مقالات گرمایشی

جت هیتر دو موتوره چیست؟

جت هیتر دو موتوره چیست - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

معرفی جت هیتر دو موتوره

جت هیترها نوعی بخاری های موشکی شکل می باشند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. این هیترها در انواع برقی ، گازی ، گازوئیلی و دوگانه سوز ساخته می شوند. همچنین هر کدام از این مدل ها می تواند در طرح دودکش دار و یا بدون دودکش طراحی گردد.

نقش موتور در جت هیتر به گردش در آوردن فن آن و مکش هوای به داخل جت هیتر و انتقال هوای گرم داخل محفظه آن می باشد. همچنین برای اشتعال سوخت در داخل محفظه احتراق باید به مقدار کافی اکسیژن در دسترس باشد. این اکسیژن از طریق هوای مکش شده توسط فن تأمین میشود.

در برخی از مدل های جت هیتر به جای یک موتور از دو موتور استفاده میگردد. در این مقاله به بررسی این نوع جت هیترها و موارد مصرف آنها پرداخته ایم. با ادامه مطلب همراه باشید.

جت هیتر دودکش دار 110 هزار کیلوکالری
جت هیتر دودکش دار 110 هزار کیلوکالری
» امکان تولید گرمای کاملا پاک
» بهره گیری از دو موتور قدرتمند با راندمان حرارتی بالا
» دارای دودکش برای خروج دود و الاینده های مضر
قیمت : 43,000,000 تومان50,000,000 تومان

نقش الکتروموتور در جت هیتر

با توجه به ساختار جت هیتر ها ، گرما به شکل مستقیم از محفظه احتراق گرفته میشود. کاربرد جت هیتر های بدون دودکش بسیار بیشتر از جت هیتر های دودکش دار می باشد. زیرا پرت حرارتی در جت هیتر دودکش دار بسیار زیاد است. به طوریکه نزدیک به 40 درصد از گرمای ناشی از احتراق از دودکش دستگاه به همراه دود و آلاینده های سوخت به بیرون منتقل داده میشوند.

اما در جت هیتر بدون دوکش به علت عدم پرت حرارتی تقریبا تمام گرمای ایجاد شده مورد استفاده قرار میگیرد. لذا به لحاظ اقتصادی جت هیتر های بدون دودکش به صرفه تر می باشند. اما این نوع جت هیتر ها به همراه گرما ، آلودگی و آلاینده های خطرناک نیز وارد محیط میکنند.

از این رو استفاده از جت هیتر بدون دودکش فقط در مکان هایی توصیه می شود که دارای سیستم تهویه مطبوع و سیرکوله هوا می باشند. از جمله موارد پر مصرف جت هیترهای بدون دودکش می توان سالن های مرغداری و سالن های صنعتی باز اشاره کرد.

از آنجایی که در سالن های مرغداری سیستم تهویه جزو همیشگی آن بوده لذا استفاده از جت هیتر بدون دودکش مانعی ندارد. البته باید دقت شود که جت هیتر بدون دودکش در سالن های مرغداری گوشتی قابل استفاده است. در سالن های مرغداری تخم گذار باید از سیستم گرمایشی پاک همچون مادر مصنوعی و کوره هوای گرم استفاده شود.

نقش الکتروموتور در جت هیتر - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

در جت هیترهای دو موتوره ، از یک موتور به منظور مکش هوای داخل سالن و گرم نمودن آن توسط هیتر استفاده میگردد. همچنین از موتور دوم برای تهیه اکسیژن مصرفی دستگاه استفاده میشود. همان طور که ذکر شد فرایند اشتعال سوخت در جت هیترها نیاز به اکسیژن دارد.

در جت هیترهای دو موتوره ، از محیط بیرون اکسیژن مصرفی دستگاه تأمین میگردد. برای این منظور باید کانال کشی و لوله کشی صورت بگیرد تا اکسیژن مورد نیاز برای آتش گرفتن سوخت از بیرون توسط الکتروموتور دوم مکش گردد.

در واقع الکترو موتور دوم به جای استفاده از اکسیژن سالن ، اکسیژن بیرون را به داخل جت هیتر مکش می نماید. استفاده از جت هیتر دو موتوره در سالن هایی توصیه میشود که تهویه آن سالن ضعیف بوده و یا اینکه سطح اکسیژن هوای سالن پایین است.

همچنین سالن هایی صنعتی که درب باز نداشته باشند می توانند از جت هیتر دو موتوره استفاده نمایند. استفاده از جت هیترهای دو موتوره و دودکش دار بیشتر در گلخانه ها به کار گرفته میشود. ناگفته نماند که جت هیتر دودکش دار راندمان پایینی در تولید گرما دارد از این رو بهترین گزینه برای گرمایش گلخانه هیترهای کابینتی و کوره هوای گرم می باشند. در واقع جت هیترها البته نوع بدون دودکش آن بیشتر در مرغداری ها مفید واقع میشوند.

جمع بندی

موتور در جت هیتر نقش اصلی در گرمایش و انتقال گرمای آن ایفا میکند. همان طور که در متن این مقاله به آن اشاره شد، جت هیترهای دو موتوره از یک موتور برای احتراق سوخت  و تأمین اکسیژن دستگاه و از موتور دیگر برای مکش هوای سالن و گرم نمودن آن استفاده میگردد.

عمده مصرف کنندگان جت هیترها ، مرغداران میباشند. البته در مرغداری نمی توان در هفته های اول از جت هیتر به عنوان سیستم گرمایشی استفاده نمود. زیرا سیستم تنفسی جوجه ها ضعیف بوده و باید گرمای پاک و بدون آلاینده در اختیار آنها قرار گیرد. اصولا از هفته سوم تا زمان کشتار از جت هیترهای تک موتوره و بدون دودکش در مرغداری های گوشتی استفاده میشود.

جت هیترهای دودکش دار هم صرفه اقتصادی استفاده در مرغداری ها را ندارند چرا که راندمان مفید آنها 50 درصد بوده و 50 درصد باقی انرژی تولیدی را به بیرون از سالن منتقل میکنند. از این رو پیشنهاد میشود از این نوع جت هیتر ها در محیط های مرغداری استفاده نشود مگر اینکه محدودیت هزینه اولیه وجود داشته باشد و کاربر بالاجبار اقدام به خرید هیتر از نوع جت هیترهای دودکش دار کند .

گروه اندیشه سبز به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی انواع جت هیتر مرغداری در کشور، آماده ارائه این دستگاه ها و مشاوره رایگان قبل از خرید به شما مخاطبین عزیز می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید با شماره های زیر ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.