آموزش جوجه کشی

چطور با دستگاه جوجه کشی کسب درآمد کنیم؟

روش های کسب درامد با دستگاه جوجه کشی - اندیشه سبز

روش های کسب درامد با دستگاه جوجه کشی

یکی از روشهای کسب درآمدی بسیار کم ریسک و مطمئن استفاده از دستگاه جوجه کشی است چرا که نیاز به سرمایه بسیار پایینی دارد و درآمد بالایی را نیز عاید شما خواهد کرد. شما می توانید با خرید یک دستگاه جوجه کشی خانگی و یا صنعتی و خرید تعدادی تخم نطفه دار با کیفیت ، جوجه کشی را به راحتی و حتی در خانه آغاز کرده و اقدام به تولید جوجه یکروزه بنمایید.

درآمد شما از فروش جوجه های یک روزه و یا پرورش پرنده های گوشتی و یا حتی پرورش و فروش پرنده های گران قیمت و زینتی مانند کاسکو یا عروس هلندی خواهد بود. در این نوشته از اندیشه سبز به معرفی روش های مختلف کسب درآمد از دستگاه جوجه کشی خواهیم پرداخت و پیش نیازهای لازم برای شروع کار را نیز بیان خواهیم کرد، بنابراین مطالعه ادامه این نوشته را به شما پیشنهاد میکنیم.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
» مناسب برای جوجه کشی از پرندگان گران قیمت
» مجهز به سنسور محیطی
» کارکردی تمام اتوماتیک
قیمت : 4,970,000 تومان

یک دستگاه جوجه کشی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اولین ابزار شما برای کسب درآمد از این روش ،دستگاه جوجه کشی است بنابراین باید در خرید آن نهایت دقت را به عمل آورید تا محصولی کامل با کیفیت و با دوام خریداری کنید تا چندین سال بتوان برای شما درآمد زایی کند و چندین برابر سرمایه شما را جبران کند. 

یک دستگاه جوجه کشی خوب چه ویژگی هایی دارد - اندیشه سبز

تولید کننده های ایرانی و خارجی زیادی در زمینه تولید دستگاه های جوجه کشی فعالیت دارند اما الزاما همه آنها بهترین تولید کننده نیستند. شما باید قبل از خرید در مورد تولید کننده های مختلف  و سابقه تولیدی آنها تحقیقات لازم را بعمل آورید و در صورت امکان از وجود نماینده معتبر تولید کننده در استان خود آن مطمئن شوید، سپس اقدام به خرید کنید. 

یک دستگاه جوجه کشی استاندارد و ایده آل باید تمامی فرایندهای جوجه کشی زیر را به صورت اتوماتیک و بدون دخالت انسان انجام دهد :

  • الف – تامین خودکار حرارت و رطوبت
  • ب – سنجش خودکار حرارت و رطوبت داخل دستگاه 
  • ج – چرخش خودکار تخم های نطفه دار 
  • د – تهویه هوای دستگاه و اکسیژن رسانی

این چهار عمل جزو وظایف اصلی یک دستگاه جوجه کشی استاندارد محسوب می شوند و دستگاه های پیشرفته تر می توانند قابلیت انتخاب پرنده ، روزشمار جوجه کشی ، اعلام زمان هچر ، راهنمای سخنگو، سیستم چرخش 360 درجه ، رطوبت ساز داخلی اختصاصی ، سنسور محیطی ، قابلیت کنترل از راه دور و … نیز داشته باشند. بنابراین بهتر است قبل از خرید بهتر که مقاله راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی را مطالعه کرده و کاملا آگاهانه تصمیم بگیرید.

در واقع شما با خرید یک دستگاه جوجه کشی ایده آل و استاندارد، موفقیت در کار خود را تضمین خواهید کرد چرا که درصد زیادی از میزان موفقیت شما به کیفیت و کارایی ماشین جوجه کشی بستگی دارد و بقیه موارد نیز به کیفیت تخم نطفه دار، نحوه انجام جوجه کشی و محیط قرار گیری دستگاه و … وابسته خواهد بود. 

روش های کسب درآمد با استفاده از یک دستگاه جوجه کشی

خوشبختانه روش های مختلفی جهت کسب درآمد از دستگاه جوجه کشی وجود دارد که در ادامه مهم ترین آنها اشاره خواهد شد:

روش اول – فروش جوجه یک روزه

شما می توانید با خرید تعدادی تخم نطفه دار با کیفیت ، آنها را تبدیل به جوجه یک روزه کرده و به بازار ارائه کنید، مطمئن باشید که افراد زیادی خریدار جوجه های یک روزه مرغ، بوقلمون، اردک، بلدرچین و سایر پرنده ها هستند. 

فروش جوجه یک روزه - اندیشه سبز

برای خرید تخم نطفه دار حتما به خود پرورش دهنده ها مراجعه کنید تا تخم هایی تازه و با کیفیت خریداری کنید، بنابراین خرید تخم از فروشنده ها و واسطه ها اصلا کار درستی نخواهد بود و احتمال ضرر را افزایش خواهد داد.

قبل از خرید حتما از گله تخم گذار دیدن کنید، باید به ازای هر 4 پرنده ماده یک پرنده نر در میان گله حضور داشته باشد چرا که لازمه نطفه دار بودن تخم ها جفت گیری پرنده های نر با ماده خواهد بود. بنابراین از خرید اینترنتی و غیرحضوری تخم های نطفه دار اکیدا خودداری کنید.

روش دوم – فروش نیمچه های گوشتی

اگر می خواهید درآمد بیشتری از این راه کسب کنید می توانید جوجه ها را پرورش داده و گوشتی کرده و به عنوان پرنده  گوشتی به بازار و کشتارگاه های دام و طیور بفروشید. معمولا پرنده های گوشتی قیمت بالاتری نسبت به جوجه های چند روزه دارند. اما باید در تغذیه آنها از مواد غذایی ارزان قیمت و به صرفه استفاده کنید تا درآمد شما از این روش افزایش زیادی پیدا کرد. 

فروش نیمچه های گوشتی - اندیشه سبز

برای جلوگیری از تلفات جوجه ها باید آنها را با مولتی ویتامین و مواد غذایی قوی پرورش دهید و در زمان های لازم واکسن های ضروری را تحت نظر دامپزشک به آنها تزریق کنید. 

روش سوم – فروش پرنده های زینتی

جوجه کشی و فروش جوجه های یک یا دو ماهه پرنده های زینتی از روش های دیگر کسب درآمد با استفاده از دستگاه جوجه کشی است. پرنده های زینتی مانند کاسکو ، عروس هلندی ، مرغ عشق ، مرغ مینا ، کاکادو ، ماکائو و … قیمت بسیار بالایی دارند و در صورتی که آنها را آموزش دهید و سخن گفتن و انجام دادن چند ترفند را نیز بلد باشند، قیمت آنها بسیار بالاتر خواهد رفت. 

اما یک روش ساده خرید تخم نطفه دار این پرنده ها و جوجه کشی از آنها با استفاده از یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای و فروش جوجه های یک ماهه پرنده های زینتی می باشد. افراد زیادی هستند که هیچ تجربه ای در جوجه کشی ندارند و تمایلی به خرید دستگاه و جوجه کشی نیز ندارند، بنابراین شما با این روش می توانید پرنده های زینتی مورد علاقه افراد زیادی را با کمترین هزینه و ریسک تامین کنید.

فروش پرنده های زینتی - اندیشه سبز

دقت کنید که تخم پرنده های زینتی حساس هستند و جوجه کشی از آنها نیازمند استفاده از دستگاه های دقیق و حرفه ای خواهد بود که اندیشه سبز ، ایزی باتور 6 و دستگاه های آرکام  را به شما توصیه می کند. 

روش چهارم – جوجه کشی نیابتی

جوجه کشی نیابتی - اندیشه سبز

در این روش شما با استفاده از دستگاه جوجه کشی خودتان ، از تخم نطفه دار دیگران جوجه کشی می کنید و پس از تحویل جوجه های به دنیا آمده ، کارمزد خود را دریافت خواهید کرد. بسیاری از پرورش دهندگان به دلیل نداشتن عدم سواد و تجربه و وقت کافی ، تمایل دارند تولید جوجه های یک روزه خود را به افراد با تجربه و حرفه ای بسپارند، شما با کسب دانش و تجربه در این زمینه می توانید این فرصت درآمد زایی خوب را به دست آورید. 

سخن آخر

در این نوشته به راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار اشاره شد و روش هایی برای کسب درآمد از دستگاه جوجه کشی نیز معرفی شدند، در صورتی که علاقه مند به کار جوجه کشی و پرورش پرنده های بومی و زینتی مختلف هستید می توانید این کار را شروع کنید.

همانطور که گفته شد برای خرید دستگاه جوجه کشی حتما به گروه های معتبر و دارای سابقه طولانی در زمینه ساخت دستگاه های جوجه کشی مراجعه کنید، کارخانه اندیشه سبز دارای سابقه ای 30 ساله در زمینه تولید انبوه انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی می باشد و به عنوان یک کارخانه مطمئن و قابل اعتماد برای خرید ماشین جوجه کشی و شروع کسب و کار خواهد بود.

هم چنین در هر مرحله از جوجه کشی می توانید با کارشناسان بخش خدمات پس از فروش تماس گرفته و از راهنمایی ها و آموزش های کاملا رایگان آنها در زمینه جوجه کشی بهره مند شوید. اندیشه سبز دارای نمایندگی های معتبر در اکثر استان های کشور می باشد که امکان خرید حضوری را نیز برای شما خریدار گرامی فراهم نموده است. جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش در تماس باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.