مقالات رطوبت ساز و مه پاش

مزایا و معایب رطوبت ساز دست دوم

مزایا و معایب رطوبت ساز دست دوم - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

مزایا و معایب رطوبت ساز دست دوم

رطوبت سازها کاربردهای فراوانی دارند و از آنها در مکان های مختلفی مانند سالن های پرورش قارچ، مرغداری ها و سالن های پرورش طیور، گلخانه های میوه و سبزیجات، واحد های پرورش دام، سردخانه ها و انبارهای میوه و تره بار و… می توان استفاده کرد. 

در این نوشته هدف ما بررسی مزایا و معایب خرید رطوبت ساز دست دوم می باشد و با توجه به اینکه رطوبت ساز های خانگی و کوچک دست دوم خرید و فروش کمتری نسبت به نوع صنعتی دارند، بنابراین منظور ما در این مقاله رطوبت های صنعتی و بزرگ می باشد. 

مه پاش پروانه ای مدل 8000
مه پاش پروانه ای مدل 8000
» امکان تولید رطوبت سرد و خنک با بیشترین توان
» برخورداری از مقاومت بالا در برابر رطوبت و زنگ زدگی
» بهره گیری از سیستم آبگیری اتوماتیک
قیمت : 11,200,000 تومان

آشنایی با کاربردهای رطوبت سازها

در ادامه شما را با خلاصه ای از کاربردهای رطوبت سازها آشنا خواهیم کرد تا اطلاعات کاملتری راجع به این وسیله پرکاربرد بدانید.

به طور کلی رطوبت سازها در مکانهایی به کار گرفته می شوند که هوای خشکی دارد و نیاز به تامین رطوبت جهت رشد بهتر محصولات ضروری است. 

به عنوان مثال در سالن های پرورش قارچ حتما باید از رطوبت ساز استفاده کرد، چون که قارچها برای رشد سریعتر و بهتر نیاز به رطوبت دارند، به همین دلیل است که در طبیعت بعد از یک روز بارانی شاهد رشد قارچ ها در کنار بوته ها و درختان هستیم.

کاربرد دیگر رطوبت سازها در سالن های پرورش طیور می باشد. خشک بودن هوا ضمن گسترش میکروب ها ، مانع از تنفس راحت پرنده ها نیز خواهد شد و در فصل زمستان نیز به مرطوب شدن و گرم شدن بستر و در فصل تابستان نیز به خنک شدن محیط پرورش پرنده ها کمک خواهد کرد. 

کاربرد سوم مه پاش ها در سردخانه ها و انبارهای نگه داری میوه می باشد و این وسیله سبب تازه و تر ماندن میوه ها خواهد شد و از خشکی آنها جلوگیری خواهد کرد به همین دلیل که میوه های سردخانه ها بسیار تازه و خوش طعم باقی می مانند. 

چند نوع رطوبت ساز وجود دارد؟

رطوبت سازها با نام مه پاش یا مه ساز نیز شناخته می شوند و به طور کلی دارای سه نوع اولتراسونیکی، دیسکی یا پروانه ای و نازلی می باشد که هر کدام دارای ویژگی ها و قیمت های مختلفی می باشند که با مراجعه به صفحه قیمت انواع رطوبت ساز می توانید تمام این محصولات را مشاهده کنید. 

مزایای خرید رطوبت ساز دست دوم

تنها مزیتی که خریداران را علاقه مند به خرید مه پاش دست دوم می کند، قیمت پایین آن نسبت به نمونه های آکبند می باشد ولی در صورتی که خریداران از مشکلات احتمالی آینده اطلاع داشته باشند، رغبت کمتری به خرید مه پاش دست دوم خواهند داشت.

معایب رطوبت ساز دست دوم - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

معایب خرید رطوبت ساز دست دوم

حتما قبل از اینکه به سایت های آگهی مراجعه کنید و به دنبال رطوبت ساز دست دوم موردنیاز خود باشید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید شاید نظرتان عوض شود. زیرا در ادامه به معایب خرید رطوبت ساز دست دوم اشاره خواهیم کرد:

 

① رطوبت سازهای دست دو قیمت پایین تری نسبت به نمونه های نو دارد و این به دلیل استفاده ای است که از آنها شده است، بنابراین هیچ وقت مانند رطوبت سازهای آکبند کارایی و کیفیت نخواهند داشت.

 

② در مورد مدت زمان کارکرد دستگاه اطلاع ندارید و چه بسا که دستگاه از درون فرسوده بوده و پس از چند روز کار دچار خرابی شود

 

③ با توجه به اینکه قطعات داخلی رطوبت ساز مانند موتور، پروانه و بدنه و پیچ و مهره و… همگی در معرض رطوبت بالا هستند، بنابراین امکان پوسیدگی این قطعات به مرور زمان وجود دارد، در حالی که هنگام خرید رطوبت ساز دست دوم از سالم بودن این قطعات خبر نخواهید داشت.

 

④ هنگام خرید رطوبت ساز دست دوم ، از اورجینال یا تعمیراتی بودن قطعات داخلی آن مطمئن نیستید.

 

⑤ اگر مهساز دست دوم انتخابی شما ، جزو محصولات قدیمی یا نایاب بازار باشد، این امکان وجود دارد که در صورت خرابی نتوانید قطعات آن را بیابید. 

 

اگر قصدتان برای خرید رطوبت ساز دست دوم جدی است، قبل از تحویل دستگاه حتما آن را به مدت یک الی دو ساعت در حضور فروشنده تست کنید و در صورت نداشتن عیب و ایراد می توانید نسبت به خرید اقدام کنید. هم چنین بهتر است که از فروشنده مهلت تست یک هفته ای دریافت کنید تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در آینده بتوانید وجه خود را دریافت کنید. 

خرید رطوبت ساز نو چه مزایایی دارد؟

حال که با خوبی ها و بدی های خرید رطوبت ساز دست دوم آشنا شدید، بهتر است در مورد مزایای خرید رطوبت ساز نو نیز اطلاعات کافی به دست بیاورید.

 

⓵ مه سازهای نو با اینکه قیمت بالاتری دارند، اما از آکبند بودن قطعات داخلی آن می توان اطمینان پیدا کرد. 

 

⓶ در مورد وجود گارانتی دستگاه اطمینان خواهید داشت، تولید کننده ها معمولا محصولات خود را با یک یا دو سال گارانتی ارائه می کنند. 

 

⓷ معمولا رطوبت سازهای گروه اندیشه سبز با یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می شوند، بنابراین در صورت اتمام گارانتی مهساز نیز می توانید به راحتی به قطعات آن دست پیدا کنید. 

 

⓸ رطوبت سازهای نو دارای کارکرد بهتری نسبت به مدلهای دست دوم هستند و پس از استفاده چندین ساله نیز هزینه های جانبی تعمیرات برای شما نخواهد داشت. 

 

در نهایت اگر سوال یا پیشنهادی در رابطه با معایب و مزایای خرید رطوبت ساز دست دوم دارید، می توانید از طریق نظرات با ما در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.