مقالات سرمایشی

راهنمای خرید آبسردکن صنعتی

راهنمای خرید آبسردکن صنعتی - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

راهنمای خرید آبسردکن صنعتی

آبسردکن های صنعتی در مدل های مختلفی ساخته میشوند که هر یک از مدل ها مزیت خاص خود را دارد. در زمان خرید آبسرد کن باید به قدرت و توان دستگاه و سازگار بودن آن با آب و هوای منطقه دقت نمود. برای اطلاعات بیشتر در این بخش از وب سایت اندیشه سبز یک راهنمای جامع برای خرید آبسردکن صنعتی آماده نموده ایم که پیشنهاد میشود قبل از خرید، این مقاله را مطالعه بفرمایید.

آبسردکن 4 شیر استیل اندیشه سبز
آبسردکن 4 شیر استیل اندیشه سبز
» دارای بدنه و شیرهای استیل و مقاوم در برابر رطوبت و زنگ زدگی
» قابل اتصال به آب شهری و دارای شناور برای کنترل سطح اب مخزن
» عدم ایجاد تغییر در طعم و بوی اب
قیمت : 18,000,000 تومان24,000,000 تومان

انواع آبسردکن صنعتی

آبسردکن های صنعتی با بدنه استیل و در انواع تک شیر، دو شیر و … طراحی میشوند. با توجه به نوع کارکرد، این نوع تجهیزات سرمایشی به سه دسته آبسردکن عمومی و استیل، آنی و صنعتی تقسیم بندی میشوند.

اساس کار هر کدام از این دستگاه ها شبیه هم بوده و وظیفه اصلی آنها خنک نمودن آب است. اما هر یک از این مدل ها در سرعت خنک سازی، ظرفیت ارائه آب خنک و یا سازگار بودن با آب و هوای معتدل و یا گرم با یک دیگر تفاوت دارند. بنابراین با شناخت کامل نوع آبسردکن می توان برای نیاز خویش بهترین گزینه را انتخاب کرد.

آبسردکن استیل و معمولی

به احتمال زیاد شما هم در مکان های عمومی برای رفع تشنگی خود حداقل یک بار از آبسردکن های معمولی استفاده نموده اید. آبسردکن های استیل همگانی ساده ترین نوع این دستگاه ها می باشند که بیشتر در مکان های عمومی مثل مدرسه، بیمارستان، معابر کنار خیابان، مساجد و … از آنها استفاده میشود. ظرفیت این دستگاه ها با توجه به تعداد شیرهای نصب شده بر روی آنها متفاوت میباشد.

اما نکته بسیار مهم در خصوص آبسردکن های معمولی این است که در مناطق گرمسیر و زیر تابش مستقیم نور آفتاب این نوع دستگاه ها پاسخگو نمی باشند. همچنین وقتی از یک آبسردکن معمولی آب دریافت میکنید به تدریج دمای آب داخل مخزن آن گرم میشود. برای همین اولین مراجعه کننده آب سرد دریافت میکند ولی چند نفر آخر آب شیر با دمای گرم دریافت میکنند.

آبسردکن استیل و معمولی - اندیشه سبز

در حقیقت در این مدل کویل های سرمایشی از بیرون به دور مخزن پیچیده اند و با جذب گرمای آب، باعث خنک شدن آب داخل مخزن میشوند. در داخل مخزن دستگاه نیز از یک شناور استفاده شده است که آب شیر به صورت اتوماتیک به داخل مخزن اضافه میشود.

سیستم سرمایشی دستگاه آب داخل مخزن را خنک نگه می دارد. زمانیکه فردی برای نوشیدن آب خنک به دستگاه مراجعه میکند، دمای آب برای او خنک است. ولی با کم شدن آب داخل مخزن مجددا آب شیر با دمای گرم وارد مخزن میشود. بنابراین اگر پشت سر هم چند نفر قصد نوشیدن آب از این دستگاه را داشته باشند، دمای آب به تدریج گرم شده، به طوریکه بعد از مصرف چند لیوان آب، دمای آب خروجی دستگاه همان دمای آب شیر خواهد بود که گرم است. در آبسردکن های استیل معمولی، موتور کمرسور دستگاه از نوع یخچالی با قدرت سرمایشی معمولی میباشد.

آبسردکن آنی

در مدل آنی، آب توسط دستگاه به صورت لحظه ای خنک میشود. این نوع دستگاه ها فاقد مخزن ذخیره آب می باشند. در اصل لوله های اواپراتور که وظیفه خنک کردن آب را بر عهده دارند در آبسردکن آنی آب را در مسیر خروجی سرد میکند.

از آنجایی که در این دستگاه ها مخزن حذف شده است، آب به سرعت خنک میشود. یکی از قابلیت های بسیار مفید این نوع دستگاه ها ذخیره انرژی در آنها می باشد. بدین معنی که اگر کسی برای نوشیدن آب به آبسردکن مراجعه نکند، دستگاه در حالت آماده به کار به سر می برد و انرژی سرمایشی را ذخیره میکند. اما در آبسردکن های معمولی به دلیل گرم شدن مکرر آب داخل مخزن، در بیشتر مواقع موتور دستگاه فعال است.

آبسردکن آنی - اندیشه سبز

در آب سردکن آنی، دستگاه مستقیما به آب لوله کشی شده وصل میشود. همچنین با توجه به حذف مخزن در این دستگاه ها، آب در این نوع آبسردکن ها بو و یا مزه بد نمی گیرد. در مدل های مخزن دار وقتی که آب برای مدت طولانی در داخل مخزن باقی می ماند، مزه آن تغییر پیدا میکند.

آبسردکن صنعتی

آبسردکن صنعتی نوعی خاص از آبسردکن های آنی می باشد که نسبت به دیگر مدل ها از ظرفیت سرمایشی بسیار بیشتری برخوردار است. همچنین این نوع دستگاه ها در مناطق گرمسیر نیز قابلیت خنک نمودن آب را دارند. از این نوع آبسردکن های فوری بیشتر در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد همچون مراکز خرید و فروش، پایانه های مرزی، ترمینال ها، مواکب عزاداری، مکان های زیارتی و ورزشگاه ها و … استفاده میشود.

آبسردکن صنعتی - اندیشه سبز

در ساخت این مدل آبسردکن ها منبع داخلی آب به همراه اواپراتور و سیستم خنک کننده در داخل دستگاه و به شکل آیس بانک طراحی میشود. همچنین موتورهای سرمایشی که در آبسردکن آنی به کار می رود از قدرت سرمایشی بالایی برخوردار می باشند. به نحوی که حتی از این دستگاه ها می توان در خط تولید آب معدنی بسته بندی شده و خنک نیز استفاده نمود.

 

به هنگام خرید آبسردکن صنعتی به چه مواردی دقت کنیم؟

همانند هر کالای دیگر به هنگام خرید آبسردکن صنعتی نیز باید به مواردی از قبیل بدنه، سیستم سرمایشی و متناسب بودن آن با ظرفیت آبدهی دستگاه، نوع و جنس شیرهای آب و به برند تولید کننده و خدمات پس از فروش آن دقت شود.

بدنه مناسب برای ساخت آبسردکن

عموم آبسردکن های صنعتی با بدنه استیل استنلس ساخته میشوند. زیرا این نوع بدنه هرگز دچار زنگ زدگی نمی شود. البته آبسردکن آنی با بدنه پلیمر نیز قابل طراحی و تولید است. به طور کلی جنس بدنه و اتصالات داخلی باید در آبسردکن ها از متریالی باشد که باعث تغییر در مزه و رنگ و بوی آب نشود.

هم چنین بدنه باید در تماس با آب و رطوبت دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشود. در عموم آبسردکن های صنعتی از استیل در ساخت بدنه استفاده میشود که مطابق با ضوابط بهداشتی است. اما استیل گریدهای مختلفی دارد که استیل استنلس نگیر یکی از باکیفیت ترین آن می باشد.

سیستم های سرمایشی آبسردکن

سیکل تبرید و مدار سرمایشی آبسردکن باید به صورت مهندسی شده و حرفه ای و با تجهیزات و کمپرسورهای باکیفیت طراحی شود. در غیر اینصورت دستگاه بازدهی نامناسب و مصرف برق بالایی خواهد داشت. در آبسردکن های صنعتی اصولا از کمپرسورهای هرماتیک و یخچالی با مبرد فریونی بهره گرفته میشود.

از جمله برندهای معتبر جهانی در این زمینه می توان به بیتزر، دانفوس، تکامسه، کالترون و … اشاره کرد. موتورهای دانفوس و بیتزر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و عمر طولانی دارند. در طراحی اواپراتور آبسردکن ها نیز از فن و لوله مسی استفاده میشود.

سیستم های سرمایشی آبسردکن - اندیشه سبز

اصولا در آبسردکن صنعتی با تعداد شیر زیاد، سیستم سرمایش دستگاه را با برق 3 فاز طراحی میکنند که متناسب با ظرفیت دستگاه است. همچنین در این نوع آبسردکن ها ترموستات تنظیم دمای آب نیز به کار گرفته میشود و می توان درجه خنک بودن آب را تنظیم نمود.

شیر آبسردکن

در آب سردکن ها معمولا از مدل های مختلف شیر تخلیه همچون شیر فشاری، چرخشی و … استفاده میشود. جنس تمامی شیرهای آبسردکن صنعتی باید از استیل باشد تا در محل شیر هرگونه پوسیدگی و یا آلودگی ایجاد نشود و بتوان آن را ضدعفونی و شست شو نمود. همچنین شیر تخلیه دستگاه باید ضد چکه باشد، در غیر اینصورت مصرف آب و انرژی دستگاه بیش از اندازه خواهد بود و عمر مفید قطعات دستگاه نیز کاهش خواهد یافت.

متناسب بودن آبسردکن با آب و هوای منطقه مورد استفاده

در زمان خرید این نوع دستگاه ها باید به آب و هوای منطقه مورد استفاده دقت شود. آبسردکن های صنعتی در مناطق گرمسیر می توانند آب را خنک نمایند، در حالیکه آبسردکن عمومی در اقلیم های جغرافیایی با آب و هوای گرم نمی تواند آب را به خوبی خنک کند و موتور آن به دلیل کارکرد مداوم خیلی زود از کار می افتد.

برند تولید کننده آبسردکن

مطمئنا خرید از تولیدکننده های معتبر و با سابقه فعالیت چندین ساله معقولانه تر و منطقی تر خواهد بود. زیرا تولیدکنندهای با سابقه به محصولات خویش گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه میدهند. بنابراین در صورت نیاز به قطعات یدکی، امکان تعویض و یا تعمیر آنها ممکن خواهد بود.

نکته پایانی

در مکان های عمومی و شلوغ، آبسردکن های صنعتی گزینه ای بسیار مناسب برای ارائه آب خنک و رفع تشنگی افراد خواهند بود. این مدل آبسردکن ها در ظرفیت های مختلف 500 لیتری، 1000 لیتری و … طراحی میشوند که سرعت خنک سازی آب در آنها بسیار بالا می باشد.

گروه اندیشه سبز با 3 دهه سابقه تولید انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، توانسته است با بکار گیری قطعات باکیفیت و طراحی حرفه ای، نسل جدید و کارامد از آبسردکن های صنعتی را به ارمغان آورد.

هم اکنون در مناطق مختلفی از کشور همچون مرز خسروی، بندر خمیر و مناطق جنوبی ایران از آبسردکن های صنعتی ساخت اندیشه سبز استفاده میشود. اگر شما نیز به دنبال خرید آبسردکن صنعتی هستید با مشاوارن ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.