مقالات سرمایشی

راهنمای انتخاب و خرید بهترین یخساز پودری + کاربردهای آن

راهنمای انتخاب و خرید بهترین یخساز پودری - اندیشه سبز

آشنایی با انواع یخسازهای پودری و راهنمای خرید آنها

یخسازهای پودری و پولکی کاربردهای مختلفی دارند و از آنها در صنایع مختلفی همچون پرورش و صید ماهی و میگو ، کشتارگاه های طیور و مغازه های فروش مرغ، آزمایشگاه ها ، صنایع بتن سازی و ساختمان سازی و … استفاده می شود. 

در این نوشته از اندیشه سبز، شما را با ویژگی های بهترین یخساز پودری آشنا خواهیم کرد و یک راهنمای خرید کلی همراه با معرفی بهترین مدل های آنها را خواهید خواند. 

دستگاه یخساز پولکی
دستگاه یخساز پولکی
» دارای قابلیت تولید 400 کیلوگرم یخ ظریف و پولکی در 24ساعت
» امکان اتصال به آب شهری و یخ سازی کاملا اتوماتیک
» مجهز به درام و اوپراتور استیل 316
قیمت : 200,000,000 تومان400,000,000 تومان

یخساز پولکی چیست و چگونه کار می کند؟

یخسازهای پولکی ، دستگاه هایی می باشند که یخ هایی بسیار نازک و پولکی تولید می کنند. سطح تماس یخ های پولکی نسبت به یخ های حبه ای بیشتر می باشد. بنابراین این یخ سازها کاربردهای وسیعی نسبت به یخسازهای حبه ای دارند. یخ های پولکی حاصل از این دستگاه ها هم در مصارف خوراکی و هم در مصارف صنعتی به کار می روند. از یخسازهای پولکی برای خنک سازی نوشیدنی ها ، محصولات غذایی دریایی ، محصولات گوشتی ، کافی شاپ ها رستوران ها و در صنایع ساختمانی نیز در ساخت بتن ، استفاده می شود.

یخ های پولکی به دلیل ضخامت نازکی که دارند زود آب می شوند. در حقیقت این نوع یخ ها گرما را نیز سریعتر از یخ های حبه ای جذب می کنند. و از فاسد شدن مواد غذایی به سرعت جلوگیری می کنند.

نکات مهم قبل از خرید یک یخساز پولکی مناسب

در ساخت یک یخساز پولکی باید موارد زیر رعایت شود :

  1. بدنه دستگاه ها در برابر ضربه و فرسودگی مقاوم باشد.
  2. سیستم سرمایشی بکار رفته در یخساز کم مصرف و پرقدرت باشد.
  3. یخ های پولکی تولید شده نباید به هم بچسپند و توده های یخی ضخیم ایجاد کنند.
  4. در یخسازهای پولکی ، انبار شدن یخ ها در داخل مخزن باید آسان صورت بگیرد و دسترسی کاربر به این یخ ها و تخلیه آن ساده و راحت باشد.
  5. یخ های پولکی میبایست به آسانی توسط کانویرها بتوانند به هر نقطه ای حمل شوند.
  6. عایق بندی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و حفظ طولانی مدت یخ های پولکی در صورت قطع شدن برق در دستگاه های یخساز پولکی اهمیت ویژه ای دارد.
  7. یخساز پولکی باید دارای برند معتبر ، گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.
  8. در ساخت یک یخساز پولکی می بایست استاندارد های لازم رعایت شوند.
  9. امکان استفاده از سیستم برق اضطراری وجود داشته باشد.
  10. به دلیل نیاز به استفاده در لنج و قایق، حتما باید توانایی کار با موتور برق را داشته باشد.
  11. بدنه داخلی ان باید از استیل تشکیل شده باشد تا تغییری در طعم و رنگ و بوی یخ ایجاد نشود.
  12. توسط گروه های معتبر و دارای سابقه طولانی تولید شده باشد.
  13. امکان حمل و جا به جایی راحت انها وجود داشته باشد
  14. وزن سبکی داشته باشد تا در قایق و لنج هم بتوان استفاده کرد
  15. مصرف برق پایینی داشته باشد
  16. از تجهیزات برودتی درجه یک استفاده شده باشد

یخساز پودری چه کاربردی دارد؟

یخساز پودری چه کاربردی دارد؟ - اندیشه سبز

یخساز پودری در مشاغل و صنایعی که نیاز به خنک سازی سریع مواد غذایی و فاسد شدنی دارند، استفاده میشود. زیرا یخ پودری سطح تماس بیشتری با مواد دارد و سریعتر میتواند گرمای مواد را بگیرد. در صنعت شیلات ، صنعت دارو ، رستوران ها،  کشتارگاه های دام و طیور ، صنعت پخت حجیم نان و غیره از یخساز پودری استفاده میشود.

یخساز پودری به چه شکل کار میکند؟

یخساز پودر به لحاظ ظاهر بیرونی شبیه به یخساز پولکی است اما ساختاری متفاوت دارد. در این نوع یخسازها، دستگاه دارای تیغه های یخ شکن بوده که یخ تولید شده را به یخ پودری تبدیل میکند. یخ پودری حاصل از این دستگاه خشک و تمیز بوده و گلوله نمیشود و همچنین فاقد لبه های تیز می باشد.

آیا یخساز پودری گران قیمت تر از یخساز حبه ای است؟

بله ، یخسازهای پودری به دلیل طراحی خاصی که دارند و یخ پودری که تولید میکنند از قیمت بیشتری برخوردارند. همچنین یخ ساز پودری تقاضای کمتری نسبت به نوع دیگر یخسازها دارد ولی در ظرفیت های مختلفی طراحی میشود. برای مشاهده قیمت انواع یخساز کلیک کنید.

دلیل استفاده از یخ ساز های پودری چیست؟

یخ ساز های پودری

گوشت دام و ماهی از مهمترین منابع غذایی در اکثر نقاط ایران می باشند. این منابع غذایی به سرعت در محیط های گرم فاسد شده و بوهای بسیار ناخوشایندی از خود منتشر می کنند. از این رو برای خنک کردن خیلی سریع این مواد ، از یخ های پودری استفاده می شود. البته در کافی شاپ ها و رستوران ها و آبمیوه فروش ها نیز از این یخ ها برای خنک کردن هر چه سریعتر نوشیدنی ها استفاده می شود. توسط این یخهای پودری می توان دمای گوشت ماهی و گوشت قرمز را به سرعت تا صفر درجه کاهش داد. باکتری ها در این دما رشد نکرده و نمی توانند گوشت را تجزیه و فاسد کنند. از آنجایی که هوای سرد و خشک زیر صفر درجه ، گوشت ماهی را خشک کرده و از کیفیت آن می کاهد ، استفاده از یخ های پودری برای سالم و تازه نگه داشتن ماهی ها و میگوها بسیار مناسب می باشد.

 استفاده دیگری که از یخ های پودری می شود ، کاربرد آنها در صنعت پخت حجیم نان و قنادی ها می باشد. در هنگام عمل آوری خمیر ، گرمایی ایجاد می شود که باعث گرم شدن خمیر می شود. در صورتیکه از یخ های پودری در کاهش دمای خمیر استفاده شود ، کیفیت آن بسیار بالا می رود. این کار در تولید خمیر قنادی ها سبب می شود ، شیرینی ها برای مدت طولانی طعم اولیه و تازگی خود را حفظ کنند. به کار بردن یخ های پودری در صنایع پخت نان های حجیم نیز سبب ماندگاری طولانی مدت طعم تازه نان می شوند.

یخ های پودری به نسبت یخ های حبه ای و پولکی سطح تماس بیشتری دارند و به همین دلیل به سرعت گرما را جذب کرده می کنند.

بهترین یخساز پودری بازار کدام است؟

یک یخساز پودری با کیفیت نه تنها باید تمام ویژگی های اشاره شده فوق را داشته باشد، بلکه باید دارای گارانتی معتبری نیز باشد تا از کیفیت قطعات و راندمان کار آن اطمینان به دست آورد. اندیشه سبز یخساز پودری خود را تحت عنوان یخساز کراش به بازار ارائه می کند که دارای گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله از طرف این کارخانه می باشد و تمامی ویژگی های فوق را دارا می باشد. 

یخساز پولکی و یخساز پودری ساخت اندیشه سبز

logo

اندیشه سبز با قدمتی نزدیک به سه دهه فعالیت موفق در عرصه تولید تجهیزات برودتی ، صنعتی و مرغداری ها ، یخسازهای پولکی و پودری با کیفیتی نیز در راستای نیاز های بازار های مرتبط ، طراحی و تولید می کند. گروه اندیشه سبز توانسته است در این زمینه محصولات متنوع تولید کند که به پای محصولات خارجی رقابت کنند. در ساخت دستگاه های یخ ساز اندیشه سبز ، تمامی موارد ذکر شده بالا ، به نحو احسن رعایت گردیده و این گروه یک محصول بی نظیر برای مشتری به ارمغان آورده است. یخسازهای اندیشه سبز ، دارای 12 ماه گارانتی واقعی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند. بدین طریق ساخت قطعه یدکی دستگاه تا 10 سال از طرف اندیشه سبز تضمین می گردد. خدمات پس از فروش از طریق بیش از 100 نمایندگی فعال اندیشه سبز در سرتاسر ایران به خریداران عزیز ارائه میگردد.

می توانید با شماره گیری زیر از مشاوره رایگان در زمینه خرید و انتخاب یخسازهای پولکی و پودری اندیشه سبز ، برخوردار شوید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.