مقالات لبنیاتی

کره گیر و انواع آن

انواع مدل های کره گیر برقی - اندیشه سبز

راهنمای خرید کره گیر

کره گیر به دستگاهی گفته میشود که با استفاده از چرخش سریع یک همزن، چربی های موجود در ماست را از آن جدا میکند. اصطلاحا به این چربی ها کره حیوانی گفته میشود. به این دستگاه ها دوغ ساز نیز گفته میشود، زیرا علاوه بر کره، دوغ کم چرب نیز تولید میکنند. این دستگاه ها در انواع مختلف طراحی و تولید میشوند. در این مقاله از وبلاگ اندیشه سبز ما به شما کمک می کنیم تا مناسب ترین کره گیر را بر حسب نیاز خود انتخاب کنید. همچنین در این مقاله مجموعه نکات طلایی نیز به شما آموزش خواهیم داد تا در حین خرید کره گیر ، دستگاه با کیفیت انتخاب کنید.

کره گیر 30 لیتری استیل خانگی
کره گیر 30 لیتری استیل خانگی
» امکان کره گیری بصورت کاملا اتوماتیک
» دارای همزن مقاوم از جنس مونوپلاستیک بهداشتی
» برخورداری از شلنگ مخصوص برای تخلیه ی دوغ
قیمت : 2,250,000 تومان

انواع کره گیر

کره گیرها در انواع خانگی (رومیزی) ، فروشگاهی (لبنیاتی) و صنعتی تولید میشوند.

کره گیر خانگی که به کره گیرهای رومیزی نیز معروف اند، به صورت بالا زن طراحی میشوند. در واقع همزن این دستگاه ها در قسمت فوقانی و بالای مخزن آن تعبیه شده است. معمولا کره گیرهای خانگی در ظرفیت های 7، 13 و 20 لیتری ساخته میشوند. این دستگاه ها فقط قادر به تولید کره از ماست می باشند. لذا در مخزن آنها باید ماست، آب خنک و یخ ریخت. همان طور که پیداست از این کره گیرها در منزل برای تهیه کره و دوغ ارگانیک استفاده میشود.

انواع کره گیر - اندیشه سبز

در کره گیرهای لبنیاتی، ظرفیت تولید کره بیشتر از نوع خانگی میباشد. در واقع این دستگاه ها برای فروشگاه های عرضه محصولات لبنی و دامداری ها مناسب می باشند. عموم این کره گیرها در طرح پایین زن طراحی میشوند. در کره گیرهای صنعتی نیز ظرفیت تولید کره بسیار بالا است. ظرفیت مخزن در این دستگاه ها چندین تن می باشد. از این کره گیرها در کارخانجات محصولات لبنی و در خط تولید فراورده های شیر استفاده میشود.

تفاوت بین کره گیر بالا زن و پایین زن

تفاوت اصلی بین این دو نوع مدل، در نحوه قرار گیری موتور و همزن آن می باشد. در مدل های پایین زن، همزن آن در کف مخزن قرار گرفته است. این همزن با استفاده از تسمه و پولی،  قدرت موتور را به همزن منتقل میکنند. همزن نیز با چرخش سریع و پیوسته، فاز چربی ماست را شکافته و باعث جداسازی آن از ماست میشود.

در مدل بالا زن نیز همزن و موتور بر روی درب کره گیر می باشند. به دلیل اینکه در این مدل ها حجم بیشتری کره به دست می آید، استفاده از کره گیرهای بالازن بیشتر مورد پسند کاربران واقع میگردد.

نکات طلایی به هنگام خرید کره گیر

راهنمای خرید مشک برقی - اندیشه سبز

متاسفانه بسیاری از فروشندگان از عدم اطلاعات افراد سوء استفاده کرده و دستگاه بی کیفیت خود را به فروش می رسانند. حتی برخی از فروشندگان با نوشتن اطلاعات اشتباه و غیر صحیح سعی در گمراه کردن افراد دارند. از این رو توصیه میشود قبل از خرید نسبت به محصول مورد نظر و سابقه تولید کننده اطلاعات جامعی به دست آورید. مطمئنا خرید از یک تولید کننده معتبر که محصول با کیفیت تولید میکند، سرمایه و آرامش شما را حفظ خواهد کرد. در ادامه مهمترین مشخصات و ویژگی هایی که کره گیر بایستی داشته باشد را برای شما ذکر کرده ایم. توصیه میشود به هنگام خرید از صحت موارد زیر در دستگاه خود اطمینان حاصل فرمائید. از آنجایی که بیشتر افراد کره گیر خانگی و یا فروشگاهی خرید میکنند در اینجا موارد لازم در رابطه با این دستگاه ها را بیان میکنیم.

  1. بدنه کره گیر باید بر اساس استانداردها و بخشنامه های سازمان بهداشت ساخته شده باشد. شایسته ترین جنس بدنه برای کره گیرهای خانگی، جنس آلومینیوم با خلوص بالا می باشد. زیرا علاوه بر وزن سبک و مقاومت بالا، فلز آلومینیوم کاملا ضد زنگ است و رنگ و مزه محتویات داخل مخزن آن در اثر تماس با بدنه عوض نمی شود. دقت داشته باشید که سطح بدنه داخلی و بیرونی این نوع کره گیرها باید براق و بسیار روشن باشد. از این رو بدنه بیرونی این دستگاه باید از جنس آلومینیوم آنادایز شده باشد. در غیر اینصورت به مرور زمان، بدنه کره گیر سیاه میشود. حتی با لمس کردن و کشیدن دست بر روی بدنه نیز این سیاهی قابل رویت خواهد بود. این سیاهی در داخل مخزن نیز باعث آلوده شدن کره و دوغ و عوض شدن رنگ و طعم آن خواهد شد، مخصوصا اگر از آلومینیوم بی کیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد.
  2. بدنه مخزن کره گیر خانگی می بایست بصورت یکپارچه و به روش پرسی ساخته شده باشد. بدین صورت که مخزن آن بدون جوشکاری باشد و از لحاظ آب بندی بسیار عالی و از لحاظ پوسیدگی کاملا مقاوم باشد. دقت داشته باشید که ضخامت بدنه آن به حد کافی باشد تا در اثر استفاده مکرر کف آن سوراخ نشود.
  3. مورد مهم بعدی جنس همزن و کیفیت آن می باشد. در کره گیرهای خانگی از همزن آلومینیومی استفاده میشود که به خوبی عمل چرخش و گردش محتویات و جداسازی کره از ماست را انجام میدهد. در کره گیرهای فروشگاهی نیز از همزن سه پر با جنس پلاستیک با کیفیت استفاده میشود.
  4. کارکرد اصلی کره گیرها بستگی به موتور آن دارد. لذا موتور باید بسیار با کیفیت باشد و در مصرف برق نیز بهینه عمل کند. بهترین نوع موتوری که در کره گیرها مورد استفاده قرار میگیرد، الکترو موتورهای موتوژن می باشند. این موتورها بسیار قوی بوده و عمر طولانی دارند.
  5. در کره گیرهای لبنیاتی و فروشگاهی از تسمه و پولی برای چرخش همزن استفاده میشود. می بایست این قسمت را به درستی بررسی کنید. تسمه نباید شل باشد. همچنین پولی بکار رفته نیز می بایست کیفیت مطلوب را داشته باشد تا در اثر فشار و چرخش شکسته نشود. این سیستم انتقال قدرت اگر کیفیت مناسبی نداشته باشد، نیروی محرکه موتور به خوبی به همزن منتقل نخواهد شد.
  6. بهترین جنس برای کره گیرهای فروشگاهی، جنس استیل نگیر و براق می باشد. زیرا این جنس بدنه کاملا ضد خوردگی است و هیچ نوع آلودگی در کره و دوغ به دست آمده ایجاد نمی کند. همچنین به دلیل یکپارچه نبودن بدنه داخلی باید نوع جوشکاری به کار رفته در بدنه این کره گیر ها از نوع جوش قرقره ای با سیم جوش استیل باشد تا محل جوشکاری دچار پوسیدگی نگردد.
  7. گره گیرها باید بدون لرزش عمل کنند. در غیر اینصورت محتویات داخل آنها سر ریز خواهد شد. در کره گیر فروشگاهی از پایه های ضد لغزش و شیارهایی برای خنک شدن موتور و ایجاد تعادل استفاده میشود.
  8. شلنگ تخلیه در کره گیر فروشگاهی باید آنتی باکتریال باشد تا هیچ نوع آلودگی به هنگام تخلیه دوغ به آن وارد نشود.
  9. درب کره گیر باید به خوبی بر روی بدنه آن چفت شود. در غیر اینصورت به هنگام عملکرد، مخلوط داخل آن به بیرون پاشیده خواهد شد و از لحاظ بهداشتی می تواند به کره و دوغ تولید شده لطمه وارد کند. زیرا حشرات موذی به سرعت جذب آن خواهند شد.
  10. از ارائه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش واقعی کارخانه سازنده کره گیر اطمینان حاصل فرمائید. از خرید محصول فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش پرهیز کنید. زیرا در صورت خرابی قطعه ای از محصول، دستگاه شما بلا استفاده خواهند ماند و سرمایه شما به هدر می رود.

خرید کره گیر و مشک برقی

پیشنهاد ما به کسانی که قصد خرید کره گیر برقی دارند ، خرید کره گیرهای اندیشه سبز می باشد. این کره گیرها در ظرفیت های مختلف ساخته میشوند و مناسب برای تهیه کره و دوغ طبیعی می باشند. از این کره گیرها می توان در منزل و یا فروشگاه عرضه محصولات لبنی استفاده کرد. ساختار تمامی این کره گیرها بر اساس رعایت استانداردهای لازمه و برخورداری از قطعات بسیار با کیفیت می باشد. این محصولات از 12 ماه گارانتی معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش نیز بهره می برند. اندیشه سبز هم اکنون بیش از 100 واحد نمایندگی فعال در سطح ایران دارد و خدمات پس از فروش بسیار جامعی به مشتریان خود ارائه می دهد.

در صورتیکه هر گونه سوالی در رابطه با کره گیر داشته باشید، می توانید قبل از خرید از امکان مشاوره رایگان اندیشه سبز بهره ببرید. شماره های درج شده زیر پلی برای ارتباط با متخصصان ما می باشد.

کارشناسان-رسمی-فروش-کارخانه - اندیشه سبز

1 دیدگاه در “کره گیر و انواع آن

  1. اکبر محمودی گفت:

    سلام و خدا قوت به نظرم مقاله بسیار خوبی بود ممنون از اطلاعات مفید وبسایتتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.