مقالات رطوبت ساز و مه پاش

راهنمای خرید بهترین رطوبت ساز التراسونیک 

نکات مهم قبل از خرید بهترین بخار ساز خانگی و صنعتی - اندیشه سبز

نکات مهم قبل از خرید بهترین بخار ساز خانگی و صنعتی

تامین رطوبت در خانه ، محل کار ، سالن های پرورش گل و گیاه ، سالن های پرورش قارچ، چاپخانه ها و کارگاه های نساجی و هر صنعت دیگری ضروری است. از وسیله های مختلفی جهت تامین رطوبت استفاده می شود، اما رطوبت سازهای اولتراسونیک روشی سریع ، کم هزینه و بدون دردسر برای تامین رطوبت در انواع سالن های فوق می باشد. 

این بخار سازها در ظرفیت های مختلفی وجود دارند که نوع کوچک آنها برای استفاده در خانه و محل کار و نوع بزرگ آنها به ترتیب ظرفیت برای استفاده در انواع گلخانه ها و سالن های کوچک و بزرگ کاربرد خواهد داشت. در این نوشته از اندیشه سبز قصد داریم یک راهنمای کاربردی و علمی در مورد خرید بهترین رطوبت ساز التراسونیک به شما ارائه دهیم، با ادامه مطلب همراه ما باشید. 

رطوبت ساز التراسونیک 400
رطوبت ساز التراسونیک 400
» امکان تامین رطوبت با راندمان 95 درصدی در محیط های کوچک
» دارای بدنه ی بسیار مقاوم در برابر رطوبت و زنگ زدگی
» عدم ایجاد حالت خیس شدگی روی اجسام
قیمت : 4,250,000 تومان

چرا باید در خانه از رطوبت ساز استفاده کرد؟

چرا باید در خانه از رطوبت ساز استفاده کرد؟ - اندیشه سبز

خشکی هوا دارای عوارض زیادی است که هم برای سلامتی انسان و هم حیوانات و گیاهان موجود در خانه مضر خواهد بود. از عوارض کمبود رطوبت در خانه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

الف – خشکی پوست و لب و ترک برداشتن آنها 

ب – خشکی چشم و خارش و قرمزی آن 

ج – خشکی گلو و ایجاد مشکل در تنفس 

د – خارش گلو و بروز سرفه خشک 

هـ – خونریزی از بینی 

و – وقوع سردرد های دائمی تا زمانی که رطوبت افزایش نیابد. 

به منظور جلوگیری از بروز اتفاقات فوق بهتر است در مواقعی از سال که با کمبود رطوبت هوا مواجه می شوید، از رطوبت سازهای اولتراسونیک استفاده کنید. 

لزوم استفاده از رطوبت ساز در گلخانه و سالن پرورش قارچ 

گل ها و گیاهان، میوه و سبزیجات  به خصوص قارچ ها برای بهره مندی از رشد کافی و دریافت بهتر مواد مغذی بایستی از رطوبت کافی در محیط برخوردار باشند. از عوارض کاهش رطوبت در محیط پرورش گل ها و محصولات کشاورزی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- برگ ها میریزند و گوشه های آنها زرد می شود.

2- ساقه ها و برگ ها حالتی پژمرده و پلاسیده خواهند داشت. 

3- برگ ها حالتی خشک به خود خواهند گرفت که با کمی فشار شکسته می شوند.

4- گل ها پس از شکوفه زدن به سرعت پژمرده شده و در صورت تامین نشدن رطوبت ، از بین خواهند رفت. 

5- جوانه های کاشته شده خیلی دیر رشد می کنند و در برخی موارد اصلا رشد نمی کنند. 

6- رطوبت بالا یکی از پروسه های اساسی در رشد قارچ است که از طریق وارد آوردن شوک دما و رطوبتی به قارچ ها ، سبب رشد سریع تر آنها می شویم. 

رطوبت ساز التراسونیک 8300
رطوبت ساز التراسونیک 8300
» توان تامین رطوبت محیطی در گلخانه و سالن پرورش قارچ بزرگ و صنعتی
» دارای فن قدرتمند با بهترین برندهای داخلی برای خروجی سریع رطوبت
» برخورداری از پاورسویچ بسیار باکیفیت به عنوان منبع تغذیه
قیمت : 35,800,000 تومان

نکات مهم قبل از خرید رطوبت ساز اولتراسونیک

نکات مهم قبل از خرید رطوبت ساز اولتراسونیک - اندیشه سبز

نکات بیان شده در ادامه این نوشته به شما کمک خواهند کرد تا خریدی دقیق و هوشمندانه داشته باشید و از هدر دادن منابع مالی شما جلوگیری خواهد کرد. این موارد به عبارت زیر هستند :

الف – به ظرفیت رطوبت ساز دقت کنید، اگر سالن بزرگتری دارید از بخار ساز بزرگتری استفاده کنید تا مجبور به خرید چند دستگاه نشوید. 

ب – به نوع بخار تولیدی آن دقت کنید، معمولا رطوبت سازها در دو نوع بخار ساز گرم و بخار ساز سرد هستند که معمولا بخار ساز های سرد به روش اولتراسونیک ، نازلی و پروانه ای کار می کنند و رطوبت سازهای گرم دارای المنت تولید بخار گرم هستند. اگر می خواهید رطوبت ساز اولتراسونیک بخرید، دقت کنید که حتما پیزو الکتریک های سرامیکی داشته باشند. اما اگر هدف شما خرید بخارساز سرد می باشد، سه نوع اولتراسونیکی ، نازلی و پروانه ای برای شما مناسب خواهد بود. 

ج – استفاده از بخار ساز گرم در فصل های سرد سال هم به افزایش رطوبت و هم به افزایش دمای خانه ، سالن و یا گلخانه شما کمک خواهد کرد. اگر می خواهید با استفاده از رطوبت ساز های اولتراسونیک ، بخار گرم تولید کنید ، کافیست آب داغ داخل دستگاه بریزید. 

د – به قطعات به کار رفته در رطوبت ساز دقت کنید، نوع بدنه ، برد الکترونیکی و پیزو الکتریک های به کار رفته در آن تاثیر زیادی در کیفیت نهایی محصول خواهند داشت. حتما به این موارد دقت کنید و کیفیت مونتاژ قطعات توجه فرمایید. 

هـ – به نام کارخانه سازنده دستگاه توجه کنید، طبیعتا محصولاتی که توسط کارخانه های معتبر ساخته می شوند، کیفیت و دوام بالاتری خواهند داشت و برای سالیان زیادی بدون مشکل کار خواهند کرد. 

و – به گارانتی و سرویس دهی محصول توجه کنید. برخی از رطوبت سازها فقط گارانتی اسمی دارند و در عمل هیچ خدماتی از کارخانه سازنده دریافت نخواهید کرد چرا که دسترسی به نماینده آن برای شما مشکل است. اندیشه سبز تمامی محصولات خود را با گارانتی یک ساله واقعی و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می دهد و از طریق تماس با مسئول امور نمایندگی ، می توانید آدرس نماینده شهرتان را دریافت کنید. 

ز – به امکانات دستگاه توجه کنید، بخار سازهایی که دارای نشانگر میزان آب مخزن ، تایمر ، قابلیت خاموشی خودکار ، امکان اتصال به آب شهری ، ماژول ضد رسوب ، مخزن خوشبو کننده و … هستند، طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به محصولات ساده خواهند داشت، بنابراین در صورت عدم نیاز به امکانات آن ، به خرید دستگاه های ساده روی آورید. 

معرفی چند محصول از بهترین رطوبت سازهای بازار 

در ادامه به چند مدل از پرفروش ترین رطوبت سازهای موجود در بازار اشاره خواهیم کرد که برای استفاده در خانه ، گلخانه ، سالن پرورش، چاپخانه و هر مکان دیگری مناسب خواهد بود :

1- رطوبت ساز سرد مدل کوزه ای 

رطوبت ساز سرد مدل کوزه ای - اندیشه سبز

این محصول جزو رطوبت ساز های سرد و پر فروش بازار محسوب می شود که توانایی تولید بخار سرد را دارد و به دلیل قیمت مناسب و طراحی زیبا مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. 

2- رطوبت ساز خانگی اندیشه سبز 

این محصول هم مانند بخار ساز فوق ، قابلیت تولید بخار سرد را دارد و به وسیله پیزوالکتریک های سرامیکی کار می کند. در این محصول قابلیت تعیین میزان رطوبت سازی وجود دارد و تعبیه شده فیلتر ضد رسوب در آن ، از ورود املاح و آهک موجود در آب به محیط جلوگیری خواهد کرد. از رطوبت ساز خانگی اندیشه سبز هم برای استفاده در خانه و هم برای تولید رطوبت در دستگاه های جوجه کشی می توان استفاده کرد. 

3- بخارساز گرم آتومایزر 

این بخار ساز قادر به تولید رطوبتی گرم و مطبوع می باشد که به افزایش دما و رطوبت در فصل های سرد سال کمک خواهد کرد و از خشکی پوست و پژمردگی گل ها و گیاهان در خانه جلوگیری خواهد کرد. سیستم کار این بخار ساز با استفاده از المنت های حرارتی می باشد که سبب بخار شدن مولکول های آب می شود، بنابراین اگر آب دارای آهک و املاح معدنی هم باشد، آن را در محیط پخش نخواهد کرد و بخاری کاملا تمیز پخش می کند. 

این دستگاه به دلیل تولید بخاری کاملا تمیز و بدون آهک ، گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده در دستگاه جوجه کشی است و از این رو اندیشه سبز در تمامی دستگاه های جوجه کشی صنعتی خود از این بخار ساز استفاده کرده است. 

4- رطوبت ساز اولتراسونیک مدل 200 

این محصول نیز به وسیله پیزوالکتریک های سرامیکی کار می کند و بخاری سرد تولید می کند. جزو کوچکترین بخار ساز های صنعتی اندیشه سبز بوده و برای استفاده در گلخانه ها و سالن های کوچک و حتی خانه کاربرد دارد. 

رطوبت ساز اولتراسونیک مدل 200 - اندیشه سبز

این محصول از گارانتی 1 ساله و سرویس دهی 10 ساله اندیشه سبز بهره مند است و تیم خدمات پس از فروش همواره در کنار شما خواهند بود، بنابراین خریدی کاملا مطمئن خواهید داشت. برای مطالعه اطلاعات کامل در مورد این محصول به صفحه رطوبت ساز التراسونیک مدل 200 مراجعه کنید. 

5- رطوبت ساز اولتراسونیک مدل 8300 

این محصول دارای 4 خروجی رطوبت می باشد که برای تولید بخار مورد نیاز یک سالن 300 الی 400 متر مربعی کفایت خواهد کرد. بنابراین اگر دارای سالن پرورش قارچ ، گلخانه ، چاپخانه ، فروشگاه میوه و سبزیجات ، سردخانه و هر صنعت دیگری هستید که به رطوبت نیاز دارد، از این محصول می توانید استفاده کنید. 

مصرف برق بسیار پایین و وجود فن های پخش رطوبت به داخل سالن از مزایای آن است. حتی می توانید رطوبت ساز را به آب شهری وصل کنید و نگران اتمام آب مخزن نخواهید بود. این رطوبت ساز التراسونیک صنعتی دارای گارانتی 1 ساله و سرویس دهی 10 ساله از طرف کارخانه اندیشه سبز می باشد. در صفحه بخار ساز اولتراسونیک مدل 8300 می توانید توضیحات و تصاویر این محصول را ببینید.

6- مه پاش پروانه ای مدل 8000

این محصول نه با پیزو سرامیکی و نه با المنت کار می کند، بلکه شیوه کار این بخار ساز ، از طریق شکستن مولکول های آب به وسیله پروانه موجود در دستگاه است. در واقع آب به صورت قطره به قطره بر روی پروانه در حال چرخش سریع ریخته می شود و به قطرات بسیار زیر شکسته می شود، سپس توسط همان فن وارد سالن می شود. 

سرعت تولید بخار و قدرت پرتاب آن به سالن بسیار بالاست و برای محیط هایی که نیاز به رطوبت بسیار بالا می باشد، می توان از این دستگاه استفاده کرد. سالن های پرورش قارچ ، مرغداری ها و گلخانه های بزرگی که توسط رطوبت ساز های اولتراسونیک نمی توانند تامین رطوبت شوند، نیاز به چنین دستگاهی خواهند داشت. برای مشاهده تصاویر، ویدیو و مشخصات فنی این محصول به صفحه مهپاش پروانه ای 8000 مراجعه کنید. 

نتیجه کلی

اگر می خواهید از عوارض کمبود رطوبت در خانه ، گلخانه ، سالن پرورش و محل کار خود رهایی پیدا کنید، حتما باید از رطوبت سازهای سرد یا گرم (بسته به محیط) استفاده کنید. در این نوشته به راهنمای کلی قبل از خرید این محصولات اشاره شد و چند مدل از بهترین و پرفروش ترین رطوبت سازهای بازار معرفی شدند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.