چه نوع جت هیتری مناسب مرغداری است ؟

چه نوع جت هیتری مناسب مرغداری است ؟

با توجه به نوع سوخت مصرفی ، جت هیترها در چهار مدل گازی ،گازوئیلی ، دوگانه سوز و برقی تولید میشوند. همچنین جت هیتر می تواند مجهز به اگزوز و یا بدون اگزوز باشد. ساختار تمامی این جت هیترها تقریبا شبیه به هم است و تفاوت اصلی در نوع سوخت مصرفی آنها با هم می باشد. جت هیتر دوگانه سوز هم از طریق گاز و هم از طریق گازوئیل میتواند انرژی و گرما تولید کند. در واقع مشعل این دستگاه ها همزمان با هر دو نوع سوخت می تواند کار کند.

جت هیترها به طور وسیع در مرغداری ها استفاده میشوند و تقریبا بیش از 90 درصد مصرف کنندگان جت هیترها ، سالن های پرورش طیور گوشتی و تخم گذار می باشند. بازدهی تولید حرارت در جت هیترها بسیار زیاد است و مصرف سوخت نیز در آنها پایین می باشد. البته نوع بدون دودکش بازدهی بالایی دارد اما در نوع دودکش دار درصدی از حرارت تولید شده از اگزوز دستگاه به بیرون منتقل میشود. در جت هیتر بدون دودکش تمامی گرمای ایجاد شده به همراه آلاینده های ناشی از احتراق نیز به داخل سالن مرغداری پخش میشوند. با توجه به اینکه ، در تمامی سالن های مرغداری ، سیستم تهویه وجود دارد ، آلودگی های ناشی از عملکرد جت هیتر از طریق سیستم تهویه به بیرون منتقل میشوند.

جت هیتر دودکش دار 110 هزار کیلوکالری
» بهره گیری از دودکش برای تولید گرمای پاک و بدون الاینده در مرغداری
» دارای بدنه ی مقاوم در برابر حرارت و پوسیدگی
» برخورداری از تابلو برق تماما اتوماتیک
قیمت : 43,000,000 تومان50,000,000 تومان

جت هیتر دودکش دار یا بدون دودکش ، کدامیک برای مرغداری بهتر است ؟

همان طور که ذکر شد استفاده از جت هیتر بدون دودکش در مرغداری های بزرگ و سنتی بسیار رواج دارد. اگر سالن مرغداری سیستم تهویه ضعیفی داشته باشد ، جت هیتر دودکش دار گزینه مناسبی برای استفاده در آن خواهد بود.

آیا جت هیتر دوگانه سوز برای مرغداری مناسب است

البته در این صورت راندمان تولید حرارت دستگاه همانند نوع بدون دودکش آن نخواهد بود. به طور میانگین راندمان جت هیترهای دودکش دار 65 درصد و راندمان جت هیترهای بودن دودکش بالای 95 درصد است. توجه داشته باشید که منظور از راندمان دستگاه ، میزان گرمایی است که دستگاه بر اساس سوخت مصرفی ایجاد میکند. بنابراین برای گرمایش سالن های مرغداری بزرگ و با تهویه اصولی ، جت هیترهای بدون دودکش بسیار مناسب می باشند.

جت هیتر گازی یا گازوئیلی کدامیک برای مرغداری بهتر است ؟

گاز به هنگام اشتعال آلاینده های بسیار کمتری از گازوئیل آزاد میکند. بنابراین اگر در سالن مرغداری مد نظر ، شبکه گازرسانی در دسترس می باشد ، جت هیتر گازی گزینه مناسبی برای گرمایش سالن خواهد بود. اما در مکان های فاقد این سوخت می توان از جت هیتر گازوئیلی بعنوان سیستم گرمایش مرغداری استفاده کرد.

آیا جت هیتر دوگانه سوز برای مرغداری مناسب است ؟

در فصل زمستان ، گرمای مورد نیاز طیور همیشه باید تأمین شود ، در غیر اینصورت رشد آنها با مشکل مواجه میگردد. در برخی از مناطق در طول زمستان ، ممکن است مشکلاتی از قبیل ، قطع مکرر و یا افت فشار گاز بیشتر اتفاق بیافتد. در این مناطق مناسب ترین نوع جت هیتر ، جت هیتر دوگانه سوز میباشد. این نوع جت هیترها علاوه بر گاز با گازوئیل نیز می توانند کار کنند. بنابراین در زمان قطعی گاز می توان گرمای سالن مرغداری را از طریق سوخت گازوئیلی تأمین کرد.

استفاده از جت هیتر برقی در مرغداری

استفاده از جت هیتر برقی در مرغداری - اندیشه سبز

دقت داشته باشید که به دلیل موارد بهداشتی ، احداث سالن های مرغداری در مناطق مسکونی مجاز نمی باشد. از این رو احتمال دارد که در محل احداث مرغداری ، شبکه گاز رسانی وجود نداشته باشد. اگر امکان دسترسی و ذخیره سوخت گازوئیلی برای مرغداری میسر است ، می توان از جت هیتر گازوئیلی برای گرمایش مرغداری استفاده کرد. در غیر اینصورت جت هیتر برقی گزینه ای ایده آل برای گرمایش سالن مرغداری خواهد بود. البته گرمایش برقی در مقایسه با سایر سیستم ها هزینه بیشتری دارد، مخصوصا اگر سالن مرغداری بزرگ باشد ، استفاده از جت هیتر برقی مقرون به صرفه نخواهد بود.

سخن پایانی

جت هیترهای بدون دودکش ، بازدهی بالایی در تولید گرما از خود نشان میدهد. همچنین مصرف سوخت در این دستگاه ها پایین است و دستگاه نصب ساده ای دارد. از این رو در سالن های مرغداری به صورت گسترده از این دستگاه ها استفاده میشود. همچنین جت هیترهای گازی به دلیل آلودگی کمتر بیشتر از جت هیترهای گازوئیلی و برقی در مرغداری ها نصب میشوند. اما در صورت نبود سوخت گازی ، می توان از جت هیترهای دوگانه سوز ، گازوئیلی و برقی نیز در مرغداری استفاده کرد.

گروه اندیشه سبز با سابقه درخشان و طولانی مدت در امر تولید تجهیزات مرغداری ، انواع جت هیتر مرغداری با کیفیت تولید میکند. بازدهی عالی ، عمر طولانی و مصرف پایین سوخت ، باعث شده این جت هیترها به بهترین سیستم گرمایشی در مرغداری ها تبدیل شوند. شما نیز اگر به دنبال وسیله گرمایشی برای مرغداری خود هستید ، پیشنهاد میکنیم از جت هیتر مرغداری ساخت اندیشه سبز بهره ببرید. ناگفته نماند که این دستگاه ها از یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش نیز برخوردار می باشند. برای مشاوره بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

سوالی داری کلیک کن 👋