مقالات سرمایشی

مزایای خرید یخساز خانگی | چرا باید یخساز خانگی بخریم؟

چرا باید یخساز خانگی بخریم؟ - اندیشه سبز

چرا باید یخساز خانگی بخریم؟

بارها پیش آمده که شما برای خنک کردن نوشیدنی های خود سراغ یخچال رفته اید ولی یخچال فاقد یخ حبه ای بوده یا به اندازه کافی یخ نداشته است. یا اینکه حتما در مهمانی و یا دورهمی خانوادگی یخ های یخچال خیلی زود تمام شده و شما نتوانسته اید نوشیدنی مهمان ها را به اندازه کافی خنک کنید.

داشتن یخساز اتوماتیک فقط منحصر به موسسات تجاری و مشاغل صنعتی مثل هتل داری و رستوران داری نمی باشد. با توجه به راحتی که این دستگاه ها برای ما فراهم آورده اند، استفاده از آنها در منزل یک ایده بسیار عالی می باشد. شما میتوانید به کمک یخساز خانگی با خیال راحت در سریع ترین زمان،یخ حبه ای تهیه نموده و نوشیدنی مد نظرتان را خنک کنید. سرعت یخسازی در یخساز خانگی بسیار سریعتر از یخچال میباشد. مخصوصا استفاده از این دستگاه ها در مهمانی ها و مراسم ها بسیار کاربردی بوده و در مدت زمان سریع حجم بالایی یخ حبه ای میتوان با دستگاه یخساز خانگی تهیه کرد.

در این مقاله از وبلاگ اندیشه سبز لزوم استفاده از یخساز خانگی و مزایای خرید یخساز را به طور کامل برای شما شرح میدهیم.

یخساز خانگی 12 کیلویی
یخساز خانگی 12 کیلویی
» قابل استفاده برای تولید یخ کله قندی در خانه
» دارای عملکرد اتوماتیک و هوشمند
» مجهز به سیکل تبرید بسیار پرقدرت
قیمت : 12,500,000 تومان13,500,000 تومان

آیا با وجود یخچال فریزر به یخساز نیاز می باشد؟

سرعت یخ سازی در یخچال فریز بسیار کند بوده و شما برای تولید یخ های حبه ای باید چندین ساعت منتظر بمانید. همچنین قسمت یخساز یخچال فریز محدود بوده و یخچال تعداد محدودی یخ حبه ای می تواند تولید کند. چراکه بخش زیادی از فریزر را با سایر مواد غذایی پر میکنیم. از طرفی یخ های حبه ای که توسط یخچال فریز تهیه میشوند، در بیشتر موارد به دلیل نگهداری مواد غذایی در بخش فریزر، بو میگیرند.

آیا با وجود یخچال فریزر به یخساز نیاز می باشد؟ - اندیشه سبز

همچنین اگر یخچال دارای یخساز جداگانه باشد، باز هم سرعت تولید یخ آن بسیار کند بوده و حجم بسیار کمی یخ در شبانه روز تولید میکند که مطمئنا برای مهمانی ها این مقدار یخ کافی نخواهد بود.

تقریبا در هر منزلی یک یخچال پیدا میشود که بخش فریزر هم دارد. هر چند یخچال فریز هم قابلیت تولید یخ دارد ولی یخ های حبه ای حاصل از یخساز به مراتب طعم و کیفیت بهتری دارند. همین امر باعث ایجاد تجربه بهتری در مصرف کننده میشود و او از نوشیدنی خنک خود لذت خواهد برد.

یخ های حاصل از یخساز خانگی فقط برای مصارف خوراکی قابل استفاده نیستند و کاربرد وسیع تری دارند. بعنوان مثال برای یخ درمانی در زمان ضرب دیدگی، آشپزی و … میتوانید از یخ حبه ای استفاده کنید.

مزیت های مهم دستگاه یخساز خانگی

یکی از اصلی ترین مزیت این یخسازها سرعت بسیار بالای تولید یخ در آنها می باشد. به طوریکه حدودا به مدت نیم ساعت یا کمتر دستگاه یک قالب یخ حبه ای بهداشتی و خوراکی تولید میکند. میزان تولید یخ در این دستگاه ها به ظرفیت آنها بستگی دارد. دستگاه های یخساز در ظرفیت های مختلف 10 کیلویی، 15 کیلویی، 40 کیلویی، 50 کیلویی و ظرفیت های صنعتی بالای 100 کیلویی تولید میشوند. بعنوان مثال یخساز خانگی 10 کیلویی در شبانه روز میتواند 10 کیلوگرم یخ حبه ای تولید کند. این میزان یخ برای مصارف خانگی و یا مهمانی ها بسیار ایده ال است.

یکی دیگر از مزیت های مهم این یخساز این بوده که یخ های حاصل از آن طعم و مزه بدی ندارند. به همین دلیل نوشیدنی هایی که با این یخ ها آماده خواهید کرد طعم خوشمزه خودشان را حفظ خواهند کرد.

مزیت های مهم دستگاه یخساز خانگی - اندیشه سبز

به کمک یخساز خانگی میتواند یخ حبه ای در سایز درشت یا ریز تولید کنید و نیازی به شکستن یخ نمی باشد. چرا که این دستگاه قابلیت آن را دارد که کاربر با توجه به نیاز سایز یخ حبه ای را انتخاب کند.

دستگاه یخساز خانگی وزن بسیار سبک و ابعاد کوچکی دارد به نحوی که شما میتوانید این دستگاه را در داخل کابینت و یا کمد هم قرار دهید. لازم به ذکر است که این دستگاه فقط برای مصارف خانگی نیست و شما در دفتر کاری و یا به هنگام تفریح و سفر نیز میتوانید از آن استفاده کنید. بعنوان مثال از این یخسازها به دلیل قابل حمل بودن آنها در قایق و همچنین در مسافرت هم استفاده میشود. فقط باید برق مصرفی دستگاه را تأمین کنید.

تولید یخ بهداشتی

از جمله دیگر مزیت استفاده از یخساز خانگی تولید یخ حبه ای کاملا بهداشتی می باشد. کافی است که آب تمیز و تصفیه شده را به مخزن دستگاه اضافه کنید تا دستگاه برای شما یخ های بهداشتی و خوراکی تهیه کند. اگر نیاز به حجم بالایی یخ حبه ای دارید و میخواهید دستگاه شما مستقیما به آب شهری وصل شود، باید نمونه های بزگتر این دستگاه یعنی یخساز 40 یا 50 کیلویی را انتخاب کنید.

راحتی در استفاده

دستگاه یخساز عملکرد خیلی ساده ای دارد و به راحتی می توان با این دستگاه یخ حبه ای تولید کرد. کافی است که در مخزن دستگاه به اندازه کافی آب بریزید و سایز یخ حبه ای مد نظرتان را انتخاب کنید. دستگاه به صورت خودکار قالب ها را با آب پر نموده و در مدت زمان کوتاه به یخ تبدیل میکند. زمانیکه ظرفیت مخزن از یخ پر شد، دستگاه به صورت اتوماتیک غیرفعال میشود. این نوع تجهیزات سرمایشی بسیار کم مصرف بوده و عمر مفید طولانی دارند و شما برای سال های متعدد همچنان میتوانید از یخساز بهره ببرید.

راحتی در استفاده از دستگاه یخساز خانگی - اندیشه سبز

لازم به ذکر است که با کمک یخساز خانگی میتوان انواع یخ میوه ای نیز تهیه کرد. برای اینکار کافی است که به جای آب، در داخل مخزن دستگاه شربت یا آبمیوه مورد نظرتان را اضافه کنید. در نهایت دستگاه برای شما یخ های حبه ای میوه ای تولید خواهد کرد.

استفاده از یخساز خانگی مخصوصا در زمان مهمانی های و مناسب های ویژه که در خانه میزبانی میکنید، برای شما اسایش را به ارمغان خواهد آورد. چراکه برای تولید یخ دیگر نیاز نیست از چند روز قبل آنها را جمع آوری کنید. بلکه همزمان شما میتوانید به کمک یخساز خانگی در مدت زمان کوتاه تعداد زیادی یخ حبه ای تهیه نموده و برای خنک کردن نوشیدنی ها آن را به مهمانان تعارف نمایید.

جمع بندی

یخساز خانگی از جمله وسایلی بوده که ممکن است در نگاه اول با خود بگویید با وجود یخچال فریزر دیگر به آن نیاز ندارید. اگر خانواده پر جمعیتی دارید یا اینکه اهل مهمانی و اجتماعات هستید، یخساز خانگی یکی از وسایل ضروی در منزل شما می باشد. با یخ های حاصل از یخساز خانگی همیشه نوشیدنی سرد و خنک میتوانید برای مهمانان خود اماده کنید. با وجود یخساز در منزل دیگر نگران این موضوع نخواهید بود که چطور در مدت زمان کوتاه یخ حبه ای تهیه کنید.  شما با خرید یخساز خانگی همیشه یخ در دسترس مهمانان خود قرار خواهید داد تا آنها نیز از سرو نوشیدنی های خنک لذت ببرند و از شما تشکر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.