گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

خواص و فواید گوشت و تخم بلدرچین برای کودکان

آیا تا به حال به این فکر کردید که، چقدر با خرید خوراکی های غیر مجاز به سلامتی فرزندانتان صدمه وارد کردید. عدم مقاومت شما در برابر انتخاب های غلط آنها، چیزی به غیر از صدمه زدن به سلامت بچه ها نیست. ناآگاهی آنها برای خوردن غذاهای ناسالم کاملا موجه است ولی این شما هستید که سلامت فرزاندان تان را به خطر می اندازید. به جای خرید چیپس، پفک، نوشابه و خوراکی های غیر بهداشتی که سرشار از نمک، قند و چربی های غیر مجاز است، آنها را تشویق به خوردن غذاهایی بکنید که انرژی های تحلیل رفته آنها جبران و سلامت جسم شان تضمین کند تا دچار ضعف، بیماری و چاقی مفرط نباشند.

امروزه به خاطر استفاده از منابع غذایی غیر ارگانیک بچه ها به چاقی، کم خونی، ضعف و ناتوانی، دیابت، بیماری های قلبی، کلیه، فشار خون و بسیاری از بیماری های دیگر مبتلا شدند که متاسفانه سلامت آنها را تحت تاثیر قرار داده است ولی وظیفه شما والدین محترم جبران تمام کمبودهای غذایی با یک رژیم مناسب است که بچه ها برای رشد و سالم ماندن به این منابع غذایی احتیاج دارند. در این مقاله که از وب سایت اینترنتی اندیشه سبز منتشر شده است، قصد داریم تا شما را با فواید مصرف گوشت و تخم بلدرچین آشنا کنیم.

کاملترین غذایی که اگر بچه ها به خوردن آن عادت کنند، بدون شک از تنی سالم، هوشیاری، استخوان های قوی، قد بلند و … بهره مند خواهند شد. اگر همچنان نگران سلامتی فرزندان خود هستید پس در ادامه همراه اندیشه سبز باشید تا شما را با فواید ارزشمند این منبع غذایی آشنا کنیم.

خواص تخم بلدرچین

بررسی فواید شگفت انگیز تخم بلدرچین و تاثیر آن در سلامت کودکان

مطمئنا در بین شما خوانندگان عزیز، افرادی وجود دارند که مقالات زیادی را در باره تخم بلدرچین مطالعه کرده اند و از فواید بی شمار آن خبر دارند ولی اگر هنوز در باره خواص ارزشمند این منبع غذایی چیزی نمی دانید، پس مطالب ارائه شده در این مقاله را مطالعه بفرمایید.

وزنی که یک تخم بلدرچین دارد برابر با 10 گرم است یعنی 5 برابر کم وزن تر و کم حجم تر از یک تخم مرغ معمولی ولی جالب است که با همین وزن و اندازه کوچک خود، چندین برابر بیشتر از تخم مرغ فایده دارد به طوری که متخصصین تغذیه از آن به عنوان بمبی از انواع پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و … یاد می کنند و مهمتر از همه این موارد، عدم وجود باکتری سالونا در این تخم است که یک پتاسیل قوی برای بروز تمام بیماری ها و مسمویت های غذایی دارد.

رفع کم خونی کودکان

فراموش نکنید که تخم بلدرچین سرشار از آهن است که اگر کودکان از خوردن آن امتناع نکنند فقر آهن در بدن آنها جبران می شود. مناسب ترین زمان برای شروع این کار پایان هشت ماهگی آنهاست.نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان هم می توانند به جای مصرف قرص های شیمیایی برای جبران آهن بدنشان، روزانه یک عدد تخم بلدرچین بخورند.

ضریب هوشی کودکان را افزایش می دهد

فسفر، منیزیم و بسیاری از املاح و مواد معدنی به فراوانی در تخم بلدرچین یافت می شود. هر کودکی که در طول هفته 2 تا 3 عدد تخم بلدرچین بخورد، قدرت هوشی اش برای درک مسائل ریاضی و حل کردنی تا چند برابر تقویت می شود.

از بین بردن ضعف بینایی کودکان

بهبود ضعف بینایی در کودکان با تخم بلدرچین

این روزها بچه ها علاقه زیادی به بازی های رایانه ای از طریق تبلت و گوشی های اندروید دارند ولی استفاده مداوم از این دستگاه های الکتریکی، قدرت بینایی آنها را تحلیل می دهد. پیشنهاد ما به شما این است که ضمن کنترل آنها برای کمتر بازی کردن، مصرف تخم بلدرچین را هم به غذای روزانه آنها اضافه کنید چون ویتامین A به فراوانی در تخم بلدرچین یافت می شود که این ضعف را به خوبی جبران می کند.

تخم بلدرچین یک تقویت کننده و حجم دهنده قوی عضلات است

در سفیده تخم بلدرچین، پروتئین و انواع اسیدهای آمینه وجود دارد که در رشد و تقویت عضلات کودکان بسیار موثر است. متخصصین تغذیه به والدین توصیه می کنند که برای تقویت ماهیچه فرزندانشان به آنها سفیده تخم بلدرچین بدهند.

وزن گیری بچه ها به صورت کاملا طبیعی

کلسترول خوب مناسب ترین منبعی است که در تخم بلدرچین وجود دارد.اگر بچه های ضعیف و لاغری دارید به آنها تخم بلدرچین بدهید تا بخورند. مادامی که در تغذیه روزمره آن ها از تخم بلدرچین استفاده کنید، بدن شان تقویت می شود و به صورت کاملا طبیعی و نرمال وزن می گیرند.

رفع سموم از بدن کودکان

از آنجایی که در تخم بلدرچین انواع آنتی اکسیدان ها مثل ویتامین های B6 ، B12 ، D ، A و E به فراوانی یافت می شود، بهتر است به صورت مداوم و اصولی در اختیار بچه ها بگذارید تا با خوردن آن تمام سموم بدن شان دفع شود.

تقویت و رشد استخوان های بچه ها

برای اینکه استخوان های بچه ها تقویت شوند و در شرایط بهتری رشد کنند، بهتر است در تغذیه آنها از تخم بلدرچین استفاده کنید چون یکی از منابع معدنی موجود در تخم این پرنده، کلسیم است که به فراوانی هم یافت می شود.

تاثیر تخم بلدرچین در رشد و استخوان بندی در کودکان

توجه : مناسب است که تخم بلدرچین را در روغن حیوانی و یا کره نیمرو کنید و یا به صورت آب پز در اختیار فرزندانتان بگذارید و اگر آنها نسبت به تخم بلدرچین آلرژی دارند سعی کنید در فرنی یا کیک آنها به جای تخم مرغ معمولی از تخم بلدرچین استفاده کنید.

بررسی فواید گوشت بلدرچین برای بچه ها

گوشت بلدرچین هم دست کمی از تخم بلدرچین ندارد و خاصیت های بی شماری دارد ولی به شرطی که جوانب احتیاط را رعایت کنید مخصوصا برای بچه هایی که سن شان از 2 یا 3 سال کمتر است چون سیستم گوارش آنها آنقدر ضعیف است که گوشت بلدرچین را به درستی هضم نمی کند ضمن اینکه بچه های دو یا سه ساله در دوره ای به سر می برند که هیچ علاقه ای به خوردن و جویدن غذاهای گوشتی ندارند مگر اینکه به صورت چرخ کرده و یا تکه های کوچک و آب پز شده در غذای آنها بریزید تا از خوردن آن استقبال کنند. هفته ای دو سه بار و در هر دفعه 50 گرم کفایت می کند چون ممکن است سیستم گوارشی آنها دچار مشکل شود.

کودکان و گوشت بلدرچین

افزایش قد کودک

اگر می خواهید کودکان شما قد بلندتری داشته باشند به آنها گوشت بلدرچین بخورانید مخصوصا گوشت قسمت سینه بلدرچین، سرشار از منابع غذایی ارزشمند است که برای تقویت و رشد استخوان های کودکان حائز اهمیت است.

بالا بردن مکانیزم دفاعی بدن کودکان

سرماخوردگی های فصل زمستان و گرما زدگی های فصل تابستان، باعث ضعف و بیماری کودکان می شود ولی اگر به صورت مداوم و اصولی به آنها گوشت بلدرچین بخورانید، سیستم دفاعی بدن آنها تقویت می شود چون سرشار از انواع ویتامین ها و اسیدهای آمینه است و کودکان را در برابر انواع بیماری ها واکسینه می کند.

پروتئین در گوشت بلدرچین

گوشت بلدرچین سرشار از آنتی اکسیدان است

برای تضمین سلامت کودکان خود، پیشنهاد می کنم که هر چند وقت یکبار و از گوشت بلدرچین، برای آنها سوپ درست کنید تا انواع سموم، کلسترول های بد و فلزات زیان آور از بدنشان دفع و کلسترول های خوب به راحتی جایگزین کلسترول های منفی شوند.

گوشت و تخم بلدرچین وجه اشتراک های زیادی دارند که در این قسمت لزومی به توضیح دوباره آنها نیست.

امیدوارم از مطالعه این مقاله بهره کافی را برده باشید البته خوشحال می شویم که اگر اطلاعات به خصوصی دارید آن را با ما و سایر مخاطبین وب سایت اندیشه سبز در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

سوالی داری کلیک کن 👋