مقالات سرمایشی

راهنمای خرید آبسردکن استیل | انواع آبسردکن استیل

راهنمای خرید آبسردکن استیل و عمومی - اندیشه سبز

راهنمای خرید آبسردکن استیل و عمومی

آبسردکن های استیل بیشتر در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد کاربرد دارند. زیرا در این نوع محیطها تعداد مراجعه کننده به دستگاه برای نوشیدن آب خنک زیاد بوده و آبسردکن های دومنظوره ای نمی تواند پاسخگو باشد. چراکه مخزن آبسردکن های اداری کوچک است. آبسردکن های استیل هم به لحاظ کارکرد و هم به لحاظ ظرفیت در چندین مدل ساخته میشوند.

اگر با توجه به نیاز آبسردکن مناسب را انتخاب نکنید، ممکن است در اثر فشار زیاد به دستگاه موتور آن دچار سوختگی شود، یا اینکه دستگاه به اندازه کافی آب را خنک نکند. ما در این مقاله از سایت اندیشه سبز انواع مختلف آبسردکن استیل را معرفی نموده تا شما با توجه به نیاز بتوانید مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

در محیطهای کارگاهی و یا عمومی که نیاز به آب خنک بیشتر می باشد، بهترین وسیله سرمایشی خرید آبسردکن استیل می باشد. این وسیله سرمایشی در انواع تک شیر، دو شیر و یا با توجه به سفارشی مشتری در ظرفیت مختلفی قابل طراحی است. هر اندازه تعداد شیرها به دستگاه اضافه شود، مخزن دستگاه نیز بزرگتر خواهد بود و ظرفیت سرمایشی دستگاه نیز افزایش یافته و در نتیجه قیمت آبسردکن نیز بیشتر خواهد شد.

در استفاده از آبسردکن های استیل باید بدانید که محل مورد استفاده حتما باید به آب شرب و لوله کشی شده دسترسی داشته باشد. چراکه شما نمی توانید بر روی این دستگاه ها منبع یا مخزن آب نصب کنید. همچنین برای عملکرد بهتر سیستم سرمایشی باید این قسمت از دستگاه به دور از نور و گرمای مستقیم افتاب باشد.

آبسردکن 2 شیر استیل اندیشه سبز
آبسردکن 2 شیر استیل اندیشه سبز
» برخورداری از بدنه و شیرهای استیل و ضد زنگ
» دارای قابلیت تامین اتوماتیک آب مخزن با اتصال به آب شهری
» عایق بندی استاندارد و بهره گیری از ترموستات برای افزایش کارایی دستگاه
قیمت : 16,500,000 تومان23,000,000 تومان

آبسردکن استیل کوچک

کم ظرفیت ترین آبسردکن های استیل نوع تک شیر و دو شیر می باشند. مخزن این دستگاه ها حدودا 30 لیتر می باشد ولی این بدین معنی نیست که در جا میتوان 30 لیتر آب خنک از این دستگاه برداشت کرد. زیرا مخزن این آبسردکن ها به نحوی است که وقتی از دستگاه آب خنک تهیه میکنید از طرف دیگر به مخزن داخلی دستگاه آب شهری اضافه میشود. به همین دلیل اگر شیر آبسردکن استیل را باز بگذارید به تدریج دمای آب خروجی گرم و حتی هم دما با آب شهری میشود.

آبسردکن استیل کوچک - اندیشه سبز

پس لازم است که با توجه به الگوی مصرف یا تعداد مراجعه کننده آبسردکن استیل تهیه کنید. بعنوان مثال آبسردکن استیل تک شیر یا دو شیر برای یک کارگاه 30 نفره جوابگو می باشد.

اگر برای کارگاه های بزرگ یا محیطهای شلوغ میخواهید آبسردکن استیل تهیه کنید به جای مدل دو شیر بهتر است که مدل 5 شیر آن را انتخاب کنید. مخزن این دستگاه حدودا 100 لیتر بوده و آب خنک بیشتری تولید میکند.

پدالی

نوعی آبسردکن استیل وجود دارد که شیرهای آن به صورت پدالی طراحی شده اند. یعنی برای برداشت آب از این دستگاه ها کافی است که فقط پدال طراحی شده در قسمت پایین دستگاه را با پا فشار دهید.

این نوع آبسردکن ها برای رعایت بهداشت محیط در موارد حساس مخصوصا در دوران شیوع بیماری کرونا بسیار کاربردی هستند. زیرا مراجعه کننده هیچ تماس دستی با شیر و یا بدنه دستگاه ندارد و در نتیجه دستگاه آلوده نمیشود. البته به شرطی که مصرف کننده با لیوان بخواهد از آبسردکن آب دریافت کند. برای مشاهده و خرید آبسردکن پدالی کلیک کنید:

آبسردکن استیل آنی

این مدل آبسردکن خیلی سریع آب را خنک میکند. در طراحی این دستگاه ها مسیر خروجی آب را به شکل آیس بانک میسازند و زمانیکه کاربر قصد نوشیدن آب دارد آب شهری از یک طرف وارد دستگاه شده و در مسیر خروج خنک سازی میشود.

آبسردکن استیل آنی - اندیشه سبز

به همین دلیل این نوع آبسردکن ها مخزن داخلی کوچکی دارند و برخی مدل نیز بدون مخزن میباشند. یکی از مزیت های مهم این مدل آبسردکن استیل، حجم زیاد آب خنک توسط دستگاه می باشد و به تدریج دمای آب خروجی گرم نمیشود. این مدل آبسردکن قیمت بیشتری داشته ولی بدنه آنها همانند مدل های عمومی از استیل ساخته میشود.

آبسردکن صنعتی

این مدل آبسردکن های صنعتی در ظرفیت های بالا طراحی و تولید میشوند و استفاده اصلی آنها در تجمع های شلوغ مثل مواکب عزاداری، ترمینال ها، پایانه ها و … می باشد. در آبسردکن های صنعتی به صورت همزمان تا 10 نفر (بسته به ظرفیت دستگاه) میتوانند همزمان از دستگاه آب خنک بنوشند و مجددا مراجعه کننده جدید نیز میتواند آب خنک دریافت کند.

آبسردکن صنعتی - اندیشه سبز

در این دستگاه امکان کنترل دمای آب و تنظیم ترموستات آن وجود دارد و دستگاه معمولا دمای آب را بین 5 الی 8 درجه سانتی گراد خنک نگه میدارد. برای مشاهده جزئیات بیشتر در مورد آبسردکن صنعتی سفارشی کلیک کنید

نکات مهم به هنگام خرید آبسردکن استیل

در زمان خرید این نوع تجهیزات برودتی به برخی موارد باید دقت کنید که به صورت مختصر آنها را بیان میکنیم:

همانطور که از نام این دستگاه ها پیداست از گریدهای مختلف استیل (304 یا استیل نگیر) در ساخت آنها استفاده میشود. زیرا دستگاه دائما با آب در تماس است و باید بدنه داخلی و مخزن آن همگی ضد زنگ باشند. اما انچه که بر کیفیت بدنه این دستگاه ها می افزاید، نحوه برش و خمکاری ها و همچنین ضخامت بدنه است. گوشه های مختلف دستگاه باید لبه های نرم و صیقل شده داشته باشند تا کاربر به هنگام آب خوردن از آبسردکن دچار مشکل نشود.

همچنین ارتفاع مناسب شیرها و فاصله استاندارد بین آنها، شیب قسمت آبریز و ضد چکه بودن شیرها بسیار مهم است.

یکی دیگر از قطعات مهم در آبسردکن ها موتور سرمایشی آن می باشد که باید متناسب با آب و هوای محل استفاده و ظرفیت دستگاه انتخاب شود. کمپرسورهای باکیفیت از جمله دانفوس، کوپلند، کالترون و انبرکو بر روی این دستگاه ها قابل نصب هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

در زمان انتخاب یک آبسردکن استیل به اعتبار تولید کننده آن هم دقت کنید. تولیدکننده های با سابقه که خدمات پس از فروش واقعی به مشتریان خود ارائه میدهند، همیشه محصولات باکیفیتی تولید میکنند.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.