مقالات سرمایشی

راهنمای خرید انواع یخساز دست دوم صنعتی، قالبی، خانگی، پولکی، حبه ای

یخساز دست دوم - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

راهنمای خرید یخساز دست دوم و انواع آنها

یخسازها دارای انواع گوناگونی هستند و با اهداف مختلفی نیز تولید شده اند. برخی از آنها صنعتی بوده و برای استفاده در رستوران ، تالار ، هتل و سالن های بزرگ طراحی شده اند، اما برخی نیز اندازه کوچک و ظرفیت کمی دارند که برای استفاده در خانه و مکان های کوچک مانند دفتر کار مناسب هستند. 

اما یخسازهای صنعتی دیگری نیز وجود دارند که برای به انواع قالبی ، پولکی و پودری تقسیم بندی می شوند، این دستگاه ها یخ مورد نیاز صنایع مختلفی مانند بتن سازی ، کشتارگاه های طیور، مغازه های عرضه مرغ و ماهی ، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها و … را تامین می کنند. 

به هر حال اگر قصد خرید یخساز صنعتی یا خانگی کارکرده را دارید، این مقاله برای شما نوشته شده است. مجموعه نکات و راهنمای خرید ارائه شده در این پست به شما کمک خواهد کرد تا محصولی سالم و با کیفیت خریداری کنید و مجبور به پرداخت هزینه های تعمیر محصول دست دوم خریداری شده در آینده نباشید. 

خرید یخ ساز دسته دوم چه مزایایی برای شما خواهد داشت؟

شاید بتوان گفت که قیمت پایین تنها مزیتی است که یک دستگاه یخساز کارکرده صنعتی یا خانگی می تواند برای شما داشته باشد. اما در کنار این مزیت، معایب زیادی وجود دارند که مدتی پس از خرید، متوجه آنها خواهید شد. در ادامه به این معایب اشاره شده است. 

معایب مهم و فاجعه بار خرید یخساز دست دوم

معایب مهم و فاجعه بار خرید یخساز دست دوم - اندیشه سبز

در صورتی که بدون تحقیق و بررسی اقدام به خرید یخساز کارکرده کرده باشید، مشکلات زیر پس از مدتی در محصول خریداری شده بروز پیدا خواهد کرد :

  • در صورتی که در ساخت آن از فلزات زنگ زننده استفاده شده باشد، پوسیدگی و زنگ زدگی را در بدنه مشاهده خواهید کرد که چه بسا سبب تولید یخ هایی با طعم بد خواهد شد.
  • اگر کمپرسور بی کیفیت و ضعیفی داشته باشد، ضمن مصرف برق بالا، یخ بسیار کم و غیر قابل توجهی نیز تولید خواهد کرد. 
  • اگر استانداردهای ساخت دستگاه قدیمی باشد، مسلما مصرف برق بالاتری نسبت به دستگاه های استاندارد امروزی خواهد داشت. 
  • خرابی قطعات داخلی و یا استفاده از قطعات دست دوم و غیر اصل، افزایش برق مصرفی و کاهش کیفیت یخ تولیدی را در پی خواهد داشت. 
  • نمی توان در مورد طول عمر و استهلاک دستگاه اظهار نظر کرد، چه بسا دستگاه خریداری شده برای سالیان طولانی کار می کرده و مدتی بعد از خرید دچار ایراد می شود. 
  • در برخی موارد دستگاه یخساز خریداری شده انقدر قدیمی است که قطعات آن در بازار یافت نمی شود و عملا دستگاهی غیر قابل استفاده خریداری کرده اید. 
  • هیچ دستگاه دسته دومی تا ابد کار نخواهد کرد و قطعا روزی دچار خرابی خواهد شد و مسلما، هزینه تعمیر و خرید قطعات لازمه بر عهده شما خواهد بود. 
  • هیچ یک دستگاه های یخساز کارکرده، گارانتی و یا خدمات پس از فروش ندارند. بنابراین هیچ تضمینی در مورد سلامت آنها نمی توان داد و هیچ گروهی مسئولیت تعمیر یا تعویض محصول را بر عهده نخواهد گرفت. 

قبل از خرید یخ ساز خانگی دست دوم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید یخ ساز خانگی دست دوم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ - ای اجی شاپ

یخسازهای خانگی با اینکه قیمت پایین تری نسبت به یخسازهای صنعتی دارند، اما در خرید آنها باید توجه کافی را به عمل آورید، زیرا خرید دستگاه های فرسوده و خراب چیزی جز هزینه های تعمیر به دنبال نخواهد داشت. از جمله این نکات مهم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. بدنه بیرونی دستگاه به دلیل قرار گرفتن در برابر شرایط محیطی مختلف، بیشترین احتمال پوسیدگی را دارند. بنابراین حتما باید از ساخت بدنه بیرونی از استیل ضد زنگ و یا آلومینیوم تقویت شده و آنادایز شده استفاده شود. در صورت مشاهده پوسیدگی بر روی بدنه بیرونی ، از خرید دستگاه خودداری کنید. 
  2. بدنه و قطعات داخلی حتما باید از آلومینیوم یا استیل ضد زنگ ساخته شده باشند، در غیر این صورت احتمال تغییر در طعم و بوی یخ در آینده وجود خواهد داشت.
  3. یخسازهای خانگی بدنه پلاستیکی قیمت پایین تری نسبت به نمونه های بدنه فلزی دارند، اما در نظر داشته باشید که پلاستیک طول عمر و دوام کمتری خواهد داشت. 
  4. قبل از خرید، دستگاه را تست کنید. یخساز خانگی کارکرده مورد نظر را در محل فروشنده به مدت یک الی دو ساعت تست کرده و از صحت تولید یخ و کیفیت یخ تولیدی مطمئن شوید. در صورتی که یخ حبه ای تولید شده شل یا کدر باشد، می توان به وجود عیب در موتور شک کرد.
  5. کمپرسور را بررسی کنید، هنگام تست به میزان صدای تولید شده ، برق مصرفی و هم چنین سرعت تولید یخ توجه کنید، دقت به این موارد در انتخاب یک یخساز خانگی مناسب کمک کننده خواهند بود. طبیعتا یک کمپرسور خوب مصرف برق پایین ، سرعت تولید بالا و صدای ناچیزی خواهد داشت. برندهایی مانند دانفوس، کالترون ، تکامسه و بیتزر کارایی خوبی خواهند داشت، سایر برندها نیاز به تحقیق توسط شما خواهند داشت. 
  6. امکان بازشدگی و تعمیر شدگی قبلی دستگاه را بررسی کنید، ساده ترین راه توجه به پیچ هاست، در صورتی که قبلا باز شده باشند، می توان احتمال تعمیرات را داد. 
  7. دستگاه باید دارای سیستم تخلیه آب اضافی باشد، در غیر این صورت کل روند یخ سازی با مشکل مواجه شده و به مرور زمان قسمت زیرین دستگاه دچار رسوب خواهد شد. 
  8. در صورت امکان از فروشنده مهلت تست بخواهید تا در صورت بروز مشکل در چند روز آینده ، بتوانید آن را مرجوع کنید. 

نکات مهم قبل از خرید دستگاه یخ ساز صنعتی دست دوم

این یخ سازها در مدل های مختلف حبه ای ، پولکی و یا پودری ساخته شده اند. یخسازهای حبه ای صنعتی برای استفاده در رستوران ، هتل، تالار، کافی شاپ و … کاربرد دارند، بنابراین ضمن توجه به تمامی موارد فوق ، باید از سلامت قطعات داخلی و کیفیت آنها مطمئن شوید تا یخی سالم و تمیز تولید کند. 

دستگاه یخساز قالبی دست دوم و نکات مهم قبل از خرید

این دستگاه ها جزو گرانترین یخسازهای صنعتی محسوب می شوند که به نام کارخانه یخ سازی نیز شناخته شده اند. از یخ قالبی تولید شده در صنایع بتن سازی ، کشتارگاه ها و … استفاده می شود، حتی امکان فروش یخ قالبی و کسب درآمد از آن نیز وجود دارد. 

قبل از خرید دستگاه یخساز قالبی دست دوم باید به جنس کمپرسور، کیفیت مونتاژ بدنه ، میزان کارکرد و استهلاک دستگاه ، اطمینان از وجود قطعات و میزان برق مصرفی آن توجه کنید. از آنجایی که یخسازهای قالبی قیمت بالایی دارند، خرید مدل های کارکرده آنها ریسک بالایی به همراه خواهد داشت و حتما از یک متخصص در این زمینه جهت بررسی و تست محصول قبل از خرید کمک بگیرید. 

بهترین راهکار به جای خرید یخ ساز کارکرده 

با اینکه در خرید یخساز دست دوم هزینه کمی را پرداخت می کنید، اما هزینه های انجام شده جهت تعمیرات و سرویس محصول در آینده ، به اندازه چندین برابر یک یخساز نو تمام خواهد شد، بنابراین چه بهتر است که به جای خرید یخساز های دسته دوم ، یک محصول نو خریداری کرده و از خدمات گارانتی و سرویس تولید کننده نیز بهره مند شد. 

مجموعه اندیشه سبز، با 30 سال سابقه تولیدی موفق ، همواره محصولات خود را با یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش روانه بازار کرده و کیفیت را سرلوحه اصلی خود قرار داده است. لیست انواع یخسازهای تولید شده توسط این مجموعه را می توانید در صفحه قیمت یخساز مشاهده فرمایید. 

مشاوره و راهنمایی در مورد خرید یخساز 

کارشناسان اندیشه سبز همواره پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. در صورت وجود هرگونه سوال یا راهنمایی می توانید با یکی از شماره های درج شده در انتهای سایت تماس بگیرید. هم چنین پاسخگویی کامنت های شما نیز خواهیم بود.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.