مقالات رطوبت ساز و مه پاش

چه نوع مه پاشی برای مرغداری مناسب است؟

چه نوع مه پاشی برای مرغداری مناسب است - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

مه پاشی مرغداری

استفاده از مه پاش در مرغداری ها و سالن های پرورش طیور اثرات مثبت زیادی به همراه دارد. از جمله این اثرات میتوان به مطبوع بودن هوا ، کاهش گرد و غبار موجود در هوا ، کاهش دمای هوا در روزهای گرم و جلوگیری از تنش دمایی در بین طیور اشاره نمود. همچنین به کار گیری دستگاه رطوبت ساز در سالن های مرغداری باعث افزایش وزن گله های گوشتی و افزایش تعداد تخم ها در گله های تخم گذار میشود. از این رو مرغداران موفق برای افزایش سود اوری و کاهش تلفات گله در بیشتر مقاطع سال از رطوبت سازها و مه پاش ها بهره می برند. دستگاه های مه پاش در انواع مختلفی ساخته میشوند که هر کدام مزیت خاص خود را دارد. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع پرداخته ایم و مناسب ترین مه پاش مرغداری را با ذکر دلیل توضیح داده ایم. برای ادامه مطلب متن نوشتار را تا انتها مطالعه بفرمایید.

مه پاش پروانه ای مدل 10000
مه پاش پروانه ای مدل 10000
» دارای راندمان بالا در مه پاشی و رفع گرد و غبار مرغداری
» برخورداری از موتور درجه یک با قدرت چرخش بالا
» دارای قابلیت اتصال به آب شهری و تامین اتوماتیک آب مخزن
قیمت : 12,800,000 تومان

انواع دستگاه مه پاش

با اندکی گشت و گذار در بازار احتمالا با انواع دستگاه مه پاش و سازنده های مختلف روبه رو خواهید شد. به طور کلی در بازار فعلی سه نوع دستگاه مه پاش موجود می باشند و هر کدام در زمینه های مختلفی و حتی چندین زمینه به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند. این سه مدل اصلی شامل مه پاش دیسکی (که با نام مه پاش پروانه ای هم شناخته میشوند) و مه پاش نازلی و رطوبت ساز التراسونیک می باشند.

آیا مه پاش دیسکی یا پروانه ای برای مرغداری مناسب است؟

همان طور که از نام این دستگاه پیداست ، کارکرد اصلی آن بر پایه پروانه آن و قطرات آب می باشد. مه پاش دیسکی مناسب برای سالن مرغداری چندین پره دارد که توسط الکتروموتور با سرعت بالایی به چرخش در می آید. قطرات آب با برخورد به پره های این فن متلاشی شده و همانند پودر از خروجی دستگاه با سرعت بالا پرتاب میشوند.

مه پاش دیسکی یا پروانه ای - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

اگر بخواهیم به مزیت اصلی این نوع مه پاش ها اشاره کنیم باید نصب و راه اندازی ساده آن را نام برد. کارکرد ساده و آسان و نصب ساده در محیط باعث شده این نوع مه پاش ها به طور گسترده در انواع سالن مرغداری به کار گرفته شوند. همچنین مه پاش دیسکی قابلیت هوادهی نیز دارد و به جریان سیرکوله و تهویه هوای مرغداری کمک شایانی میکند. برخلاف سایر مه پاش ها این نوع مه پاش با آب سخت و آب چاه نیز می تواند کار کند و نیازی به فیلتر تصفیه ندارد. لذا استفاده از مه پاش دیسکی در سالن های مرغداری بسیار مناسب می باشد.

آیا رطوبت ساز التراسونیک برای سالن مرغداری مناسب است؟

رطوبت سازها التراسونیک بیشتر در گلخانه های هیدروپونیک و صنایع مختلف به کار می روند. با این حال رطوبت ساز التراسونیک در سالن مرغداری نیز قابل استفاده می باشد. یکی از مزیت های اصلی این نوع رطوبت سازها توان بالا در افزایش رطوبت و عدم خیس شدن محیط است. همچنین بخارسازهای سرد التراسونیک به سادگی در محیط نصب میشوند و صدای بسیار کمی دارند. لازم به ذکر است که تمامی رطوبت سازها قابل اتصال به حسگر رطوبت سنج و دماسنج بوده و می توان از طریق آنها رطوبت را در محدوده خاصی تنظیم نمود.

آیا مه پاش نازلی برای مرغداری مناسب است؟

مه پاش نازلی دستگاهی است که شامل پمپ و موتور و شلنگ و نازل های متعددی است. در این نوع مه پاش ها آب با فشار بسیار زیاد به سمت نازل ها فرستاده میشود. نازل نیز قطعه است که سوراخ های بسیار ریز دارد و آب پر فشار به شکل پودر از آن خارج میشود. به جهت جلوگیری از مسدود شدن نازل ها از سیستم فیلتراسیون در این نوع مه پاش ها استفاده میشود. لذا به صورت مستقیم نمی توان آب را به سیستم پمپ و موتور دستگاه وصل نمود. مه پاش نازلی بر خلاف سایر مه پاش ها نصب پییچده و راه اندازی حرفه ای دارد.

مه پاش نازلی برای مرغداری - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

تعداد نازل ها ، فاصله بین آنها و نحوه شبکه رسانی آب به نازل ها از جمله مواردی می باشند که به هنگام راه اندازی مه پاش نازلی در یک سالن باید در نظر گرفته شوند. همچنین فیلترهای این سیستم در هر دوره باید تعویض گردند تا عملکرد مه پاش با مشکل مواجه نگردد. با این حال سیستم مه پاش نازلی به دلیل قدرت زیاد در ایجاد مه و سطح پوششی بیشتر، در سالن های مرغداری بطور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند.

نتیجه گیری و جمع بندی

صنعت پرورش طیور و مرغداری به دلیل نیاز به منابع پروتئینی هر روز در حال رشد می باشند. یکی از لازمه های اصلی موفقیت در این صنعت به کار گیری اصول صحیح مدیریت  و استفاده از تجهیزات نوین است. گروه اندیشه سبز با پشتوانه بیش از 25 سال فعالیت در امر تولید تجهیزات صنعتی و مرغداری ، در راستای پیشرفت صنعت مرغداری و مدرنیته شدن آن ، انواع دستگاه رطوبت ساز دیسکی ، پروانه ای ، التراسونیک و مه پاش نازلی در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید میکند.

رعایت استانداردهای جهانی ، بهره گیری از متریال و قطعات با کیفیت و با دوام و ارائه خدمات پس از فروش پیگیرانه از جمله ویژگی های اصلی تولیدات این گروه می باشد. گروه اندیشه سبز همچنین به منظور راهنمایی بهتر مشتریان ، مشاوره رایگان قبل از خرید نیز ارائه میدهد. برای دریافت مشاوره کافی است با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.