مقالات سرمایشی

نکات مهم در خرید سردخانه جسد و راهنمایی قبل از خرید

راهنمای خرید سردخانه جسد و انتخاب بهترین نوع - اندیشه سبز

راهنمای خرید سردخانه جسد و انتخاب بهترین نوع

طبیعتا از سردخانه جسد جهت حفظ میت برای مدتی معین انجام می شود، این سردخانه ها معمولا در بیمارستان ها ، غسالخانه ها، مراکز پزشکی قانونی، واحدهای بهداشت روستایی و … استفاده می شوند. با توجه به اینکه نمونه های مختلفی از آنها در بازار وجود دارند و امکان تولید آنها از قطعات با کیفیت و بی کیفیت وجود دارد، بنابراین در این نوشته از اندیشه سبز می خواهیم برای خرید سردخانه جسد یک راهنمای کلی ارائه دهیم. 

سردخانه جسد دو کابین
سردخانه جسد دو کابین
» دارای قابلیت نگهداری از دو میت بصورت همزمان
» مجهز به موتور سرمایشی پر قدرت
» عایق بندی شده با فوم تزریقی برای جلوگیری از هدررفت انرژی
قیمت : 90,000,000 تومان97,000,000 تومان

انتخاب سردخانه جسد بر اساس ظرفیت 

این سردخانه ها معمولا در انواع تک کابین، دوکابین، سه کابین، چهار کابین، بیمارستانی و بزرگ وجود دارند. با توجه به مکان مورد نظر و میزان مراجعات می توانید از یک یا چند سردخانه استفاده کنید. 

به عنوان مثال در غسالخانه های روستایی وجود یک سردخانه تک کابین کفایت خواهد کرد، اما در مراکز پزشکی قانونی طبیعتا باید از چند سردخانه سه کابینه استفاده کرد. هم چنین در بیمارستان های بزرگ و پر مراجعه نیز بایستی از سردخانه های مخصوص بیمارستانی استفاده کرد که دارای 12 الی 20 کابین بوده و بنا به درخواست ، امکان افزایش تعداد اتاقک ها یا همان کابین ها وجود دارد. 

انتخاب سردخانه بر اساس مدت زمان نگهداری جسد

اگر اجساد را برای چند روز نگهداری خواهید کرد، استفاده از سردخانه های جسد بالای صفر مناسب خواهد بود، موتور سرمایشی به کار رفته در آنها توان برودتی کمتری داشته و دمای کابین بین 1 الی 3 درجه سانتی گراد قرار می گیرد، در واقع بدن میت یخ نمی بندد، اما فعل و انفعالات شیمیایی در آن متوقف شده تا از فساد جسد جلوگیری شود. این نوع سردخانه ها برای نگهداری چند روزه میت مناسب خواهند بود.

انتخاب سردخانه بر اساس مدت زمان نگهداری جسد - اندیشه سبز

اما اگر نیاز به نگهداری طولانی مدت و چند ماهه میت می باشد، باید از سردخانه های زیر صفر استفاده کنید که دارای موتور سرمایشی قوی تری بوده و دما را به منفی 10 الی 15 درجه سانتی گراد می رساند. این سردخانه ها معمولا در بیمارستان ها و مراکز پزشکی قانونی استفاده می شود، چون که برخی از اموات تا چند ماه بلا تکلیف باقی می مانند. 

قبل از خرید سردخانه جسد حتما به این مورد نیز توجه کنید. 

به جنس بدنه سردخانه توجه کنید

معمولا بدنه سردخانه های جسد از ورق های گالوانیزه دارای رنگ پوششی کوره ای و یا استیل ضد زنگ درجه 304 ساخته می شوند، این دو آلیاژ در برابر پوسیدگی، خوردگی و زنگ زدگی کاملا مقاوم خواهند بود. در صورتی که سازنده از ورق های آهنی ساده و بدون پوشش استفاده کرده باشد، می توان به غیر استاندارد بودن سردخانه پی برد. 

ورق های گالوانیزه دارای رنگ پوششی کوره ای نسبت به استیل ارزانتر هستند و علت این ارزانی دوام و طول عمر کمتر آنها نسبت به استیل می باشد، بنابراین انتخاب نوع بدنه در قیمت نهایی سردخانه جسد تاثیرگذار خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد حتما مقاله عوامل موثر بر قیمت سردخانه جسد را بخوانید. 

به شیوه عایق بندی و ضخامت آن دقت شود

تمامی تجهیزات برودتی من جمله سردخانه جسد دارای دیواره های ضخیم و عایق بندی شده می باشند تا از تبادل دما با محیط بیرون جلوگیری شود. این کار در حفظ سرمای تولیدی ، افزایش طول عمر موتور و کاهش میزان مصرف برق تاثیر مستقیم خواهد داشت. 

برای اینکه بهترین سردخانه جسد را خریداری کنید، بایستی به ضخامت عایق و شیوه عایق بندی آن توجه کنید، معمولا از فوم تزریقی و بلوک های پلیمری جهت عایق بندی استفاده می شوند، فوم تزریقی ارزان تر اما بلوک پلیمری گرانتر و با کیفیت تر هستند. 

در سردخانه های زیر صفر که جهت نگهداری طولانی مدت میت استفاده می شوند، از عایق ضخیم تری استفاده می کنند، اما سردخانه های موقتی عایق نازک تری دارند.  

توجه به برند موتور سرمایشی 

قطعا موتور یا همان کمپرسور یکی از مهم ترین قطعاتی است که در هر سیستم سرمایشی وجود دارد، در صورت خرابی موتور ، سردخانه عملا غیر قابل استفاده خواهد بود، بنابراین در انتخاب نوع موتور دقت لازم را به عمل آورید. 

توجه به برند موتور سرمایشی سردخانه نگهداری جسد - اندیشه سبز

شاید آنها را در برندهای مختلفی مشاهده کرده باشید، اما مهم ترین و شناخته شده ترین این برندها می توان به دانفوس ، کالترون ، تکامسه و بیتزر اشاره کرد، لازم است که در مورد سایر موتورها نیز تحقیق کنید و از کیفیت آنها مطمئن شوید.

جنس برانکارد و امکان جداسازی آن 

برخی از سردخانه های جسد دارای برانکارد جدا ناشدنی هستند و برای حمل میت نیاز به یک برانکارد مجزا خواهد بود، اما در سردخانه های جسد تولید شده توسط اندیشه سبز، امکان جداسازی برانکارد وجود داشته و سبب راحتی در حمل و انتقال میت خواهد شد. 

معمولا برانکاردها نیز از دو جنس استیل یا گالوانیزه ساخته می شوند، جنس استیل دوام و طول عمر بالاتری داشته اما قیمت آن نسبت به گالوانیزه نیز بیشتر است. 

امکان کنترل دمای هر کابین را داشته باشد 

بهتر است که هر سردخانه امکان تنظیم و کنترل جداگانه دما را داشته باشد تا از سرد کردن بیهوده کابین های خالی جلوگیری شود، هم چنین در صورت باز شدن یک کابین ، سرمای سایر کابین ها نیز به بیرون منتقل نشود. 

این امکانات سبب کاهش مصرف برق و افزایش دوام و طول عمر موتورها خواهد شد. لازم است بدانید که سردخانه های جسد استاندارد، دارای نمایشگر دیجیتالی برودت و دکمه های کنترلی هستند.

نوع درب و کیفیت عایق بندی آن 

درب سردخانه از اهمیت بالایی برخوردار است، درب حتما باید به خوبی عایق بندی شده و ضخامت بالایی داشته باشد تا مانع از تبادل دما با محیط بیرون شود، هم چنین لبه های آن باید دارای رزین های هوابند باشد تا مانع از ورود و خروج هوا شود. 

جنس درب نیز می تواند از ورق های گالوانیزه دارای رنگ پوششی کوره ای و یا استیل باشد، بهتر است هر کابین یک درب مجزا داشته باشد تا در صورت باز شدن درب یک کابین ، سایر کابین ها سرمای خود را از دست ندهند و هم چنین در نامگذاری و شناسایی راحت تر اجساد نیز موثر خواهد بود. 

لولا و دستگیره به کار رفته در درب باید از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشند چرا که این دو یراق به صورت مداوم باز و بست می شوند و بیشترین احتمال آسیب و شکستگی را دارند. 

قابلیت شستشو داشته باشد 

سردخانه جسد باید کاملا تمیز و بدون آلودگی باشد تا زمینه فساد اجساد را فراهم نیاورد، بنابراین قبل از قرارگیری اموات و پس از تخلیه آن ، باید قسمت های داخلی آن به خوبی شسته شود، به همین دلیل بدنه داخلی آن را کاملا درزبندی می کنند و از استیل ضد زنگ می سازند، همچنین یک کف شور نیز جهت تخلیه آب باید نصب شود. 

هنگام خرید سردخانه جسد حتما به این مورد نیز توجه کنید. 

دارای فن پخش کننده سرما باشد

دارای فن پخش کننده سرما باشد - اندیشه سبز

سرمایی که توسط اواپراتور تولید می شود به خوبی در همه قسمت های کابین سردخانه پخش نخواهد شد، برای سرما سازی بهتر لازم است که فن سیرکوله جهت گردش هوا در داخل کابین تعبیه شود تا در کمترین زمان ممکن ، دمای جسد را به مقدار تعیین شده برساند. 

گارانتی و خدمات پس از فروش سازنده 

یک سردخانه جسد استاندارد و ایده آل باید از تمامی ویژگی های فوق بهره مند باشد، علاوه بر آن وجود گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و قابل اتکا نیز بر میزان محبوبیت و رضایت محصول خواهد افزود.

اندیشه سبز کلیه سردخانه های جسد تولید شده را با یک سال گارانتی معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه میکند، هم چنین امکان نصب و راه اندازی سردخانه های بزرگ و بیمارستانی توسط نمایندگان این مجموعه وجود دارد. در صفحه سردخانه جسد می توانید انواع سردخانه های تولید شده توسط اندیشه سبز را مشاهده و خریداری کنید. 

هم چنین در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی قبل از خرید می توانید با یکی از شماره های درج شده در انتهای سایت تماس گرفته و از راهنمایی کاملا رایگان کارشناسان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.