مقالات رطوبت ساز و مه پاش

چه نوع مه پاشی برای گلخانه مناسب است؟

چه نوع مه پاشی برای گلخانه مناسب است - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

چه نوع مه پاشی برای گلخانه خریداری کنیم؟

استفاده از مه پاش در گلخانه ها مزایای زیادی به همراه دارد. به کارگیری مه پاش در گلخانه باعث افزایش رطوبت ، کاهش دمای محیط ، کاهش گرد و غبار سالن و مطبوع شدن هوا داخل گلخانه میشود. همچنین آبیاری از طریق مه پاش ها ، باعث صرفه جویی در مصرف آب و آبیاری بهتر محصولات می شود. در نتیجه استفاده از مه پاش ها ، کشت گیاهان و محصولات کشاورزی گلخانه ای از کیفیت بسیار بهتری برخوردار خواهند بود. سیستم های مه پاش در انواع مختلف طراحی و تولید میشوند. هر کدام از این سیستم ها برتری هایی نسبت به یکدیگر دارند و موارد مصرفی آنها متفاوت میباشد. در این نوشتار به بررسی کامل انواع مه پاش گلخانه ای و کاربرد هر یک برای انواع گلخانه پرداخته ایم.

مه پاش پروانه ای مدل 10000
مه پاش پروانه ای مدل 10000
» دارای قابلیت تامین رطوبت و ایجاد جریان هوا در محیط گلخانه
» مجهز به فشار شکن برای جلوگیری از پاشش قطرات درشت آب
» برخورداری از بدنه ی مقاوم در برابر رطوبت و زنگ زدگی
قیمت : 12,800,000 تومان

انواع مه پاش قابل استفاده در گلخانه کدامند؟

مه پاش ها به طور کلی در انواع صنعتی و خانگی و در مدل های مه پاش دیسکی ، مه پاش نازلی و رطوبت ساز التراسونیک تولید میشوند. طرز کار هر کدام از این سیستم ها متفاوت می باشد و هر یک مزیت خاص خود را دارد. مه پاش های خانگی معمولا برای محیط ها و گلخانه های کوچک و خانگی مناسب می باشند. این نوع مه پاش ها فشار آب کم و زاویه پوششی کمتری دارند. از این رو در گلخانه های خانگی از مه پاش های کوچک استفاده میشود.

در گلخانه با توجه به ساختار آن و نوع محصول کشت شده از یکی از انواع رطوبت ساز پروانه ای ، التراسونیک و یا نازلی میتوان استفاده کرد.

رطوبت ساز التراسونیک 1200
رطوبت ساز التراسونیک 1200
» بهره گیری از پیزوسرامیک های ژاپنی برای تولید رطوبت سبک در گلخانه
» برخورداری از فن مخصوص برای پخش یکنواخت رطوبت
» عدم تولید صدا و لرزش در حین کارکرد
قیمت : 9,350,000 تومان

آیا با مه پاش میتوان دمای گلخانه را کنترل کرد؟

بله علاوه بر تأمین رطوبت میتوان از دستگاه مه پاش برای خنک کردن هوای گلخانه هم استفاده کرد. چون ذرات پودری آب حاصل از مه پاش ها برای تبخیر شدن گرمای محیط را جذب میکنند و باعث خنک شدن هوا میشوند. اکثر مه پاش ها قابل اتصال به دماسنج و رطوبت سنج اتوماتیک می باشند.

مه پاش خانگی و مزیت آن

مه پاش خانگی بدون برق و بدون پمپ کار میکند. در حقیقت این نوع مه پاش ها با فشار آب لوله کشی شده عمل میکنند. لذا در مناطقی که فشار آب لوله کشی کم باشد نمی توان از این نوع مه پاش ها بهره برد. طرز کار این نوع مه پاش بر اساس فشار آب و نازل می باشد.

مه پاش خانگی و مزیت آن - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

در گلخانه مد نظر شبکه ای از لوله ها به همراه نازل ها در قسمت فوقانی و نزدیک به سقف پیاده سازی می شود. سپس با هدایت آب به مسیر طراحی شده ، آب به صورت پودر از نازل ها خارج می شود. دقت داشته باشید که این نوع مه پاش ها تعدادی محدود نازل می تواند پشتیبانی نماید. همان طور که ذکر شد ، فشار آب محل مورد استفاده باید به اندازه کافی باشد تا بتوان از این سیستم بهره برد. بزرگترین مزیت این نوع مه پاش ها ، عدم نیاز به برق و بی صدا بودن آن است.

مه پاش دیسکی و پروانه

همان طور که از نام این دستگاه پیداست ، روند تولید مه در این نوع دستگاه ها از طریق پروانه دستگاه صورت میگیرد. از این رو فن این دستگاه دارای چندین پر بوده که با سرعت بالا قطرات آب را متلاشی کرده و آن را به صورت پودر به بیرون پرتاب میکنند.

از جمله بزرگترین مزیت این نوع مه پاش ها می توان به نصب و راه اندازی ساده آنها اشاره کرد. در واقع برای راه اندازی این نوع مه پاش ها کافی است تا مخزن شناور دار آن را به آب و دستگاه را به برق شهری وصل کنید. یکی دیگر از مزیت این مه پاش ها امکان سم پاشی گلخانه به کمک آن می باشد. زیرا می توان به راحتی سم های کشاورزی محلول در آب را درون مخزن آن قرار داد و از طریق دستگاه ، گلخانه و محصولات کشت شده را سم پاشی نمود. مه پاش دیسکی برای انواع گلخانه مناسب می باشد اما در صورتیکه ایجاد شبنم برای محصول کشت شده مضر باشد نباید از این مه پاش استفاده کرد. دقت داشته باشید که برای کشت گلخانه ای زعفران (کشت به روش هیدروپونیک) استفاده از مه پاش دیسکی و پروانه ای توصیه نمیشود. زیرا این مه پاش می تواند باعث ایجاد شبنم بر روی پیاز زعفران گردد و باعث آسیب دیدن آن شود.

مه پاش نازلی

مه پاش نازلی بر اساس آب پر فشار کار میکند. از این رو در این سیستم ها برای ایجاد آب با فشار بالا از پمپ و موتور پیستونی استفاده میشود. این نوع مه پاش ها در گلخانه های وسیع بسیار کارامد بوده و به خوبی محیط آن را پوشش میدهند. ناگفته نماند که این مه پاش ها نیاز به نصب اصولی دارند تا بتوان از آن به درستی بهره برد.

همچنین نصب و اجرای این نوع مه پاش ها نسبت به سایر مه پاش ها پیچیده تر می باشد. مه پاش نازلی در قسمت نزدیک به سقف نصب میشود و آب پر فشار از نازل های آن به شکل پودر و با سرعت بالا خارج میشوند. با توجه به اینکه هوای گرم در قسمت بالایی انباشته میشود ، ذرات پودری آب با جذب گرما به سرعت تبخیر شده و رطوبت محیط را افزایش میدهند. سیستم مه پاش نازلی یکی از پرکاربرد ترین روش های آبیاری نوین در گلخانه ها می باشد و تقریبا در تمامی گلخانه ها می توان از آن استفاده نمود. گلخانه های صنعتی از جمله مصرف کنندگان اصلی این نوع مه پاش ها می باشند.

رطوبت ساز التراسونیک

رطوبت ساز التراسونیک از طریق ارتعاشات الکتریکی به ذرات آب فشار وارد نموده و آن را به مه و یا بخار تبدیل میکند. این نوع رطوبت سازها توانایی بالایی در افزایش رطوبت محیط دارند و از آن می توان در انواع گلخانه ها به خصوص گلخانه های هیدروپونیک استفاده نمود.

رطوبت ساز التراسونیک قابلیت نصب و راه اندازی بسیار ساده ای دارد و کافی است که مخزن آن به آب و دستگاه به برق وصل باشد. به هنگام استفاده از این رطوبت سازها نمی توان از آن به عنوان سم پاش استفاده کرد. بخارساز سرد التراسونیک در تمامی گلخانه ها قابل استفاده است و از آن می توان برای افزایش رطوبت گلخانه استفاده نمود. این نوع رطوبت سازها در ظرفیت های مختلف تولید میشوند که برای انواع گلخانه بزرگ و کوچک مناسب می باشند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بحث و بررسی انواع مه پاش و مزیت هر یک پرداختیم. به منظور تأمین رطوبت و آبیاری گیاهان گلخانه ، مه پاش های دیسکی ، نازلی و التراسونیک گزینه های بسیار ایده آلی می باشند. گروه اندیشه سبز در راستای تأمین نیاز گلخانه داران انواع رطوبت ساز و دستگاه مه پاش تولید میکند. استفاده از قطعات با دوام و مرغوب و طراحی اصولی و استاندارد این مه پاش ها باعث شده بازدهی آنها در تولید رطوبت بسیار عالی باشد. همچنین مه پاش های ساخت اندیشه سبز دارای 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند. برای خرید و دریافت مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

2 دیدگاه در “چه نوع مه پاشی برای گلخانه مناسب است؟

  1. وحید صفدریان گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشیدبرای یه گلخانه زعفران صدمتری چه نوع رطوبت سازی لازمه؟ ممنون

    1. Faraj گفت:

      با سلام، در گلخانه زعفران از رطوبت ساز التراسونیک و یا مه پاش نازلی می توان استفاده کرد. پیشنهاد میکنم برای مشاوره دقیق تر با کارشناسان بخش فروش 09144485590 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.