبت ساز التراسونیک 400
» قابل استفاده برای تامین رطوبت مورد نیاز در محیط خانه
» امکان تنظیم میزان رطوبت تولیدی
» دارای وزن سبک، ابعاد کوچک و امکان حمل و جابجایی آسان
قیمت : 4,250,000 تومان

آشنایی با انواع رطوبت سازهای خانگی

رطوبت ساز یا مه ساز خانگی به طور کلی در سه دسته نازلی ، التراسونیک و تبخیری وجود دارند. هر کدام از این وسیله ها دارای مدل های مختلفی هستند که در ظرفیت های گوناگونی نیز تولید می شوند، در ادامه به انواع آنها همراه با مزایا و مشکلات استفاده پرداخته خواهد شد.

1- مه پاش نازلی کوچک

مه پاش نازلی کوچک همان سیستم مه پاش نازل دار است که آب پرفشار از سوراخ های نازل به صورت ذرات ریز و پودری به بیرون پرتاب میشوند. این دستگاه نمونه کوچک مه پاش های صنعتی بزرگ است که تمامی سیستم های تولید مه مانند پمپ آب و نازل مه و … در داخل آن جای گرفته است. این دستگاه ها به راحتی قابل حمل بوده و با استفاده از سیستم اب شهری و یا مخزن آب کار می کنند.

اما مه پاش های نازلی بزرگ و صنعتی دارای پمپ یا همان یونیت تولید آب پر فشار هستند که با برق 220 ولت کار می کنند و آب پر فشار را از طریق شلنگ به پایه نازل می رسانند. مه پاش های نازلی در دو طرح اصلی ساخته میشوند. در مدل اولیه که برای فضاهای کوچک مناسب است، مه پاش با استفاده از فشار آب لوله کشی شده و نازل و شلینگ مخصوص، عمل میکند. در حالی که سایر مدل ها با استفاده از پمپ آب و برق و نازل های قوی، حجم بیشتری مه ایجاد میکنند. این مه پاش ها برای فضاهای بزرگ و وسیع مناسب می باشند.

انواع مه پاش خانگی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

مزایا و معایب استفاده از مه پاش های نازلی خانگی

همان طور که گفته شد این نوع مه پاش ها برای محیط های کوچک مناسب می باشند. این مه پاش ها دارای نازل های پلاستیکی بوده و تحمل فشار آب در آنها پایین است. شایان ذکر است که محل مورد استفاده از این نوع مه پاش ها باید دارای فشار آب خوبی باشد.

مه پاش های نازلی خانگی نیازی به برق ندارند و این مهمترین حسن آنها می باشد. این مدل مه پاش خانگی با استفاده از فشار آب عمل میکنند و فشار آب محل مورد نظر باید به اندازه ای باشد که مه مورد نظر را تولید کند.

از معایب این نوع مه پاش ها می توان به توان کم و محدود آنها اشاره کرد. مه پاش های پکیجی نازل های کمتری میتوانند پشتیبانی کنند. همچنین اگر آب قطع شود این مه پاش ها به دلیل نداشتن مخزن، عمل نمی کنند. در مه پاش های نازلی از سیستم فیلتراسیون نیز جهت تصفیه آب استفاده میشود تا نازل ها مسدود نشوند. در رطوبت ساز های پکیجی، از یک قطعه جهت تصفیه آب استفاده میگردد. این قطعه دقیقا قبل از نازل قرار گرفته است و در صورت مسدود بودن باید باز و تمیز شود که ممکن است برای کاربر ناخوشایند باشد. استفاده از این مه پاش ها در گلخانه های کوچک خانگی بیشتر توصیه میشود. زیرا با استفاده از خاصیت اسپری که این مه پاش دارد، میتوان به راحتی آب مورد نیاز گیاهان را تأمین کرد.

مزایا و معایب مه پاش نازلی صنعتی

مه پاش های صنعتی دارای یک سیستم کمپرسور و فشرده سازی آب بوده و قدرت پاشش مه در آنها بسیار زیاد می باشد. این مه پاش ها تا 200 بار نیز می توانند آب را برای مه پاشی فشرده کنند. در مه پاش صنعتی از نازل های بسیار قوی و با کیفیت استیلی و یا برنجی استفاده میشود. این مه پاش ها برای فضاهای وسیع همچون، گلخانه های بزرگ، بازارهای سبزی فروشی، رستوران ها و کافی شاپ های فضای باز، مرغداری ها ، سالن پرورش قارچ ، ویلاها و … مناسب می باشند.

مه پاش نازلی صنعتی دارای یک مخزن آب حجیم نیز می باشد. لذا در صورت قطعی آب، دستگاه می تواند با مخزن پر همچنان به کارکرد خود ادامه دهد. سیستم های تشکیل دهنده مه پاش نازلی صنعتی را می توانید در صفحه مه پاش نازلی اندیشه سبز مشاهده فرمایید.

مزایا و معایب مه پاش صنعتی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

مه پاش نازلی صنعتی مجهز به فیلترها چندگانه بوده که می توان به راحتی آنها را تعویض نمود. از سایر مزیت این نوع مه پاش ها می توان به کنترل راحت آنها از طریق تابلو برق نصب شده بر روی دستگاه و امنیت بالای آنها اشاره کرد.

این دستگاه با برق کار می کند. لذا نیاز است که به منبع برق شهری (تک فاز و یا سه فاز ) وصل شود.

همچنین قیمت این مه پاش ها به دلیل قدرت و دوام بیشتر ، از مه پاش های پکیجی بیشتر می باشد.

2- رطوبت ساز خانگی اولتراسونیک

اگر قصد استفاده از مه ساز در قسمت داخلی خانه خود را دارید، به عنوان مثال اگر می خواهید در اتاق خواب و اتاق پذیرایی از دستگاه های مه ساز استفاده کنید، رطوبت سازهای اولتراسونیک گزینه بسیار خوبی خواهند بود. چون که به وسیله امواج فراصوتی کار می کنند و هیچ گونه سر و صدایی ایجاد نمی کنند، نیازی به آب پر فشار ندارند، کافیست مخزن آن را پر از آب کرده و آن را به برق 220 خانگی متصل کنید. 

این دستگاه ها مجهز به پیزوالکتریک های سرامیکی هستند که از طریق امواج اولتراسونیک، پیوندهای مولکولی آب را در هم شکسته و آن را به بخاری بدون خطر و سالم تبدیل می کنند. در صورتی که مخزن دستگاه را با آب سرد پر کنید، بخار تولید شده نیز سرد خواهد بود که به کاهش دمای محیط کمک خواهد کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، حتما مقاله نحوه کار رطوبت ساز اولتراسونیک را بخوانید. انواع رطوبت سازهای اولتراسونیک مناسب برای خانه را در لیست زیر می توانید مشاهده کنید. این محصولات دارای گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله از طرف اندیشه سبز هستند. 

مزایای استفاده از مه ساز التراسونیک

عدم وجود سر و صدا، تولید بخار کاملا خنک و بی خطر، امکان جا به جایی راحت و بدون دردسر، دارا بودن مخزن آب ، امکان اتصال به آب شهری ، دارا بودن سیستم تصفیه آب داخلی از مزایای رطوبت سازهای اولتراسونیک می باشد. 

معایب استفاده از رطوبت سازهای اولتراسونیک

تولید رطوبت کم می تواند از معایب آن باشد، به شرطی که از آن در محیط های بسیار بزرگ و یا نیمه باز استفاده کنید، بنابراین توجه به طرفیت تولیدی محصول قبل از خرید مهم است. این دستگاه ها برای سالن های بسیار بزرگ مناسب نیستند. هم چنین در صورت استفاده از آب تصفیه نشده و دارای سختی بالا، امکان پخش آهک در محیط وجود دارد. 

3- استفاده از بخارساز گرم برای خانه

یکی دیگر از مه سازهای مورد استفاده در خانه، دستگاه بخار ساز گرم یا همان تبخیری می باشد که سیستم کار متفاوتی نسبت به دو مورد فوق دارند. این وسیله برای تولید بخار نیاز به جوشاندن آب دارد، بنابراین بخار تولید شده کاملا داغ خواهد بود و به بالا رفتن همزمان دما و رطوبت اتاق و خانه کمک خواهد کرد. 

مزایای استفاده از بخارساز گرم در خانه

بخار تولید شده کاملا تمیز و عاری از آهک و آلودگی های احتمالی خواهد بود، بنابراین برای اتاق کودک و افراد سالمند و دارای بیماری های تنفسی مناسب خواهد بود. بخار گرم به کاهش آلرژی، رفع مشکلات تنفسی و سرماخوردگی و تنفس بهتر کمک خواهد کرد. 

معایب مه سازهای گرم

این دستگاه ها برای تولید بخار نیاز به جوشاندن آب دارند که برق زیادی را نسبت به دو مدل فوق مصرف خواهد کرد. هم چنین به دلیل داغ بودن بخار، امکان سوختگی کودکان و یا حیوانات خانگی در صورت سهل انگاری وجود دارد، بنابراین حتما آن را دور از دسترس اطفال قرار دهید. 

مشاوره خرید رطوبت ساز خانگی

اندیشه سبز یکی از بزرگترین تولید کنندگان رطوبت سازهای نازلی ، اولتراسونیک و تبخیری در داخل کشور است که بیش از 26 سال سابقه فعالیت در این عرصه دارد. محصولات ارائه شده توسط این مجموعه دارای گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله هستند. در صورتی که برای خانه و یا محوطه نیاز به مه پاش دارید، می توانید از مشاوره کارشناسان اندیشه سبز قبل از خرید بهره مند شوید، کافیست به شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

4 دیدگاه در “راهنمای خرید مه پاش و مه ساز خانگی کوچک و ارزان با گارانتی یکساله

  1. حامد گفت:

    سلام آیا با سیستم رطوبت ساز میتوان در ۱۰هکتار باغ ازش استفاده کرد که رطوبت ،سم پاشی و کود را به درخت داد

    1. f.gh گفت:

      سلام، برای کسب اطلاعات و مشاوره در مورد رطوبت سازها با شماره 09144485590 در تماس باشید.

  2. غلامحسین افضل گفت:

    سلام، من یک پکیج مهپاش ۲۰ نازله خانگی دارم که در منزل نصب کرده ام ولی به علت فشارکم اب خوب کارنمیکند . ایا شما پمپ کوچک برای نصب سر راه این پکیج دارید وچنانچه ندارید ازچه پمپی میتوانم استفاده کنم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

    1. Faraj گفت:

      با سلام، برای مشاوره خرید انواع مه پاش و قطعات آن با شماره 09144485590 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.