سایر مقالات

نکات مهم به هنگام خرید آسیاب میکسر و بالابر مرغداری دست دوم

راهنمای خرید دستگاه اسیاب، میکسر و بالابر مرغداری - اندیشه سبز

خرید آسیاب میکسر و بالابر مرغداری دست دوم

با توجه به افزایش قیمت پلت ها و کنسانتره های آماده در بازار، بسیاری از مرغداران و دامداران خوراک مورد نیاز طیور و یا دام های خود را در محیط پرورشی آنها تهیه میکنند. بدین ترتیب پرورش دهنده می تواند با هزینه اندک، یک جیره غذایی خوب و با کیفیت برای طیور و یا دام های خود آماده کند. لازم به ذکر است که در امر پرورش طیور و یا دام تقریبا بیش از 65 درصد هزینه های جاری صرف خوراک آنها میشود.

بنابراین هر گونه کاهش و یا افزایش هزینه خوراک می تواند تأثیر به سزایی در میزان بهره وری نهایی داشته باشد. برای تولید خوراک آماده در محل مرغداری و دامداری از دستگاه های آسیاب میکسر و بالابر استفاده میشود. با توجه به اینکه قیمت نوع کارکرده و دست دوم این دستگاه ها ارزان تر و مناسب تر از نوع تازه آن می باشد، اکثر صاحبان مرغداری و دامداری در ابتدا به فکر خرید آسیاب بالابر میکسر دست دوم هستند.

در این نوشتار از وب سایت اندیشه سبز مجموعه نکات لازم به هنگام خرید میسکر مرغداری دست دوم و یا بالابر و آسیاب دست دوم را برای شما مخاطبین عزیز آماده نموده ایم.

دستگاه آسیاب مرغداری 1 تنی
دستگاه آسیاب مرغداری 1 تنی
» امکان خرد کردن تمام دان های مورد نیاز مرغداری از جمله سویا و دیگر غلات
» دارای صدا و لرزش بسیار ناچیز در هنگام کارکرد
» بهره گیری از موتور ساخت موتوژن تبریز
قیمت : 24,000,000 تومان

انواع دستگاه آسیاب مرغداری

دستگاه های آسیاب برای پودر سازی و خرد نمودن خوراک دام ها و طیور در اندازه معین به کار گرفته میشوند. این دستگاه دارای تیغه و چندین چکش بوده که توسط یک موتور قوی به چرخش درآمده و محتویات داخل دستگاه را آسیاب و پودر می نمایند.

آسیاب مرغداری و دامداری در ظرفیت های مختلف 500 کیلویی الی 5 تنی طراحی میشوند. در این دستگاه ها از یک توری نیز برای جداسازی دان اسیاب شده استفاده می گردد. اصولا سایز توری آسیاب مرغداری شماره 6 و یا 8 بوده و سایز توری آسیاب دامداری نیز شماره 2 و یا 3 می باشد.

در زمان خرید آسیاب دست دوم مرغداری به چه نکاتی باید توجه نمود؟

در زمان خرید آسیاب دست دوم برای مرغداری و دامداری لازم است که به بدنه و شاسی دستگاه، نوع موتور و کیفیت آن، سیستم تسمه و فولی و ضخامت و تعداد تیغه ها و چکش ها دقت شود.

بدنه دستگاه آسیاب مرغداری باید بدون زنگ زدگی و فرسودگی و شاسی آن سالم باشد. بنابراین بدنه دستگاه را به دقت بررسی نمایید. موتور دستگاه نیز باید از نوع موتورهای قوی باشد. موتور نصب شده بر روی دستگاه باید قدرت لازم را داشته باشد بعنوان مثال بر روی آسیاب مرغداری 5 تنی، از موتورهای بسیار قوی حتی با قدرت 30 اسب بخار نیز استفاده میشود.

سیستم تسمه فولی دستگاه نیز باید متناسب با ظرفیت آسیاب باشد. معمولا در آسیاب های بزرگ به جای جفت تسمه از 3 و یا 4 تسمه استفاده میشود.

تیغه های دستگاه و چکش های آن نیز باید از نزدیک بررسی شوند و هیچ نوع شکستگی و یا پوسیدگی در آنها وجود نداشته باشد.

به طور کلی ضخامت تیغه های دستگاه آسیاب مرغداری با توجه به تناژ آن از 4 میل الی 8 میل متغیر می باشد.

تعداد چکش ها نیز با توجه به ظرفیت اسیاب از 20 الی 48 عدد متغیر خواهد بود. به سایز توری دستگاه نیز باید دقت نمود.

نوع کارکرده و دست دوم اسیاب میکسر و بالابر مرغداری معمولا فاقد گارانتی می باشد. بنابراین بهتر است که به برند سازنده دستگاه توجه نمایید تا بتوانید در صورت لزوم قطعات یدکی آن را تهیه کنید.

انواع میکسر مرغداری

دستگاه میکسر مرغداری و دامداری در تناژهای مختلف و در دو مدل میکسر عمودی و یا افقی تولید میشوند. وظیفه این دستگاه مخلوط نمودن مواد غذایی آسیاب شده می باشد تا خوراک نهایی دام و طیور ترکیب مناسبی از انواع مواد مغذی، معدنی و ویتامینه را دارا باشد. دامداران و مرغداران معمولا از فرمول های خاصی برای میکس خوراک استفاده میکند که هر دام و یا هر پرنده فرمول جیره نویسی خاصی دارد.

در داخل مخزن میکسر مرغداری نیز یک مارپیچ داخلی موجود می باشد. همچنین بر روی این دستگاه ها متناسب با ظرفیت مخزن میکسر از یک موتور معمولا سه فاز استفاده میشود. بعنوان مثال بر روی میکسر مرغداری 1 تن از موتور 4 اسب بخار و یا در میکسر 5 تنی از موتور سه فاز 15 اسب بخار کمک گرفته میشود. مواد آسیاب شده از قسمت ورودی به داخل میکسر راه پیدا میکنند و در نتیجه چرخش مارپیچ داخلی با هم مخلوط می شوند. سیستم انتقال قدرت در این دستگاه ها معمولا از نوع تسمه فولی می باشد.

دستگاه میکسر مرغداری 1 تن
دستگاه میکسر مرغداری 1 تن
» دارای قابلیت مخلوط کردن یک تن از غلات در هر ساعت
» برخورداری از بدنه ای با استحکام و طول عمر بالا
» بهره گیری از موتور قدرتمند با برند الکتروژن
قیمت : 54,000,000 تومان

راهنمای خرید میکسر مرغداری دست دوم

در هنگام خرید میکسر دست دوم مرغداری باید به بدنه دستگاه، مارپیچ داخلی و موتور آن دقت نمود. بدنه میکسر باید ضد زنگ بوده و ضخامت آن نیز مناسب باشد (2 میل). همچنین مارپیچ داخل میکسر نیز باید مستحکم و ضخامت کافی داشته باشد. اصولا ضخامت مارپیچ داخلی میکسر را 3 میل در نظر می گیرند و هرچه ظرفیت میکسر بیشتر باشد، قطر میکسر نیز افزایش پیدا میکند.

موتور دستگاه نیز باید سالم و متناسب با مخزن داخلی میکسر باشد. سیستم تسمه فولی میکسر ا نیز بررسی کنید که آیا سالم است یا نه؟! در صورت لزوم می بایست نسبت به تعویض به موقع تسمه و روغن کاری یاتاقان آن اقدام نمایید.

انواع بالابر مرغداری

از بالابر برای انتقال مواد آسیاب شده به داخل میکسر و همچنین انتقال دان به خطوط دانخوری استفاده میشود. این دستگاه ها در انواع 2 متری، 3 متری و … 6 متری طراحی می شوند. ساختار اصلی بالابرها شامل یک لوله ضخیم، موتور و مارپیچ داخلی می باشد. موتور دستگاه نیروی مکانیکی لازم برای چرخش مارپیچ و در نتیجه انتقال دان را فراهم میسازد.

قیمت اسیاب میکسر مرغداری دست دوم - اندیشه سبز

 

نکات مهم به هنگام خرید بالابر مرغداری دست دوم

در هنگام خرید این نوع دستگاه ها باید به بدنه لوله ها و مارپیچ و نوع موتور آن دقت شود. به طور معمول سایز استاندارد قطر لوله های بالابر باید 12، 14 و یا 16 سانت باشد. همچنین بدنه بالابر باید مقاومت لازم در برابر رطوبت و خوردگی را داشته باشد. لذا به ضد زنگ بودن بدنه و پوشش بدنه دقت نمایید و سلامت آن را بررسی کنید.

نکته بعدی قابل توجه در خرید بالابر مرغداری دست دوم توجه به نوع موتور آن می باشد چراکه کارکرد صحیح دستگاه به موتور آن وابسته است. موتورهای داخلی همچون موتوژن و یا الکتروژن انتخاب مناسبی برای بالابرها خواهد بود. همچنین بهتر است که موتور از نوع سه فاز انتخاب شود تا علاوه بر کاهش مصرف برق، قدرت انتقال دان در بالابر نیز بالا باشد.

توجه داشته باشید که هرچقدر طول بالابر و قطر لوله آن افزایش پیدا کند، باید از موتور قوی تر و متناسب با ظرفیت بالابر استفاده شود. بعنوان مثال موتورهای 5 اسب بخار بر روی بالابرهای 6 متری نصب میشوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، باید به قطر مارپیچ نیز دقت شود. در حقیقت مارپیچ باید ضخامت مناسب (3 میل) داشته باشد تا در اثر فشار ناشی از وزن دان و چرخش موتور دچار شکستگی نشود.

نکته پایانی

از جمله تجهیزات اصلی و پرکاربرد در مرغداری ها و دامداری ها می توان به دستگاه آسیاب میکسر و بالابر اشاره کرد که عملیات تهیه و انتقال دان را بسیار راحت می نمایند. در زمان خرید نوع دست دوم این تجهیزات لازم است که به سلامت دستگاه ها و عدم پوسیدگی بدنه آنها بسیار دقت شود.

زیرا ورود هر نوع آلودگی به داخل دان و خوراک باعث ایجاد مشکلات جدی در بین طیور خواهد شد. بنابراین تا حد امکان بهتر است که از خرید نوع فرسوده و کارکرده آنها اجتناب شود. در این مقاله از سایت اندیشه سبز مجموعه نکات لازم به هنگام خرید انواع دستگاه آسیاب میکسر و بالابر مرغداری دست دوم و نو را توضیح دادیم.

در صورتیکه نیاز به خرید تجهیزات مرغداری از قبیل انواع آسیاب میکسر و بالابر مرغداری و یا دامداری دارید می توانید سفارش خود را با کارشناسان بخش فروش گروه اندیشه سبز در میان بگذارید. گروه اندیشه سبز با بیش از 27 سال سابقه تولید انواع تجهیزات دام و طیور توانسته به خوبی نیازهای مهم این صنعت و مشاغل مربوطه را پوشش دهد. همچنین محصولات این گروه دارای 12 ماه ضمانت نامه و 10 سال خدمات پس از فروش میباشند.

2 دیدگاه در “نکات مهم به هنگام خرید آسیاب میکسر و بالابر مرغداری دست دوم

  1. صغرا کریمی گفت:

    سلام به شما. قیمت میکسر ، اسیاب و بالابر دو تن دسته دوم چند میشود؟ تشکر از شما

    1. f.gh گفت:

      با سلام، لطفا برای اطلاع از قیمت این نوع تجهیزات دامداری و مرغداری با کارشناسان ما تماس بگیرید.
      مهندس علیزاده: 09144485590

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.