مقالات گرمایشی

معایب و مزایای جت هیترها

معایب و مزایای جت هیترها - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

معایب و مزایای جت هیترها

جت هیترها نوعی از بخاری های گرمایشی می باشند که بعنوان یک سیستم گرمایشی در بسیاری از سالن های مرغداری ، گلخانه ها ، کارگاه ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. به کار گیری از این سیستم ها می تواند در بسیاری از مکان ها مفید واقع گردد. در کنار تمامی مزایای این بخاری ها ، معایبی کوچکی نیز به همراه آنها میباشد. در این مقاله از وبلاگ اندیشه سبز تمامی مزایا و معایب جت هیتر را بررسی کرده و آنها را برای شما بیان می کنیم. برای کسب اطلاعات در این زمینه ، پیشنهاد می شود تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

جت هیتر گازی 30 هزار کیلو کالری
جت هیتر گازی 30 هزار کیلو کالری
» مناسب برای محیط های باز و نیمه باز کوچک
» دارای برد الکترونیکی با کارکرد اتوماتیک
» قابل استفاده بصورت سقفی، زمینی و یا پرتابل
قیمت : 12,500,000 تومان

اساس کارکرد جت هیترها و انواع آن

جت هیتر در اصل با احتراق سوخت در درون کوره ، گرما ایجاد کرده و این گرما را توسط یک فن به بیرون پمپاژ می کنند. جت هیتر ها در انواع برقی ، گازی ، گازوئیلی و دوگانه سوز طراحی و تولید می شوند. در هیتر های برقی نیز ، گرما از طریق المنت های حرارتی ایجاد می شود. جت هیترها می توانند دودکش دار و یا بدون دودکش باشند. در هر صورت این بخاری ها در بیشتر مکان های صنعتی به عنوان بخاری گرمایشی استفاده می شوند و هر کدام مزیت و معایب خود را دارد.

معایب جت هیترها

هیترها دارای معایب آنچنانی نبوده و تقریبا در بیشتر سالن ها بازدهی بالایی در تولید گرما ایجاد می کنند. اگر بخواهیم به معایب این دستگاه ها اشاره کنیم می توان به معایب جت هیترهای گازی ، گازوئیلی و یا دوگانه سوز در مرغداری ها اشاره کرد.

بیشتر پرندگان برای رشد ، نیاز بیشتری به اکسیژن دارند. این نیاز بر اساس خوراک و وزن آنها حتی از نیاز انسان ها به اکسیژن نیز بیشتر می باشد و تقریبا 4 یا 5 برابر آن است. استفاده از جت هیتر در مرغداری ها ، میزان دی اکسید کربن موجود در هوا را بیشتر کرده و در نتیجه پرنده نیاز بیشتری به اکسیژن پیدا می کند. در این مواقع ، سیستم های تهویه می بایست بیشتر کار کنند تا هوای مورد نیاز برای تنفس و رشد پرنده مهیا شود. از طرفی این تهویه ها باعث ورود هوای سرد به داخل سالن نیز می شوند در نتیجه هیترها می بایست بیشتر سوخت مصرف کنند تا هوای گرم در سالن ایجاد شود.

در سالن های پرورش طیور ، ممکن است جت هیترها از تنظیم خارج شوند. با منتشر شدن آلاینده های ناشی از مصرف سوخت های گازی و گازوئیلی در درون جت هیترها ، برخی بیماری های تنفسی در پرندگان می تواند ، ایجاد شود. این نیز یکی دیگر از معایب جت هیترها می باشد.

مزایای استفاده از جت هیترها

مزایای استفاده از جت هیترها - اندیشه سبز

با وجود برخی معایب جت هیترها ، این دستگاه ها از عمده ترین و پر کاربرد ترین سیستم های گرمایشی در مرغداری ها می باشند. به کار گیری جت هیترها بعنوان سیستم گرمایشی مزیت های زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • جت هیترها در مصرف سوخت بسیار بهینه تر عمل می کنند. این دستگاه ها در بسیاری از موارد نسبت به سایر سیستم های گرمایشی تا 50 درصد کمتر سوخت مصرف می کنند.
  • این دستگاه ها ، قیمت کمتر و بازدهی بیشتر نسبت به برخی روش ها (مثل گرمایش از کف) دارند.
  • جت هیترها به دلیل بهره گیری از فناوری مدرن ، تأثیر فراوانی در تبدیل ضریب حرارتی دارند.
  • عمر مفید این دستگاه ها بالغ بر 15 سال می باشد و دارای استهلاک بسیار پایینی می باشند.
  • نوع برقی آن هوایی کاملا گرم ، پاک و به دور از هرگونه گاز سمی ایجاد می کند.
  • این دستگاه ها به دلیل ایجاد گردش هوایی در داخل ، کار تهویه هوا را نیز آسان تر می کنند.
  • جت هیترها با انواع سوخت های گازی و گازوئیلی و یا دوگانه سوز می توانند کار کنند.
  • راندمان تبدیل سوخت به گرما در جت هیترها بیشتر از هر وسیله گرمایشی دیگر می باشد و تقریبا 90 درصد بازدهی دارد.
  • محافظت از جت هیترها آسان بوده و نیازی به هزینه زیادی ندارند.
  • جت هیترها فضای کمتری اشغال می کنند و به راحتی قابل نصب در هر سالنی می باشند.
  • جت هیترها هم در ارتفاع قابل نصب هستند و هم می توان به صورت پرتابل آنها را نصب کرد.
  • مجهز بودن به ترموستات محیطی در جت هیترها باعث تنظیم حرارت محیط به صورت یکسان و عدم هدر رفت انرژی می شود.
  • احتمال آتش سوزی و انفجار در جت هیترها بسیار پایین می باشد. حتی در نوع باکیفیت این احتمال صفر می باشد.
  • جت هیترها به دلیل ایجاد گردش هوایی گرم ،هدر رفت حرارتی را کاهش می دهند.

نکته پایانی

صنعت پرورش طیور و مرغداری در سالهای اخیر به دلیل نیازهای خوراکی به شدت توسعه یافته است. فاکتور ایجاد گرما در محیط های مرغداری ، در افزایش تبدیل ضریب رشد (دان به گوشت ) در پرنده ها بسیار مؤثر می باشد. به همین دلیل وجود یک سیستم گرمایشی در مرغداری ها یکی از الزامات این صنعت می باشد. در پی گذشت سالها ، روش های قدیمی گرمایش مرغداری ها کنار گذاشته شدند. یکی از دلایل اصلی این کار مصرف سوخت بسیار بالا ، عوارض و خطرات زیاد این سیستم ها بود. جت هیترها امروزه بعنوان بهترین سیستم گرمایشی برای مرغداری ها به حساب می آیند. چرا که در عین مصرف سوخت پایین ، راندمان بیشتری نسبت به سایر سیستم ها در تبدیل سوخت به حرارت دارند.

در راستای برطرف کردن نیاز صاحبان این مشاغل ، گروه اندیشه سبز با بیش از 26 سال سابقه در عرصه تولید تجهیزات مرغداری و بعنوان پیشرو این صنعت ، جت هیترهای بسیار باکیفیتی به تولید می رساند. جت هیترهای اندیشه سبز دارای امکانات فراوانی همچون بدنه و کوره استیل استنلس ، پمپ های سوخت رسانی بسیار کم مصرف دانفوس ، فن بادوام و موتور کم مصرف ، کارکرد تمام اتوماتیک ، ایمن شده در برابر خطرات، گارانتی دو ساله و خدمات پشتیبانی 10 ساله می باشند. اندیشه سبز در ایران بیش از 100 نمایندگی مجاز دارد که آماده ارائه خدمات پشتیبانی دستگاه ها به خریدارن عزیز می باشند.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی های بیشتر میتوانید با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

1 دیدگاه در “معایب و مزایای جت هیترها

  1. ابراهیمیان گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.