مقالات رطوبت ساز و مه پاش

مه پاش دامداری

انواع مه پاش دامداری - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

انواع مه پاش دامداری

یکی از تجهیزات لازم برای افزایش بهره وری در دامداری ها استفاده از مه پاش است. مه پاش دامداری وسیله ای برای تولید هوای مرطوب به جهت کاهش دمای سالن و کاهش گرد و غبار و تنفس بهتر دام ها می باشد. استفاده از مه پاش در دامداری ، میزان شیردهی دام ها را بیشتر می کند. علاوه بر این استفاده از این دستگاه بر کیفیت خوراک مصرفی و میزان رشد آنها تأثیر گذار است. در این نوشتار با انواع مه پاش دامداری و ساختار کلی هر یک آشنا خواهید شد.

انواع مه پاش دامداری

در حالت کلی مه پاش ها در سه مدل طراحی میشوند. از بین این سه مدل ، مه پاش دیسکی (پروانه ای) و مه پاش نازلی برای دامداری ها بسیار مناسب می باشند. اساس کارکرد این دستگاه ها بر پایه آب و فرایند بخار شدن است. در نتیجه بخار شدن آب ، مقدار زیادی از گرمای محیط گرفته میشود. از این رو این مه پاش ها باعث خنک شدن محیط نیز میگردند. استفاده از مه پاش دامداری نتایج بسیار عالی به دنبال دارد. با مجهز کردن این سیستم ها به رطوبت سنج و ترموستات می توان دما و رطوبت سالن دامداری را به صورت خودکار کنترل نمود. از این رو استفاده از این دستگاه ها در دامداری ها به شدت توصیه میشود.

مه پاش پروانه ای مدل 8000
مه پاش پروانه ای مدل 8000
» دارای قابلیت تولید هوای مرطوب، خنک کنندگی و رفع گرد و غبار دامداری
» ساخته شده از بدنه ی مقاوم در برابر رطوبت و زنگ زدگی
» برخورداری از سیستم آبگیری اتوماتیک
قیمت : 11,200,000 تومان

ویدیو مه پاش دامداری

مه پاش دیسکی دامداری

در این نوع مه پاش ها نحوه تولید آب از طریق یک فن و قطرات آب شکل میگیرد. این دستگاه ها یک سیستم قطره گیر نیز دارند. قطرات آب با برخورد به پره های فن ، به پودر تبدیل میشوند. این ذرات پودری آب به کمک نیروی حاصل از فن در محیط ترزیق میشوند.

مه پاش دیسکی دامداری - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

در واقع این ذرات پودری آب به سرعت گرما را جذب و بخار میشوند. در اثر این عمل گرمای محل نگه داری دام ها کاهش یافته و هوای مطبوعی به جریان می افتد. به کمک این مه پاش ها می توان محیط و سالن دامداری را سم پاشی نمود. برای این کار کافی است تا در مخزن دستگاه ماده ضد غفونی کننده ریخته شود.

مه پاش نازلی دامداری

در این دستگاه ها ، فرایند ایجاد مه و رطوبت بر اساس یک سیستم فشرده سازی انجام میگیرد. این دستگاه از طریق نازل و فشار بالای آب ، رطوبت ایجاد میکند. بدین شکل که آب پر فشار از نازل ها به شکل پودر خارج شده و بدین صورت عملیات تبخیر شکل میگیرد. مه پاش نازلی در مقایسه با مه پاش دیسکی تفاوت هایی دارد. این دستگاه ها می توانند سطح وسیعی از یک سالن را پوشش دهند. مه پاش نازلی از آب تصفیه شده و یا فیلتر استفاده می کند. زیرا ذرات معلق و رسوبات می توانند سوراخ نازل ها را مسدود و کل عملکرد این نوع مه پاش ها را مختل نمایند.

مزایا و امکانات مه پاش دیسکی

مه پاش دیسکی نصب بسیار راحتی دارد. همچنین هزینه این نوع دستگاه ها پایین می باشد. یکی از مزیت های اصلی مه پاش دیسکی ، امکان کار کردن این نوع دستگاه ها با هر نوع آب می باشد. زیرا مه پاش دیسکی حتی با آب سخت و هر نوع آب چاه به راحتی کار میکند. مه پاش دیسکی مجهز به فن می باشد و قابلیت هوادهی نیز دارد. این دستگاه ها مصرف آب و برق پایینی دارند.

نکات لازم به هنگام خرید مه پاش نازلی

دقت داشته باشید که نصب این نوع مه پاش ها باید بر اساس سالن و شرایط آب و هوایی منطقه مد نظر پیاده سازی شود. در غیر اینصورت راندمان مطلوب ، حاصل نخواهد شد. مه پاش نازلی در قسمت بالایی و نزدیک به سقف طراحی میشود. لذا این نوع دستگاه ها فضای سالن دامداری را اشغال نخواهند کرد. از طرفی تعداد نازل های مورد نیاز و فاصله کافی و استاندارد بین هر نازل باید بر اساس رعایت اصول مربوطه شکل بگیرد. مه پاش نازلی از یک پمپ آب و موتور برای فشرده سازی آب استفاده میکند. بنابراین این قسمت از دستگاه باید کیفیت بالایی داشته باشد. مخصوصا برای دامداری های بزرگ می بایست از مه پاش نازلی مجهز به موتور و پمپ بسیار قوی استفاده کرد تا فشار آب کافی ایجاد شود. قیمت مه پاش نازلی با توجه به تعداد نازل ها، قدرت موتور و سطح قابل پوشش تعیین میشود.

دقت داشته باشید که مه پاش نازلی باید مجهز به فلیتر آب باشد. توصیه میشود از نازل های فیلتر دار در این زمینه استفاده نشود. زیرا تعمیر و پاکسازی این نوع نازل ها به نحوه عملکرد نازل آسیب می رساند. بهترین گزینه استفاده از مه پاش نازلی می باشد که مجهز به سیستم جداگانه فیلتراسیون آب باشد. هر چند هزینه تعویض فیلترها ممکن است کمی ناخوشایند باشد ولی نصب ساده و راحتی داشته و بر خلاف نازل صافی دار، نیازی به مهارت خاص ندارد. تعمیر نازل صافی دار کار آسانی نیست و باید در قسمت فوقانی تک تک این نوع نازل ها را به صورت دوره ای تمیز نمود. در حالی اگر سیستم مجهز به سیستم تصفیه آب باشد ، کافی است تا فقط فیلتر آن را تعویض نمود.

نکته بعدی مخزن دار بودن مه پاش نازلی می باشد. زیرا سیستم کمپرسور دستگاه باید آب را یک جا در اختیار داشته باشد. در غیر اینصورت فشار آب آنچنان که باید به نازل ها برسد ، نخواهد رسید. بهتر است از نازل های استیلی ضد چکه در این دستگاه ها استفاده شود. زیرا این نوع نازل ها در اثر رطوبت و آب پر فشار ، بسیار مقاوم و مستحکم می باشند. شلنگ انتقال آب نیز باید کیفیت مطلوب را داشته باشد تا در برابر بار و فشار زیاد آب آسیب نبیند. همچنین تابلو برق دستگاه باید مجهز به فیوزهای کم آمپر باشد تا در برابر جریان های پایین و یا غیر مجاز به قطعات برقی دستگاه خسارت و آسیبی وارد نشود.

خرید مه پاش دامداری

اگر به دنبال خرید مه پاش خوب برای دامداری خود هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از مه پاش های ساخت اندیشه سبز می باشد. مه پاش دامداری ساخت اندیشه سبز قابل استفاده در انواع دامداری ها است. این مه پاش ها در انواع طرح های دیسکی (پروانه ای) و نازلی تولید میشوند. تمامی این دستگاه ها از قطعات بسیار با کیفیت و بر اساس استانداردهای لازمه ساخته شده اند. اندیشه سبز به جهت تضمین کیفیت و اصالت کالا به این دستگاه ها ، 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش نیز ارائه میدهد.

اندیشه سبز برای شما مخاطبان عزیز امکان دریافت مشاوره رایگان نیز فراهم نموده است. علاقه مندان به دریافت مشاوره در زمینه خرید مه پاش دامداری با شماره تماس های درج شده ارتباط برقرار نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.