مقالات گرمایشی

هیتر گلخانه ای سه پاسه به چه معناست ؟

هیتر گلخانه ای سه پاسه به چه معناست

هیتر گلخانه ای سه پاسه به چه معناست ؟

امروزه برای گرمایش گلخانه ها ، هیترهای مخصوصی به کار می روند که به آنها کوره هوای گرم و یا هیترهای آتش خوار گفته میشود. این هیترها گرمای بسیار پاکی دارند و راندمان حرارت آنها نیز بالا می باشد. از این رو در بیشتر گلخانه ها از این نوع هیترها استفاده میشود.

هیترهای گلخانه ای بسته به ظرفیت در مدل های مختلفی تولید میشوند و هر کدام ظرفیت گرمایی مختلفی دارند. بر اساس استانداردهای جهانی ، معیار ظرفیت حرارت دهی آنها بر اساس کیلو کالری بر ساعت مشخص میشود. همچنین قدرت هوادهی و پخش گرما در آنها بر اساس مترمکعب بر ساعت بیان میشود.

در هیترهای گلخانه ای مبدل حرارتی آن دارای چندین پاس انتقال حرارت می باشد که در آن گازهای داغ ناشی از اشتعال سوخت به جریان می افتند و در نهایت از دودکش دستگاه خارج می شوند. این گازهای داغ در درون کوره به سمت کلکتور و لوله های آتش خوار حرکت میکنند.

در اثر این جابجایی بدنه لوله ها ، کلکتور و در کل مبدل حرارتی بسیار داغ میشود و از خود حرارت ساطع میکند. برای بهره گیری از گرمای پاک ایجاد شده بدین روش ، فن هایی بر روی هیتر نصب می باشند. این فن ها با مکش هوای بیرون و انتقال آن از لابه لای لوله های داغ شده و بدنه دیگ ، علاوه بر گرم کردن هوای سرد ، حرارت بدنه لوله ها و مبدل حرارتی را نیز گرفته و توسط خروجی مخصوص به محل مد نظر انتقال میدهند.

از آنجایی که قدرت مکش و پرتاب فن ها در این دستگاه بالا است ، حجم زیادی از هوای گرم از خروجی این دستگاه ها به داخل سالن و با سرعت بالا پرتاب میشود.

در ساختار هیتر گلخانه ، گاز داغ شده و حرارت ناشی از سوخت فقط یکبار از درون لوله ها عبور میکند. بنابراین در ساخت این دستگاه ها، با طراحی چندین رادیاتور و لوله های آتش خوار بیشتر در مسیر گازهای داغ شده ، مدت زمان عبور گازهای داغ شده را افزایش میدهند.

بخاری آرارات 250 هزار کیلو کالری اتوماتیک
بخاری آرارات 250 هزار کیلو کالری اتوماتیک
» مناسب برای تامین گرمای مورد نیاز محیط های حساس به الاینده
» دارای کوره ی سه پاس آتش درون
» برخورداری از 4 لایه ایمنی متفاوت
قیمت : 75,000,000 تومان

در حقیقت گازهای داغ چندین مسیر را طی میکنند تا از اگزوز دستگاه خارج میشوند. به این مسیر ها پاس انتقال حرارت گفته میشود. با این کار از گرمای ایجاد شده توسط سوخت مصرفی دستگاه نهایت استفاده میشود. طبیعی است که هر چقدر این مسیر طولانی تر باشد و یا تعداد پاس ها بیشتر باشد ، قدرت حرارت دهی هیتر نیز افزایش پیدا میکند. همچنین هر چقدر تعداد پاس ها کمتر باشد گرمای بیشتری از دودکش دستگاه خارج خواهد شد.

ساختار هیتر سه پاس

البته باید گفت که آب نیز یکی از محصولات احتراق می باشد که در هنگام سوختن گاز و یا گازوئیل ایجاد می شود. اما این آب به دلیل حرارت زیاد تبخیر شده و به شکل رطوبت از اگزوز خارج میشود. در هیترهای گلخانه ای میزان دما در نزدیکی اگزوز دستگاه بسیار کمتر از پاس اول و یا دوم می باشد.

بنابراین آب همراه گرما در انتهای مسیر دچار پدیده میعان میشود. یعنی آب بخار به مایع تبدیل میشود. البته در هیترهای گلخانه ای سه پاسه ، این اتفاق کمتر رخ میدهد. از این رو در صورتی که هیتر گلخانه بیش از سه پاس انتقال حرارت داشته باشد ، معمولا آب در لوله های آتشخوار انتهایی جمع میشود. در این صورت لوله ها از درون دچار خوردگی شده و به سرعت فرسوده میشوند. در نتیجه کارکرد هیتر مختل میشود و به همراه گرما مقایر زیادی دود و آلاینده نیز به داخل گلخانه راه پیدا میکنند. از این رو حتی بهترین هیترهای اسپانیایی و اروپایی نیز به صورت سه پاسه طراحی و تولید میشوند.

گروه اندیشه سبز نیز با تبعیت از استانداردهای جهانی و مطالعات فراوانی که در این زمینه داشته است ، هیترهای گلخانه ای ساخت خود را در نوع هیترهای دو و سه پاسه تولید میکند.

در حقیقت هیترهای دو پاسه اندیشه سبز همچون سوپر پی اف و نیو آژاکس برای گلخانه های کوچک مناسب می باشند. همچنین هیترهای سه پاسه نظیر آرارات و سوپر آرارات به دلیل قدرت گرمادهی بالا برای گلخانه های بزرگ و وسیع گزینه بسیار ایده آلی هستند. البته برای گرمایش سالن گلخانه ای کوچک نیز می توان از این هیترها استفاده نمود. هیتر گلخانه ای ساخت اندیشه سبز ، راندمان بالایی در تولید گرمای پاک دارند.

این هیترها با هر نوع سوختی می توانند کار کنند و مصرف سوخت بسیار بهینه ای دارند. اندیشه سبز با به کار بردن قطعات با کیفیت در ساخت بدنه این هیترها ، دوام آنها را برای سالیان زیادی تضمین نموده است. از این رو عمر این دستگاه ها به دلیل قطعات خارجی و البته با کیفیت طولانی می باشد.

ناگفته نماند که این نوع از هیتر، امنیت بالایی در برابر آتش سوزی و برق گرفتگی دارد. در صورتیکه برای گلخانه خود نیاز به سیستم گرمایشی داشته باشید ، پیشنهاد ما به شما استفاده از هیترهای گلخانه ای اندیشه سبز می باشد. همچنین برای دریافت مشاوره و نحوه خرید می توانید با شماره زیر ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.