تحلیل دستگاه های جوجه کشی, مقالات جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی مناسب برای طوطی سانان

دستگاه جوجه کشی مناسب برای طوطی سانان - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

دستگاه جوجه کشی مناسب برای طوطی سانان

طوطی سانان جزو پرنده های زینتی بسیار پرطرفدار هستند و به دلیل هوش و ذکاوت بالایی که دارند افراد زیادی چه در ایران و چه در سایر کشورهای خارجی علاقه مند به پرورش و جوجه کشی از تخم نطفه دار آنها هستند. اگر شما نیز دارای یک یا چند جفت طوطی هستید و می خواهید به جای استفاده از روش جوجه کشی طبیعی از دستگاه جوجه کشی برای تبدیل تخم نطفه دار طوطی به جوجه استفاده کنید، می توانید دستگاه جوجه کشی مخصوص طوطی سانان استفاده کنید که در این نوشته از اندیشه سبز به ویژگی ها و خصوصیات یک ماشین جوجه کشی مناسب انواع طوطی ها اشاره خواهیم کرد.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
» مناسب برای جوجه کشی از طوطی سانان
» برخورداری از پمپ آب اتوماتیک
» با آموزش رایگان جوجه کشی
قیمت : 4,970,000 تومان

کدام نژاد از طوطی ها قابل جوجه کشی با دستگاه هستند ؟

به طور کلی می توان گفت که تمامی نژادهای طوطی امکان جوجه کشی با دستگاه را دارند اما حساس بودن تخم در میزان دما، رطوبت و چرخش عوامل مهمی هستند که موفقیت یا عدم موفقیت جوجه کشی تاثیر دارند. کاسکو، عروس هلندی ، مرغ عشق ، طوطی برزیلی ، کاکادو، ماکائو ، ملنگو و … از جمله نژادهایی هستند که تاکنون به وسیله ماشین جوجه کشی متولد شده اند و افراد زیادی از طریق جوجه کشی و فروش جوجه های این پرنده ها اقدام به کسب درآمد می کنند، برای آشنایی با نحوه کسب درآمد از پرورش کاسکو می توانید به مقاله تکنیک های پرورش کاسکو مراجعه کنید. 

کدام نژاد از طوطی ها قابل جوجه کشی با دستگاه هستند - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

در جوجه کشی از طوطی سانان باید دما و رطوبت را به شکل دقیقی تنظیم کنید، چون که تخم این پرنده ها نسبت به سایر پرنده ها در برابر تغییرات دما و رطوبت حساس تر بوده و به همین دلیل است که با استفاده از ماشین های جوجه کشی معمولی نمی توان آنها جوجه کشی کرد و اینجاست که مسئله دستگاه جوجه کشی مخصوص طوطی سانان مطرح می شود و دقیقا در ادامه این نوشته به خصوصیات و ویژگی های یک دستگاه جوجه کشی مناسب برای جوجه کشی از تخم طوطی سانان خواهیم پرداخت، با ادامه مقاله همراه باشید. 

مقایسه دستگاه جوجه کشی ایزی باتور شش با آرکام 24 تایی

ویژگی های یک دستگاه جوجه کشی مناسب برای طوطی سانان

دستگاهی که شایسته جوجه کشی از تخم نطفه دار طوطی سانان باشد، باید قابلیت تامین دقیق حرارت و رطوبت را داشته باشد و به صورت منظم به چرخش تخم ها بپردازد ، این قابلیت ها مدیون امکاناتی خواهد بود که در بطن دستگاه تعبیه شده است، اجزا و قطعات زیر حتما باید در یک دستگاه جوجه کشی مخصوص طوطی ها وجود داشته باشد :

🎯 دارای سنسور دقیق باشد :

مهم ترین قطعه ای که در یک دستگاه جوجه کشی ایفای نقش می کند و تاثیر زیادی در راندمان جوجه کشی خواهد داشت، سنسور به کار رفته در آن است، سنسور sht ساخت کشور سوئیس به دلیل کارکرد دیجیتالی خود قادر به سنجش دقیق و لحظه ای دما و رطوبت داخل دستگاه خواهد بود و آن را با خطای بسیار پایین و در حد صدم درجه در نمایشگر نشان خواهد داد به همین دلیل در اکثر ماشین های جوجه کشی حرفه ای دنیا مانند آرکام  و برینسا از این سنسور استفاده می شود، خوشبختانه در ایران نیز ، اندیشه سبز از این سنسور استفاده می کند. 

🎯 تامین دقیق حرارت :

معمولا حرارت مورد نیاز دستگاه جوجه کشی با استفاده از المنت تامین می شود، اما اینکه این حرارت به چه میزان تولید شود و چگونه ثابت نگه داشته شود، بر عهده برد جوجه کشی دستگاه است. دستگاه هایی که دارای بردهای ساده هستند، دما را به صورت ناگهانی تامین می کنند که باعث وارد آمدن شوک دمایی به تخم ها و مرگ جنین خواهد شد و در صورت هشدار سنسور نیز دما را به صورت ناگهانی کاهش می دهند، که این امر برای جوجه کشی از طوطی سانان مضر است، اما دستگاه هایی مانند ایزی باتور 6 یا آرکام  کره دارای هوش مصنوعی و منطق فازی هستند. چرا که حرارت مورد نیاز را به آرامی تولید می کنند و در صورت نیاز به کاهش حرارت نیز ، به جای خاموش کردن المنت ، میزان گرمایش آن را کم می کنند و بدین ترتیب دما را در مقدار مشخصی حفظ می کنند. 

🎯 تامین رطوبت دقیق :

دومین عامل مهم در جوجه کشی موفق از طوطی سانان ، تامین دقیق و لحظه ای رطوبت مورد نیاز می باشد. زمانی که سنسور دستگاه میزان رطوبت لازم را می سنجد، داده ها را به برد جوجه کشی ارسال می کند و هوش مصنوعی برد تصمیم به کاهش یا افزایش رطوبت می گیرد. 

دستگاه هایی که با استفاده از ظرف آب تامین رطوبت می شوند برای جوجه کشی از تخم پرنده های اهلی و بومی مناسب هستند و هیچ گونه کارایی برای پرنده های زینتی به خصوص طوطی سانان نخواهد داشت. بنابراین در دستگاه های جوجه کشی حرفه ای از پمپ آب و پد سلولزی و یا رطوبت سازهای التراسونیک و یا رطوبت سازهای اختصاصی داخلی (مانند دستگاه جوجه کشی درنا) استفاده می شود. 

🎯 چرخش دقیق :

یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای، علاوه بر اینکه باید قادر به تامین و سنجش دقیق حرارت و رطوبت باشد، بایستی از سیستم چرخش حرفه ای و ظریف نیز بهره مند باشد تا به آرامی و بدون وارد کردن کمترین ضربه ای ، تخم ها را چرخش داده و سبب تغذیه نطفه از تمام قسمت های زرده شود. دستگاه هایی مانند ایزی باتور 3، 4، 5 و 6 و آرکام مکس 50 دارای سیستم چرخش 360 درجه هستند. این دستگاه ها قابلیت چرخش آرام و لحظه ای تخم ها را دارند و هیچ گونه ضربه ای حین چرخش به آنها وارد نخواهد شد و برای جوجه کشی از تخم پرنده های زینتی و طوطی سانان کاملا مناسب خواهد بود. 

🎯 گارانتی و خدمات پس از فروش :

دستگاه جوجه کشی مناسب طوطی سانان علاوه بر اینکه باید تمام ویژگی های فوق یعنی سنسور دقیق، برد جوجه کشی هوشمند ، تامین دقیق حرارت و رطوبت و چرخش را دارا باشد، از گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و گروهی نیز باید بهره مند باشد تا کاربر با خیالی آسوده و بدون نگرانی از خرابی و اطمینان از وجود تیم پشتیبانی ، اقدام به جوجه کشی نماید. بنابراین مطالعه در مورد سابقه تولید کننده و کیفیت محصولات تولیدی آنها قبل از خرید کاملا توصیه می شود. 

🎯 پیشنهاد ما :

با توجه به گفته های فوق می توان دستگاه های جوجه کشی ایزی باتور 6 ، آرکام  مکس سورو 20 و سایر دستگاه های جوجه کشی آرکام  را برای جوجه کشی از تخم نطفه دار انواع پرنده های زینتی به خصوص طوطی سانان پیشنهاد کرد. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید از طریق دیدگاه های همین صفحه برای ما ارسال کنید، در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. 

4 دیدگاه در “دستگاه جوجه کشی مناسب برای طوطی سانان

  1. داریوش علایی گفت:

    سلام ی سوال من اگه بخوام جوجه کاکادو پرورش بدم چطوری با این دستگاه رطوبتشو یا دماشو تنظیم کنم تنظیم دستی هستش این دستگاه؟

    1. andisheh-m-admin گفت:

      سلام کدوم دستگاه مد نظرتون هست ؟ ایزی باتور 6 دما و رطوبت رو به صورت دقیق تنظیم میکنه . شما دما و رطوبت رو وارد میکنید و دستگاه کار تنظیمش رو انجام میده . برای آشنایی بیشتر با این محصول به صفحه قیمت ایزی باتور 6 مراجعه کنید .

  2. اشکان جنتی گفت:

    سلام ووقت بخیر و تشکر بخاطر توضیحات روان و مفیدتون:سوالی ازمحضرتون داشتم من میخواستم بنا به اسرار خانواده یه تخم آرا خریداری کنم حال سوالم ازشما اینه چه دستگاهی بنا به تجربه شما به درد این میخوره که تخم ارا باهاش سازگار بلشه ومشکلی پیش نیاد؟یا روش دیگه اگه هست خوشحال میشم لطف بفرمایید :تشکر از محبتتون

    1. f.gh گفت:

      سلام، برای جوجه کشی مصنوعی از ماکائو یا آرا حتما باید دستگاه حرفه ای تهیه کنید که ما به شما دو دستگاه زیر را پیشنهاد میکنیم که تو بازار مشابه ندارن
      دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی و دستگاه جوجه کشی 24 تایی آرکام
      در ضمن خیلی حواستون جمع باشه که تخم نطفه دار ماکائو از کجا تهیه میکنید چون نه تنها کمیابه بلکه کسی هم که داشته باشه نمیفروشه چون خودش میتونه به جوجه تبدیلش کنه و با قیمت بیشتری بفروشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.