مقالات گرمایشی

راهنمای خرید هیتر و بخاری مرغداری دست دوم + نکات مهم قبل از خرید

هیتر مرغداری دست دوم - اندیشه سبز

نکات مهم قبل از خرید بخاری و هیتر مرغداری کارکرده و دست دوم 

با توجه به گسترش صنعت پرورش مرغداری طی سالیان اخیر، استفاده از تجهیزات مربوطه برای رسیدن به نهایت بهره برداری امری ضروری است. بعنوان مثال در فصل های سرد می بایست از تجهیزات گرمایشی مناسب و پر بازده در سالن های مرغداری استفاده کرد تا گرمای مورد نیاز طیور به نحو احسن تأمین گردد. از مؤثر ترین تجهیزات گرمایشی مخصوص مرغداری می توان به جت هیتر اشاره کرد. جت هیتر ها در انواع مختلف گازسوز ، گازوئیلی و دوگانه سوز طراحی میشوند. جت هیترهای برقی نیز در مرغداری ها و سایر سالن های پرورش طیور کاربرد داشته و در ادامه به راهنمای خرید ان نیز اشاره شده است.

جت هیتر دودکش دار 110 هزار کیلوکالری
جت هیتر دودکش دار 110 هزار کیلوکالری
» مناسب برای تامین گرمای مورد نیاز سالن مرغداری
» مجهز به دودکش برای خروج دود و آلاینده های مضر
» دارای قابلیت کنترل دمای سالن با استفاده از ترموستات
قیمت : 43,000,000 تومان50,000,000 تومان

جت هیترهای گازی یا گازوئیلی در دو مدل دودکش دار و بدون دودکش ساخته می شوند که نوع بدون دودکش آن برای مرغداری های دارای تهویه بالا مناسب بوده ، اما نوع دودکش دار ان را در سالن های با تهویه پایین می توان استفاده کرد. هیترهای کوره هوای گرم و جت هیترهای برقی به دلیل عدم تولید هیچ گونه آلودگی برای سالن های بسته و سالن پرورش بوقلمون، بلدرچین، کبک، قرقاول و … بسیار مناسب هستند.

با توجه به قیمت ارزانتر هیتر دست دوم و رشد قیمت ها، بسیاری از افراد به خرید این نوع دستگاه ها تمایل پیدا می کنند. خرید هیتر یا بخاری مرغداری دست دوم شاید در نگاه اول صرفه اقتصادی داشته باشد، ولی در دراز مدت هزینه های زیادی بر دوش مصرف کننده قرار میدهد. در این نوشته از اندیشه سبز به مزایا و معایب خرید بخاری مرغداری کارکرده پرداخته شده و به نکات مهمی که قبل از خرید باید دقت کنید، اشاره می شود.

بخاری و هیتر کارگاهی 240000 کیلو کالری pf
بخاری و هیتر کارگاهی 240000 کیلو کالری pf
» قابل استفاده در محیط های حساس به آلاینده مانند مرغداری
» امکان تولید گرمای پاک و یکنواخت
» دارای سیستم ایمنی قوی و تابلو برق تمام اتوماتیک
قیمت : 44,000,000 تومان

مزایای خرید بخاری مرغداری دست دوم چیست؟

خرید هر محصولی خوبی ها و بدی های خاص خود را دارد، در صورتی که قصد خرید بخاری کارکرده برای سالن پرورش مرغ یا بوقلمون خود را داشته باشید، قطعا قیمت پایین و در عین حال سالم بودن محصول مد نظر شماست، بنابراین تنها مزیتی که در خرید هیتر دست دوم نصیب شما خواهد شد، قیمت پایین آن نسبت به محصولات نو است. 

معایب هیتر مرغداری دست دوم - اندیشه سبز

معایب مهم خرید هیتر کارکرده برای سالن پرورش مرغ

استفاده از محصولات دست دوم و کارکرده معایب زیادی به همراه دارند که بسیار بالاتر از مزیت خرید آن است. در ادامه به انواع مشکلات خرید بخاری مرغداری کارکرده اشاره شده که افزایش دقت و هوشیاری شما در خرید را می طلبد. 

  1. بخاری های دست دوم به دلیل استهلاک بالای خود راندمان کمتری نسبت به محصولات نو دارند، بنابراین مصرف سوخت بیشتری داشته و گرمای نسبتا کمتری را نیز تولید خواهد کرد. 
  2. استفاده از فلزات بی کیفیت و قابل پوسیدگی سبب کاهش طول عمر هیتر شده و پس از مدتی شاهد سوراخ شدگی و یا ترکیدگی در بدنه بیرونی و یا کوره اصلی بخاری خواهید بود. عمر مفید کوره ها بین 10 الی 15 سال است، در صورتی که از کوره های استیل استفاده نشود، دوام بسیار کمتری خواهد داشت. سوراخ شدن کوره به معنای ایجاد خطر و افزایش احتمال آتش سوزی است. 
  3. قطعه دیگری که مشکل ساز می شود، شیر برقی یا پمپ گازوئیل است، در صورتی که این دو قطعه کیفیت خوبی نداشته باشد و یا سالیان زیادی کار کرده باشد، بعد از مدتی کارایی خود را از دست خواهد داد، به عنوان مثال سوخت زیادی مصرف می کند، هیتر را گاه و بی گاه خاموش می کند و یا در بدترین حالت ممکن قادر به کنترل جریان سوخت نبوده و احتمال آتش سوزی به دنبال خواهد داشت. 
  4. بخاری های مرغداری کارکرده بدون گارانتی هستند و تمام هزینه های تعمیر و سرویس محصول بر عهده خریدار خواهد بود. 

نکات مهم قبل از خرید بخاری کارکرده برای مرغداری و سالن پرورش طیور

هیتر یا همان بخاری که برای سالن پرورش طیور می خرید، باید کیفیت و امنیت بالایی داشته باشد، در صورت استفاده از محصولات غیر استاندارد و غیر ایمن احتمال آتش سوزی وجود خواهد داشت. بنابراین با صرف هزینه بیشتر، محصولی بهتر و ایمن تری خریداری کنید. نکات مهمی که قبل از تهیه یک هیتر دست دوم حائز اهمیت هستند، عبارتند از :

  • بدنه بیرونی هیتر را به دقت بررسی کنید. معمولا بدنه هیترهای کارکرده، دچار خوردگی و زنگ زدگی میشود. مخصوصا اگر از استیل در ساخت بدنه استفاده نشده باشد. در جت هیتر های مخصوص مرغداری استفاده از استیل استنلس نگیر و نسوز یک استاندارد به حساب می آید. استیل طول عمر بالایی داشته و دچار پوسیدگی و سوراخ شدگی نمی شود.
  • جت هیترهای گازی و گازوئیلی دارای کوره هستند که آتش در ان اشتعال دارد. این کوره باید از فولاد یا استیل آتش خوار ساخته شده باشد، در غیر این صورت پس از مدتی دچار پوسیدگی و حادثه آفرینی خواهد شد. قبل از خرید به دقت کوره را مورد بررسی قرار دهید.
  • جت هیترهای برقی با اینکه کوره ندارند، اما دقت در کیفیت بدنه بیرونی ، جنس المنت، میزان کارکرد فن دمنده ، تابلو برق و… مهم است. المنت های استیل دوام بسیار بالاتری نسبت به سایر مدل ها خواهد داشت. 
  • جت هیترهای برقی، گازی و گازوئیلی هر سه دارای فن دمنده هوا هستند که در قسمت پشتی آنها قرار گرفته و از طریق دمیدن هوا به داخل کوره، سبب خروج هوای داغ و در نهایت گرم شدن سالن می شود. قبل از خرید، حتما کارکرد فن را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن مطمئن شوید، معمولا مارک های دمنده ، الکتروژن و موتوژن فن های با کیفیت تری تولید می کنند. پره های فن باید از استیل ساخته شده باشد، در غیر این صورت در اثر حرارت و رطوبت بالای محیط دچار زنگ زدگی و پوسیدگی خواهد شد، مشاهده نزدیک پره ها و بررسی آنها توصیه می شود. 
  • قطعه مهم دیگری که در جت هیترهای گازی و گازوئیلی مورد استفاده قرار می گیرد، مشعل است که دارای پمپ گازوئیل و شیر برقی هستند. معمولا پمپ گازوئیل های دانفوس، سانتک و اکریل کیفیت و طول عمر بالاتری دارند. هم چنین در مورد هیترهای آتش درون، استفاده از مشعل های گرم ایران و ایران رادیاتور توصیه می شود.
  • یکی از مهمترین مواردی که باید در جت هیترهای مرغداری به آن دقت داشته باشید، امنیت دستگاه است. مخصوصا هیتر مرغداری دست دوم و قدیمی معمولا از امنیت کمتری برخودار می باشند. توجه داشه باشید منظور از امنیت هیتر مرغداری، عدم آتش سوزی، جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای آن، عدم برق گرفتگی و آسیب دیدن قطعات در برابر نوسانات برق می باشد. کوره هوای گرم اندیشه سبز در زمینه ایجاد امنیت سالن بسیار حرفه ای عمل میکند.
  • در صورتی که جت هیتر خربداری شده دارای امکان اتصال به ترموستات محیطی باشد، کارکرد دستگاه به صورت خودکار کنترل می شود و از افزایش بیش از حد دمای سالن نیز جلوگیری خواهد کرد. این قابلیت در افزایش امنیت هیتر و عدم آتش سوزی نیز می تواند مفید باشد.
  • در جت هیترها و کوره هوای گرم نیز، فن دمنده هوا باید مجهز به ترموستات باشد تا پس از گرم شدن کوره شروع به چرخش نماید. در غیر اینصورت در ابتدای کار ، هوای سرد را به سالن هدایت خواهد کرد. پرتاب هوای سرد به سالن می تواند سبب وارد امدن شوک دمایی طیور و یا محصولات کشاورزی شود.
  • تمام جت هیترها و کوره های هوای گرم و سایر هیترهای صنعتی استاندارد دارای یک تابلو برق ضد آب هستند که تمامی کلیدهای کنترلی در آب قرار دارند. دکمه های روشن و خاموش ، چراغ های اعلان وضعیت ، فیوزها و ترموستات و … در تابلو برق تعبیه شده اند. جت هیترهای غیر استاندارد فاقد تابلو برق مناسبی هستند. 
  • قبل از خرید حتما از فروشنده مهلت تست بگیرید و هیتر را برای چند ساعت در حضور فروشنده روشن کنید تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید، هم چنین برای چند روز مهلت تست دریافت کنید تا در صورت بروز مشکل ، بخاری رو عودت دهید هر چند که برخی از فروشنده ها از دادن مهلت تست خودداری می کنند. 
  • محصولی را خریداری کنید که قطعات آن در بازار یافت می شود، از خرید هیترهای متفرقه و نادر خودداری کنید هم چنین در مورد امکان تعمیر شدن توسط تعمیرکاران مختلف اطمینان به دست آورید. 

اگر جت هیتر دست دوم خرید میکنید - اندیشه سبز

سخن پایانی

در این نوشته به مزایا و مشکلات خرید بخاری مرغداری دست دوم و کارکرده پرداخته شد و همانطور که خواندید، قیمت پایین تنها مزیت هیترهای دست دوم می باشد، در مقابل با مشکلات عدیده ای روبرو خواهید شد که در بطن مقاله به آنها اشاره شد. 

نکات ذکر شده قبل از خرید، تا حد زیادی به شما در خرید یک هیتر با کیفیت و بدون مشکل کمک خواهد کرد. در صورت نیاز به خرید هیتر مرغداری نو و دارای گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله ، حتما با یکی از شماره های زیر تماس گرفته و از مشاوره رایگان قبل از خرید نیز بهره مند شوید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.