جت هیتر برای مرغداری مناسب است یا نه ؟

جت هیتر برای مرغداری مناسب است یا نه

جت هیتر نوعی بخاری موشکی شکل است که گرمای زیادی تولید میکند. برای تولید گرما در جت هیترها می توان از انواع سوخت گازی و گازوئیلی استفاده کرد. به این دستگاه ها ، جت هیتر گازسوز و یا جت هیتر گازوئیلی نیز گفته می شود. البته جت هیتر در طرح دوگانه سوز و برقی نیز تولید میشود. لازم به ذکر است که جت هیتر می تواند مجهز به دودکش و یا بدون دودکش باشد. ساختار جت هیترها به نحوی است که در صنایع خاصی می توان از آن استفاده کرد. در این نوشتار ابتدا ساختار و مزیت جت هیترها را شرح داده ایم. در ادامه نیز به بحث در رابطه با مناسب بودن و یا نبودن جت هیتر مرغداری پرداخته ایم.

جت هیتر موشکی 110 هزار کیلو کالری بدون دودکش
» مناسب برای تامین گرمای مورد نیاز سالن مرغداری
» بهره گیری از موتور پرقدرت با برندهای روز دنیا
» امکان استفاده بصورت پرتابل و یا آویزان کردن از سقف
قیمت : 24,500,000 تومان32,000,000 تومان

ساختار جت هیتر و مزیت های آن

در جت هیترها ، حرارت به شکل مستقیم تولید و گرمای آن به محیط منتقل میشود. در حقیقت در داخل دیگ جت هیترها ، سوخت مشتعل میشود. بدین ترتیب انرژی و گرمای زیادی آزاد میشود. با داغ شدن دیگ ، فن نصب شده بر جت هیتر شروع به گردش می نماید. این فن هوای سرد را به داخل جت هیتر منتقل داده و به همراه هوای گرم داغ شده داخل دستگاه ، آن را به بیرون پرتاب میکند. در نتیجه هوای گرم از خروجی این هیتر بیرون آمده و از آن میتوان برای گرمایش استفاده نمود. البته در جت هیترها افزون بر گرما ، مقادیر زیادی آلودگی هوایی همچون گازهای کربن مونواکسید ، اکسیدهای کربن و اکسیدهای گوگرد نیز بیرون می آید.

ساختار جت هیتر و مزیت های آن

در نوع بدون دودکش غلظت این آلودگی ها زیاد و در نوع دودکش دار تا حدودی کم می باشد. این ویژگی جت هیتر باعث می شود که استفاده از آنها محدود شود و در مشاغل خاصی بتوان از آن استفاده کرد. در حقیقت در سالن هایی با تهویه مطبوع و دائمی فقط می توان از جت هیتر استفاده کرد. از جمله این نوع مکان ها می توان به سالن های پرورش طیور اشاره کرد. زیرا در سالن های پرورش طیور و مرغداری ها ، سیستم های تهویه ضروری و لازم می باشند. استفاده از جت هیترها در سالن هایی که تهویه مطبوع نداشته باشند باعث ایجاد مشکلات تنفسی در افراد میشود. همچنین در سالن های گلخانه ای و پرورش قارچ نیز نمی توان از جت هیتر گازی و یا گازوئیلی استفاده کرد. زیرا آلودگی ناشی از این هیتر به گیاهان صدمه وارد میکند.

مزایای جت هیترها

مزیت اصلی این دستگاه ها راندمان بالا در تولید گرما می باشد. زیرا این دستگاه ها (البته نوع بدون دودکش) بازدهی بالای 95 درصد دارند. جت هیتر دودکش دار نیز راندمانی در حد 65 درصد از خود به جای میگذارد. همچنین مصرف سوخت در این نوع دستگاه ها پایین تر از سایر هیتر ها می باشد. ناگفته نماند که جت هیترها نصب ساده ای دارند و به دو صورت پرتابل و آویز قابل نصب هستند. هزینه راه اندازی جت هیترها در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی ارزان تر و به صرفه تر است.

یکی دیگر از مزایای جت هیترها ، قابلیت تنظیم خودکار دما در آنها می باشد. این هیترها سرعت بالایی در تنظیم خودکار دمای یک محیط دارند. در حالی که برخی از سیستم های گرمایشی به چندین ساعت نیاز دارند تا دمای سالن را به حد مطلوب برسانند. تعمیر و نگه داری آسان یکی دیگر از مزایای این سیستم ها می باشد و نیاز به هزینه های گزاف و یا مشکلاتی از قبیل تخلیه سالن ، کندن بستر سالن و … ندارد. همچنین در صورت استفاده اصولی و صحیح از جت هیترها ، احتمال وقوع خطراتی همچون آتش سوزی و یا برق گرفتگی در آنها پایین می باشد. البته به شرطی که جت هیتر ساخت تولید کننده معتبر بوده و در ساخت آن استانداردهای جهانی رعایت شده باشند.

آیا جت هیتر برای مرغداری مناسب است؟

پاسخ این سؤال مثبت می باشد و در واقع کاربرد اصلی جت هیترها ، استفاده آن در مرغداری ها و سالن های پرورش طیور می باشد. در سالن های مرغداری نیاز به اکسیژن بسیار بالا است. از طرفی به دلیل آلودگی ناشی از فضولات پرندگان گازهایی همچون آمونیاک در مرغداری ها به وجود می آید. بالا بودن غلظت آمونیاک و دی اکسید کربن در مرغداری عواقب زیادی بر گله و سلامت طیور به جای میگذارد. از این رو برای تأمین اکسیژن مصرفی طیور و کاهش غلظت آمونیاک در سالن های مرغداری ، از فن های تهویه و سیستم سیرکوله هوا بهره می برند. بدین ترتیب میزان ضایعات طیور در اثر گاز دی اکسید کربن و آمونیاک به حداقل ممکن می رسد. همان طور که ذکر شد در جت هیترها نیز مقادیری آلاینده تولید میشود که اگر دفع نشوند باعث به وجود آمدن مشکلات تنفسی و خفگی در بین طیور خواهند شد.

آیا جت هیتر برای مرغداری مناسب است

از آنجایی که در سالن های مرغداری ، سیستم تهویه روشن و فعال می باشد ، آلاینده های ناشی از احتراق سوخت به بیرون منتقل میشوند و مشکلی برای طیور به وجود نمی آورند. همچنین جت هیترها مجهز به فن می باشند که گرمای تولید شده را به عمق سالن پرتاب میکنند. این ویژگی در جت هیترها تا حدودی به عمل سیرکوله هوا نیز کمک میکند. در اصل فن با پرتاب گرمای جت هیتر ، عمل تهویه هوای سالن مرغداری را تسهیل می کند و هوای داخل آن را به گردش در می آورد. در نتیجه این هماهنگی علاوه بر گرمای مورد نیاز طیور ، جریانی از هوای گرم توسط جت هیتر در سالن به راه می افتد. جت هیترها پر مصرف ترین هیترها در سالن های پرورش طیور می باشند و تقریبا بیشتر صاحبان مرغداری از این سیستم ها استفاده میکنند. حتی در مرغداری هایی که از سایر سیستم های گرمایشی همچون گرمایش از کف و یا هیتر تابشی استفاده میشود ، به عنوان سیستم گرمایشی کمکی از جت هیترها بهره می برند. زیرا برخی از سیستم های گرمایشی ، در برابر افت ناگهانی دما و یا گرمایش سریع سالن مرغداری ضعیف عمل میکنند.

نتیجه گیری وجمع بندی

در این نوشتار به بحث در رابطه با جت هیتر و کاربرد اصلی آنها پرداختیم. همان طور که اشاره شد ، این دستگاه ها به دلیل ساختار منحصر به فرد ، برای سالن های مرغداری بسیار مناسب می باشند و در این زمینه به طور وسیع مورد استفاده قرار میگیرند. از این رو بهره گیری از جت هیترها به عنوان سیستم گرمایش مرغداری گزینه ای کاملا صحیح می باشد. گروه اندیشه سبز با تجربه چندین ساله اش در امر تولید تجهیزات مرغداری ، با انجام تحقیقات پیوسته ، همیشه سعی در ارتقاء کیفیت محصولات خود داشته است و در این زمینه نیز توانسته به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند.

جت هیترهای گازسوز ، گازوئیلی و دوگانه سوز حاصل تلاش بی وقفه این گروه می باشند که تکنولوژی تولید و ساخت آنها مطابق با استانداردهای جهانی و با بهره گیری از قطعات بسیار با کیفیت و با دوام می باشد. این جت هیترها راندان بسیار بالایی دارند و عمر آنها نیز طولانی است. هم اکنون در بیشتر سالن های مرغداری از جت هیترهای ساخت اندیشه سبز استفاده میشود. اگر شما نیز به سیستم گرمایشی برای سالن پرورش خود نیاز دارید ، پیشنهاد ما به شما استفاده از جت هیتر مرغداری ساخت اندیشه سبز میباشد. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره زیر ارتباط برقرار نموده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

سوالی داری کلیک کن 👋