مقالات گلخانه

چرا هیتر گلخانه باید تمام اتوماتیک باشد؟ | لزوم استفاده از هیتر اتوماتیک در گلخانه 

چرا هیتر گلخانه باید تمام اتوماتیک باشد؟ - اندیشه سبز

ضرورت استفاده از هیتر خودکار گلخانه برای افزایش بازدهی محصولات

میوه ها و سبزیجاتی که به صورت گلخانه ای پرورش داده می شوند، برای رشد بهتر و جلوگیری از سرما زدگی در فصل های سرد سال نیاز به گرما دارند. هیتر ها یا همان بخاری های صنعتی گزینه ای بسیار عالی برای گرم کردن انواع گلخانه های میوه و سبزیجات و حتی قارچ می باشد. 

اگر قصد استفاده از هیترهای گازی ، گازوئیلی و یا حتی برقی را دارید، حتما باید قبل از خرید نکات مهمی را رعایت کنید، یکی از مهم ترین این نکات لزوم اتوماتیک و خودکار بودن هیتر می باشد که در ادامه این نوشته از اندیشه سبز به آن اشاره خواهیم کرد. 

چرا باید از هیتر اتوماتیک برای گلخانه استفاده کنیم؟

گیاهان و محصولات کشاورزی در تمام ساعات شبانه روز نیاز به گرما دارند، البته در فصل های بهار و تابستان نیاز چندانی به تامین حرارت نخواهد بود، اما در فصل های پاییز و زمستان حتما بایستی گرمای کافی در اختیار آنها قرار دهید تا بالاترین میزان رشد و نمو را داشته باشند. 

ضرورت استفاده از هیتر خودکار گلخانه برای افزایش بازدهی محصولات - اندیشه سبز

بخاری های سنتی و ساده که برای تامین حرارت گلخانه استفاده می شوند، قادر به تامین حرارت به صورت شبانه روزی نیستند و در ساعاتی از شب که فرد در گلخانه حضور ندارد، امکان خاموش شدن بخاری و از بین رفتن تمام سرمایه و محصولات کشاورزی گلخانه دار وجود دارد. 

اما بخاری های صنعتی امروزی که از جمله آنها می توان به هیتر آرارات اشاره کرد، کاملا اتوماتیک و خودکار عمل می کنند و نیازی به حضور همیشگی گلخانه دار نیست.  

بخاری آرارات 250 هزار کیلو کالری اتوماتیک
بخاری آرارات 250 هزار کیلو کالری اتوماتیک
» مجهز به دودکش برای تولید گرما بدون دود و آلاینده در گلخانه
» دارای تابلو برق حرفه ای و عملکرد اتوماتیک
» امکان اتصال به ترموستات محیطی
قیمت : 75,000,000 تومان

هیترهای تمام اتوماتیک چگونه کار می کنند؟

اگر به صورت خلاصه بیان کنیم، هیترهای اتوماتیک به صورت خودکار خاموش و روشن می شوند و نیازی به دخالت کاربر نیست. این بخاری ها دارای ترموستات محیطی هستند و زمانی که دمای محیط به اندازه استانداری رسید، بخاری به صورت خودکار خاموش شده و مانع از مصرف زیاد سوخت و افزایش بیشتر دمای گلخانه خواهد شد (همانطور که دمای پایین برای محصولات کشاورزی مضر خواهد بود، دمای بالا نیز سبب نابودی آنها خواهد شد)

جهت استفاده مداوم و بدون وقفه از هیترهای اتوماتیک کافی است که آن را به برق و گاز شهری (یا منبع گازوئیل) وصل کنید و پروسه تولید گرما را به بخاری صنعتی مخصوص گلخانه بسپارید. 

مراحل کار هیتر اتوماتیک گلخانه

1- ورودی برق و سوخت دستگاه را آزاد کنید و اگر از گازوئیل استفاده می کنید، منبع سوخت را پر کنید

2- دستگاه را روشن کرده و دمای مورد نظر سالن را بر روی ترموستات محیطی آن تنظیم کنید. 

3- دستگاه شروع به جرقه زدن به مدت 30 ثانیه خواهد کرد و مشعل هیتر، سوخت را به درون کوره هدایت می کند. پس از چند ثانیه اشتعال شروع شده و مشعل با تمام قدرت اقدام به گرمایش خواهد کرد. 

4- در صورت خالی بودن مخزن سوخت و یا نبود گاز شهری ، مشعل به صورت خودکار قطع شده و جرقه زن خاموش خواهد شد تا از بروز حادثه جلوگیری کند. 

5- در صورت روشن شدن مشعل ، کوره و لوله های انتقال دهنده حرارت پس از چند ثانیه داغ خواهند شد و فن های انتقال حرارت شروع به کار خواهند کرد و گرمای تولید شده را به سالن انتقال خواهند داد. 

6- ترموستات محیطی همواره دمای محیط گلخانه را مورد سنجش قرار خواهد داد و در صورت رسیدن دما به مقدار تعیین شده توسط شما ، ورودی سوخت مشعل را قطع خواهد کرد، اما شمعک آن برای کار دوباره مشعل ، همیشه روشن خواهد ماند. 

7- تا زمانی که کوره گرم باشد، فن ها کار خواهند کرد تا حداکثر گرمای تولید شده را به سالن انتقال دهند. 

8- پس از رسیدن دمای محیط گلخانه به حداقل تعیین شده توسط شما ، مشعل و فن ها دوباره شروع به کار کرده و گرمای مورد نظر را تامین خواهند کرد.

بررسی سیستم های ایمنی هیترهای گلخانه

قطعا استفاده از بخاری های غیراستاندارد و غیر مجهز به سیستم های امنیتی در گلخانه و سالن پرورش ، کاری غیر عاقلانه خواهد بود چرا که هر لحظه احتمال آتش سوزی و خطر آفرینی آن وجود دارد. 

تمامی هیترهای گلخانه ای اندیشه سبز نظیر هیتر های آرارات و سوپر آرارات، پی اف و سوپر پی اف، هیترهای برقی و جت هیتر ها دارای سیستم های امنیتی هستند که از بروز حادثه در گلخانه و سالن پیشگیری خواهد کرد.

بررسی سیستم های ایمنی هیترهای گلخانه - اندیشه سبز

این تکنولوژی های امنیتی که در هیترهای گلخانه به کار رفته اند، به عبارت زیر هستند :

الف – فیوز کم آمپر که در صورت افت ولتاژ یا افزایش آن ، جریان برق هیتر را قطع خواهد کرد و بدین ترتیب قطعات داخلی مانند مشعل ، ترموستات، فن ها و … در امان خواهند ماند.

ب – ترمینال ریلی که در مرحله بعدی ایمنی قرار دارد و همانند فیوز کم آمپر از ورود برق پرنوسان جلوگیری خواهد کرد و به حفظ سلامت قطعات کمک خواهد کرد.

ج – ترموستات کوره که متصل به کوره است، همواره دمای کوره را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت افزایش دما به بیش از محدوده استاندارد و افزایش احتمال خطر آفرینی ، مشعل را به صورت خودکار خاموش خواهد کرد. اما فن های برای خنک کردن کوره و انتقال گرما به کار خود ادامه خواهند داد. 

د – در چهارمین مرحله امنیتی ، سوپاپ اطمینان یا همان دریچه تخلیه قرار دارد که در صورت افزایش فشار و حرارت کوره ، در اثر فشار باز شده و گرمای اضافی را به بیرون انتقال خواهد داد، بهتر است در فاصله 20 متری سوپاپ ، هیچ وسیله ای را قرار ندهید چون احتمال آتش سوزی را بالا خواهد برد.

بنابراین با وجود چنین سیستم های امنیتی در هیتر های گلخانه ای اندیشه سبز ، احتمال آتش سوزی و خطر آفرینی آنها به شدت کاهش خواهد یافت و گلخانه دار با خیالی آسوده می تواند آن را به صورت شبانه روزی روشن بگذارد تا حرارت لازم را تامین کند و بدین ترتیب رشد محصولات کشاورزی را تا چندین برابر افزایش دهد.

مشاوره برای خرید هیتر اتوماتیک گلخانه

اگر تمایل به خرید هیترهای اتوماتیک اندیشه سبز دارید، قبل از خرید می توانید با کارشناسان این سایت تماس گرفته و از توضیحات و راهنمایی های لازم آنها برای انتخاب و خرید بهترین هیتر گلخانه بهره مند شوید.

لازم است بدانید که تمامی این محصولات از گارانتی 2 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله توسط اندیشه سبز برخوردار هستند.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.