دانشنامه پرندگان, قرقاول

تخم نطفه دار قرقاول

تخم نطفه دار قرقاول

تخم نطفه دار قرقاول

تخم نطفه دار قرقاول در واقع از آمیزش دو پرنده قرقاول به وجود می آید یعنی از آمیزش قرقاول ماده و قرقاول نر ، زمانی که تخم نطفه دار باشد قرقاول مادر بر روی تخم میخوابد که اصطلاحاً به این مورد کرچ شدن قرقاول مادر گفته می شود. در این حالت پرنده ی ماده بر روی تخم های نطفه دار می خوابد شرایطی برای رشد جنین داخل تخم به وجود آورد ، او از گرمای بدن خود به تخم های نطفه دار می دهد و رطوبت آنها را تامین می نماید و از همه مهمتر تخم ها را می چرخاند تا نطفه به دیواره پوسته نچسبد ، تمامی این موارد به صورت ذاتی درون این پرنده وجود دارد یعنی به صورت خودکار تمامی این کارها را بدون اینکه کسی به او بیاموزد آموخته است.

اما روشی که در بالا گفته شد روش معمول می باشد که به آن جوجه کشی طبیعی می گویند ، نوع دیگری از این جوجه کشی وجود دارد با نام جوجه کشی مصنوعی گفته می شود. در جوجه کشی مصنوعی دستگاه جوجه کشی نقش مرغ مادر را برای تخم های نطفه دار قرقاول بازی میکند و همان شرایطی را که مرغ مادر برای تخم ها فراهم می نماید این دستگاه نیز به همان شکل شرایط را شبیه سازی میکند.

برای اینکه جوجه کشی مصنوعی انجام شود نیاز به تخم های نطفه دار قرقاول و همچنین دستگاه جوجه کشی مخصوص قرقاول می باشد. دستگاه جوجه کشی را می توانید از وب سایت اندیشه سبز خریداری نمایید اما تخم های نطفه دار را نمیتوان از اینترنت تهیه کرد زیرا در 99% مواقع مشاهده کرده ایم که افراد سودجو این تخم های نطفه دار را به فروش میرسانند ، متاسفانه اکثر تخم های نطفه دار خریداری شده از اینترنت یا تخم آن پرنده نیست و یا اینکه اصلاً نطفه دار نیست. به همین دلیل ما توصیه می کنیم به هیچ عنوان از اینترنت تخم نطفه دار بوقلمون خریداری نکنید.

برای خرید تخم نطفه دار بوقلمون می توانید در شهر خودتان پرورش دهندگان این پرنده را پیدا کنید و گله مادر را از نزدیک ببینید و از سلامت آنها مطمئن شوید سپس جیره بندی قرقاول ها را مشاهده کنید  و در نهایت بعد از اینکه تمامی این موارد را چک کردید می توانید تخم های نطفه دار را خریداری نمایید.

در خرید تخم های نطفه دار نیز بایستی برخی نکات را رعایت کنید که از این دست می توانیم به اندازه ی تخم ها اشاره کنیم که نباید تخم های نطفه دار بزرگتر از حد معمول یا کوچکتر از حد معمول باشند. در واقع اگر اندازی تخم ها بزرگتر یا کوچکتر باشد استاندارد های لازمه در آن رعایت نشده است و خریداری این تخم های نطفه دار قرقاول پیشنهاد نمی گردد.

خرید تخم های نطفه دار

استاندارد دیگر وزن تخم می باشد که بایستی مناسب باشد ، هر پرنده ای در وزن تخم ها یک استانداردی دارد در تخم نطفه دار قرقاول نیز این وزن بایستی رعایت گردد یعنی کمتر یا بیشتر از حد معمول نباشد.

استاندارد بعدی در مورد تخم نطفه دار قرقاول شکل ظاهری آن می باشد ، یک تخم نطفه دار استاندارد قرقاول نباشد کشیده ، کج و یا نامتناسب باشد بلکه بایستی به صورت بیضی باشد.

موارد بسیاری در انتخاب یک تخم نطفه دار قرقاول مهم است که می توانید آنها را رعایت کنید اما ما توصیه می کنیم در هنگام انتخاب و خرید تخم نطفه دار حتماً فرد با تجربه ای را به عنوان مشاور با خود به همراه داشته باشید.

بعد از اینکه تخم های نطفه دار را تهیه کردید تنهای کار که باید انجام دهید این است که یک دستگاه جوجه کشی مخصوص بوقلمون پیدا کنید ، عموماً تمامی دستگاه های جوجه کشی میتوانند از تخم نطفه دار بوقلمون جوجه کشی نمایند با این تفاوت که یکی راندمان بیشتر و دیگری راندمان کمتری را ارائه میکند.

برای اینکه نهایت راندمان را در جوجه کشی از بوقلمون داشته باشید ما توصیه می کنیم حتماً از دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز استفاده کنید زیرا دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز از جمله دستگاه 96 تایی و 48 تایی دارای سیستم جوجه کشی تمام اتوماتیک انتخاب پرنده می باشد که شما را قادر می سازد تا فقط با فشردن یک دکمه از بوقلمون جوجه کشی نمایید.

در واقع دستگاه جوجه کشی 96 تایی و 48 تایی به شما کمک میکنند تا بدون نیاز به هیچ دانش فنی به راحتی بتوانید از این پرنده جوجه کشی کنید. بر روی این دستگاه سیستمی تعبیه شده است که میتواند تنظیمات را مطابق با تنظیمات مورد نیاز آن پرنده بدون دخالت دست تنظیم نماید. راندمان جوجه کشی از قرقاول در دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز بیش از 90% می باشد.

دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس

5 دیدگاه در “تخم نطفه دار قرقاول

  1. محمد گفت:

    محمددیناروند دو تخم قرقاول میخواستم استان بوشهر شهر
    جم شهرک توخید

  2. محمددیناروند گفت:

    تخم قرقاول امریکای میخواستم استان بوشهرشه جم شهرک توحیدپلاک 20

    1. Faraj گفت:

      با سلام، در این فروشگاه تخم نطفه دار به فروش نمی رسد.

  3. محمد گفت:

    تخم قرقاول هندی میخواهم استان بوشهرجم شهرک توحیدپلاک 20

    1. Faraj گفت:

      با سلام، می بایست به بازار فروش مربوطه مراجعه کنید. در این وب سایت این نوع خدمات ارائه نمیگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.