مقالات گرمایشی

چه نوع کوره ای برای هیتر مناسب است؟

چه نوع کوره ای برای هیتر مناسب است

چه نوع کوره ای برای هیتر مناسب است؟

در هیترها اصلی ترین بخش محفظه احتراق، کوره آن می باشد. در واقع کوره بخشی از هیتر می باشد که مشعل به ابتدای آن وصل شده و سوخت مصرفی را در درون کوره می سوزاند. با اشتعال سوخت مقادیر زیادی حرارت و گازهای داغ آزاد میشوند.

جنس کوره در راندمان و عمر مفید دستگاه تأثیر مستقیمی دارد. زیرا بدنه کوره در معرض تنش های حراراتی ، رسوبات ، گرم شدن بیش از حد و سرد شدن ناگهانی قرار دارد. در نتیجه بدنه کوره باید مقاومت بالایی داشته باشد تا هوابندی و دود بندی آن حفظ شود. پیش از اقدام به خرید هیتر ، بهتر است با اصطلاحات و ویژگی های آن به صورت دقیقی آشنا شده و سپس اقدام به خرید دستگاه نمایید. در ادامه به بررسی ویژگی های کوره های مورد استفاده در سالن های پرورش می پردازیم.

جت هیتر 50 هزار کیلو کالری
جت هیتر 50 هزار کیلو کالری
» قابل استفاده برای تامین گرمای مورد نیاز سالن های صنعتی و پرورشی
» مجهز به کوره تمام استیل و مقاوم در برابر حرارت
» دارای الکتروموتور سفارشی با قابلیت بالا در پرتاب هوای گرم
قیمت : 16,500,000 تومان22,000,000 تومان

انواع کوره و مزایای آنها

به طور کلی در هیترهای گرمایشی جنس بدنه کوره ها از سه نوع چدن ، فولاد و یا استیل ساخته میشود.

کوره چدنی : چدن نوعی فلز می باشد که تقریبا بیش از 95 درصد آن آهن و مابقی نیز کربن می باشد. این نوع کوره ها قیمت ارزانی دارند اما چدن در برابر حرارت مداوم و بالا ، مقاومت پایینی دارد. از دیگ های چدنی بیشتر در بویلرها استفاده میشود. زیرا عمر مفید آنها در هیترهای گرمایشی بسیار پایین است.

در واقع این نوع کوره ها در برابر سرد و داغ شدن دچار ترک خوردگی میشوند و دود بندی کوره از بین میرود. همچنین راندمان حرارتی آنها پایین میباشد.

کوره فولادی

کوره فولادی : آلیاژ فولاد انوع مختلفی دارد که یکی از آنها فولاد آتش خوار می باشد. از این جنس در ساخت کوره هیترها نیز استفاده میشود.

کوره فولادی در مقایسه با کوره چدنی ، مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان میدهند. همچنین راندمان حرارتی آنها نیز بالا میباشد. اما کوره های فولادی نیز در برابر شوک های حرارتی و فشار زیاد دوام کمتری دارند. این نوع کوره ها در اثر منقبض شدن و منبسط شدن در گذشت زمان دچار ترک و فرسودگی میشوند.

کوره استیلی

کوره استیلی : استیل یا فولاد ضد زنگ فلزی است که علاوه بر آهن ، کروم و نیکل نیز با درصدهایی متفاوت در ساختار آن موجود می باشند. این نوع کوره ها بهترین نوع برای هیترهای گرمایشی و کوره هوای گرم می باشند. استنلس استیل در برابر حرارت های زیاد بسیار مقاوم و در برابر رطوبت ضد زنگ است.

همچنین راندمان حرارتی دیگ استیلی در مقایسه با سایر دیگ ها بسیار بیشتر می باشد. در هیترهایی که از کوره استیلی استفاده میشود، عمر مفید دستگاه طولانی و راندمان حرارتی آنها بالا می باشد.

نتیجه گیری

در کوره هوای گرم و جت هیترها ، بهترین جنس برای محفظه احتراق ورق استنلس استیل می باشد. زیرا این جنس در برابر حرارت های زیاد و سرد شدن ناگهانی مبدل حرارتی ، کاملا مقاوم بوده و راندمان حرارتی دستگاه را افزایش میدهد. لذا هیتر و جت هیتر با کوره استیلی خرید نمایید.

گروه اندیشه سبز به عنوان پیشرو در عرصه تولید تجهیزات گرمایش گلخانه و مرغداری ، در ساخت هیترهای خود از ورق استنلس استیل برای دیگ دستگاه ها استفاده میکند.

از این رو عمر مفید هیترهای ساخت اندیشه سبز طولانی بوده و دستگاه در برابر حرارت زیاد و کارکرد مداوم ، دوام بالایی دارد. همچنین این هیترها از قطعات بسیار با کیفیتی ساخته شده اند که راندمان تولید حرارت در آنها را بسیار افزایش داده است.

گروه اندیشه سبز به این هیترها 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش نیز ارائه میدهد. در صورتیکه نیاز به سیستم گرمایشی برای سالن مرغداری ، انواع سالن گلخانه ، سالن پرورش قارچ ، کارگاه صنعتی ، مسجد ، و … دارید می توانید قبل از خرید از امکان مشاوره رایگان ما بهره ببرید. برای دریافت مشاوره کافی است با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.