مقالات گرمایشی

 بهترین بخاری و هیتر برقی مخصوص گلخانه های خانگی و صنعتی

بخاری برقی گلخانه ای - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

راهنمای خرید بهترین هیتر برقی برای گلخانه 

بخاری برقی گلخانه ای نوع دیگری از تجهیزات گلخانه ای می باشد که مخصوص گرمایش گلخانه های خانگی و نیمه صنعتی تولید شده است، گلخانه هایی که به گاز و گازوئیل دسترسی ندارند، می توانند از هیتر برقی مخصوص گلخانه استفاده کنند. در این نوشته از اندیشه سبز شما را با انواع بخاری های برقی گلخانه ای آشنا خواهیم کرد و نکات مهمی را جهت کمک به شما در انتخاب و خرید بهترین هیتر برقی برای گلخانه آموزش خواهیم داد.

هیتر برقی صنعتی 15 کیلووات
هیتر برقی صنعتی 15 کیلووات
» هیتر برقی مناسب برای استفاده در گلخانه های صنعتی
» امکان تولید گرمای پاک و بدون آلاینده
» دارای راندمان کاری بالا و مصرف بهینه ی برق
قیمت : 20,000,000 تومان

دلیل استفاده از بخاری های برقی در گلخانه

گیاهان، سبزیجات و کلیه محصولات کشاورزی به گرمای پاک برای رشد و نمو نیاز دارند، بنابراین وجود بخاری دودکش دار (در صورت استفاده از سوخت های فسیلی) و یا بخاری برقی برای گرم کردن گلخانه ها الزامی است.

همچنین بخاری های برقی بهترین انتخاب برای استفاده در گلخانه هایی است که به گاز شهری و یا گازوئیل دسترسی ندارند. کسانی که قصد راه اندازی گلخانه های کوچک و خانگی و یا نیمه صنعتی را دارند، به جای خرید بخاری های گران قیمت گازوئیلی، می توانند با یک هیتر برقی گرمای گلخانه را تامین کنند. 

در صورتی که در ساخت گلخانه از پلی کربنات دو جداره استفاده شود و عایق بندی آن به بهترین شکل ممکن صورت گرفته باشد، میزان مصرف برق به حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت که در مقاله روش های کاهش مصرف سوخت گلخانه به نکات مهم در این زمینه پرداخته شده است. 

 

راهنمای انتخاب هیتر برقی مناسب برای گلخانه خانگی 

بخاری برقی مناسب برای سالن های پرورش گل و گیاه کوچک می تواند به صورت تکفاز باشد. معمولا هیترهای برقی تکفاز در سه نوع تابشی، فن دار و همرفتی وجود دارند. دو نوع تابشی و همرفتی به دلیل اینکه فقط محیط اطراف خود را گرم می کند، مناسب نیستند.

اما هیترهای فن دار برقی، علاوه بر گرم کردن محیط اطراف خود، امکان پخش گرما به کمک فن را نیز دارند این ویژگی سبب گرم شدن کل گلخانه و کاهش قابل توجه مصرف برق خواهد شد. به ویژه اگر گلخانه به خوبی عایق بندی شده باشد، میزان مصرف برق کمتر نیز خواهد شد. 

با توجه به مساحت و حجم گلخانه از هیترهای 1 کیلووات، 3 کیلووات، 5 کیلووات و … می توانید استفاده کنید. در صورتی که حجم برآورد شده گلخانه شما تا 150 متر مکعب باشد، می توانید از هیترهای تک فاز استفاده کنید. برای محاسبه حجم گلخانه کافیست از فرمول ارتفاع * طول * عرض استفاده کنید. 

هیتر برقی دایره ای 3.5 کیلووات اندیشه سبز
هیتر برقی دایره ای 3.5 کیلووات اندیشه سبز
» مناسب برای تامین گرمای مورد نیاز گلخانه ی کوچک خانگی
» طراحی شده برای کارکرد 24 ساعته
» امکان کنترل خودکار حرارت توسط ترموستات محیطی
قیمت : 8,250,000 تومان

پیشنهاد ما :

بخاری های برقی تکفاز اندیشه سبز که مناسب استفاده در گلخانه های کوچک است، شامل هیتر برقی فن دار 3 کیلو وات  و هیتر برقی 5 کیلو وات هستند. این محصولات به صورت فن دار کار می کنند و امکان تنظیم ظرفیت حرارتی را دارند. هم چنین با اتصال انها به یک ترموستات دما، می توانید پروسه روشن و خاموش شدن انها و کنترل دمای گلخانه را اتوماتیک وار و بدون دخالت دست کنترل کنید.

انتخاب بخاری برقی مناسب گلخانه های صنعتی 

در صورتی که مساحت گلخانه شما بالاتر از 50 مترمربع است و یا به عبارتی حجم آن بالاتر از 150 متر مکعب است، بایستی از هیترهای برقی 3 فاز و صنعتی در گلخانه خود استفاده کنید. بخاری های برقی مورد استفاده در گلخانه های نسبتا بزرگ این چنینی نیز به شکل فن دار ساخته می شوند تا گرما را به عمق بیشتری از گلخانه ارسال کنند. 

ظرفیت حرارتی این هیترها از 5 کیلووات بر ساعت شروع شده و تا 15 الی 20 کیلووات بر ساعت نیز خواهد بود. طبیعتا هر چقدر که ظرفیت حرارتی بالاتری داشته باشد، محیط بزرگتری را می تواند گرم کند.

طبق برآوردهای انجام شده یک هیتر با ظرفیت حرارتی 5 کیلووات، توانایی گرم کردن یک گلخانه با حجم حداکثر 150 متر مکعب را دارد و یک هیتر با ظرفیت حرارتی 15 کیلووات، حداکثر یک سالن 400 متر مکعبی را گرم خواهد کرد. 

پیشنهاد ما :

اندیشه سبز جهت حمایت از گلخانه داران صنعتی نیز بخاری های برقی سه فازی را طراحی و تولید کرده که در دو نوع هیتر برقی فن دار سه فاز و جت هیتر برقی 15 کیلو وات تولید شده اند.

هیتر فن دار سه فاز: توانایی تولید گرما در سه ظرفیت حرارتی 5، 10 و 15 کیلو وات را دارد، به نوعی می توان میزان گرمای تولیدی ان را تنظیم کرد. این محصول دارای ترموستات محیطی بوده و امکان کنترل خودکار دمای محیط را دارد. هم چنین از گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله اندیشه سبز بهره مند است. اطلاعات بیشتر در صفحه هیتر برقی فن دار سه فاز قابل دستیابی است.

جت هیتر برقی 15 کیلو وات : این محصول ظرفیت حرارتی بیشتر و قدرت پرتاب گرمای بالاتری نسبت به مدل قبلی دارد و یک گلخانه 400 مترمکعبی را ساپورت خواهد کرد. امکان اتصال به ترموستات محیطی جهت کنترل دمای گلخانه و خودکارسازی دستگاه وجود دارد و جهت افزایش طول عمر دستگاه از فلزات ضد زنگی مانند استیل و گالوانیزه با رنگ پوششی پودری در ساخت ان استفاده شده است. این محصول نیز دارای گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 10 ساله از طرف اندیشه سبز است که اطلاعات بیشتر را در صفحه جت هیتر برقی 15 کیلو وات می توانید مطالعه کنید.

اساس کار بخاری های برقی گلخانه ای

بخاری های برقی گلخانه ای به اسم های بخاری موشکی فن دار یا هیتر برقی فن دار نیز شناخته می شوند. این بخاری ها از طریق برق گرمای محیط را تأمین می کنند. در این نوع بخاری ها ، المنت هایی تعبیه شده اند که با وصل کردن دستگاه به برق ، این المنت ها گرم می شوند.

اساس کار بخاری های برقی گلخانه ای - اندیشه سبز

در پشت این المنت ها یک فن قوی وجود دارد که با نیروی حاصل از چرخش پره های فن ، گرمای المنت ها را به سمت سالن پرتاب می کند. این گرما در کل سالن به چرخش در می آید . بدین ترتیب این هیترها ، گرمای سالن را تأمین می کنند.

چطور یک بخاری گلخانه ای خوب انتخاب کنیم

چطور یک بخاری گلخانه ای خوب انتخاب کنیم - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

برای اینکه بتوانید یک بخاری گلخانه ای مناسب با گلخانه خود انتخاب کنید به نکات زیر دقت کنید:

  • اساس عملکرد این بخاری ها بر اساس برق می باشد لذا بخاری موشکی برقی می بایست در مصرف انرژی برق بهینه عمل کند.
  • فن موجود در این هیترهای برقی می بایست بسیار با کیفیت باشد.
  • بخاری گلخانه ای می بایست مجهز به ترموستات تنظیم دمای محیط باشد.
  • بدنه دستگاه می بایست از جنس استیل نسوز و ضد زنگ و ضربه باشد.
  • بخاری برقی گلخانه ای می بایست در برابر نوسانات ناشی از افت ولتاژ برق در امان باشد.
  • از آنجایی که این بخاری ها گرما تولید می کنند ، موتور فن می بایست در برابر گرما محافظت شده باشد.
  • هیتر برقی گلخانه ای می بایست بر اساس استاندارد ها ساخته شده باشد.
  • سیستم چرخش فن می بایست در بخاری برقی ، اتوماتیک باشد. بدین صورت که تا گرم نشدن المنت ها فن شروع به چرخش نکند. همچنین زمانی که المنت ها خاموش می شوند ، فن می بایست برای ایجاد نهایت راندمان و بهینه سازی انرژی ، دیرتر از المنت ها خاموش شود.
  • بخاری برقی گلخانه ای می بایست شامل گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.
  • تولید کننده بخاری برقی گلخانه ای معتبر باشد و سابقه فعالیت چندین ساله داشته باشد.

فضای قابل پوشش هیتر برقی تک فاز چقدر است؟

هیتر برقی تک فاز 3 کیلو وات میتواند گرمایش یک محیط 50 الی 120 مترمکعب را تأمین کند.

مصرف برق بخاری گلخانه چقدر است؟

مصرف برق بخاری گلخانه چقدر است؟ - اندیشه سبز

بخاری برقی گلخانه در ظرفیت های مختلف و در انواع تک فاز و 3 فاز طراحی میشود. توان مصرفی این هیترها معمولا بین 80 الی 160 کیلو وات می باشد. ظرفیت حرارتی این هیترها هم بین 3 الی 15 کیلو وات در ساعت است.

فضای قابل پوشش هیتر برقی 15 کیلو وات چقدر است؟

این هیتر برقی گلخانه دارای فن بوده و میتواند فضای 150 الی 400 مترمکعب را گرم نگه دارد.

بخاری برقی گلخانه ای اندیشه سبز

اندیشه سبز با فعالیتی نزدیک به سه دهه در امر تولید تجهیزات گرمایشی ، از بزرگترین و قدیمی ترین تولید کنندگان جت هیتر های برقی و بخاری برقی گلخانه ای می باشد. بخاری برقی های اندیشه سبز ، در عین بازدهی بالا در تولید گرمای پاک، مصرف برق بسیار بهینه ای نیز دارند. این محصولات دارای امکانات بی نظیری می باشند که آنها را در زیر لیست کرده ایم

 

 

  • جنس بدنه این هیتر های برقی از استیل خالص و نسوز ساخته شده است. این جنس بدنه از دستگاه در برابر ضربه و پوسیدگی محافظت می کند.
  • فن بخاری برقی اندیشه سبز ساخت کارخانه دمنده می باشد که در نوع خود به دلیل قدرت و ساختار عالی ، محصولی صادراتی می باشد.
  • موتور بخاری برقی اندیشه سبز بسیار قوی بوده و برای محافظت از آن یک روکش آلومینیومی بر روی آن استفاده شده است.
  • مصرف برق هیترهای گلخانه ای اندیشه سبز بسیار بهینه بوده و نوع خانگی آن حتی با برق تک فاز نیز می تواند کار کند.
  • جت هیتر های برقی اندیشه سبز ، دارای استاندارد iso 9001 و استاندارد کنترل کیفی چند مرحله ای میباشد.
  • هوای بسیار پاک و بدون دود و آلودگی از مزیت های فوق العاده این دستگاه ها می باشد.
  • بخاری برقی مخصوص گلخانه ای ساخت اندیشه سبز ، کارکرد تمام اتوماتیک دارند. فن در این دستگاه ها بصورت کاملا خودکار و هوشمند شروع به چرخش می کند.
  • بخاری مجهز به ترموستات تنظیم دمای محیط می باشد و توسط آن می توان دمای سالن را کنترل کرد.
  • جت هیترهای برقی ساخت اندیشه سبز ، مجهز به فیوزهای بسیار حساس می باشند که از آسیب دیدن دستگاه در برابر نوسانات ناشی از افت ولتاژ برق جلوگیری می کند.
  • جت هیتر های برقی اندیشه سبز دارای برچسب انرژی A می باشند.
  • عمر مفید و طولانی این دستگاه ها ، استفاده آنها در محیط های گلخانه را برای سالیان سال تضمین کند.
  • بخاری برقی گلخانه ساخت اندیشه سبز دارای 24 ماه گارانتی بدون قید و شرط می باشند.
  • علاوه بر گارانتی ، این محصولات بعد از سپری شدن مدت زمان گارانتی به مدت 10 سال نیز دارای خدمات پس از فروش می باشند. بدین معنی که اندیشه سبز به شما تضمین می دهد ، قطعه یدکی محصول مورد خرید شما ، تا 10 سال دیگر نیز تولید می شود.

اندیشه سبز بیش از 100 نمایندگی در سرتاسر ایران دارد که از این طریق محصولات خود را در هر استانی به دست مصرف کنندگان عزیز می رساند. برای خرید محصولات گرمایشی و بخاری برقی گلخانه ای و دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

8 دیدگاه در “ بهترین بخاری و هیتر برقی مخصوص گلخانه های خانگی و صنعتی

  1. شریتی گفت:

    سلام …ی گلخانه 200متری دارم به نظر شما بهترین بخاری برقی واسه گرمایش گلخانه چیست؟؟؟

    1. admin-m گفت:

      سلام در مقاله پاسخ سوالتون اومده کامل بخونید

  2. حسن فیضی گفت:

    سلام.بنده یک سالن تولید کارتن به متراژ ۳۰۰مترمربع دارم می خواهم ببینم چه نوع بخاری برقی بخرم که سالن تولید را گرم کند.در ضمن قیمت چنده

    1. f.gh گفت:

      سلام، متناسب با سالن شما ما دو نوع بخاری برقی داریم. بهتره با کارشناس فروش ما تماس بگیرید تا دقیق شما رو راهنمایی کنند.
      مهندس علیزاده: 09144485590

  3. عظیم گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    قیمت بخاری برا گلخانه چقدره؟

    1. f.gh گفت:

      با سلام، لطفا برای مشاوره و خرید بخاری گلخانه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. در واتس آپ و تلگرام نیز پاسخگوی شما خواهند بود.
      مهندس محمودی : 09143403463

  4. حسین حاجی احمدی اردکانی گفت:

    باسلام وعرض ادب
    بنده گلخانه دار درزمینه گیاه دارویی آلوئه ورا هستم وخریدار هیتر برقی موشکی و هیتر گازوئیلی موشکب برای گرم کردن ۳۰۰ مار مربع گلخلته هستم لطق کنید قیمت را بفرمایید بلتشکر

    1. f.gh گفت:

      با سلام و درود
      اقای حسین حاجی احمدی عزیز لطفا برای مشاوره با کارشناس فروش تماس بگیرید.
      مهندس محمودی :09143403463
      در تلگرام و واتساپ هم بهتون جواب می دهند. با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.