مقالات گرمایشی, مقالات گلخانه

بهترین هیتر برای گلخانه | سیستم گرمایش مناسب گلخانه

سیستم گرمایش مناسب گلخانه - اندیشه سبز

بهترین هیتر برای گلخانه | سیستم گرمایش مناسب گلخانه

گلخانه ها فضایی کنترل شده جهت رشد گل ها و محصولات کشاورزی هستند و در فصل های سرد سال جهت افزایش دمای گلخانه نیاز به بخاری یا همان هیتر خواهیم داشت. معمولا گلخانه دارای بخاری های مخصوص به خود هستند که به آنها هیتر گلخانه می گویند و در این نوشته می خواهیم شما را با بهترین هیتر گلخانه آشنا کنیم. پس با ادامه این مطلب همراه باشید.

بخاری آرارات 250 هزار کیلو کالری اتوماتیک
بخاری آرارات 250 هزار کیلو کالری اتوماتیک
» بهترین هیتر دودکش دار با قابلیت تولید گرمای پاک
» دارای مقاومت بالا در برابر حرارت تولید شده
» امکان کارکرد اتوماتیک با قابلیت اتصال به ترموستات محیطی
قیمت : 75,000,000 تومان

تفاوت بخاری گلخانه با دیگر هیترهای صنعتی

بخاری های معمولی ظرفیت گرمایشی بسیار کمی دارند و برای گرمایش فضاهای بسیار بزرگ مناسب نیستند، به همین دلیل از بخاری های بزرگی جهت گرمایش سالن ها و سوله ها استفاده می شود. 

اما تمامی بخاری ها و هیترهای بزرگ موجود در بازار مناسب استفاده گلخانه نیستند چرا که برخی از آنها گازهای آلاینده تولید می کنند و برخی نیز امنیت لازم را ندارند و احتمال آتش سوزی آنها بالاست. به همین اکثر گلخانه داران حرفه ای از هیترهای مخصوص گلخانه جهت تولید گرما استفاده می کنند.

تفاوت بخاری گلخانه با دیگر هیترهای صنعتی - اندیشه سبز

این بخاری ها ضمن اینکه هوایی کاملا پاک وارد محیط گلخانه می کنند کاملا قابل اعتماد نیز هستند و در صورت عدم حضور پرورش دهنده در گلخانه ، هیچ گونه خطر آتش سوزی محصولات را تهدید نخواهد کرد. 

بنابراین با این اوصاف می توان نتیجه گرفت که بهترین سیستم گرمایشی برای گلخانه همان هیتر گلخانه است که با مصرف کمترین میزان انرژی بالاترین گرما را تولید میکند و امکان پخش گرما به سراسر سالن را نیز دارد.

کدام نوع بخاری برای گرمایش گلخانه بهتر است؟

هیترهای آتش درون که گرمای پاک و کنترل شده ایجاد میکنند بهترین بخاری برای گرمایش انواع گلخانه سرشاخه و صیفی جات می باشند. این نوع از انواع هیتر، راندمان بسیار بالایی داشته و در انواع گازسوز ، گازوئیلی و دوگانه سوز طراحی میشوند.

آیا جت هیتر برای گرم کردن گلخانه قابل استفاده است؟

جت هیتر با بخاری های موشکی در دو مدل دودکش دار و بدون دودکش طراحی میشوند. نوع بدون دودکش به هیچ عنوان در گلخانه قابل استفاده نیست چون هوای آلوده ایجاد میکند. همچنین جت هیتر دودکش دار هم در مقایسه با بخاری های آتش درون پرت حرارتی بالایی دارد.

کدام بخاری گلخانه ظرفیت حرارتی بیشتری دارد؟

هیتر آرارات از جمله بخاری مخصوص گلخانه میباشد که ظرفیت حرارتی بسیار بالایی دارد و در انواع 250 هزار کیلو کالری و 220 هزار کیلو کالری طراحی میشود. برای مشاهده قیمت و خرید هیتر آرارات به لینک مربوطه میتوانید مراجعه کنید.

ویدیو بهترین هیتر برای گلخانه

ویژگی های بهترین هیتر برای گلخانه

در این بخش از سری مقالات اندیشه سبز می خواهیم شما را با ویژگی های بهترین و مناسب ترین هیتر برای گلخانه آشنا کنیم ، پس قبل از خرید حتما به موارد ذکر شده در زیر دقت کنید تا خریدی هوشمندانه داشته باشید. از آنجایی که هیترهای گلخانه قیمت بالایی نیز دارند، در صورت عدم دقت در خرید ضرر زیادی به شما تحمیل خواهد شد.

⚡ تولید هوای پاک ؛

یکی از ویژگی هایی که یک هیتر گلخانه حتما باید داشته باشد تولید هوای کاملا پاک است. یعنی فرایند اشتعال باید در داخل کوره انجام بگیرد و دود و گازهای آلاینده حاصل از احتراق نیز از طریق لوله ها به بیرون از سالن منتقل شود، به اصطلاح به این بخاری ها، هیترهای آتش درون گفته می شود.

در خروجی این هیترها فقط گرما وارد سالن میشود و خبری از دود و گازهای سمی نیست، بنابراین محصولات کشاورزی در سلامت کامل رشد خواهند کرد. 

⚡ بدنه ضد زنگ و مقاوم ؛ 

با توجه به اینکه محیط گلخانه کاملا رطوبت است، پس اگر از فلزات اکسید پذیر مانند آهن در ساخت بدنه هیتر گلخانه استفاده شود. پس از مدتی با زنگ زدگی و پوسیدگی بدنه بخاری روبرو خواهید شد، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق حتما باید بدنه هیتر را از استیل یا ورق های گالوانیزه دارای پوشش رنگ کوره ای ساخته شود. این رنگ در دمای بسیار بالا همراه با نیکل و کروم مخلوط شده و ترکیبی را ایجاد میکند که در مقابل زنگ زدگی به صورت کامل دستگاه را مقاوم می کند. از سویی دیگر به دلیل استفاده از این نوع رنگ دستگاه در مقابل خش و خط نیز مقاوم میشود.

⚡ جنس کوره آتش خوار ؛ 

حرارت داخلی کوره و لوله های انتقال حرارت تا بالای 500 درجه سانتی گراد نیز خواهد رفت، بنابراین اگر کوره و پاس های انتقال حرارت از فولاد ضخیم و یا استیل آتشخوار ساخته نشوند، امکان ذوب شدن آنها و در نتیجه آتش سوزی وجود دارد. 

⚡ قابل اعتماد بودن ؛ 

یکی دیگر از ویژگی هایی که یک هیتر گلخانه حتما باید داشته باشد، امکان اعتماد به آن است. شما به عنوان یک گلخانه دار در تمامی ساعات شبانه روز نمی توانید در گلخانه حضور داشته باشید، از طرف دیگر در صورت ترک گلخانه هم نمی توانید بخاری را خاموش کنید چون امکان سرمازدگی محصولات وجود دارد. 

پس تنها راه حل خرید بخاری است که دارای لایه های امنیتی باشد که به صورت هوشمندانه طراحی شده باشد و در صورت عدم حضور در گلخانه بتوان به آن اعتماد کرد. در واقع با وجود لایه های امنیتی، هیتر به صورت خودکار اقدام به تولید گرما خواهد کرد.

در صورت کاهش دمای گلخانه از حد استاندارد به صورت خودکار روشن خواهد شد و در صورت افزایش بیش از حد دما نیز به صورت خودکار خاموش خواهد شد، در صورت بروز نوسانات برق  خاموش شده و در صورت افزایش بیش از دمای کوره ، دریچه آن را به منظور تخلیه گرمای اضافی و جلوگیری از انفجار باز خواهد کرد. تمامی این موارد توسط لایه های امنیتی هیتر مخصوص گلخانه انجام خواهد شد. 

⚡ قابل استفاده برای سوخت های گازی و گازوئیلی ؛ 

ارزان ترین سوختی که برای استفاده در هیترهای گلخانه می توان استفاده کرد. گاز یا گازوئیل است که هیتر مورد نظر باید از این دو سوخت پشتیبانی کند تا بتوان از هر یک از این سوخت ها در صورت دسترسی استفاده کرد. یکی از قابلیت هایی که امکان قرار دادن آن به صورت سفارشی توسط برخی از تولید کنندگان وجود دارد، تولید دستگاهی دو گانه سوز می باشد . این نوع دستگاه ها با توجه به امکان قطعی گاز در فصل سرد سال ، کمک شایانی به گرم نگه داشتن محیط گلخانه خواهند کرد.

⚡ دارا بودن  گارانتی و خدمات پس از فروش ؛

یک محصول خوب حتما باید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد تا بتوان به آن اعتماد کرد و به راحتی خریداری نمود. اندیشه سبز تمامی محصولات خود را با گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می کند که هیترهای گلخانه ای نیز از این امکانات برخوردار هستند. 

⚡ دارا بودن قابلیت پخش گرما ؛ 

یکی از ویژگی هایی که یک هیتر گلخانه حتما باید داشته باشد، امکان پخش گرما در محیط است که باید از فن های استانداردی در آن استفاده شده باشد. این فن ها حتما باید تحمل دمایی بالایی داشته باشند تا در اثر حرارت بالا ذوب نشود.

ویژگی های بهترین هیتر برای گلخانه - اندیشه سبز

سخن آخر 

در این نوشته شما را با ویژگی های بهترین هیتر برای گلخانه آشنا کردیم ، در نهایت تصمیم گیرنده نهایی شما هستید که چه محصولی را برای گلخانه خود انتخاب و خریداری نمایید. حتما قبل از خرد به ظرفیت هیتر و مساحت گلخانه خود توجه کنید تا محصولی با متناسب با گلخانه خود خریداری کنید. 

هیتری که کوچک باشد گرمای کافی تولید نخواهد کرد و هیتری که بزرگ باشد گرمای بیش از حدی را تولید خواهد کرد که هر دو مورد سبب وارد آمدن آسیب به محصولات کشاورزی شما خواهد شد. 

هم چنین اگر سوالی در رابطه با هیترهای گلخانه ای دارید و یا در این مورد نیاز به مشاوره دارید، می توانید با کارشناسان فروش کارخانه در تماس باشید.

3 دیدگاه در “بهترین هیتر برای گلخانه | سیستم گرمایش مناسب گلخانه

  1. طمراس شمس گفت:

    خریدارهیتر گل خانه هستم

    1. f.gh گفت:

      با سلام، برای خرید هیتر گلخانه و دریافت مشاوره با شماره زیر تماس بگیرید. از طریق واتس آپ و تلگرام هم پاسخگوی شما خواهند بود.
      مهندس محمودی : 09143403463

  2. طمراس شمس گفت:

    خریدارباغ هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.