مقالات لبنیاتی

راهنمای خرید شیردوش برقی گاو و گوسفند

در خرید شیردوش برقی گاو یا گوسفندش به چه تکاتی توجه کنیم؟ - اندیشه سبز

راهنمای خرید شیردوش برقی گاو و گوسفند

شیردوش برقی گاو و گوسفند برای استفاده در روستا، دامداری های سنتی ، کوچک و بزرگ کاربرد دارد و با استفاده از آن می توان در کوتاهترین زمان ممکن ، شیر دام را دوشید. با توجه به اینکه این شیردوش ها با برق کار می کنند بنابراین نیازی به دخالت انسان نیست و به صورت خودکار شیر مورد نظر را دریافت خواهد کرد. 

اگر شما نیز دارای تعداد زیادی گاو و گوسفند هستید و دوشیدن شیر آنها وقت زیادی را از شما خواهد گرفت، پیشنهاد می کنیم حتما از شیردوش برقی استفاده کنید. در این نوشته از اندیشه سبز شما را با مزایا و دلایل خرید شیردوش برقی و راهنمای خرید شیردوش برقی گاو و گوسفند آشنا خواهیم کرد، پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

شیردوش گوسفند 1 و 2 واحد
شیردوش گوسفند 1 و 2 واحد
» تولید شده بصورت تک واحد و دو واحد برای شیردوشی از گوسفند
» دارای شل و لاینرهای متناسب با پستان دام
» برخورداری از صدا و لرزش کم و شیردوشی بدون استرس از دام
قیمت : 19,600,000 تومان25,000,000 تومان

مزایای شیردوش برقی نسبت به روش دوشش سنتی

مزایای شیردوش برقی نسبت به روش دوشش سنتی - اندیشه سبز

قبل از پرداختن به راهنمای خرید شیردوش بهتر است شما را با مزایای شیردوش های برقی نسبت به روش های سنتی دوشیدن شیر آشنا کنیم:

1 – در روش سنتی باید تک به تک گاو و گوسفند ها را با دست بدوشید که اگر تعداد آنها زیاد باشد وقت زیادی را از شما خواهد گرفت و با خستگی بیش از حد دست منجر خواهد شد، حتی در مواردی باید از چند نفر برای دوشیدن آنها کمک بگیرید در حالی که با استفاده از شیردوش برقی در کمترین زمان ممکن می توانید شیر حیوانات را بدوشید. 

2 – در صورت استفاده از شیردوش برقی نیازی به استخدام کارگر نیست و این مورد کمک زیادی در کاهش هزینه های شما خواهد داشت. کاری که یک دستگاه شیردوش در یک روز برای شما انجام خواهد داد، به اندازه کار چند کارگر خواهد بود.

3 – زمانی که شیردوش ها در حال دوشیدن گاو یا گوسفند هستند شما می توانید به سایر امورات دامداری رسیدگی کنید و در واقع می توان گفت که دستگاه شیردوش در وقت و زمان شما صرفه جویی خواهد کرد و شما را از خستگی انگشت و مچ دست خواهد رهانید. 

4 – در صورت استفاده از شیردوش برقی ، شیر به دست آمده کاملا تمیز و بدون آلودگی خواهد بود چون که مستقیما از پستان حیوان به مخزن شیر منتقل می شود و به هیچ وجه با عوامل آلوده مانند فضولات برخورد نخواهد داشت. در صورتی که قبل از انجام شیردوشی ، مخزن شیر، لوله های انتقال شیر، لاینر و … را تمیز بشویید و قبل از قرار دادن لاینر، پستان های حیوان را نیز تمیز بشویید، شیر به دست آمده کاملا تمیز و پاکیزه خواهد بود و نیازی به صافی نخواهد داشت. 

5 – کاهش استرس دام یکی دیگر از مزایای استفاده از شیردوش برقی است، زمانی که حیوان به وسیله دست دوشیده می شود، امکان وارد آمدن فشار و ضربه به او وجود دارد و این کار دوشیدن های بعدی را با مشکل مواجه می کند، در این حالت ممکن است حیوان با کاهش شیردهی و کاهش اشتها روبه رو شود. اما استفاده از شیردوش برقی، دوشیدن شیر بدون درد و اذیت را برای دام تضمین می کند که این امر در افزایش خوراک و افزایش شیردهی آنها تاثیر خواهد داشت. 

در خرید شیردوش برقی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

حال که با خوبی ها و مزایای شیردوش برقی گاو و گوسفند نسبت به روش دستی آشنا شدید، بهتر است قبل از خرید نکات مهم زیر را در نظر بگیرید، رعایت این نکات به یک خرید عاقلانه و هوشمندانه کمک خواهد کرد و شما را از هزینه های زیاد تعمیر و تعویض قطعات شیردوش در آینده خواهد رهانید.

الف – به لاینر شیردوش دقت کنید، لاینر همان استوانه کوچکی است که به پستان حیوان وصل شده و عملیات شیردوشی شروع می شود. اگر لاینر از مواد سفت و خشک ساخته شده باشد که هنگام اتصال حیوان را اذیت کند، مسلما شیردوشی در دفعات بعد با مشکلات زیادی همراه خواهد بود. این قسمت باید از مواد کاملا نرم ساخته شده باشد.

ب – استفاده از شیردوش مخصوص گاو یا گوسفند مهم است، با توجه به اینکه اندازه پستان این دو حیوان متفاوت است، بنابراین لاینرها نیز اندازه متفاوتی دارند که مخصوص به همان حیوان ساخته شده است، پس در خرید خود دقت کنید که از شیردوش گاو برای دوشیدن گوسفند استفاده نکنید چرا که مشکل ساز خواهد بود. 

ج – به میزان پولساتور و پمپاژ دستگاه توجه کنید، پولساتور در واقع به میزان ایجاد خلاء و پمپاژ هوا برای دوشیدن شیر بدون ایجاد آسیب و زخم در پستان گفته می شود. معمولا پولساتور گاو 60 به 40 است و پولساتور گوسفند 50 به 50 است. 

د – به جنس مخزن و لوله های انتقال دهنده شیر توجه کنید، به منظور تولید شیر کاملا پاکیزه و بدون آلودگی باید از وسایل پلاستیکی بهداشتی و هایژنیک در ساخت لوله ها و لاستیک ها استفاده شود، هم چنین جنس مخزن نگهدارنده شیر باید از استیل بهداشتی نگیر و یا آلومینیوم باشد. در غیر این صورت اگر مواد اولیه زنگ زننده و مستعد جذب میکروب ها استفاده شود، امکان آلوده شدن شیر و تغییر در طعم و رنگ آن وجود دارد. 

هـ – به نوع موتور به کار رفته در شیردوش توجه کنید، پس از اهمیت جنس بدنه و مخزن ، موتور مکنده شیر نیز اهمیت زیادی دارد، موتور موتوژن به عنوان یک موتور برند و با کیفیت ایرانی شناخته شده که در اکثر تجهیزات صنعتی از آن استفاده می شود. بنابراین شیردوش خریداری شده نیز از این موتور و یا موتورهای با کیفیت و استاندارد مشابه بهره گرفته باشد. 

و – به گارانتی و خدمات پس از فروش شیردوش توجه کنید، اگر دستگاه خود را از گروه های غیر معتبر و تازه تاسیس خریداری کرده باشید، قطعا نباید انتظار گارانتی واقعی و خدمات پس از فروش چندین ساله از آن داشته باشید. اما گروه های معتبری مانند اندیشه سبز که سابقه تولید چندین ساله داشته و در اکثر استان های کشور نیز دارای نماینده فروش معتبر است، می توان گزینه خوبی برای خرید شیردوش گاو و گوسفند باشد. 

مشاوره تلفنی قبل از خرید

قبل از اینکه برای خرید شیردوش اقدام کنید، پیشنهاد می کنیم با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های کاملا رایگان کارشناسان اندیشه سبز بهره مند شوید، مطمئنا اطلاعات مفیدی در این باره کسب خواهید کرد که به خرید آگاهانه و سودمند منجر خواهد شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.