اردک, دانشنامه پرندگان

جوجه کشی اردک به روش سنتی

جوجه کشی اردک به روش سنتی

جوجه کشی اردک به روش سنتی

جوجه کشی اردک به روش سنتی از جمله مواردی می باشد که عموم روستاییان این کار را انجام میدهند ، افراد بسیار کمی هستند که یک سالن پرورش اردک داشته باشند و به صورت طبیعی جوجه کشی نمایند. البته ناگفته نماند که در نوع نژادهای خاص همانند نژادهای روسی به دلیل گران بودن نوع پرنده و تخم های نطفه دار آنها پرورش دهندگان فقط و فقط به روش های جوجه کشی به روش سنتی توسط مرغ مادر اعتماد میکنند.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
» امکان جوجه کشی حرفه ای از تخم نطفه دار نژادهای زینتی و بومی اردک
» تنظیم دما و رطوبت با سیستم منطق فازی
» امکان چرخش اتوماتیک و 360 درجه ای تخم ها
قیمت : 4,970,000 تومان

برای جوجه کشی اردک شما ابتدا نیاز به یک اردک ماده و یک اردک نر خواهید داشت ، این دو پرنده در زمان های خاصی از سال با هم آمیزش میکنند که عموماً در دم دمای عید یعنی آخرین سال ماه صورت میگیرد. بعد از آمیزش این دو پرنده تخم های نطفه دار تولید می شوند که پرنده مادر بر روی آنها می خوابد تا شرایط لازم برای جوجه کشی از آنها را مهیا کند. به این حالت که پرنده بر روی تخم های نطفه دار می خوابد حالت کرچ گفته می شود ، بعد از اینکه پرنده کرچ شد نطفه ها درون تخم کم کم شروع به رشد میکنند که بعد از گذشت مدت زمان رشد جوجه ها درون تخم نوبت به بیرون آمدن آنها از تخم یا همان حالت هچ میرسد ، بعد از هچ شدن تخم ها نیز جوجه ها از تخم بیرون می آیند و در نهایت یک جوجه کشی به روش سنتی از پرنده اردک انجام شده است.

در نژادهای خاص پرندگان جوجه کشی به روش سنتی همیشه راندمان بیشتری دارد به همین دلیل است که عموم پرورش دهندگان پرندگان خاص از روش طبیعی استفاده می کنند. اما با پیشرفت تکنولوژی برخی دستگاه های جوجه کشی توانستند بعد از سالیان سال جای مرغ مادر را در این نوع از پرندگان زینتی بگیرند.

اولین دستگاهی که برای تمامی پرندگان زینتی مناسب است دستگاه ارکام تولید کره جنوبی می باشد ، این دستگاه از دقت فوق العاده ای در تنظیم دما ، رطوبت ، چرخش و… برای رشد جنین در داخل تخم برخوردار است. این موضوع به این معنی است که با بهره گیری از این دستگاه هر کسی میتواند از تخم های نطفه دار پرندگان زینتی و حتی اردک و نژادهای خاص این پرنده جوجه کشی نماید.

جوجه کشی اردک به روش سنتی

ارکام نام گروهی در کره جنوبی است ، این گروه دستگاه های انکوباتور انسانی تولید می نماید و از این رو ساخت دستگاه جوجه کشی با این دقت برای این گروه کار چندان سختی نبود و به راحتی این محصول تولید شد ، از زمانی که دستگاه جوجه کشی ارکام تولید شده است برخی از پرورش دهندگان به جوجه کشی مصنوعی نیز رو آورده اند چرا که همان راندمان را دقیقاً همانند مرغ مادر ارائه می نمایند.

دستگاه جوجه کشی 24 تایی آرکام
دستگاه جوجه کشی 24 تایی آرکام
» جوجه کشی از تخم اردک زینتی و بومی با بهره گیری از هوش مصنوعی
» مجهز به پمپ آب برای تامین رطوبت
» دارای بدنه ی داخلی و بیرونی آنتی باکتریال با قابلیت شستشو
قیمت : 24,000,000 تومان

در بین دستگاه های جوجه کشی ایرانی که بتوانند جای جوجه کشی اردک به روش سنتی را بگیرند می توانیم به دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز اشاره کنیم ، در بین تولیدات کارخانه اندیشه سبز دستگاهی تحت عنوان دستگاه جوجه کشی 12 تایی حرفه ای وجود دارد که دقیقاً با الگوبرداری از بهترین دستگاه های جوجه کشی جهان طراحی و تولید شده است. در ساخت این محصول از بهترین قطعات استفاده شده است تا نهایت راندمان را ارائه نماید. مطابق با تست های انجام شده بر روی این محصول در جوجه کشی از پرندگان زینتی راندمانی مطابق با مرغ مادر دریافت شده است ، این یعنی از این پس هر کسی میتواند با خیالی راحت تخم های نطفه دار پرندگان مختلف از جمله نژادهای خاص را درون دستگاه قرار دهد و از آن جوجه کشی نماید.

در بین تمامی دستگاه های جوجه کشی تولید شده تا به امروز تنها چند تولید کننده خاص توانسته اند محصولی برای جایگزینی مرغ مادر در پرندگان زینتی تولید نماید که از این دست می توانیم به ارکام ساخت کره جنوبی ، ویکتوریا ساخت ایتالیا و دستگاه های جوجه کشی اندیشه سبز تولید ایران اشاره کنیم.

در سطح ایران دستگاه های اندیشه سبز را می توانیم پرچمدار دستگاه های جوجه کشی ایرانی بدانیم. کارخانه اندیشه سبز با بیش از 25 سال تجربه در زمینه تولید دستگاه های جوجه کشی خانگی ، اتوماتیک ، صنعتی و… توانسته به این درجه از تکنولوژی دست یابد که محصولات فوق دقیق را تولید نماید.

دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس

2 دیدگاه در “جوجه کشی اردک به روش سنتی

  1. ناشناس گفت:

    من یک اردک نر و ماده دارم که هردوتاشون روی تخم هاشون میخوابند آیا تخم هایشان تبدیل به جوجه میشوند؟

    1. admin-ra گفت:

      سلام
      بله در صورتی که تخم ها نطفه دار باشن و روند جوجه کشی به درستی پیش بره جوجه میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.