مقالات رطوبت ساز و مه پاش

قیمت و خرید مه پاش گاوداری همراه با راهنمای انتخاب و خرید آن

مه پاش گاوداری - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

اهمیت استفاده از مه پاش در گاوداری و بهترین نوع مه پاش 

استفاده از سیستم مه پاش در گاوداری سبب خنک شدن هوای ان و افزایش میزان شیردهی گاوها و تمایل آنها به خوردن علوفه می شود. در این نوشته به اهمیت و مزایای استفاده از مه پاش در گاوداری پرداخته شده و در ادامه بهترین سیستم مه پاش گاوداری معرفی خواهد شد. با ادامه این نوشته از اندیشه سبز همراه باشید.

 

رطوبت ساز پروانه ای مدل 16000
رطوبت ساز پروانه ای مدل 16000
» مناسب برای کاهش گرد و غبار، تهویه و سیرکولاسیون هوا در گاوداری
» دارای پمپ اب مخصوص برای انتقال آب به داخل مخزن
» امکان اتصال به تایمر و سنسور رطوبت
قیمت : 18,000,000 تومان

مزایای استفاده از مه پاش در گاوداری

بهره گیری از سیستم های رطوبت ساز و مه پاش در گاوداری ها ، مزیت های زیادی دارد. از مهمترین مزیت های استفاده از مه پاش میتوان به مرطوب نگه داشتن خوراک دام ها اشاره کرد که باعث افزایش تغذیه و رشد و افزایش شیردهی آنها می شود. همچنین مه پاش باعث کاهش گرد و خاک، خنک شدن محیط گاوداری ، کاهش استرس، مقاومت بدن دام و کاهش بوهای نامطبوع در گاوداری میشود. در این بخش مهمترین این مزیت ها را لیست کرده ایم:

  • کاهش گرد و غبار سالن گاوداری
  • خنک سازی و کاهش دمای محیط گاوداری در روزهای گرم
  • کاهش استرس دمایی در بین دام
  • مقاوم شدن بدن دام
  • تنظیم متابولیسم بدن دام
  • رشد سریع و بلوغ زود رس در دام
  • افزایش وزن گله های گوشتی
  • افزایش شیر آوری در بین دام های شیر آور
  • از بین بردن بوهای نامطبوع در محیط گاوداری
  • به حداقل رساندن تلفات دام های نابالغ
  • امکان ضدعفونی و از بین بردن ویروس ها و میکروبهای بیماری زا در محیط از طریق مه پاش

چه نوع مه پاشی برای استفاده در گاوداری مناسب است؟

مه پاش مناسب برای گاوداری - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

مه پاش ها در انواع مختلف دیسکی، اولتراسونیک و نازلی وجود دارند، اما بهترین مه پاش برای استفاده در گاوداری ها، مه پاش نازلی است چرا که مه بسیار خنکی را در کمترین زمان تولید میکند و به دلیل اینکه از بالا به پایین منتشر می کند تا حد زیادی از گرمای سالن می کاهد. مه تولید شده به صورت کاملا یکنواخت پخش می شود، اما سبب خیس شدن دام نمی شود. 

در مه پاش های نازلی، آب از طریق یک موتور و پمپ قوی ، فشرده می شود. این آب پر فشار توسط شلنگ هایی به نازل ها فرستاده می شود. نازل ها به دلیل وجود شکاف های بسیار ریز در سطح خود ، آب را به صورت پودر به بیرون منتقل می کنند. ذرات بسیار ریز آب در اثر گرما تبخیر شده و یک محیط خنک و مرطوب را ایجاد می کنند.

نکات مهم جهت انتخاب یک سیستم مه پاش استاندارد برای گاوداری

انتخاب یک مه پاش نازلی گاوداری - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

خرید یک سیستم مه پاش نازلی گاوداری ، نیازمند اطلاعات کافی می باشد. برای اینکه در انتخاب یک مه پاش نازلی برای گاوداری دچار تردید و اشتباه نشوید ، می توانید در هنگام خرید به نکات زیر دقت کنید. در صورت رعایت این مجموعه نکات در خرید یک مه پاش نازلی می توانید در رابطه با کیفیت بالای آن اطمینان حاصل فرمائید.

  • فضاهای گاوداری معمولا بزرگ می باشند، به همین دلیل موتور و پمپ سیستم نازلی باید قوی باشد. موتورهای موتوژن علاوه بر قدرت عالی ، از مصرف برق پایینی برخوردار می باشند. این موتورها دارای برچسپ انرژی A می باشد. بهترین پمپ پیستونی نیز برای این سیستم ها ، پمپ های برتولینی ساخت ایتالیا می باشند. اگر سیستم کمپرسور یک مه پاش نازلی از این موتور و پمپ برخوردار باشد در خرید آن تأمل نکنید.
  • سالن های گاوداری نیاز به ضدعفونی و سم پاشی دارند. از این رو سیستم مه پاش نازلی می بایست یک مخزن نیز به همراه داشته باشد.
  • نازل ها و اتصالات آن به دلیل حساسیت می بایست در این نوع سیستم ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند و تحمل بار زیاد فشار را داشته باشند. نازل های استیل و ضد چکه می تواند بهترین گزینه برای سیستم های نازلی باشند.
  • اکثر گاوداری ها از آب چاه استفاده می کنند. آب چاه و حتی آب لوله کشی دارای آهک و ذرات معلق می باشد. این ذرات می توانند منافذ نازل ها را به سرعت مسدود کند. برای پیشگیری از این مشکل ، سیستم های نازلی ، نیازمند فیلتر جداگانه برای تصفیه آب می باشند.
  • وجود یک تابلو برق اتوماتیک و رله دار که مجهز به ترموستات تنظیم رطوبت باشد در مه پاش های نازلی کارسازتر خواهد بود. همچنین این تابلو برق باید از سیستم مه پاش در هنگام افزایش و افت ولتاژ برق محافظت کند.
  • مه پاش گاوداری باید دارای خدمات گارانتی و پس از فروش باشد تا مشکلی در آینده پیش نیاید.
  • مه پاش گاوداری را از یک تولید کننده معتبر و خوش سابقه خرید کنید تا از کیفیت محصول مطمئن شوید.
  • این سیستم مه پاش نیاز به نصب توسط کارشناس دارد، بنابراین حتما از وجود نماینده کارخانه موردنظر در شهر یا استان خود مطمئن شوید.
  • در صورتی که می خواهید هزینه کمتری بپردازید می توانید از یونیت مه ساز استفاده کنید که تمامی قطعات لازم مانند پمپ، تابلو برق، مخزن، فیلتر و … را به صورت یکجا دارد. در صفحه یونیت مه ساز می توانید اطلاعات کامل را مشاهده کنید.

مشاوره خرید مه پاش نازلی برای گاوداری

logo - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

اندیشه سبز با تجربه ای نزدیک به سه دهه فعالیت در امر تولید تجهیزات صنعتی و مرغداری ها ، از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های رطوبت ساز و مه پاش گاوداری می باشد. مه پاش های نازلی  اندیشه سبز از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد که شامل تمامی قطعات می شود

نماینده های معتبر کارخانه در استان های مختلف حضور داشته و خدمات نصب و راه اندازی مه پاش های نازلی را برای شما خریدار گرامی انجام خواهند داد

مه پاش های نازلی اندیشه سبز ، دارای سیستم کمپرسور آب متشکل از پمپ برتولینی و موتور موتوژن تبریز ، تابلو برق اتوماتیک ، مخزن جداگانه و شناور دار جهت کنترل آب ورودی ، نازل های تمام استیلی ، شلنگ بسیار قوی و فیلترهای تصفیه می باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خرید مه پاش گاوداری و دریافت راهنمایی های لازم قبل از خرید با شماره زیر تماس بگیرید

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.