مقالات رطوبت ساز و مه پاش

دیگ بخار نانو مخصوص کارواش چیست ؟ و چه تفاوتی با سایر دیگ های بخار کارواش دارد؟

دیگ بخار نانو مخصوص کارواش چیست؟ - اندیشه سبز

امروزه اصطلاح نانو در بیشتر دستگاه های ساخته شده استفاده می شود اما، آیا نانو یک دستگاه است یا یک روش برای شستشو خودرو در کارواش؟

در این مقاله توضیح کوتاهی در مورد دیگ بخار معمولی و دیگ بخار نانو داده خواهد شد و همچنین تفاوت این دو دستگاه نیز با هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیگ بخار معمولی کارواش

دستگاه بخار ساز کارواش ابزاری برای شستشوی بدنه، موتور و داخل خودرو می باشد؛ که در سه نوع بخار گرم مرطوب، بخار گرم خشک و بخار گرم مرطوب و خشک تولید می شوند که در ادامه به هر کدام اشاره خواهد شد.

دستگاه بخار ساز گرم مرطوب

بخار ساز مرطوب که مخصوص استفاده برای بدنه و موتور ماشین ها است، هم میتواند با استفاده از مواد شوینده و هم بدون مواد شوینده مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه بخار ساز گرم مرطوب - اندیشه سبز

طرز کار این دستگاه ها این گونه است که آب وارد شده به دیگ دستگاه به واسطه منبع انرژی که می تواند در 3 نوع گازی، گازوئیلی و برقی باشد به بخار تبدیل می شود و بعد به بیرون از دستگاه انتقال میگردد.

دستگاه بخار ساز برقی
دستگاه بخار ساز برقی
» قدرت بالا در تولید بخار داغ
» بهره مندی از سوپاپ اطمینان و ایمنی بالا
» قابل سفارش با برق مصرفی تک فاز و 3 فاز
قیمت : 26,500,000 تومان28,000,000 تومان

دستگاه بخار ساز گرم خشک

طرز کار این دستگاه ها همانند دیگ بخار مرطوب می باشد با این تفاوت که بخار تولید شده قبل از خارج شدن از دیگ دستگاه در معرض مشعل قرار میگیرد تا بدین وسیله تمام ذرات آب داخل بخار حذف شوند و فقط بخار باقی بماند.

این دستگاه ها به دلیل تولید بخار خشک بیشترین استفاده را در توشویی خودرو دارند.

دستگاه بخار ساز گرم مرطوب و خشک

اما دستگاه های بخار مرطوب و خشک ترکیبی از هر دو دستگاه یاد شده می باشد. که هم برای توشویی و هم برای شستشوی بدنه و موتور مورد استفاده قرار میگیرد.

این دستگاه ها در انواع گاز سوز، گازوئیل سوز و برقی تولید میشوند که دارای یک ورودی آب و دو خروجی بخار می باشند.

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از هر گونه حادثه ای در این دستگاه ها سوپاپ اطمینان و گیج فشار تعبیه شده است.

دیگ بخار نانو کارواش

دستگاه های دیگ بخار نانو نیز همچون بخار ساز های گرم برقی دارای 3 نوع می باشند که هم به صورت مرطوب و هم به صورت خشک بخار تولید می کنند. اما در این دستگاه ها یک شیر تخلیه در قسمت پایین دستگاه تعبیه شده است تا بتوان از آب گرم تولید شده نیز بهره برد.

البته در بعضی از این دستگاه ها مخزنی جداگانه برای اضافه کردن مواد شوینده ( معمولی یا نانو) نیز تعبیه می شود تا در هنگام شستشو مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت دیگ بخار نانو با معمولی کارواش

همان طور که پیشتر ذکر شده تمامی دیگ بخار ها طرز کار یکسانی دارند و همگی یا بخار گرم مرطوب تولید میکنن و یا بخار گرم خشک. و تنها تفاوت دیگ بخار نانو با دیگر بخار سازها وجود شیر آب گرم و در برخی دستگاه ها وجود مخزن مایع شوینده که مایع نانو در این قسمت ریخته می باشد.

تفاوت دیگ بخار نانو با معمولی کارواش - اندیشه سبز

در عمل تفاوتی مابین هیچ کدام از یک دستگاه ها وجود ندارد. در واقع از دستگاه بخار ساز نانو همان بخار ساز معمولی است که خروجی بخار آن همراه با مایع نانو می باشد. به عبارت دیگر هنگام خروج بخار مایع، نانو با گاز ایجاد شده توسط دستگاه روی خودرو اسپری می شود.

بهترین راه حل برای شستشوی ماشین با نانو

در قدم اول به این توجه داشته باشید که مایع شستشوی بدنه خودرو نانو ارزان قیمت نمی باشند و بسته به نوع کیفیت از یک هفته تا نه ماه باعث تمیز و براق ماندن بدنه ماشین می شوند.

اما برای استفاده از این مایع دو راه وجود دارد که عبارتند از:

  • اسپری کردن مایع نانو روی سطح ماشین و سپس پاک کردن با دستمال مخصوص نانو
  • اسپری کردن مایع نانو روی سطح خودرو و سپس شستشو با بخار گرم مرطوب

نتیجه گیری

در عمل تفاوتی بین دیگ بخار نانو کارواش و معمولی نیست. در واقع طرز کار و شستشویی یکسانی دارند. هر دو دستگاه آب را به بخار تبدیل میکنند و بعد به وسیله همان بخار خودرو شستشو داده میشود که این عمل میتواند به کمک مایع های پاک کننده معمولی و یا نانو صورت گیرد.

شما میتوانید برای اطلاع از دیگر خصوصیات بخار ساز گرم برقی کارواش کارخانه اندیشه سبز با قسمت پشتیبانی تماس حاصل فرمائید تا به صورت رایگان مشاوره لازم از نحوه تهیه و راه اندازی خدمات شما عرض گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.