مقالات لبنیاتی

بهترین مارک کره گیر برقی و خانگی | بهترین مارک دوغ زن و مشک برقی

بهترین مارک کره گیر برقی - اندیشه سبز

بهترین مارک کره گیر برقی خانگی (مشک برقی)

در این نوشته قصد داریم بهترین مارک کره گیر برقی خانگی را معرفی کنیم و شما را با ویژگی های یک مارک و برند معتبر و قابل اعتماد آشنا کنیم تا خریدی بهتر داشته باشید. کره گیر یا همان مشک برقی در دو نوع بالا زن و پایین زن وجود دارند هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه به انها اشاره شده است.

کره گیر 20 لیتری استیل خانگی
کره گیر 20 لیتری استیل خانگی
» امکان شستشوی دستگاه بعد از هر بار کره گیری
» برخورداری از پروانه چرخش از جنس مونو پلاستیک بهداشتی
» بهره گیری از موتور درجه یک ایرانی
قیمت : 1,900,000 تومان

کره گیر برقی چه مارکی خوبه؟

در لیست زیر، بهترین کره گیرهای خانگی بالازن و پایین زن را مشاهده می کنید که دارای گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله از طرف کارخانه اندیشه سبز هستند و امکان ارسال آنها به تمام نقاط ایران وجود دارد. سایر کره گیرها را از صفحه کره گیر می توانید مشاهده کنید.

کره گیرهای بالا زن و پایین زن هر دو به بهترین شکل توانایی تولید کره را دارند، منتها با این تفاوت که موتور نوع بالا زن آن در بالا قرار گرفته و امکان جداسازی موتور از بدنه وجود دارد، اما در نوع پایین زن ، موتور در قسمت پایین قرار گرفته و به بدنه چسبیده است. در ادامه به تفاوت ها و ویژگی های این دو محصول پرداخته خواهد شد. 

تفاوت کره گیرهای بالا زن و پایین زن

همانطور که گفته شد، هر دو محصول توانایی تولید کره در کیفیت بالایی را دارند و هر دو به عنوان دوغ زن قابل استفاده هستند. مزیت کره گیر بالا زن در این است که موتور آن در قسمت بالایی قرار گرفته و امکان جداسازی آن وجود دارد و از مخزن آن جهت نگهداری دوغ و یا سایر مواد وجود دارد. 

اما در کره گیر های پایین زن موتور به قسمت پایینی چسبیده شده و امکان جداسازی آن وجود ندارد. معمولا کره گیر های پایین زن در ظرفیت های بزرگتری ساخته می شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله تفاوت کره گیرهای بالا زن و بالا زن را بخوانید. 

نکات مهم قبل از خرید دستگاه کره گیر خانگی (مشک برقی)

قبل از خرید هر محصولی باید اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید. کره گیر یا همان دوغ زن برقی نیز دارای انواع مختلفی هستند که نیازمند مطالعه و تحقیق قبل از خرید هستند. نکات گفته شده  در ادامه این مقاله به یک خرید بی دردسر و آگاهانه کمک خواهند کرد. 

توجه به بدنه دستگاه مشک برقی

در انتخاب و خرید کره گیر باید به بدنه آن توجه ویژه ای داشته باشید معمولا از دو بدنه استیل و یا آلومینیوم در ساخت کره گیر ها و تمامی تجهیزات لبنیاتی استفاده می شود به دلیل اینکه کاملا بهداشتی و آنتی باکتریال هستند و هیچ گونه عوامل میکروبی را به خود جذب نخواهند کرد، بنابراین به مرور زمان سبب بو گرفتن شیر یا دوغ و یا کره نخواهند شد و از نظر بهداشتی نیز کاملا تایید شده هستند. 

انواع بدنه دستگاه های کره گیر - اندیشه سبز

در صورتی که کره گیر مورد نظر شما از موادی غیر از آلومینیوم و یا استیل ساخته شده باشد باید به غیر بهداشتی بودن آن پی ببرید چرا که پس از مدتی دچار پوسیدگی خواهد شد و شیر یا سایر محصولات لبنیاتی تولید شده مانند کره را دستخوش تغییر قرار داده و شاهد تغییر در طعم و رنگ و مزه آن خواهید شد. 

کره گیر های ساخته شده از بدنه استیل و آلومینیوم به راحتی قابل شستشو هستند و قبل و بعد از هر بار استفاده از کره گیر به راحتی می توانید دستگاه را بشویید بدون اینکه نگران پوسیدگی بدنه باشید. 

نوع موتور به کار رفته در آن

در صورتی که از موتور های بی کیفیت و ارزان قیمت در کره گیر مورد نظر استفاده شده باشد، طبیعی است که پس از مدتی خراب شده و هزینه های زیادی را به شما تحمیل کند. معمولا موتور های الکتروژن و موتوژن کیفیت بالایی دارند و در ساخت اکثر کره گیر های داخلی از آن استفاده می شود، بنابراین نکته مهم دیگری که قبل از خرید مشک برقی باید به آن توجه شود نوع موتور است.

نوع موتور به کار رفته در کره گیر برقی- اندیشه سبز 

معمولا موتور ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به پروانه همزن متصل می شوند در مشک برقی های بالا زن موتور به صورت مستقیم به پروانه وصل میشود اما در کره گیر های پایین زن که موتور در کف دستگاه قرار دارد، با استفاده از تسمه و فولی به پروانه وصل می شود این ترفند مانع از آمدن فشار بر روی موتور می شود و در صورتی که دستگاه بیش از اندازه مجاز پر شده باشد، از سوختن و یا خراب شدن موتور جلوگیری خواهد کرد، پس بهتر که به این نکته توجه کنید. 

راحتی استفاده و کار با آن

کره گیر یا همان مشک برقی باید طوری ساخته شده باشد که به راحتی بتوان آن را حمل کرد .

در صورتی که کره گیر دارای وزن بالایی باشد حتما باید به صورت چرخدار ساخته شود در غیر این صورت باید حتما دارای پایه های لاستیکی باشد تا اتصال آن با زمین از بین برود و جا به جایی آن به آسودگی صورت گیرد. 

شیوه جوشکاری و مونتاژ

شیوه جوشکاری و مونتاژ مشک برقی - اندیشه سبز

نحوه جوشکاری و مونتاژ قطعات نیز گویای کیفیت کره گیر است. دستگاه هایی که به صورت ساده و با بی دقتی سر هم شده باشند طبیعی است که پس از مدتی از هم خواهد پاشید و کارایی لازم را برای شما نخواهد داشت، اما کره گیرهایی که با استفاده از جوش دقیق و نقطه ای جوشکاری شده باشند و در ساخت آن از پیج های ضد زنگ و هوابند و حتی رزین های هوابند استفاده شده باشد طبیعی است که سالیان طولانی به خوبی برای شما کار خواهد کرد و دوام لازم را خواهد داشت. 

امکان نگهداری مواد لبنی را داشته باشد

علاوه بر اینکه از یک مشک برقی برای تولید کره استفاده می کنید، باید این امکان را داشته باشد تا برای مدتی از آن جهت نگهداری مواد لبنی مانند شیر یا دوغ استفاده کرد. کره گیره های بالا زن اندیشه سبز به عنوان مخزن نگهداری نیز قابل استفاده هستند و درب های پلاستیکی جداگانه ای برای این منظور به همراه محصول ارسال می شود.

قابلیت شستشوی راحت و بدون دردسر داشته باشد

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، استفاده از استیل یا آلومینیوم در بدنه کره گیر امکان شستشوی راحت آن را فراهم می آورد. اما کیفیت مونتاژ نیز به سالم ماندن موتور و متعلقات آن هنگام شستشو کمک خواهد کرد. بنابراین علاوه بر بدنه باید به نحوه مونتاژ و محل قرار گیری موتور نیز توجه کرد.

به عنوان مثال کره گیر های بالا زن این قابلیت را دارند که موتور را جدا کرده و به مخزن را جداگانه بشویید و در مورد کره گیر های پایین زن نیز درزبندی محل اتصال موتور بسیار اهمیت دارد. 

گارانتی و خدمات پس از فروش سازنده

نکته مهم دیگری که در خرید کره گیر برقی باید مورد توجه قرار بگیرد وجود گارانتی و خدمات پس از فروش محصول است. محصولات دارای گارانتی معمولا کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های بدون گارانتی دارند و حتما در مورد کارخانه و یا گروه گارانتی کننده تحقیق کنید و از صحت کار و سابقه خوب آنها تحقیق کنید و پس از دریافت اطلاعات لازم در این مورد سپس اقدام به خرید کنید. 

اندیشه سبز به عنوان تولید کننده برتر دستگاههای کره گیر در ایران انواع کره گیر های بالا زن و پایین زن را در بدنه های استیل و آلومینیومی روانه بازار کرده است و تمامی این محصولات دارای گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله هستند. بنابراین اگر مشتاق به خرید و استفاده از کره گیر هستند می توانند به لیست کره گیر های اندیشه سبز مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. 

نتیجه کلی

در این نوشته از اندیشه سبز به یک راهنمای کلی و مفید جهت خرید بهترین مارک مشک برقی اشاره شد. نکات گفته شده قطعا به خرید بهتر شما کمک خواهند کرد. مشک برقی به عنوان دوغ زن نیز قابل استفاده بوده و همه مدل ها این امکان را دارند. 

در صورت وجود هرگونه سوال یا پیشنهاد، حتما از طریق ارسال دیدگاه با ما در ارتباط باشید. و در صورت نیاز به مشاوره می توانید با یکی از شماره های زیر در تماس باشید. 

شماره تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.