مقالات رطوبت ساز و مه پاش

فواید بخور سرد در زمستان | مزایا و کاربردهای رطوبت ساز سرد

مزایا و خواص استفاده از رطوبت ساز سرد در زمستان - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

مزایا و خواص استفاده از رطوبت ساز سرد در زمستان

همه ما میدانیم که در فصل های سرد سال بیماری ها و ویروس های زیادی خودنمایی می کنند و در کمین کسانی است که مراقبت کمتری از خود داشته باشند. این بیماری ها در مناطق خشک بیشتر بروز پیدا می کنند و حتی در مناطق مرطوب نیز شاهد انتشار ویروس ها هستیم چرا که در اثر سیستم های گرمایشی موجود در خانه و محل کار ، بخار موجود در هوا کاهش یافته و از این طریق درصد انتشار بیماری نیز افزایش پیدا می کند. در این نوشته از اندیشه سبز می خواهیم شما را با فواید و مزایای بخور سرد در فصل زمستان آشنا کنیم، پس اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری هستید با ادامه مقاله همراه باشید. 

رطوبت ساز التراسونیک 400
رطوبت ساز التراسونیک 400
» امکان تولید رطوبت سرد و یکدست با نهایت کیفیت
» عدم پاشش قطرات اب و ایجاد حالت خیس شدگی در اجسام و اشیا
» قابل اتصال به رطوبت سنج و کارکرد اتوماتیک
قیمت : 4,250,000 تومان

جلوگیری از انتشار ویروس های موجود در هوا

یکی از مهم ترین خواص بخور سرد در فصل زمستان ، جلوگیری از گسترش و پخش ویروس های خطرناک در محیط خانه و یا محل کار می باشد. مطالعات اخیر نشان داده است که بالا بردن سطح رطوبت داخل خانه به حداقل 43٪ تاثیر چشمگیری روی تقریباً 85٪ از ویروس های منتقل شده در هوا دارد و آنها را عملاً بی اثر می کند. در نتیجه ، محققان اکنون در حال افزایش سطح رطوبت در بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند، چرا که این یک روش کارآمد و کم هزینه برای محافظت از پزشکان ، پرستاران و مراجعه کنندگان است.

جلوگیری از انتشار ویروس های موجود در هوا - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

عملکرد اصلی رطوبت در جلوگیری از حرکت میکروب ها و ویروس ها در هوا است ، زیرا آنها با این رطوبت ترکیب شده و به راحتی بر روی زمین نشست می کنند. دلیل این اتفاق افزایش وزن و سنگینی بیش از حد ذرات معلق در هوا می باشد که نمی توانند در هوا شناور شوند. به نوبه خود ، این اتفاق خوب به جلوگیری از شیوع بسیاری از بیماری ها ، از جمله آنفولانزا و حتی کووید 19 کمک می کند. پس می توان گفت که یکی از مزایای اصلی یک دستگاه رطوبت ساز افزایش سطح رطوبت کلی در یک اتاق یا خانه است.

کمک به جلوگیری از خرناس

برای کسانی که از طریق دهان خود نفس می کشند ، جلوگیری از خشکی دهان تقریباً غیرممکن است. به ویژه هنگام خواب ، خشکی دهان آنها بیشتر نیز می شود. 

با استفاده از یک بخار ساز سرد می توان رطوبت لازم را تامین نمود ، هوای مرطوب و ملایم به تسکین بافت های پشت گلو کمک کرده و شما را از درد و سوزش ناشی از خرناس خواهید رهانید. این امر نه تنها به خواب راحت شما کمک خواهد کرد، بلکه می تواند در کاهش خروپف شما نیز موثر باشد. علاوه بر این ، استفاده از رطوبت ساز سرد مانند رطوبت ساز اولتراسونیک  در طول روز نیز مفید است ، زیرا دهان و گلوی شما را مرطوب نگه می دارد و از تحریک بافتها ناشی از خروپف جلوگیری می کند.

جلوگیری از خشکی پوست

با توجه به اینکه 50 الی 60 درصد از حجم بدن انسان از آب تشکیل شده است، بنابراین آب و هوای خشک می تواند آب موجود در بدن را به محیط بیرون منتقل کند و سبب خشکی پوست، شکاف لب و حتی چشمان خونی می شود. بدن انسان جهت عملکرد صحیح و داشتن حس خوب و سالم به مقدار مناسبی آب نیاز دارد، پس هوای خشک با خارج سازی رطوبت بدن این عملکرد را مختل می کند.

جلوگیری از خشکی پوست - فروشگاه اینترنتی اندیشه سبز

از آنجایی که پوست ما سطح بسیار زیادی دارد و تمامی قسمت های بدن ما را پوشانده است، بنابراین اولین عنصری است که ما را متوجه وجود شرایط آب و هوایی بسیار خشک می کند. لب ها و چشم ها نیز در صورت عدم آبرسانی مناسب ، تحریک نشان می دهند.

پس قرار دادن یک رطوبت ساز سرد در محل زندگی یا کار می تواند از خشک شدن پوست جلوگیری کند و به بهبود پوست خشک و خارش دار، لب شکاف یافته و چشم ملتهب کمک کند.

رطوبت ساز به گرمتر شدن محیط کمک می کند

مطالعات نشان داده است که هوای مرطوب می تواند گرمتر از هوای خشک باشد. این واقعیت را می توان به این عمل نسبت داد که با وجود رطوبت بیشتر در هوا ، بدن انسان با سرعت کمتری آب از دست خواهد داد و بدین ترتیب افراد احساس گرما می کنند، همانطور که قبل تر نیز اشاره شد بدن انسان در هوای خشک رطوبت و آب بیشتری از دست می دهد، بنابراین این عمل در هوای مرطوب به کندی اتفاق خواهد افتاد.

پس می توان نتیجه گرفت که با استفاده از یک بخار ساز کم مصرف تا حد زیادی می توان در هزینه های برق و گاز صرفه جویی کرد زیرا این دو انرژی در فصل زمستان برای تولید گرما مصرف بسیار بالایی دارند. 

جلوگیری از الکتریسیته ساکن

الکتریسیته ساکن اغلب در ماه های خشک زمستان افزایش می یابد. این الکتریسیته هنگامی که با لباس های شسته شده یا موهای فر شما همراه می شود آزار دهنده خواهد بود. حتی بدتر اینکه ، الکتریسیته ساکن تولید شده حتی می تواند به لوازم الکترونیکی حساس خانه آسیب برساند. جرقه های ایجاد شده می تواند گاز قابل اشتعال را منفجر کند و خسارات زیادی را به دنبال داشته باشد. هوای مرطوب به شکل مناسبی توانایی محدود کردن ، حتی جلوگیری از اکثر مشکلات ناشی از الکتریسیته ساکن را دارد.

جلوگیری از آسیب به سازه های چوبی

هوای خشک می تواند به مبلمان چوبی خانه شما آسیب برساند که ترک خوردگی شایع ترین عارضه آن است. ممکن است اندازه درب های چوبی تغییر پیدا کند و باز و بستن آنها مشکل شود و یکی دیگر از اثرات هوای خشک بر وسایل چوبی شل شدن مفاصل صندلی ها  و لرزش آن است. این همه اتفاقات به این دلیل رخ می دهد که چوب برای داشتن بهترین عملکرد به رطوبت ثابت نیاز دارد. یک رطوبت ساز استاندارد ، اگر به درستی استفاده شود ، می تواند ویژگی های چوب در خانه و مبلمان شما را به بهترین شکل نشان دهد.

کمک به کاهش حرارت بالا

در صورتی که دمای اتاق بسیار بالا برود، با استفاده از یک رطوبت ساز سرد به راحتی می توانید ضمن کاهش دادن دمای اتاق به مرطوب ساختن هوا نیز کمک کنید. رطوبت سازهای اولتراسونیک به دلیل استفاده از امواج فراصوت، رطوبتی هم دما با آب موجود در مخزن را تولید خواهد کرد، بنابراین اگر در مخزن رطوبت ساز آب سرد بریزید، رطوبت تولید شده نیز سرد خواهد بود. 

مصرف برق پایین رطوبت ساز سرد نسبت به رطوبت سازهای گرم

رطوبت سازهای گرم جهت تولید بخار گرم اقدام به جوشاندن آب و تبخیر آن می کند، که این عمل با مصرف برق زیادی همراه خواهد بود، اما در رطوبت سازهای سرد ، آب موجود فقط با استفاده از چند پیزو الکترونیکی تبخیر می شود که مصرف برق بسیار پایینی دارد. 

سخن آخر

از پیشگیری از بیماری ها گرفته تا جلوگیری از الکتریسیته ساکن، از کمک به ظاهر بهتر موها تا جلوه بهتر چوب، همگی از فواید رطوبت ساز سرد بودند که در این نوشته به آنها اشاره شد.

رطوبت ساز سرد به صرفه جویی در هزینه برق و گاز و جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات الکترونیکی ناشی از الکتریسیته ساکن کمک خواهد کرد. پس هزینه ای که صرف خرید یک دستگاه رطوبت ساز خانگی میکنید در واقع هزینه ای است که در جهت محافظت از عزیزان و تجهیزات و لوازم خانه تان انجام داده اید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.