هیتر گلخانه ای 5 پاس به چه معناست؟

پاس ها در انواع هیترها به چه معنا می باشند؟

برای گرمایش گلخانه از بخاری هایی مخصوص استفاده می شود که به آنها کوره هوای گرم گفته میشود. در هیترهای کوره گرم ، حرارت ایجاد شده را به چندین بار در درون مبدل حرارتی انتقال میدهند ، تا از گرمای ایجاد شده حداکثر استفاده شود.

ساختار هیترهای گلخانه ای به نحوی است که در درون دیگ آن ، در اثر احتراق سوخت حرارت بسیار بالایی ایجاد میشود. این سوخت می تواند گاز و یا گازوئیل باشد.

در واقع مشعل نصب شده بر روی هیتر گلخانه ای سوخت را مشتعل می نماید. در نتیجه این احتراق گرمای زیادی حاصل میشود. این گرما شامل انواع داغ های گاز و دود می باشد. گذر اول در داخل کوره انجام میگیرد و در آن گازهای داغ به سمت انتهای دیگ حرکت میکنند.

در انتهای دیگ ، کلکتور نصب میباشد که تعدادی لوله آتش خوار به آن نصب هستند. حرارت ایجاد شده به همراه دود و گازهای داغ از درون این یونیت عبور میکند. پاس دوم از ابتدای این کلکتور شروع و تا انتهای کلکتور بعدی ادامه پیدا میکند. مابین این کلکتورها ، لوله های از جنس فولاد آتش خوار نصب می باشند که حرارت از درون آنها عبور داده میشود.

این روند همچنان ادامه دارد تا در نهایت به اگزوز دستگاه ختم میشود. بدین معنی که در پاس آخر ، لوله ها به سمت دودکش راهی میشوند. بنابراین در هیتر گلخانه ای 5 پاسه ، حرارت ایجاد شده به همراه دود و گازهای داغ ، 5 گذر را طی میکند تا در نهایت دود و آلاینده ها از طریق دودکش از هیتر خارج می شوند. در اثر این گردش ، بدنه یونیت و کوره به شدت داغ میشود. بنابراین هیتر را به چندین فن مکنده و قوی مجهز می نمایند.

پاس ها در انواع هیترها - اندیشه سبز

این فن ها با مکش هوای سرد و عبور آن از لابه لای یونیت و هیتر ، باعث گرم شدن آن میشوند. علاوه بر این گرمای بدنه لوله ها و مبدل حرارتی نیز از این طریق به بیرون فرستاده میشود.

گرمای ایجاد شده در هیترها با سرعت بالایی به محیط پرتاب میشود. در واقع علاوه بر گرمای پاک ، قدرت پرتاب گرما نیز در هیترهای گلخانه ای زیاد میباشد. هیتر گلخانه ای 5 پاسه ، قدرت زیادی در تولید حرارت دارند ،

اما به همراه گرما مقدار زیادی از محصولات احتراق نظیر ، آب ، کربن مونو اکسید و … نیز آزاد میشوند. در صورتیکه تعداد پاس ها زیاد باشد ، آب ناشی از احتراق در پاس های انتهایی در بدنه لوله ها و کلکتورها اثر مخربی به جای میگذارد. در واقع لوله های انتقال حرارت در این نوع هیترها دچار پوسیدگی میشود. این پوسیدگی به کلی عملکرد هیتر را مختل می نماید. در واقع از محل پوسیدگی ، انواع آلاینده ها و دود ناشی از سوخت به همراه گرما به داخل محیط گلخانه منتقل میشوند.

این آلودگی ها برای رشد گیاهان کشت شده در گلخانه بسیار مضر می باشد. لازم به ذکر است که بر اساس استانداردهای جهانی ایده آل ترین هیترهای گلخانه ای ، هیترهای سه پاسه می باشند. هیترهای 5 پاسه با وجود قدرت بالا در حرارت دهی ، عمر مفید بسیار پایینی دارند.

لذا این نوع هیترها با وجود راندمان بالا ، به ندرت طراحی و تولید میشوند. مطلوب ترین و ایده آل ترین هیترهای آتش خوار در طرح سه پاسه تولید میشوند. زیرا این نوع هیترها علاوه بر راندمان بالا ، عمر طولانی و عملکرد بسیار بهتری داشته و می توان به عنوان بخاری در انواع سالن های گلخانه ای از آنها استفاده نمود.

خرید هیتر گلخانه ای سه پاسه

گروه اندیشه سبز با تجربه ای نزدیک به سه دهه فعالیت حرفه ای در امر تولید تجهیزات صنعتی ، انواع هیتر و کوره هوای گرم تولید میکند. این هیترها در ساخت خود از قطعات بسیار باکیفیت و با دوام برخوردار می باشند.

از جمله ویژگی این هیترها و امکانات آن می توان به کوره استیل استنلس ، فن های آکسیال ، مشعل ایران رادیاتور ، تابلو برق ریتال طرح آلمان با فیوزهای کم آمپر و ترمینال rtp ، لایه های متعدد جهت ایمنی هرچه بیشتر دستگاه و … اشاره نمود.

این هیترها از طرف گروه اندیشه سبز دارای 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند. بدین ترتیب گروه اندیشه سبز به شما تضمین می دهد قطعه یدکی دستگاه تا 10 سال تولید و تأمین خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با مراجعه به بخش تماس با ما، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

سوالی داری کلیک کن 👋