مقالات لبنیاتی

راهنمای خرید بهترین خامه گیر برای مغازه و کارگاه

نکات مهم در انتخاب و خرید دستگاه خامه گیر - اندیشه سبز

نکات مهم در انتخاب و خرید دستگاه خامه گیر

یکی از تجهیزات لبنیاتی بسیار مهم که هم در خانه ها و هم در مغازه ها و کارگاه های تولید محصولات لبنی کاربرد فراوانی دارند، خامه گیر است. این دستگاه ها توانایی جداسازی خامه از شیر را دارند و به کمک نیروی گریز از مرکز کار می کنند. خامه گیر ها عموما با برق کار میکنند، اما اندیشه سبز دارای یک نمونه دستی نیز می باشد که بدون نیاز به برق و به صورت دستی کار می کند، بنابراین حتی در روستاها و مناطقی که به برق دسترسی وجود ندارد، از این چرخ شیر دستی می توان استفاده کرد. 

خامه گیر دستی مناطق عشایری
خامه گیر دستی مناطق عشایری
» امکان خامه گیری از شیر با بیشترین راندمان
» دارای مخزن کاملا بهداشتی و عدم ایجاد تغییر در رنگ و طعم شیر و خامه
» برخورداری از دسته ی راه اندازی گیربکس دار
قیمت : 19,000,000 تومان

آشنایی با نحوه کار خامه گیر

اطلاع از نحوه کار خامه گیر شما را در انتخاب و خرید بهترین خامه گیر برای مغازه یا کارگاه لبنیاتی راهنمایی خواهد کرد، در واقع داشتن اطلاعات تخصصی در مورد هر محصولی به بررسی موشکافانه و خرید آگاهانه تر کمک خواهد کرد. 

بر همین اساس قبل از پرداختن به راهنمای اصلی ، قصد داریم شما را با نحوه کار انواع خامه گیرهای موجود در بازار آشنا کنیم. 

این دستگاه ها دارای ورق هایی از استیل هستند که به صورت لایه به لایه بر روی هم چیده شده و پروسه تفکیک خامه از شیر را انجام می دهد، در واقع زمانی که موتور گرداننده خامه گیر به حرکت در می آید، این ورق ها نیز با سرعت بالایی به چرخش در آمده و مولکول های سبک شیر را از مولکول های سنگین خامه جدا می کند و هر کدام در خروجی مخصوصی به بیرون هدایت می شود

به دلیل سبک بودن شیر کم چرب حاصل، خروجی آن بالاتر از خروجی خامه در نظر گرفته شده تا تمامی چربی آن گرفته شده و سپس از خروجی به بیرون هدایت شود. این سپراتورها یا همان ورق های پیاله مانند که نقش جداسازی خامه از شیر را دارند، حتما باید از جنس استیل ضد زنگ باشند تا هم دوام و طول عمر بالایی داشته باشند و هم هیچ گونه تغییری در طعم و رنگ خامه و شیر ایجاد نکند. از نظر بهداشتی نیز استیل ضد زنگ درجه 304 گزینه بسیار خوبی برای استفاده در انواع تجهیزات لبنیاتی به شمار می رود. 

در خامه گیر یا همان چرخ شیرهای دستی نیز عمل چرخش پیاله های سپراتور به کمک دست انجام می شود، کافیست شیر داغ را در مخزن ریخته و اهرم را بچرخانید. برای دریافت اطلاعات بیشتر بهتر است مقاله نحوه کار خامه گیر را بخوانید. 

نکات مهم قبل از خرید خامه گیر برای مغازه یا کارگاه 

اگر دارای مغازه یا کارگاه لبنیاتی هستید و یا اینکه در خانه اقدام به تولید خامه و سایر فرآورده های لبنی می کنید، حتما نیاز به یک خامه گیر خواهید داشت، قبل از اقدام برای خرید بهتر است موارد زیر را مد نظر قرار دهید، به یک خرید هوشمندانه و بهتر کمک خواهد کرد. 

خامه گیری کارگاهی | خامه گیر لبنیاتی 400 کیلویی
خامه گیری کارگاهی | خامه گیر لبنیاتی 400 کیلویی
» دارای درصد خلوص بالا در تولید خامه و سرشیر
» امکان تنظیم غلظت خامه ی تولیدی
» دارای عملکرد آسان و اتوماتیک
قیمت : 110,000,000 تومان

1- خامه گیر دست دوم نخرید

حتما بهتر می دانید که وسیله های دست دوم قیمت پایین تری دارند و اگر به تازگی کار خود را شروع کرده باشید، با خرید تجهیزات دست دوم سعی در صرفه جویی در هزینه های خود خواهید داشت.

خامه گیر دست دوم نخرید - اندیشه سبز

اما لازم است بدانید که تجهیزات دست دوم فاقد گارانتی هستند و امکان معیوب بودن و یا اورجینال نبودن قطعات داخلی آن وجود دارد که پس از مدتی خراب شده و هزینه ای جداگانه برایتان خواهد تراشید، پس با خرید خامه گیر های نو ضمن بهره مندی از خدمات گارانتی ، تا چندین سال بدون مشکل نیز از دستگاه استفاده خواهید کرد که این خود تاثیر زیادی در افزایش سودآوری کارگاه تولیدی شما خواهد داشت.

2- به ظرفیت تولیدی خامه گیر دقت کنید

دومین موردی که باید مورد توجه قرار دهید، ظرفیت مخزن و میزان خامه گیری دستگاه است. به عنوان مثال اگر روزانه 200 لیتر شیر در اختیار دارید می توانید از خامه گیر های 40 لیتری ، 60 لیتری ، 80 لیتری ، 100 لیتری و بالاتر استفاده کنید که طبیعتا هر چه قدر ظرفیت آن بالاتر باشد، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. 

اما اگر یک کارگاه تولیدی بزرگ دارید که روزانه چندین هزار لیتر شیر را فرآوری می کنید، 400 کیلویی ، 500 کیلویی ، 1 تنی و بالاتر توصیه می شود. با مراجعه به صفحه خامه گیر، انواع خامه گیر های اندیشه سبز را با ظرفیت های مختلف می توانید مشاهده کنید. 

3- به جنس بدنه بیرونی توجه کنید

طبیعتا بدنه بیرونی خامه گیر ضمن اینکه باید دوام بالایی داشته باشد و در برابر ضربه به خوبی مقاوم باشد، ضد زنگ و ضد پوسیدگی بودن آن نیز مهم است. بنابراین بدنه های فولادی و یا استیل ضد زنگ و دارای رنگ پوششی کوره ای کاملا استاندارد هستند، بدنه های پلاستیکی و یا گالوانیزه گزینه های خوبی برای بدنه بیرونی نیستند. 

4- به جنس قطعات داخلی توجه کنید

تنها آلیاژی که با شیر واکنش نداده و آن را کاملا سالم و دست نخورده تحویل خواهد داد، استیل ضد زنگ از درجه 304 است که از نظر بهداشتی نیز کاملا تایید شده می باشد. شیری که برای خامه گیری مورد استفاده قرار می گیرد باید در دمای 50 درجه سانتی گراد باشد، بنابراین اگر هر فلزی به جز استیل در دستگاه های خامه گیر استفاده شود، امکان تغییر دادن طعم و رنگ شیر و خامه را خواهد داشت. 

پس به ظرف شیر، سپراتورها ، لوله های جدا کننده و تمامی قطعات ریز و درشت در تماس مستقیم با شیر توجه کنید تا از استیل بودن آنها مطمئن شوید. 

5- امکان جداسازی و شستشو داشته باشد

با اینکه بسیاری از خامه گیر های تولید شده در بازار قابل جداسازی و شستشو هستند، اما محض احتیاط به این مورد نیز توجه کنید و از امکان باز و بسته شدن تمامی قطعات داخلی آن مطمئن شوید، سپراتور ها و لوله ها قبل و پس از هر بار خامه گیری باید مورد شستشو قرار بگیرند تا امکان ورود میکروب به شیر کم چرب و خامه به دست آمده به صفر برسد. 

6- به نوع و برند موتور دقت کنید

نوع موتور چرخشی و برند تولید کننده آن از اهمیت بالایی برخوردار است، موتورهای کم کیفیت و غیر استاندارد پس از مدتی دچار خرابی شده و هزینه های تعمیر یا تعویض را به دنبال خواهد داشت. موتور مناسب برای خامه گیر ها باید حدود 10500 دور در دقیقه سرعت داشته باشند و بهتر است از نمونه های معتبر ترکیه ای و یا الکتروژن و موتوژن ایران باشند. 

7- میزان برق مصرفی و برچسب انرژی را ببینید

معمولا خامه گیرهای کوچکتر به صورت تکفاز کار می کنند، اما خامه گیرهای بزرگ چند تنی ممکن است به صورت سه فاز کار کنند، بنابراین به این مورد توجه کنید و بر اساس نوع برق کارگاه یا مغازه خود اقدام به سفارش خامه گیر و سایر تجهیزات لبنیاتی بکنید.

8- امکان تنظیم غلظت خامه را داشته باشید

امکان تنظیم غلظت خامه را داشته باشید - اندیشه سبز

در کنار توپی خامه گیری یک پیچ وجود دارد که امکان شل و سفت کردن آن وجود دارد، به کمک این ابزار می توانید میزان غلظت خامه و میزان خامه خروجی را تنظیم کنید، در صورتی که خامه هایی با غلظت های مختلف برای مشتریان خود تولید می کنید به این مورد نیز توجه کنید. 

9- به نام و برند تولید کننده توجه کنید 

تولید کننده های داخلی و خارجی مختلفی اقدام به ساخت دستگاه های خامه گیر، کره گیر، شیرسردکن و سایر ملزومات ماست بندی می کنند. اما اینکه کدام برند بهتر است نیاز به تحقیق و پرس وجو دارد، بهتر است در مورد کیفیت محصولات تولیدی برند های مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید و سپس اقدام به خرید بکنید. 

10- گارانتی و خدمات پس از فروش را در نظر بگیرید

مهم ترین خدمتی که هر تولید کننده ای باید به خریداران خود بکند، ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر است. خامه گیر های خارجی باید دارای نماینده رسمی در داخل کشور باشند، تا امکان ارائه گارانتی معتبر وجود داشته باشد، در صورتی که قصد خرید دستگاه های خارجی را دارید به این مورد توجه کنید. 

اما خامه گیرهایی که در داخل کشور تولید شده اند، توسط خود تولید کننده گارانتی می شوند و به همین دلیل تحقیق در مورد کیفیت خدمات تولید کننده الزامی خواهد بود. 

قبل از خرید خامه گیر ، مشاوره دریافت کنید

اندیشه سبز تولید کننده و وارد کننده بهترین خامه گیرهای موجود در بازار می باشد و تمامی محصولات خود را با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله به فروش می رساند. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای خرید خامه گیر، می توانید با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. هم چنین سوالات یا پیشنهادات خود را از طریق دیدگاه های همین نوشته می توانید برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.